Peter R de Vries neergeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:45

janouk schreef:
Popstra schreef:
Ik denk dat de ,,war of drugs,, nooit gewonnen zal worden.

Zolang er vraag is. Is er aanbod.

Ik blijf het een apart fenomeen vinden, dat veel gerbuikers alle soorten drugsgebruik heel "gewoon" vinden, maar veel van hen hun ogen sluiten voor het feit dat er zoveel dood en verderf is aan de aanbod kant. Als er geen vraag naar was, zouden er niet zoveel criminelen gruwelijk veel geld aan verdienen.

Veel mensen vinden het plezierig om zich zo nu en dan te bedwelmen. Dat is ook een prettig gevoel. Je bedwelmen met alcohol is een andere sensatie dan je bedwelmen met extacy of cocaïne. Alcohol staat hoger op de lijst van gevaarlijke middelen dan extacy (staat op nummer 12) en dan cocaïne, die staat op nummer 4 en alcohol op nummer 3. Waarom mag ik me dan volkomen legaal met alcohol bedwelmen en kan ik dat in de supermarkt kopen en cocaïne niet? Dat is dan toch volkomen willekeurige betutteling?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:47

DuoPenotti schreef:
Ik geloof al helemaal niet dat er 150 is geboden, nulletje minder lijkt logischer voor doeftoetertjes als dit.
Maar als de familie dat wist, was dat voor de aanslag op zijn leven, waarom hebben die hun mond dan gehouden??

Misschien uit angst voor hetzelfde lot? Vanochtend was dit ook op de radio dat de ouders van die delano dat verklaard hebben. Maar die halve familie zit in de bak voor een of ander zwaar delict en als je het idee hebt dat er niet naar je geluisterd wordt door de politie of dat de dreiging voor jezelf dusdanig groot wordt snap ik dat je niet alles gaat doorspelen.

En dat geld; het kan prima zijn dat het hem beloofd is, maar dat het nooit de intentie geweest is het ook daadwerkelijk te betalen.

pmarena

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:49

Luxx: zou het risico op problemen bij dergelijke zwaardere drugs, niet gewoon veel groter zijn dan bij alcohol? Risico op een overdosis ofzo?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:51

pmarena schreef:
Ik heb wel een zakje krentenbollen gekocht ter ere van Peter R. En ben wat filmpjes aan het kijken. Stom genoeg vind ik hem nu helemaal niet meer irritant, nu het beeld van een heel oprechte, zeer goed geïnformeerde en gepassioneerde man naar voren is gekomen, waar ik eerder niet echt weet van had....

Het leek een mediageile irritante pocher die zelf misschien ook niet helemaal zuiver was, maar nu met meer inzicht in de persoon zie je dat het gewoon ècht oprecht kan zijn en voort kan komen uit gewoon een passie voor de waarheid en heel goed geïnformeerd zijn en vanuit een heel sterk rechtvaardigheidsgevoel geen bullshit accepteren.

Jammer dat ik dat eerder niet zo gezien heb, en het met die paar stukjes van toevallig wat tegenkomen "daar heb je Peter R ook weer...." een andere indruk gaf.

Toch wel erg dat iemand neergeknald moet worden en dat sommige mensen dan pas zien wat een fijn mens het is. En dan toch nog woorden als 'mediageile pocher' erin durven zetten. Het is inderdaad heel jammer dat je dat niet eerder gezien heb en eerlijk gezegd vind ik dit bericht best naar om te lezen
Laatst bijgewerkt door luxx op 12-07-21 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:54

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:55

pmarena schreef:
Luxx: zou het risico op problemen bij dergelijke zwaardere drugs, niet gewoon veel groter zijn dan bij alcohol? Risico op een overdosis ofzo?

