[Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij deze Tweede Kamer verkiezingen?

VVD
207 (15%)
PVV
108 (8%)
CDA
39 (2%)
D66
173 (12%)
GroenLinks
187 (14%)
SP
59 (4%)
PvdA
59 (4%)
ChristenUnie
22 (1%)
PvdD
96 (7%)
50PLUS
8 (0%)
SGP
10 (0%)
DENK
Geen stemmen
FvD
91 (6%)
BIJ1
19 (1%)
JA21
25 (1%)
CODE ORANJE
12 (0%)
Volt
63 (4%)
NIDA
1 (0%)
Piratenpartij
5 (0%)
JONG
6 (0%)
Splinter
22 (1%)
BBB
97 (7%)
NLBeter
1 (0%)
Lijst Henk Krol
1 (0%)
(Anders)
24 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1335

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:17

Elisa2 schreef:
Groot gelijk, hij wordt toch de hele tijd op vervelende manieren gebashd.

Vulina, ik begrijp het ook niet

Gebashd? Of worden er kritische vragen gesteld waar meneer geen concrete antwoorden op kan geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:18

Het is inderdaad wel een beetje actie reactie met zulke dingen. Als je gelijk alle muren opgegooid bij een kritische vraag en als kleuter gaat piepen en liegen.. ja dan zet je wel de toon.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:19

Elisa2 schreef:
Groot gelijk, hij wordt toch de hele tijd op vervelende manieren gebashd.

Vulina, ik begrijp het ook niet

Een lijsttrekker moet voor zijn partij en stemmers opkomen en laat dat nu iets zijn wat Baudet niet doet. Hij heeft vast afgezegd omdat Joost Eerdmans er ook zit. Het enigste wat je van Baudet ziet zijn peperdure spotjes op de tv waarin hij het alleen maar heeft over pak uw vrijheid terug . En terecht dat hij aangepakt word, wel op de inhoud natuurlijk maar die is helaas ook niet aanwezig.

Fitzroy

Re: [Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:28

Baudet is net een klein kind. Ik zag hem gisteren ook in de Hofkar bij Rutger Castricum, wat een zielepoot.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:30

Baudet heeft mediatraining nodig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:33

Hij heeft een half jaar geleden de verkeerde afslag genomen, bedrijft politiek op populistische trumpiaanse manier waarvan ik hoop dat dat de komende jaren flink de kop word ingedrukt. Wie ketst kan de bal terug verwachten alleen is hij niet in staat om te antwoorden maar loopt hij gewoon weg. Of komt niet opdagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:34

elnienjo schreef:
Baudet heeft mediatraining nodig.

Nee inhoudelijke kennis.. Hij roept zoveel wat ie niet kan onderbouwen en al helemaal niet waar kan maken.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:35

Ik vind het wel een verademing dat Baudet daar niet zit te tetteren. Zo kunnen de eventuele twijfelaars de uitleg van andere partijleiders die wel op komen dagen horen en hopelijk een betere keuze maken.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:43

bigone schreef:
Nu op 1 de lijsttrekkers van de kleine partijen, Baudet heeft weer afgezegd.

Vrij logisch als je klaar bent met de NPO.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:44

Waarom is hij klaar met de NPO?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:46

Tiepfoudt schreef:
Over de grote binnenkoeien-boeren, dat zijn wij niet: Wij hebben een gemiddeld melkveebedrijf. Onze koeien lopen in de zomer buiten en wij willen dat graag zo houden, want wij zien dat het onze koeien (mits het goed weer is) goed doet. Onze weilanden zijn groene biljartlakens en dat wij willen graag zo houden, zodat we kunnen voorzien in ons ruwvoer en dus geen ruwvoer van elders hoeven aan te kopen en te transporteren. Een deel van onze akkerranden zijn (zonder subsidies) ingezaaid met bloemenmengsels. Her en der staan zelfs bosjes en houtwallen, waarmee wij een haat-liefde verhouding hebben omdat we er enerzijds ieder jaar druk mee zijn in de vorm van (veel) snoeiwerkzaamheden om het enigszins in toom te houden en anderzijds ervan genieten omdat er dagelijks op hetzelfde tijdstip een groepje reeën zijn heil zoekt.

