Stemmen 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 11:02

Hoezo niet? Als men zich gewoon gedraagt hoeft men niks te vrezen van een PVV

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 11:13

"Gewoon gedragen" is daarbij dan vooral 'slaafs je mond houden en alles accepteren' ipv leven met alle rechten en vrijheden van een Nederlands burger.

Maar daar naast: Erdogan is een dictator. Ik denk niet dat hij zich interesseert voor het persoonlijke leed van mensen, hij ziet mensen als gebruiksmiddelen. Niet belangrijk, alleen maar nuttig als je ze kunt manipuleren en daardoor je macht kunt vergroten.

Erdogan (en Putin trouwens ook) hebben alle belang bij vijanden die ten eerste aan een fijn vijandsbeeld voldoen, en ten tweede meer dan duidelijk hebben gemaakt dat ze niet goed zijn in het concreet aanpakken van situaties. Onze chaos is hun voordeel. En Trump heeft wel laten zien dat de chaos groot kan zijn. Da's fijn, dan hoef je als dictator niet te vrezen dat die leiders zich kundig met het probleem bemoeien, vervelende sancties opleggen maar ook onderhandelen, druk zetten om dissidenten vrij te laten etc.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 11:17

Ik vind het goed dat Nederland stelling heeft genomen.
Eindelijk hoor ik eens lijsttrekkers die allen hetzelfde zeggen
(Correctie: alleen DENK heeft zich niet uitgesproken :o )

Of het een heel handig besluit is geweest, dat weet ik niet.
Maar die dreigementen uit Turkije? brrrrr...wat een mensen zijn dat zeg -O-

Moet je zien wat er in Rotterdam op de been kwam, hoe 'Nederlands' voelt die menigte zich?.
Daar hoor ik graag de feiten van :o .

Worden nog spannende verkiezingen zo
Laatst bijgewerkt door ravellie op 12-03-17 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 11:18

Divide And conquer
Its a Classic
hoe drukker wij het net interne zaken hebben hoe minder aandacht we hebben voor anderen, ideaal

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 11:24

Het lijkt de Nederlandse politici en de media te ontgaan dat het 'landingsverbod' en het tegenhouden van een buitenlandse diplomaat is in strijd met internationale verdragen én de Nederlandse grondwet... :(

http://www.grutjes.nl/2017/03/turkije-r ... en-elkaar/

Citaat:
De één wil een campagnepraatje houden om de grondwet af te schaffen.
De ander negeert de grondwet om het praatje af te schaffen

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 11:40

rapido schreef:
Hoezo niet? Als men zich gewoon gedraagt hoeft men niks te vrezen van een PVV

1) Ik moet eerlijk bekennen dat ik spontaan in lachen uitbarstte....
2) ....maar het is om te huilen.

"Normaal gedrag" volgens de pvv: ik wens dat niet te vertonen.
Ik hecht nogal veel aan:
democratie
respect
milieu
en nog zo wat dingen die nadrukkelijk onder vuur liggen bij de pvv. (De Nederlandse Cultuur bijvoorbeeld, of de wetenschap.)

Bovenstaand citaat moge waar zijn, maar ik zou zwaar in de problemen komen.

PS: een minister is geen diplomaat.
En een minister die campagne komt voeren wordt niet als collega bestuurder gezien, maar als een privé persoon die een mening komt verkondigen.
In principe mag dat, je mening geven.
Maar een halve dictator promoten richting driekwart dictator - daar mag je grenzen aan stellen.

Dus svp geen gezeur 'dat ze de wet even vergeten waren'.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 11:47

Tja als je niet welkom bent in een land met een bepaalde intentie dan moet je ook niet de moeite nemen om er heen te gaan. Dan stel je je niet volwassen op.
Ik vind het goed dat Nederland nu eindelijk eens ballen toont. Turkije mag van mij vertrekken uit de EU. Al dan niet vrijwillig maar dan verplicht

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 11:49

purny schreef:
Turkije mag van mij vertrekken uit de EU. Al dan niet vrijwillig maar dan verplicht

Sinds wanneer maakt Turkije deel uit van de EU volgens jou? :7

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 11:52

Wranglerbutt schreef:
Het lijkt de Nederlandse politici en de media te ontgaan dat het 'landingsverbod' en het tegenhouden van een buitenlandse diplomaat is in strijd met internationale verdragen én de Nederlandse grondwet... :(

En Turkije mag van zich eigen niet eens campagne voeren in het buitenland, maar dat is Erdogan voor het gemak ook even vergeten ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 11:55

Wranglerbutt schreef:
purny schreef:
Turkije mag van mij vertrekken uit de EU. Al dan niet vrijwillig maar dan verplicht

Sinds wanneer maakt Turkije deel uit van de EU volgens jou? :7

Ja idd. Foutje op de vroege morgen. Onderhandelingen mogen gestopt worden bedoelde ik

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 11:59

Wranglerbutt schreef:

Citaat:

Er kwam toch helemaal geen diplomaat langs?? :7 een minister, en die mogen ze prima weigeren.