Ik heb de lijst van het Jellinek hier al eerder geplaatst maar alcohol is by far gevaarlijker (dodelijker) dan bijna alle harddrugs, alleen crack en heroïne staan er nog boven

Jellinek schreef:
Welke drug is de gevaarlijkste?
In 2009 heeft een groep experts drugs beoordeeld op schadelijkheid. Daaruit kwam de volgende rangschikking:

Crack
Heroïne
Tabak
Alcohol
Cocaïne
Methamfetamine
Amfetamine
GHB
Benzodiazepinen (slaap- en kalmeringsmiddelen)
Cannabis
Ketamine
MDMA (XTC)
Khat
LSD
Paddo’s
De drugs werden beoordeeld op de volgende aspecten:

Acute giftigheid (ziekten, overdosis)
Chronische giftigheid (ziekten)
Verslaving
Sociale schade op gebruikersniveau
Sociale schade op bevolkingsniveau

Dit mag wel dat mag niet is dus volkomen willekeurig

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:03

Het is nochtans juist een heel positief bedoeld bericht :j

Soms krijg je gewoon heel weinig van iemand mee. Beeldvorming hou je niet tegen, en als dat op basis van af en toe toevallig een flard video of audio is, dan is de kans groot dat het beeld dat je van iemand hebt, niet helemaal fair is. Ik denk dat daar ook de grote mate aan nare reacties onder YouTube filmpjes met Peter R. vandaan komt. "heb je hem weer"

Ik vind het mooi om te zien dat mensen nu de persoon achter die "flarden" beter leren kennen en dat je nu ineens ziet dat er juist hele positieve commentaren onder de zelfde filmpjes komen. Mooi toch hoe iemand die massaal verkeerd werd beoordeeld, nu ineens wel "gezien" wordt?

De aanleiding is natuurlijk volkomen küt, en ik vind het ook erg dat er zoiets voor nodig is :j
Maar wil het wel bekennen want ik denk dat heel veel mensen dit nu voelen.

En dan ben ik over het algemeen niet iemand die snelle, harde conclusies trekt (hier overigens ook niet, een conclusie is wat anders dan een beeld dat je hebt) maarja eerste indrukken die heb je nu eenmaal altijd.

Hoe gaaf zou het zijn als hij weer terug weet te knokken en deze ellende zowaar ook een goede kant blijkt te hebben, dat er ineens een stuk meer waardering is omdat mensen nu wel met hele andere ogen naar je kijken +:)+

Het lijkt me zelf overigens wel iemand die dit soort mechanismes goed kan begrijpen en daar niet per-sé meteen een snoeihard oordeel over heeft, maar beseft dat dat nu eenmaal zo werkt :(:)

Die rangschikking zegt mij persoonlijk niks zonder achtergrond erbij van het hoe en waarom voor deze volgorde gekozen is Y;(

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:05

DuoPenotti schreef:
Ik geloof al helemaal niet dat er 150 is geboden, nulletje minder lijkt logischer voor doeftoetertjes als dit.
Maar als de familie dat wist, was dat voor de aanslag op zijn leven, waarom hebben die hun mond dan gehouden??

Nou ik zat dus te denken: ik vind €150.000 echt heel weinig. Dus laat staan met een nulletje minder.

Heel duidelijk voorop gesteld: ik zou iets dergelijks NOOIT overwegen. Absoluut niet.

Maar als ze nou zeiden “Er is 3 miljoen geboden om dat te doen”, dan zou ik me nog kunnen voorstellen dat je het dan gaat overwegen (nogmaals, ik zelf niet). Je hebt het dan over een bedrag dat je leven toch wel sterk kan veranderen. Ik vind 150.000€ echt een heel laag bedrag. Bizar dat dat blijkbaar voldoende is om mensen toch te overtuigen dergelijke gruwelijke misdaden te doen…

ik hoop niet dat ik nou over kom als een of ander moordzuchtig figuur, krijg het niet lekker opgeschreven haha :

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:08

In een ander artikel stond dat tegenwoordig duren huurmoordenaars niet meer ingehuurd hoeven te worden omdat er op elke straathoek tegenwoordig van die dodo's staan die het voor 1500/5000 doen, dus waarom zou deze zoveel meer krijgen?

