Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:34

HorseTimeXL schreef:
Ik haak ook aan. Wat eens schok zeg..

En weet je wat het is, feitelijk kunnen ook zij hoe raar en wreed het ook klinkt er ergens ook niks aan doen. Iemand pleegt niet zomaar een zelfdoding actie. Dit moet vanaf de geboorte af aan er zo zijn ingestampt. En begrijp me niet verkeerd hoor ik vind het werkelijk afschuwelijk, misselijkmakend en verafschuw deze mensen. Maar toch.. het is bijna een ziekte dat zich door europa verspreid heeft.

Het doet me denken aan de film the wave waarbij de leraar op een bepaalde manier als het ware iedereen kon overhalen. Is ook een echt experiment geweest..

Dit is dus ook het geval. Er zijn iets van 31000 IS slavinnen zwangergemaakt door IS'ers, en de kinderen daarvan worden allemaal opgevoed als zelfdoders en IS strijders. Dat stond laatst in het NRC of AD.

Het is van de gekken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:37

Resistance schreef:
HorseTimeXL schreef:
Ik haak ook aan. Wat eens schok zeg..

En weet je wat het is, feitelijk kunnen ook zij hoe raar en wreed het ook klinkt er ergens ook niks aan doen. Iemand pleegt niet zomaar een zelfdoding actie. Dit moet vanaf de geboorte af aan er zo zijn ingestampt. En begrijp me niet verkeerd hoor ik vind het werkelijk afschuwelijk, misselijkmakend en verafschuw deze mensen. Maar toch.. het is bijna een ziekte dat zich door europa verspreid heeft.

Het doet me denken aan de film the wave waarbij de leraar op een bepaalde manier als het ware iedereen kon overhalen. Is ook een echt experiment geweest..

Dit is dus ook het geval. Er zijn iets van 31000 IS slavinnen zwangergemaakt door IS'ers, en de kinderen daarvan worden allemaal opgevoed als zelfdoders en IS strijders. Dat stond laatst in het NRC of AD.

Het is van de gekken.

Ik heb dat ook op tv gezien. Op basisscholen wordt kinderen al geleerd hoe ze met een wapen iemand moeten doodschieten :\ er staan IS strijders voor de klas die het hele gedachtegoed van IS erin stopt. En die kinderen worden volwassen en weten dus gewoon niet beter of dit is de waarheid en de wereld en iets anders bestaat er niet...
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 22-03-16 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:38

*meldt zich ook weer*

Hier is iedereen veilig en wel thuis voor zover ik weet. Een collega van mijn vriend was net voorbij de controle in Zaventem toen het gebeurde, op weg naar hen om te werken in Dubai. Voor zover ik begreep zei de werkgever "prima, je bent er nog. zorg nu maar dat je op je schip geraakt". Ijs- en ijskoud...

Hitler was ook een mooi voorbeeldje van een "wave". Het is gewoon zorgen dat je mensen te pakken krijgt die mentaal labiel zijn, en aan jou een houvast vinden...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:39

Ik word daar echt slecht gezind van reactie's die ik lees van mensen die zeggen dat we niet zo verontwaardigd moeten zijn want dit gebeurd elke dag ergens anders ook, dit :r vind ik er van.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:40

Dioxide schreef:
Fijn dat de Belgische Bokkers inmiddels weer een beetje contact hebben of ergens veilig gekomen zijn.

Tieneke schreef:
En niet alleen Molenbeek is een broeihaard. Ik heb in 2009 in Schaarbeek gewerkt. Dat was toen al van hetzelfde.

Vergeet ook Luik/Verviers niet, ook daar zitten genoeg geradicaliseerde mensen. Het hoeft niet eens direct vanuit een Brusselse wijk beraamd en/of gecoordineerd te zijn.

Hier in Nederland heb je ook zeker probleemwijken liggen, maar niet meetbaar met bovenstaande wijken - bijv in Sittard zijn een aantal jongeren ook verdacht geweest op het aan willen sluiten bij IS. Gegarandeerd dat deze radicalen allemaal contact hebben met elkaar. Vooral hier in Nederland gaat het imo zo ontzettend makkelijk door een handschoentjesbeleid van de overheid. Radicalisering moet je daadwerkelijk aanpakken, niet willen gaan coachen om ze terug op het rechte pad te zetten...

Als je de deskundigen mag geloven, is juist het theedrinken (de wijkagent) het grote verschil met Belgie en Frankrijk. Er is meer "voeling" met de wijk, men weet hier meer en beter wat er speelt in een wijk. En er is mindef verdeeldheid in Nederland.

Dioxide

verootjoo

chanel1985 schreef:
Ik word daar echt slecht gezind van reactie's die ik lees van mensen die zeggen dat we niet zo verontwaardigd moeten zijn want dit gebeurd elke dag ergens anders ook, dit :r vind ik er van.

Nou ja, op zich is het ook zo. Mensen in Syrië, Afghanistan, Irak, Pakistan etc maken dit dagelijks mee.

Maar als het je eigen land betreft is het toch een tikkie erger, komt het dichtbij en grijpt het je veel meer aan, dat is logisch :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:42

Electra63 schreef:
purny schreef:
En wat denk je van Den haag dan. Genoeg radicalisering.

als Je wat deskundigen volgt op TV zijn die wijken in Brussel en in Parijs niet te vergelijken met wijken in Nederland.
Belgie heeft ongeveer 450 Syrie-gangers, Nederland 23 en Enfeland maar 8.
Dat heeft een oorzaak.

Al wil dat niet zeggen, dat het hier niet kan gebeuren.