Waarom moet er eigenlijk hier campagne gevoerd worden voor een stemming in Turkije :?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 12:25

verootjoo schreef:
Waarom moet er eigenlijk hier campagne gevoerd worden voor een stemming in Turkije :?

Verdeel en heers.

Turkije/Rusland weet dat dit olie op het vuur is in Europa. Als de regeringen niet reageren dan zou het (een deel van)de bevolking wel geweest zijn.
Het levert rechtste en of anti Europa stemmen op.(of beter daar hopen ze op)

Een verdeeld Europa betekend meer macht naar VS, Rusland en andere landen die daar behoefte aan hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 12:48

Wranglerbutt schreef:

Citaat:

Dit klopt, maar minister Kaya was in dit geval niet als diplomaat op bezoek. Ze is dan wel minister, maar omdat het geen staatsbezoek is wordt ze niet anders behandeld dan alle burgers. Een beetje krom is het zeker, maar het lijkt er tot nu toe op dat NL niet onwettelijk gehandeld heeft. Of het slim was laat ik even in het midden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 13:22

verootjoo schreef:

Waarom moeten wij daar eigenlijk aandacht aan besteden? Dit lijkt echt weer gezocht te zijn als lekker relletje omdat het zo leuk stookt, niet omdat het ergens over gaat.

En op basis van dat soort holle en oppervlakkige verontwaardiging gaan we straks besluiten wie er mag beslissen over zorg, werkgelegenheid, huisvesting, klimaat, onderwijs etc.

Als je je als kiezer zo makkelijk laat afleiden door ieder opstootje dat langskomt, dan is het toch ook niet verwonderlijk dat de huidige politiek je niet serieus neemt? Daar maak je het dan zelf toch naar?

Ik zie regelmatig zeker ook op een andere Nederlandse site bv dat gebruikers met regelmaat worden opgelicht. Waarom? Omdat de oplichter met een aantrekkelijke prijs adverteert. OOK AL zijn er veel negatieve reviews, wordt de partij elders op internet allang benoemd als onbetrouwbaar, is het duidelijk dat hun verdienmodel niet werkt, zitten ze ergens met 30 andere bedrijfjes op een vaag adres in een of ander verzamelgebouw, heeft de eigenaar nog 15 andere mislukte ondernemingen op z'n naam staan...

... er staat een grote knipperende aanbieding en mensen klikken massaal.

In de politiek lijkt het niet anders. Als je nu je stem laat bepalen door dit, alleen maar omdat het toevallig in de week van de verkiezingen is, terwijl je je niet wilt verdiepen in hoe de politici zich de afgelopen 4 jaar hebben opgesteld, dan maak je het ook wel heel makkelijk om jouw belangen te negeren. Ze hoeven maar even een relletje uit de hoge hoed te toveren, en alle inhoud is weer verdwenen. Dan ben je toch zelf als kiezer onverstandig bezig?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 13:29

Waarom aandacht aan besteden? Omdat als elk land hier z'n verkiezingscampagnes komt doen het wel een chaos zou worden :)* bovendien is het ook gewoon niet nodig. We hebben al genoeg aan onze eigen verkiezingscampagnes...

En verder precies wat Natasja zegt.

Ik laat mijn keuze er overigens niet door beïnvloeden, stem al jaren op hetzelfde :Y)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 13:34

Shadow0 schreef:
verootjoo schreef:

Waarom moeten wij daar eigenlijk aandacht aan besteden? Dit lijkt echt weer gezocht te zijn als lekker relletje omdat het zo leuk stookt, niet omdat het ergens over gaat.

En op basis van dat soort holle en oppervlakkige verontwaardiging gaan we straks besluiten wie er mag beslissen over zorg, werkgelegenheid, huisvesting, klimaat, onderwijs etc.

Als je je als kiezer zo makkelijk laat afleiden door ieder opstootje dat langskomt, dan is het toch ook niet verwonderlijk dat de huidige politiek je niet serieus neemt? Daar maak je het dan zelf toch naar?

Ik zie regelmatig zeker ook op een andere Nederlandse site bv dat gebruikers met regelmaat worden opgelicht. Waarom? Omdat de oplichter met een aantrekkelijke prijs adverteert. OOK AL zijn er veel negatieve reviews, wordt de partij elders op internet allang benoemd als onbetrouwbaar, is het duidelijk dat hun verdienmodel niet werkt, zitten ze ergens met 30 andere bedrijfjes op een vaag adres in een of ander verzamelgebouw, heeft de eigenaar nog 15 andere mislukte ondernemingen op z'n naam staan...