Zal ff gaan zoeken of ik het terug kan vinden.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:09

pmarena schreef:
Die rangschikking zegt mij persoonlijk niks zonder achtergrond erbij van het hoe en waarom voor deze volgorde gekozen is Y;(

Dat staat er wel bij, onderaan in de quote :

Citaat:

Verslaving

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:12

LieveLoes schreef:
DuoPenotti schreef:

Nou ik zat dus te denken: ik vind €150.000 echt heel weinig. Dus laat staan met een nulletje minder.

Heel duidelijk voorop gesteld: ik zou iets dergelijks NOOIT overwegen. Absoluut niet.

Maar als ze nou zeiden “Er is 3 miljoen geboden om dat te doen”, dan zou ik me nog kunnen voorstellen dat je het dan gaat overwegen (nogmaals, ik zelf niet). Je hebt het dan over een bedrag dat je leven toch wel sterk kan veranderen. Ik vind 150.000€ echt een heel laag bedrag. Bizar dat dat blijkbaar voldoende is om mensen toch te overtuigen dergelijke gruwelijke misdaden te doen…

ik hoop niet dat ik nou over kom als een of ander moordzuchtig figuur, krijg het niet lekker opgeschreven haha :

Nouja als er ook een stukje "carrière-kansen" bij komt kijken dat ze voor je neus bengelen..... als je al onnozel genoeg bent om deze wereld te zien als iets waarin je wel wilt groeien en denkt dat dat je beste optie is in het leven.... stukje aanzien kunnen verdienen.

Het is maar een raar wereldje, waar je imo beter zover mogelijk uit de buurt kan blijven.
Des te knapper van Peter R dat hij daar toch zijn nek in steekt.....je moet het maar willen.

Maar sowieso al bij die filmpjes dat hij "boeven" in de val lokt met verborgen camera's en confrontaties enzo, dan vraag je je toch ook af hoe het kan dat het niet eerder flink mis is gegaan want je jaagt slechteriken toch wel aardig tegen je in het harnas en als ze wèg willen moet je ook maar geluk hebben dat ze je geen mes tussen je ribben duwen :(:)

Luxx: dat onderste stukje zag ik uiteraard ook wel staan. Ik vind dat maar mager uitgelegd.

luxx

DuoPenotti schreef:
In een ander artikel stond dat tegenwoordig duren huurmoordenaars niet meer ingehuurd hoeven te worden omdat er op elke straathoek tegenwoordig van die dodo's staan die het voor 1500/5000 doen, dus waarom zou deze zoveel meer krijgen?

Volgens mij werd dat hier in dit topic gezegd, maar daar heb ik geen link van gezien. Benieuwd of je daar onderbouwing voor kunt vinden. Churandi nog wat had 100.000 euro aangeboden gekregen maar dat is niet uitbetaald. Ik denk niet dat je iemand kunt vinden die bereid is om voor 5000 euro iemand te proberen te vermoorden
Laatst bijgewerkt door luxx op 12-07-21 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

DuoPenotti schreef:

Kun je na gaan hoe dom die sukkels zijn. Of 150.000 jou helpen de rest van je leven buiten de radar van de opsporings diensten te houden :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:17

Nou ja als je gevraagd wordt om iemand als Peter neer te schieten, dan weet elke idioot wel dat daar ontiegelijk veel aandacht voor komt en dat de kans gigantisch is dat je gepakt en flink veroordeeld wordt.
Dus ik denk wel dat je dan een behoorlijke beloning moet geven, wil je iemand vinden die dat wil doen.
Ik weet niet in hoeverre ze dat geld veilig kunnen stellen, maar misschien doen ze het niet voor hunzelf, maar voor hun familie ofzo.
Geen idee, ik gis ook maar wat.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:18

Popstra schreef:
DuoPenotti schreef:

Kun je na gaan hoe dom die sukkels zijn. Of 150.000 jou helpen de rest van je leven buiten de radar van de opsporings diensten te houden :')

Ik denk dat ze flink veel status voor zichzelf zien, denken dat ze lekker belangrijk worden in hun crimiclubke en opeens een grote vis worden die onaantastbaar is. :')

Hoe dan ook behoorlijk dom en naief.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:18

Oh ja, status, ook zo’n ding idd

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:25

Of hij had een schuld door een mislukte klus en moest het zo afbetalen?
Deed hij het niet zou hij vermoord worden?

