Elisa2 schreef:Groot gelijk, hij wordt toch de hele tijd op vervelende manieren gebashd.
Vulina, ik begrijp het ook niet
Gebashd? Of worden er kritische vragen gesteld waar meneer geen concrete antwoorden op kan geven?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Groot gelijk, hij wordt toch de hele tijd op vervelende manieren gebashd.
Vulina, ik begrijp het ook niet
Tiepfoudt schreef:Over de grote binnenkoeien-boeren, dat zijn wij niet: Wij hebben een gemiddeld melkveebedrijf. Onze koeien lopen in de zomer buiten en wij willen dat graag zo houden, want wij zien dat het onze koeien (mits het goed weer is) goed doet. Onze weilanden zijn groene biljartlakens en dat wij willen graag zo houden, zodat we kunnen voorzien in ons ruwvoer en dus geen ruwvoer van elders hoeven aan te kopen en te transporteren. Een deel van onze akkerranden zijn (zonder subsidies) ingezaaid met bloemenmengsels. Her en der staan zelfs bosjes en houtwallen, waarmee wij een haat-liefde verhouding hebben omdat we er enerzijds ieder jaar druk mee zijn in de vorm van (veel) snoeiwerkzaamheden om het enigszins in toom te houden en anderzijds ervan genieten omdat er dagelijks op hetzelfde tijdstip een groepje reeën zijn heil zoekt.
Partijen die enerzijds de veestapel op zijn minst willen halveren en die anderzijds beweren dat sámen met ons te willen doen, zeggen dus eigenlijk tegen ons: doe de helft van je koeien weg, dan beloven wij jou een 'verdienmodel'. Echter, niemand weet hoe dat verdienmodel precies eruit gaat zien. De melkfabriek gaat ons niet 2x de huidige melkprijs betalen, ze zien ons aankomen zeg. Een melktap dan? Niet rendabel op onze locatie, daar er hooguit 20 auto's per dag passeren. Die gaan samen niet dagelijks 1.500 liter melk kopen, in het meest rooskleurige scenario komt 10 liter eerst![]()
Wat zou jij doen als je ons was, koeienboer- en boerin in hart en nieren die (waar het kan) hun best doen een steentje bij te dragen aan milieu, biodiversiteit en klimaat?
Vulina schreef:En dan even puur een persoonlijke mening, buiten het financiële deel om: Ik laat mijn kinderen niet opgroeien in een mondkapjes, 1,5meter cultuur, met duizenden regels. Ik wil een vrij en sociaal leven, al helemaal voor mijn kinderen. Deze onzinnige, alles kapot makende regels, werken voor geen meter. Anders waren we er allang uit geweest.
Jildau schreef:Jullie zien serieus niet wat er gaande is in de media? Dat daar enorm gestuurd wordt? Dat bij de NPO alle hoge piefen ex-partijleden zijn en politiek betrokken bij betaalde partijen? Één en al vriendjespolitiek.
De ene politicus komt aan tafel en er wordt nog net niet bij hem/haar in de kont gekropen en de ander is bij voorbaat al verloren. Ik zou daar ook geen trek in hebben.
Jildau schreef:Vulina schreef:En dan even puur een persoonlijke mening, buiten het financiële deel om: Ik laat mijn kinderen niet opgroeien in een mondkapjes, 1,5meter cultuur, met duizenden regels. Ik wil een vrij en sociaal leven, al helemaal voor mijn kinderen. Deze onzinnige, alles kapot makende regels, werken voor geen meter. Anders waren we er allang uit geweest.
We hebben geen griep meer omdat we ons zo goed aan de maatregelen houden maar we hebben wel nog steeds corona omdat we ons zo slecht aan de maatregelen houden.
Jildau schreef:Jullie zien serieus niet wat er gaande is in de media? Dat daar enorm gestuurd wordt? Dat bij de NPO alle hoge piefen ex-partijleden zijn en politiek betrokken bij betaalde partijen? Één en al vriendjespolitiek.
De ene politicus komt aan tafel en er wordt nog net niet bij hem/haar in de kont gekropen en de ander is bij voorbaat al verloren. Ik zou daar ook geen trek in hebben.
elnienjo schreef:Jildau schreef:Jullie zien serieus niet wat er gaande is in de media? Dat daar enorm gestuurd wordt? Dat bij de NPO alle hoge piefen ex-partijleden zijn en politiek betrokken bij betaalde partijen? Één en al vriendjespolitiek.
NPO is een D66 bolwerk en ze hebben hun propagandamachine de afgelopen maanden flink laten draaien.
Shaggy09 schreef:Jildau schreef:Jullie zien serieus niet wat er gaande is in de media? Dat daar enorm gestuurd wordt? Dat bij de NPO alle hoge piefen ex-partijleden zijn en politiek betrokken bij betaalde partijen? Één en al vriendjespolitiek.
Kom alsjeblieft met bronnen of iets want ik kan hier helemaal niks mee.
Ik zie zat politici die scherp ondervraagd worden.