... er staat een grote knipperende aanbieding en mensen klikken massaal.

In de politiek lijkt het niet anders. Als je nu je stem laat bepalen door dit, alleen maar omdat het toevallig in de week van de verkiezingen is, terwijl je je niet wilt verdiepen in hoe de politici zich de afgelopen 4 jaar hebben opgesteld, dan maak je het ook wel heel makkelijk om jouw belangen te negeren. Ze hoeven maar even een relletje uit de hoge hoed te toveren, en alle inhoud is weer verdwenen. Dan ben je toch zelf als kiezer onverstandig bezig?

Kortom, de waan van de dag. En die heeft door de eeuwen heen heel wat ellende veroorzaakt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 13:44

verootjoo schreef:
Waarom aandacht aan besteden? Omdat als elk land hier z'n verkiezingscampagnes komt doen het wel een chaos zou worden :)* bovendien is het ook gewoon niet nodig. We hebben al genoeg aan onze eigen verkiezingscampagnes...

Ik laat mijn keuze er overigens niet door beïnvloeden, stem al jaren op hetzelfde :Y)

Ja maar door deze manier van aandacht bereik je precies het tegenovergestelde.

Je speelt Erdogan in de kaart(zie je wel hoe slecht zij zijn in Europa) en het komt breeduit op TV en speelt daarmee PVV en VVD in de kaart(VVD kijk eens hoe streng wij zijn en de PVV: kijk eens naar die slechte Moslims)
Veel sensatie op TV. Ik zal je zeggen het gaf mij een onveilig gevoel voor heel even.

Rutte had de Turkse minister beter kunnen doodknuffelen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 13:49

NatasjavE schreef:
verootjoo schreef:

Ja maar door deze manier van aandacht bereik je precies het tegenovergestelde.

Je speelt Erdogan in de kaart(zie je wel hoe slecht zij zijn in Europa) en het komt breeduit op TV en speelt daarmee PVV en VVD in de kaart(VVD kijk eens hoe streng wij zijn en de PVV: kijk eens naar die slechte Moslims)
Veel sensatie op TV. Ik zal je zeggen het gaf mij een onveilig gevoel voor heel even.

Rutte had de Turkse minister beter kunnen doodknuffelen.

Ik vind dat er goed gehandeld is :j

Maar idd, uitgebreid in de media hoeft niet. Maar ik krijg hier absoluut geen onveilig gevoel bij :n je speelt Erdogan niet in de kaart, Erdogan is potentieel gevaarlijk. Het is juist heel goed dat dit aan banden wordt gelegd.

Ik ben overigens benieuwd wat de turken hier van vinden. Ik ken er zelf maar twee in mijn familie, en die vinden dit juist een hele goede oplossing en zijn het eens met het handelen zoals er gehandeld is. Maar die zijn dan ook wel erg anti-Erdogan.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 13:53

Ik vond niet normaal van hoe die Turken daar gister reageerden, zo trots op hun land Turkije en Erdogan die uitspraken .. triets, na zaad van Nazisme.

Denk dat dit veel invloed heeft op de verkiezingen, zijn die Nerderlandse ambassadeurs in Turkije nu opgepakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 13:54

Nazaad van nazisme.. Misschien je huiswerk even doen? :=

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 13:55

Emmaa_ schreef:
Nazaad van nazisme.. Misschien je huiswerk even doen? :=

Heeft hij gezegd hoor ;)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 13:57

Maar ik trek me weer terug, anders krijg ik iedereen weer op me dak.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 14:11

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 14:22

Shadow0 schreef:
De Correspondent maakte een luisterverhaal over twee onderwerpen (waaronder inderdaad het klimaat) die niet veel voorkomen in de beeldvorming rondom de verkiezingen: https://decorrespondent.nl/6376/luister ... 4-e831f1ae

En deze, juist over Turkije, mag niet ontbreken. (Go Jesse Frederik.)
https://decorrespondent.nl/6378/weet-u- ... 2-cae3d970

Hier ben ik het heel erg mee eens we hadden het geen aandacht moeten schenken dan waren er gewoon 50 mensen heen gegaan en wist de rest van Nederland er überhaupt niet van.

Maar ja ze wouden er graag een punt van maken en Mark wou de held uithangen... En nu is er vanwege en mug een olifant gemaakt en heeft Erdogan zijn zin "zie je wel dat Europa slecht is!!" terwijl er veel belangerijkere kwesties bezig zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 14:34

Een heel drama om iets wat we gewoon hadden kunnen negeren idd