Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Momo94 schreef:dat vond ik ook hartverscheurend. Al die mannen die terug gaan om te vechten ook.@LWDaisy
Ik begrijp je helemaal.. gister was ik bij mijn schoonouders en die hadden het nieuws aanstaan... en toen kwam er een stukje.. en hoor je een kindje roepen (wel vertaald) Papa, kom je wel terug?![]()
![]()
![]()
Dat was het moment ook dat de realiteit inhakte en ik echt huilend op de bank zat vanwege deze situatie..
_San87_ schreef:Exitium schreef:EU kent ook een verdedigingspact net als de Navo
Klopt, met als verschil dat zodra de NAVO betrokken is, Amerika ook mee komt doen.
Exitium schreef:_San87_ schreef:
Klopt, met als verschil dat zodra de NAVO betrokken is, Amerika ook mee komt doen.
True, maar de kans dat de VS stil blijft zitten als heel Europa in oorlog raakt met de Russen is nihil. Ze zijn het technisch niet verplicht, maar je praat dan over de voor de VS belangrijkste bondgenoten die in oorlog zijn, waarbij beide kanten ook over kernwapens beschikken. In WWII zijn ze te laat bijgesprongen, die fout zie ik ze niet nogmaals maken. In navolging daarvan zie ik landen als Canada, het VK, Japan, Australië en Nieuw-Zeeland ook wel volgen.
Exitium schreef:En dat weet Poetin ook. Hij heeft de vrije hand gekregen in Oekraïne (Biden: "We will not send troops to Ukraine") en kan ook nog wel wat in Moldavië en Georgië als 'ie wil, maar hij weet dat een aanval op een Navo- of EU-land een oorlogsverklaring aan de halve wereld is. Dat is suicide als je ziet hoeveel moeite ze nu eigenlijk al met Oekraïne hebben.
Ayasha schreef:Exitium schreef:En dat weet Poetin ook. Hij heeft de vrije hand gekregen in Oekraïne (Biden: "We will not send troops to Ukraine") en kan ook nog wel wat in Moldavië en Georgië als 'ie wil, maar hij weet dat een aanval op een Navo- of EU-land een oorlogsverklaring aan de halve wereld is. Dat is suicide als je ziet hoeveel moeite ze nu eigenlijk al met Oekraïne hebben.
maar als dat tóch suïcide is waarom dan geen militaire steun aan oekraïne geven?
_San87_ schreef:Omdat je Poetin dan meteen het excuus geeft op de rode knop te drukken.
Ayasha schreef:_San87_ schreef:Omdat je Poetin dan meteen het excuus geeft op de rode knop te drukken.
ik begrijp het oprecht niet... hij gaat niet stoppen met oekraïne. WO II heeft bewezen dat appeasement politiek niet werkt.
Als putin op de rode knop duwt, dan duwen Amerika en Europa ook en wsl China ook. Elk continent heeft kernwapens momenteel.
Ayasha schreef:_San87_ schreef:Omdat je Poetin dan meteen het excuus geeft op de rode knop te drukken.
ik begrijp het oprecht niet... hij gaat niet stoppen met oekraïne. WO II heeft bewezen dat appeasement politiek niet werkt.
Als putin op de rode knop duwt, dan duwen Amerika en Europa ook en wsl China ook. Elk continent heeft kernwapens momenteel.
Lotus83 schreef:Hier word ik stil van...
De kans dat sommige van hen het niet gaan overleven, en de oudere man![]()
Zij gaan terug naar Oekraïne: 'Ik ben bereid te sterven voor mijn land' - https://nos.nl/l/2418984
Benzz schreef:Lotus83 schreef:Hier word ik stil van...
Zij gaan terug naar Oekraïne: 'Ik ben bereid te sterven voor mijn land' - https://nos.nl/l/2418984
Jeetje daar werd ik ook stil van. Wat een helden!!
Het liefst zou ik willen dat alle andere landen per direct met grof geschud ingrijpen, maar goed, realiseer me ook wel dat dat niet kan.
Lotus83 schreef:Hier word ik stil van...
Rennie89 schreef:Ik ben echt bang voor de toekomst… het is vreselijk wat er nu gaande is maar ik heb het gevoel dat het veeel erger gaat worden en dat het echt een derde Wereldoorlog gaat worden…
Het filmpje van de tank die over de personenauto heen reed heeft mij tot nu toe nog het meest geraakt… oorlog is 1 ding, militairen tegen elkaar, maar doelbewust over een burger heen rijden… wtf… dan is er geen menselijkheid meer en valt onder oorlogsmisdaad. En dat in de eerste dagen van een zogenaamd niet gewelddadige oorlog. Ik was opgelucht om te zien dat de man het heeft overleefd maar dit is zo ontzettend walgelijk…
Lotus83 schreef:[ gezien de gevolgen daarvan..
Maar dat er een grote Europese Oorlog uitbreekt wil niemand.
Benzz schreef:Lotus83 schreef:[ gezien de gevolgen daarvan..
Maar dat er een grote Europese Oorlog uitbreekt wil niemand.
Zo bedoel ik het ook niet, ik wil geen WW3, maar mijn gevoel zegt wel: per direct met grof geschut zonder waarschuwing ingrijpen met de rest van de wereld en de pijn is heel kort.
Maar goed, dat kan niet want wij zijn beschaafd.
Ik haat oorlog, maar vind wel dat dit echt gewoon niet kan.