Partijen die enerzijds de veestapel op zijn minst willen halveren en die anderzijds beweren dat sámen met ons te willen doen, zeggen dus eigenlijk tegen ons: doe de helft van je koeien weg, dan beloven wij jou een 'verdienmodel'. Echter, niemand weet hoe dat verdienmodel precies eruit gaat zien. De melkfabriek gaat ons niet 2x de huidige melkprijs betalen, ze zien ons aankomen zeg. Een melktap dan? Niet rendabel op onze locatie, daar er hooguit 20 auto's per dag passeren. Die gaan samen niet dagelijks 1.500 liter melk kopen, in het meest rooskleurige scenario komt 10 liter eerst :')

Wat zou jij doen als je ons was, koeienboer- en boerin in hart en nieren die (waar het kan) hun best doen een steentje bij te dragen aan milieu, biodiversiteit en klimaat?

Maar Tiepfoudt dan zijn jullie met jullie bedrijf toch maar een klein beetje verwijderd van de kringlooplandbouw?

Wat ik me al een tijdje afvraag, ik had begrepen dat uit onderzoek is toch gebleken dat koeien die in de wei lopen vrijwel geen stikstof produceren, klopt dat? Waarom is er toen niet gekozen om dit als mogelijkheid te kiezen om de stikstof te reduceren, maar zijn ze vol in gaan zetten (op het absurde idee) dat er minder eiwitten gevoerd moeten gaan worden? Komt dit doordat de grote binnenkoeien-boeren niet voldoende grond hebben en dan een probleem zouden krijgen?
Worden jullie, als gemiddeld melkbedrijf met voldoende land, hier voor de trein gegooid door deze grote binnenkoeien-boeren?

Hebben jullie je als buitenkoeien-boeren al eens verenigd en er over gedacht een eigen label op de markt te brengen? Ik heb laatst een onderzoek gezien waaruit blijkt dat de melk van buitenkoeien een veel betere verhouding heeft tussen omega-3 en omega-6 vetzuren, waardoor deze veel gezonder is dan die van de ophokkoeien. Misschien liggen daar mogelijkheden voor een kwaliteitslabel (en een hogere melkprijs). Als consument kun je dat nu in de supermarkt niet zien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:47

Jildau schreef:
bigone schreef:
Nu op 1 de lijsttrekkers van de kleine partijen, Baudet heeft weer afgezegd.

Vrij logisch als je klaar bent met de NPO.

Als complot denker ben je klaar met alle msm. Dus je hebt gelijk , Baudet is er helemaal klaar mee.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:52

Ik vraag me oprecht af hoe of waarom hij denkt ooit groot te kunnen worden in Nederland als hij vrijwel heel Nederland + Nederlandse cultuur (npo bijvoorbeeld) wantrouwt?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:55

Hij wantrouwt ze niet, hij hoopt dat zijn electoraat dat doet. Zodat ze de kanalen volgen waaraan hijzelf gelieerd is.

Edit: want op die kanalen krijgt hij geen kritiek maar in de traditionele media wordt hij terecht scherp bevraagd.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:57

Om alleen al even voor ons zelf te praten (laat staan voor onze beste vrienden: Koeienboeren, mijn zus: Geitenboeren)
Alle regels omtrent land, mestwet, registraties, btw verhogingen, verhogingen van . Je moet je als paardenhouder afvragen hoe je straks, als dit beleid doorzet, in hemelsnaam nog je paarden gaat weiden. Dat geldt ook voor jullie zelf.

Verder, inderdaad het corona beleid. Helaas zie ik van zeer dichtbij bedrijven kapot gaan. Ook wij hebben klanten die hun stalling niet meer kunnen betalen, verplicht hun paard moeten verkopen.
Onze beste vrienden gaan emigreren, hun veehouderij bedrijf is ivm de huidige regels niet meer te doen.

