Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Askja schreef:'Milieuterroristen' net zulke grote hufters als 'de' politiek? Sorry ikke, maar nu raak je me kwijt, ik kan dat echt niet rijmen met wat je verder in je post te melden hebt. Blijkbaar zit e.e.a je op persoonlijk niveau om een of andere reden erg hoog, maar tot nu toe maak je niet duidelijk waarom.
Loretta schreef:Met jouw kennis is het allemaal heel duidelijk dat veel voorstellen onmogelijk zijn. Het is jammer dat de politiek liever naar een groep actievoerders luistert dan naar mensen die verstand van de materie hebben. Maar dat is een probleem die in elke branche speelt. Een politicus vertelt de verpleegkundige hoe die moet verplegen. Een politicus vertelt een leraar hoe die voor de klas moet staan.
Mij is in ieder geval al lang duidelijk dat klimaatdoelen gewoon onhaalbaar zijn. Tenzij we weer terug gaan in de rijd, maar dat is ook onhaalbaar.
ikke schreef:Askja schreef:'Milieuterroristen' net zulke grote hufters als 'de' politiek? Sorry ikke, maar nu raak je me kwijt, ik kan dat echt niet rijmen met wat je verder in je post te melden hebt. Blijkbaar zit e.e.a je op persoonlijk niveau om een of andere reden erg hoog, maar tot nu toe maak je niet duidelijk waarom.
Lees dan "hufter" als: door organisatie gedane belofte die onmogelijk uitvoerbaar is.
De politiek doet dat; de milieubeweging doet dat.
Beide vanuit een totaal andere insteek maar het uiteindelijke effect is hetzelfde: het kan niet, het is niet uitvoerbaar of het kost op z'n minst veel meer tijd dan overal afgesproken wordt.
Pipodipo schreef:ikke schreef:Lees dan "hufter" als: door organisatie gedane belofte die onmogelijk uitvoerbaar is.
Beide vanuit een totaal andere insteek maar het uiteindelijke effect is hetzelfde: het kan niet, het is niet uitvoerbaar of het kost op z'n minst veel meer tijd dan overal afgesproken wordt.
Exact dit. Heel makkelijk voorbeeld is dat gedoe met groene stroom, het heeft best nog lang geduurd voordat daar de aap uit de mouw kwam en bij heel veel goedgelovigen is er nog geen aap te zien. Hetzelfde gebeurt trouwens rondom 'dierenwelzijn', precies hetzelfde mechanisme.
Popstra schreef:Oh dus alle miljoenen mensen die vliegen zijn onverstandig!?
Dus we moeten maar sober gaan leven en voor altijd thuis (in de kou en in het donker)blijven zitten, moestuin aan leggen, geen vlees eten en ons al helemaal niet meer voort planten....
en dat voor iets wat onomkeerbaar is?? Wie is hier nu onverstandig??![]()
Sorry, of jullie het nu leuk vinden of niet, ik blijf de 2e helft van mijn leven ook nog even verder genieten...
ikke schreef:Maar over dat klimaat valt wel wat zinnigs te zeggen, alleen dat durft geen hond: Als we zo ongelimiteerd doorgaan met het opstoken van fossiele brandstoffen, gaat er op enig moment iets veel vervelenders gebeuren: dan daalt het zuurstofpercentage in de lucht onder de 20%. Dan hebben we pas een Uitdaging.......
Loretta schreef:Dat soort milieu en dierenclubs hebben gewoon een gigantische grote mond.
Maar om even een voorbeeld te noemen. Ik heb niet geleerd voor energietechnicus maar ik kan wel zien dat bijvoorbeeld wind energie een gigantisch klein percentage van ons energie levert dat terwijl windmolens gigantisch veel ruimte in nemen. Ze verpesten het landschap en de kust voor de Noordzee staat er helemaal vol mee.
Dan ga ik mij al weer af vragen hoeveel CO2 is er uitgestoten bij het produceren van al dat staal. en hoeveel energie heeft het gekost om die dingen in de Noordzee op te bouwen. En dan ook nog over het onderhoud in vooral de Noordzee want het is toch heel logisch dat die dingen daar heel wat meer te lijden hebben van de elementen dan op het land.