We weten het gewoon niet!

Was een expert op de radio die aan gaf dat ze misschien wel zouden gaan praten in ruil voor strafvermindering.
Denk alleen dat ze niet lang kunnen genieten van strafvermindering als ze gaan praten.
En hun familie, kinderen zijn dan ook niet meer veilig.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:26

Is De jacht op de mocromaffia nog ergens anders te zien?
Anders moet ik een abonnement gaan nemen alleen daarvoor :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:27

luxx schreef:
DuoPenotti schreef:

Volgens mij werd dat hier in dit topic gezegd, maar daar heb ik geen link van gezien. Benieuwd of je daar onderbouwing voor kunt vinden. Churandi nog wat had 100.000 euro aangeboden gekregen maar dat is niet uitbetaald. Ik denk niet dat je iemand kunt vinden die bereid is om voor 5000 euro iemand te proberen te vermoorden

Gevonden

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnen ... ar-AALU2As

Citaat:
Schamele beloning

Wat ook opvalt is dat – dure – huurmoordenaars niet meer in het buitenland worden gerekruteerd, maar uit de stad zelf komen en bereid zijn om voor een schamele paar duizend euro iemand ’te laten slapen’. Dat doen ze steeds vaker met volautomatische geweren die ze nauwelijks kunnen hanteren, met groot gevaar voor omstanders tot gevolg. Soms vliegen er kogels door huizen en trams en soms vergissen de schutters zich in het doelwit dat ze moeten herkennen van een foto.

Het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum WODC constateerde in het rapport Liquidaties in Nederland dat het jaar 2012 een omslagpunt was. De drempel om een liquidatie te plegen ligt sindsdien lager, er zijn meer mensen bereid een moordopdracht uit te voeren en de schutters zijn vaker onervaren. Er is meer „durf en lef” en de mentaliteit is anders: een moord plegen heeft een statusverhogend effect gekregen. Over deze huurmoordenaars zegt een geïnterviewde functionaris: „Je vindt ze bij bosjes.”

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:31

Niobe schreef:
Nou ja als je gevraagd wordt om iemand als Peter neer te schieten, dan weet elke idioot wel dat daar ontiegelijk veel aandacht voor komt en dat de kans gigantisch is dat je gepakt en flink veroordeeld wordt.
Dus ik denk wel dat je dan een behoorlijke beloning moet geven, wil je iemand vinden die dat wil doen.
Ik weet niet in hoeverre ze dat geld veilig kunnen stellen, maar misschien doen ze het niet voor hunzelf, maar voor hun familie ofzo.
Geen idee, ik gis ook maar wat.

Precies dit. Jantje van de achterburen krijgt minder aandacht en is de pakkans een stuk kleiner

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:40

Volgens een van de misdaad journalisten die van de week bij Humberto zat, hebben deze jongens een heel laag IQ en denken ze dat ze er mee weg kunnen komen. Ze wanen zich onaantastbaar, maar niks is minder waar.

En wordt er of niet betaald, of op een bepaald moment met een kogel door de kop betaald, omdat zo'n koekenbakker dan te veel weet.

