Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Karl, ik zeg helemaal niet dat het alleen maar de schuld van de Republikeinen is! Nergens. Waarom wil je dat in mijn woorden lezen?
Shadow0 schreef:Ah, Rinske! Jij ook al!Waar moet het heen met ons?
enzino schreef:Eens Oomens, er is een reden dat iedereen zo speculeert over de gezondheid van Ruth Bader Ginsberg (supreme court judge - nu bijna 90 jaar oud en onder behandeling voor kanker) want als ze omvalt tijdens het presidentschap van Trump zal daar een volgende republikeins gezinde rechter komen te zitten. Als de politieke voorkeur van de zittende president geen invloed op het voordragen van rechters zou hebben zou ook niemand daar aandacht aan besteden, net zoals het aantal federal judges en circuit judges, toch zie je hier regelmatig rapporten en krantenartikelen over.
Karl66 schreef:Maar die rechters van het hooggerechtshof durven gewoon niet conservatieve beslissingen te nemen of een beslissing die in het nadeel van Trump is. Omdat het dan in de eerste plaats toch rechters zijn, die de wet als uitgangspunt nemen en niet een politieke overtuiging.
Karl66 schreef:Goed gezien, dat is precies wat ik zeg.
Citaat:While a majority of Supreme Court cases do not break on ideological lines, there are conservative and liberal wings. (...) If a more conservative judge replaces him, as is likely, anti-abortion advocates could push to get that issue under consideration by the top US court.
enzino schreef:Hij maakt er mooie verhalen van, en daar is hij goed in gezien het de verkoopcijfers van zijn boeken. En ook hij doet de expliciete uitspraak dat de rechter inderdaad politiek bevooroordeeld zijn, net zoals de jury.