Op veel plaatsen in Duitsland is het landschap al volledig gedomineerd door windmolens.
Loretta schreef:Dat soort milieu en dierenclubs hebben gewoon een gigantische grote mond.
Maar om even een voorbeeld te noemen. Ik heb niet geleerd voor energietechnicus maar ik kan wel zien dat bijvoorbeeld wind energie een gigantisch klein percentage van ons energie levert dat terwijl windmolens gigantisch veel ruimte in nemen. Ze verpesten het landschap en de kust voor de Noordzee staat er helemaal vol mee.
Dan ga ik mij al weer af vragen hoeveel CO2 is er uitgestoten bij het produceren van al dat staal. en hoeveel energie heeft het gekost om die dingen in de Noordzee op te bouwen. En dan ook nog over het onderhoud in vooral de Noordzee want het is toch heel logisch dat die dingen daar heel wat meer te lijden hebben van de elementen dan op het land.
Op veel plaatsen in Duitsland is het landschap al volledig gedomineerd door windmolens.
ikke schreef:Ik kan je daar wel een perspectief op geven: Die gehate kolencentrales (Nuon Hemweg, Essent Amer en E.on Eemshaven) zijn eenheden die per stuk tussen de 600 en 800MW per eenheid leveren.
De huidige generatie windmolens haalt in ideale omstandigheden ongeveer 5MW per molen (oudere molens halen met moeite 3MW).
Dan kun je dus heel simpel uitrekenen hoeveel windmolens er nodig zijn om een kolencentrale te sluiten.
ikke schreef:Lees dan "hufter" als: door organisatie gedane belofte die onmogelijk uitvoerbaar is.
ikke schreef:Pipodipo schreef:
Exact dit. Heel makkelijk voorbeeld is dat gedoe met groene stroom, het heeft best nog lang geduurd voordat daar de aap uit de mouw kwam en bij heel veel goedgelovigen is er nog geen aap te zien. Hetzelfde gebeurt trouwens rondom 'dierenwelzijn', precies hetzelfde mechanisme.
Er zijn best wat dierenactivistische organisaties die er niet voor terugdeinzen om opnames in het buitenland te maken en die te presenteren als dat het er zo aan toe gaat in Nederland.
Als je dan heel goed naar die beelden kijkt, zie je stalconstructies die in NL nooit gebouwd zijn.
Of dierenrassen die in NL niet op dergelijke schaal gebruikt worden.
juval schreef:
Pipodipo schreef:Windmolens gaan het probleem niet oplossen, zonne-energie ook niet, waterkracht geeft nog niet eens een fractie van wat wind opbrengt en daarom zal de oplossing niet bij dergelijke natuurlijke bronnen liggen. Maar de natuur biedt meer: gas bijvoorbeeld en kernenergie.
pien_2010 schreef:Het topic neemt een interessante wending![]()
Verder ga ik met de naam `klimaat terrorist` en dan beschouw ik hem als onze geuzen naam.
Laten we eens kijken naar het thema functie....dus wat is de functie van `de klimaat terrorist`en laten we het eens omdraaien in welke wereld zouden wel even als de `greenpeace terrorist` niet op aarde was.
Pipodipo schreef:Ikke, ik ben het met je eens hoor. Maar heel veel mensen kijken niet verder dan hun eigen meterkast of tarieflijstje en weten niks over hoe het in Europa geregeld is met het netwerk en hoeveel werk het is om dat allemaal in evenwicht te houden. 'We' zijn nu niet voldoende voorbereid om dit op grote schaal toe te passen. Duitsland is trouwens wel een iets ander land qua klimaat, ookal ligt het vlak naast onze grond.
Maar wat zou een nuttiger gebruik van het oppervlak zijn? Bomen planten of zonnepanelen neerleggen?
Loretta schreef:Hoeveel van de energiebehoefte in Duitsland komt dan van zonnepanelen.
Pipodipo schreef:Maar heel veel mensen (....) weten niks over hoe het in Europa geregeld is met het netwerk en hoeveel werk het is om dat allemaal in evenwicht te houden. 'We' zijn nu niet voldoende voorbereid om dit op grote schaal toe te passen.
Maar wat zou een nuttiger gebruik van het oppervlak zijn? Bomen planten of zonnepanelen neerleggen?