En dan even puur een persoonlijke mening, buiten het financiële deel om: Ik laat mijn kinderen niet opgroeien in een mondkapjes, 1,5meter cultuur, met duizenden regels. Ik wil een vrij en sociaal leven, al helemaal voor mijn kinderen. Deze onzinnige, alles kapot makende regels, werken voor geen meter. Anders waren we er allang uit geweest.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:00

Jullie zien serieus niet wat er gaande is in de media? Dat daar enorm gestuurd wordt? Dat bij de NPO alle hoge piefen ex-partijleden zijn en politiek betrokken bij betaalde partijen? Één en al vriendjespolitiek.

De ene politicus komt aan tafel en er wordt nog net niet bij hem/haar in de kont gekropen en de ander is bij voorbaat al verloren. Ik zou daar ook geen trek in hebben.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:01

Vulina schreef:
En dan even puur een persoonlijke mening, buiten het financiële deel om: Ik laat mijn kinderen niet opgroeien in een mondkapjes, 1,5meter cultuur, met duizenden regels. Ik wil een vrij en sociaal leven, al helemaal voor mijn kinderen. Deze onzinnige, alles kapot makende regels, werken voor geen meter. Anders waren we er allang uit geweest.

We hebben geen griep meer omdat we ons zo goed aan de maatregelen houden maar we hebben wel nog steeds corona omdat we ons zo slecht aan de maatregelen houden.

:+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:03

Jildau schreef:
Jullie zien serieus niet wat er gaande is in de media? Dat daar enorm gestuurd wordt? Dat bij de NPO alle hoge piefen ex-partijleden zijn en politiek betrokken bij betaalde partijen? Één en al vriendjespolitiek.

De ene politicus komt aan tafel en er wordt nog net niet bij hem/haar in de kont gekropen en de ander is bij voorbaat al verloren. Ik zou daar ook geen trek in hebben.

NPO is een D66 bolwerk en ze hebben hun propagandamachine de afgelopen maanden flink laten draaien.

irmaz

Jildau schreef:
Vulina schreef:

We hebben geen griep meer omdat we ons zo goed aan de maatregelen houden maar we hebben wel nog steeds corona omdat we ons zo slecht aan de maatregelen houden.

:+

Ja, kun je dus nagaan hoeveel besmettelijker Corona is dan een griep :Y)

Vulina

Oh en ik vind, waar je ook op wilt stemmen, dat de stemmer uiteindelijk de overhand zou moeten hebben. Als de PVV de op 1 na grootste partij wordt, is dat omdat Nederland zo heeft gestemd. Of je het daar nu mee eens bent of niet. Anders heeft stemmen totaal geen zin.

Verder geef ik Baudet gróót gelijk. Ik zou me ook niet herhaaldelijk in een hoek laten zetten. Het is zo overduidelijk, dat het van te voren allemaal al bedacht is. Elk goed TV programma, zou volledig onafhankelijk moeten interviewen, debatteren of wat dan ook. En het is gewoon een feit, dat de FvD en de PVV gigantisch worden benadeeld, al voor ze ergens aan tafel gaan zitten.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:04

Jildau schreef:

Kom alsjeblieft met bronnen of iets want ik kan hier helemaal niks mee.
Ik zie zat politici die scherp ondervraagd worden.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:04

elnienjo schreef:
Jildau schreef:

NPO is een D66 bolwerk en ze hebben hun propagandamachine de afgelopen maanden flink laten draaien.

D66 opgericht 1966
NPO opgericht 2000

....

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:06

Tja RTL4 is natuurlijk ook van de NPO, daarom ging bij Jinek zo fout voor Baudet...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:06

Shaggy09 schreef:
Jildau schreef:

Kom alsjeblieft met bronnen of iets want ik kan hier helemaal niks mee.
Ik zie zat politici die scherp ondervraagd worden.

Heb je daar serieus een bron voor nodig?? Je kunt toch zelf ook kijken, lezen en luisteren??

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:07

Shaggy09 schreef:
elnienjo schreef:

D66 opgericht 1966
NPO opgericht 2000

....

Ze moesten er heel lang over nadenken! :')