Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 14:42

In België ook demonstraties in alle grote steden vandaag, sommige acties zijn creatief met de maatregelen, sommige staan volgens de foto's toch weer gewoon op elkaar. Die met respect voor de maatregelen vind ik erg knap en trekken positief mijn aandacht, doen mij op een goede manier nadenken, die op een hoopje brengen imo enkel meer onbegrip en boosheid naar boven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Citaat:
In Gent zijn zo’n 500-tal betogers afgezakt naar het Zuidpark voor een betoging tegen racisme en politiegeweld. Stad Gent gaf geen toestemming voor een sit-in, waardoor de actievoerders een alternatief bedachten. Iedere betoger zette zijn schoenen rondom het standbeeld.

Overigens lees ik zo ook dat ze hier in België, terecht, wel de corona maatregelen boven het protest zetten, er werd geen toestemming gegeven voor 'op een hoopje bij elkaar' (waar sommigen blijkbaar in Antwerpen geen boodschap aan hadden)

Citaat:
Brussel laat statistische manifestatie toe met respect voor social distancing
De huidige coronamaatregelen laten echter niet toe om betogingen te organiseren. Stad Brussel tolereert de bijeenkomst, op voorwaarde dat het om een statische manifestatie gaat en dat de deelnemers rekening houden met de regels rond social distancing.

In Antwerpen hadden de stad en de politie geen toelating gegeven, maar de actie ging toch door.

BigOne

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:03

In Amsterdam en veel andere plaatsen kwamen er de afgelopen week met enige regelmaat positieve gevallen bij, hier was het vijf dagen rustig tot vandaag, 60 besmettingen in één dag. Vast allemaal van het winkelen of op het terras zitten of de kapper.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:35

bigone schreef:
In Amsterdam en veel andere plaatsen kwamen er de afgelopen week met enige regelmaat positieve gevallen bij, hier was het vijf dagen rustig tot vandaag, 60 besmettingen in één dag. Vast allemaal van het winkelen of op het terras zitten of de kapper.

Of door het feit dat er sinds maandag eindelijk getest werd bij verdenking.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:36

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:49

lenaa_tje schreef:
bigone schreef:

Dit ja.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:52

lenaa_tje schreef:
bigone schreef:

Ik denk dit sowieso. Vóór 1 juni werd er nauwelijks getest op geen-risico patiënten, nu heeft iedereen er toegang tot. Al kan ik me voorstellen dat protesten en terrasjes ook wel meehelpen ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:53

A'dam heeft echt een enorme piek, veeeeeeel meer dan de andere regio's. Enige verschil nu is toch het protest geweest...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:53

Sinds maandag werd er extra of te wel iedereen getest met klachten, die cijfers werden dagelijks verwerkt. Amsterdam vijf dagen geen positieve testen, vandaag 60. Of ze moeten het maar eens per week doorgeven . Alle andere ggd ‘s doen dat dagelijks.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:55

bigone schreef:
Sinds maandag werd er extra of te wel iedereen getest met klachten, die cijfers werden dagelijks verwerkt. Amsterdam vijf dagen geen positieve testen, vandaag 60. Of ze moeten het maar eens per week doorgeven . Alle andere ggd ‘s doen dat dagelijks.

Of ze hadden verwerkingsproblemen dat was ingeval in Groningen het geval.

Verder heb ik ook beelden van verschillende hele drukke parken gezien in Amsterdam met dat mooie weer dus volgens mij gaat er wel meer niet goed. Al is het te verklaren natuurlijk die stad is natuurlijk ook gewoon heel erg druk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:55

Sheran schreef:
A'dam heeft echt een enorme piek, veeeeeeel meer dan de andere regio's. Enige verschil nu is toch het protest geweest...

Niet de bevolkingdichtheid? :+

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:56

Het is even afwachten hoe Amsterdam zich de komende dagen ontwikkeld.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:56

Sheran schreef:

Dat klopt, maar je moet niet overdrijven. 7,5 gevallen per 100.000 inwoners per dag en 1 ziekenhuisopname is niet veel. Maar we gaan het zien.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:57

MarlindeRooz schreef:
Sheran schreef:

Niet de bevolkingdichtheid? :+

Het gaat per 100.000 inwoners. Ik weet niet of Amsterdam en bv Utrecht nou zoveel verschil maken in bevolkingsdichtheid/aansteken...

@Lynne: ik overdrijf graag :P. Haha nee, maar als iedereen rond de 1 zit en Amsterdam op 7,5, vind ik dat wel echt een enorm verschil.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:57

Loretta schreef:
Het is even afwachten hoe Amsterdam zich de komende dagen ontwikkeld.

Klopt, neem aan dat het rivm ook met veel belangstelling de ontwikkelingen volgt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:59

Amsterdam is wel echt veel drukker dan Utrecht... je kan in Utrecht normaal gezien doordeweeks prima door de straten lopen. In Amsterdam moet je dan alsnog zijwaarts. :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:01

Ik weet niet hoor, nu die toeristen weg zijn is het een hele andere stad geworden _O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:24

Die actie met die schoenen vind ik geweldig :j

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:46

LadyMadonna schreef:
Die actie met die schoenen vind ik geweldig :j

Dat soort dingen vind ik een veel indrukwekkender statement maken dan die mensenmassa's.
Komt ook veel vreedzamer over.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:51

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:56

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:00

Hoewel je je af kan vragen of een standbeeld voor deze man in deze tijd nog gewenst is....
Dit gaat echt nergens meer over :n

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:06

LadyMadonna schreef:
Hoewel je je af kan vragen of een standbeeld voor deze man in deze tijd nog gewenst is....
Dit gaat echt nergens meer over :n

Waarschijnlijk is die man behalve slavenhandelaar ook iemand geweest die lokaal belangrijke of goede dingen heeft gedaan, of bestuurder is geweest. Waar hij zijn geld mee verdiende, doet toch niet per se af aan wat hij daarmee bereikt heeft?

Gaan we straks ook de Philipsvleugel van het Rijksmuseum slopen als blijkt dat de donateur en naamgever daarvoor geïnvesteerd heeft in buitengewoon onzuinige verlichtingstechniek? Of erkennen we gewoon dat die een fors bedrag heeft geïnvesteerd in een goed doel?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:07

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:12

Klopt oomens, hij heeft veel gedaan voor ziekenhuizen en armen, maar wel met slavengeld. Ik vind dat een lastig verhaal met de kennis van nu.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:12