Ze worden bijna altijd (direct) gepakt.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:53

luxx schreef:
DuoPenotti schreef:

Bron is Saskia Belleman in de uitzending van Humberto afgelopen woensdag.
Zij zit dagelijks bij rechtszaken en noemde dit ook, dat er kleine bedragen worden betaald vaak tegenwoordig.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:08

luxx schreef:
pmarena schreef:

Ik heb de lijst van het Jellinek hier al eerder geplaatst maar alcohol is by far gevaarlijker (dodelijker) dan bijna alle harddrugs, alleen crack en heroïne staan er nog boven

Jellinek schreef:
Welke drug is de gevaarlijkste?
In 2009 heeft een groep experts drugs beoordeeld op schadelijkheid. Daaruit kwam de volgende rangschikking:

Crack
Heroïne
Tabak
Alcohol
Cocaïne
Methamfetamine
Amfetamine
GHB
Benzodiazepinen (slaap- en kalmeringsmiddelen)
Cannabis
Ketamine
MDMA (XTC)
Khat
LSD
Paddo’s

Verslaving

Dit mag wel dat mag niet is dus volkomen willekeurig

Overigens staat onderaan het lijstje
Het onderzoek is in 2009 gedaan. Als het onderzoek nu opnieuw uitgevoerd zou worden, zouden sommige middelen anders scoren. Over GHB hebben we in de afgelopen 10 jaar geleerd dat het een erg verslavend middel is. Dit middel zou mogelijk hoger scoren dan het nu doet.

Maar ik ben het met je eens hoor dat het gebruik van alcohol i.r.t. verslaving veel te veel onderschat wordt.
Ik kan me herinneren uit mijn jeugd dat er alleen in het weekend een alcoholisch drankje op tafel kwam (biertje, wijntje, bessenjenever, advocaatje :D ).
Tegenwoordig is het "elke dag" en blijft het er niet bij 1 of 2.
Het alcohol gebruik onder jeugd vind ik schrikbarend.
Het is raar dat het vrij verkrijgbaar is. Maar wel een goed voorbeeld van wat er zou gebeuren als je alle drugs vrij verkrijgbaar zou maken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:17

Misschien hoeft "legaliseren" niet gelijk te staan aan "vrij verkrijgbaar"? :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 19:03

luxx schreef:
pmarena schreef:
Ik heb wel een zakje krentenbollen gekocht ter ere van Peter R. En ben wat filmpjes aan het kijken. Stom genoeg vind ik hem nu helemaal niet meer irritant, nu het beeld van een heel oprechte, zeer goed geïnformeerde en gepassioneerde man naar voren is gekomen, waar ik eerder niet echt weet van had....

Het leek een mediageile irritante pocher die zelf misschien ook niet helemaal zuiver was, maar nu met meer inzicht in de persoon zie je dat het gewoon ècht oprecht kan zijn en voort kan komen uit gewoon een passie voor de waarheid en heel goed geïnformeerd zijn en vanuit een heel sterk rechtvaardigheidsgevoel geen bullshit accepteren.

Jammer dat ik dat eerder niet zo gezien heb, en het met die paar stukjes van toevallig wat tegenkomen "daar heb je Peter R ook weer...." een andere indruk gaf.

Toch wel erg dat iemand neergeknald moet worden en dat sommige mensen dan pas zien wat een fijn mens het is. En dan toch nog woorden als 'mediageile pocher' erin durven zetten. Het is inderdaad heel jammer dat je dat niet eerder gezien heb en eerlijk gezegd vind ik dit bericht best naar om te lezen

Ik heb Peter ook nooit zo gezien, vroeger niet en nu ook niet.
Maar ik heb wel heel vaak het idee dat ik een van de weinige ben die geen moeite met hem heeft. Op een paar keer na wellicht :P . Maar wie iiriteerd zich nou nooit eens aan iemand.?
Vandaag op het werk ook, toen ben ik maar even 2e koppie thee gaan halen. :9k

Ik heb toch boulevard even opgezet in de hoop op een update maar ik denk dat we die niet krijgen vandaag. Verwacht eerdre pas iets eind van de week.
Vind ze er allemaal wel erg verslagen bij zitten, Luuk moet zijn best doen om enthousiast over te komen.

*Geen update. Zal nog wel even zo blijven denk ik. Dus voor nu houd ik het maar op de 'geen nieuws, goed nieuws' uitdrukking
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 12-07-21 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt