Ailill schreef:Si, best te vervoeren in enveloppen
Iedereen een envelopje per week en op is op?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mellow schreef:Ik begrijp dat als het water je al aan de lippen staat dat het niet altijd makkelijk is om positief te blijven. Maar zolang je meer bezit dan die ene tas die je bij je draagt mag je je een rijk mens voelen tov de mensen die vluchten uit Oekraïne. Dus de gevolgen zijn zuur. Maar denk maar eens aan alleen die tas...
En dan probeer ik niet iemands gevoel te bagatelliseren. De last die iemand kan dragen is namelijk niet vergelijkbaar. Hoogstens zou je iemands denkwijze kunnen helpen.
En ja ik vind het triest dat we in een welvarend land soms met de kachel op 15 moeten om je rekeningen te kunnen betalen. Maar dan denk ik weer aan die tas.
Tel je zegeningen ook al stormt het. Genoeg om dankbaar voor te zijn.
Dus nee, ik denk niet na over wat de gevolgen voor mij zijn maar mijn gedachten zijn constant bij de gevolgen die het nu heeft voor de Oekraïners.
Loretta schreef:Mellow schreef:Ik begrijp dat als het water je al aan de lippen staat dat het niet altijd makkelijk is om positief te blijven. Maar zolang je meer bezit dan die ene tas die je bij je draagt mag je je een rijk mens voelen tov de mensen die vluchten uit Oekraïne. Dus de gevolgen zijn zuur. Maar denk maar eens aan alleen die tas...
En dan probeer ik niet iemands gevoel te bagatelliseren. De last die iemand kan dragen is namelijk niet vergelijkbaar. Hoogstens zou je iemands denkwijze kunnen helpen.
En ja ik vind het triest dat we in een welvarend land soms met de kachel op 15 moeten om je rekeningen te kunnen betalen. Maar dan denk ik weer aan die tas.
Tel je zegeningen ook al stormt het. Genoeg om dankbaar voor te zijn.
Dus nee, ik denk niet na over wat de gevolgen voor mij zijn maar mijn gedachten zijn constant bij de gevolgen die het nu heeft voor de Oekraïners.
Net als al die daklozen die hun huis kwijt raakten omdat ze de rekeningen niet meer konden betalen. Die ook maar even niet vergeten dan.
Electra63 schreef:Maar ook al ben je arm, heb je veel te verduren gehad of ben je oneerlijk behandeld en kan of wil je niets geven of helpen, nog steeds kan je empathie hebben voor slachtoffers van een oorlog.
En blij zijn als deze mensen (een beetje) geholpen worden, door wie dan ook.
DuoPenotti schreef:Het is niet dat je egoïstisch bent als je het niet kúnt. Het is egoïstisch als je men het niet gunt. Natuurlijk kunnen sommigen van ons niets missen en dat is begrijpelijk ook. Dat is totaal iets anders dan wanneer je klaagt dat anderen ze wél helpen.Electra63 schreef:Maar ook al ben je arm, heb je veel te verduren gehad of ben je oneerlijk behandeld en kan of wil je niets geven of helpen, nog steeds kan je empathie hebben voor slachtoffers van een oorlog.
En blij zijn als deze mensen (een beetje) geholpen worden, door wie dan ook.
Maar op 2 na heeft iedereen te doen met de slachtoffers daar. En dat ook aangegeven.
Alleen als je aangeeft nu niets te kunnen missen word er van alles bij gehaald dat iemand dat best wel kan en ze niet zo egoïstisch moeten doen.
Cer schreef:Wat ik er suf aan vind is dat het een paar bokkers betreft, maar dat een veelvoud van dat aantal meent er steeds wat over te moeten zeggen, waardoor het onderwerp maar dóóór blijft gaan... wordt er dan gedacht vanuit een soort zendingsdrang dat men er nog iets aan kan veranderen? Wat dát gaat m niet worden hoor...