Per miljoen inwoners....

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:44

Het zou maar erg zijn dat je over zo'n aanslag niet verontwaardigd zijt, als je dat niet bent, dan is er toch iets mis met je.
Je moet zoiets maar te horen krijgen als je zelf slachtoffer bent, of je kind of ouder is omgekomen.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:45

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:46

Laatst bijgewerkt door nenahdm op 22-03-16 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:47

chanel1985 schreef:
Het zou maar erg zijn dat je over zo'n aanslag niet verontwaardigd zijt, als je dat niet bent, dan is er toch iets mis met je.
Je moet zoiets maar te horen krijgen als je zelf slachtoffer bent, of je kind of ouder is omgekomen.

Klopt, maar dat is alleen omdat het je eigen land betreft... Over de aanslagen in Turkije was heel wat minder nieuws en verontwaardiging en over de dagelijkse aanslagen in het midden oosten hoor je al helemaal nooit wat, laat staan dat er iemand daarom verontwaardigt is. Daar 'gebeurt het gewoon'.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:50

Electra63 schreef:
Als je de deskundigen mag geloven, is juist het theedrinken (de wijkagent) het grote verschil met Belgie en Frankrijk. Er is meer "voeling" met de wijk, men weet hier meer en beter wat er speelt in een wijk. En er is mindef verdeeldheid in Nederland.

Het is zo effectief dat er toch nog mensen afreizen naar Syrië en straatschoffies uit probleemwijken alsmaar in de problemen komen (ongeacht afkomst overigens)... De aardige wijkagent die mensen samenbrengt kan zeker wat stabiliteit brengen, maar onruststokers dienen gewoon actie/consequentie aangepakt te worden.

De kloof tussen ontevreden laag opgeleid autochtoon en kansarm allochtoon wordt ook hier in Nederland steeds groter.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:53

Kan zijn, omgekeerd geld dat ook dan.

Yasmine

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:07

Schijnbaar veel huiszoekingen aan de gang in Schaarbeek. Collega die in Schaarbeek woont vertelde net dat er al heel lang helicopters boven hen cirkelen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:11

helicopters circelde al de hele dag

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:14

Ja, maar in Schaarbeek zijn nu ook politieacties met sluipschutters, gepantserde wagens en drones.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:17

Ja ze hadden een spijkerbom en is vlag gevonden bij huiszoeking in schaarbeek dacht ik ...

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:23

Yasmine schreef:
Wow, wat een file om Brussel Noord station binnen te komen :oo http://www.demorgen.be/binnenland/ieder ... -b8ba528b/

Wat een file!
Hier heeft onze manager besloten dat iedereen die met de trein was, mee moesten met diegenen die met de wagen komen. Erg fijne beslissing die er voor gezorgd heeft dat alle collega's tijdig en veilig thuis gekomen zijn.

In dergelijke mensenmassa zou ik me niet willen begeven op een dag zoals vandaag, dergelijke grote groepen zijn extra kwetsbaar.
Ik heb dus met "plezier" wat omgereden vanmiddag.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:27

Mijn vader heeft blijkbaar vooral brood en water uitgedeeld aan de mensen.
Laatst bijgewerkt door Kaatastrof op 22-03-16 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:29

Aeris schreef:
Yasmine schreef:
Wow, wat een file om Brussel Noord station binnen te komen :oo http://www.demorgen.be/binnenland/ieder ... -b8ba528b/

Wat een file!
Hier heeft onze manager besloten dat iedereen die met de trein was, mee moesten met diegenen die met de wagen komen. Erg fijne beslissing die er voor gezorgd heeft dat alle collega's tijdig en veilig thuis gekomen zijn.

In dergelijke mensenmassa zou ik me niet willen begeven op een dag zoals vandaag, dergelijke grote groepen zijn extra kwetsbaar.
Ik heb dus met "plezier" wat omgereden vanmiddag.

Wat een fijne beslissing! Die heeft het hart wel op de goede plaats lijkt me.

Hier gingen de scholen vandaag in lockdown dus mochten tussen de middag de campus ook niet af, pas toen de school uit was. Is nu zo tot het einde van de week wss. Klonk allemaal heel heftig maar in een boerendorp als Overpelt zal er niet zo snel iets gebeuren lijkt mij.

Wij hebben laatst een documentaire gezien over terrorrisme, kan me er ook nog van herinneren dat die zelfmoordterroristen ook omgepraat worden doordat hun familie heel veel geld krijgt als zij een geslaagde actie uitgevoerd hebben. Zo krijg je natuurlijk de armere mensen wel sneller over de streep om iets te doen...
Laatst bijgewerkt door DynamiteS op 22-03-16 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:34

Station Amersfoort ontruimd vanwege een verdacht pakketje... schrik zit er goed in.

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:41

Vreselijk wat er gebeurd is vandaag..

Ik zat te denken. Zou het kunnen dat de persoon met de derde bom (en die zijn bomgordel af heeft gedaan en achter gelaten) dit hebben gedaan omdat hij misschien dit de onschuldige mensen toch niet aan wilde doen? (Zeker omdat hierboven wordt gesproken over een zeer grote bom). Of zou hij 'cold feet' hebben gekregen en daarom weg zijn gegaan? Wat denken jullie daarover?

Ik wil zo graag geloven dat er iets goeds zit achter het niet af laten gaan van de derde bom, dat er toch nog menselijkheid te vinden is bij deze radicalisten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:41

Marjoow schreef:
Station Amersfoort ontruimd vanwege een verdacht pakketje... schrik zit er goed in.

Er zijn vandaag wel 20 stations in NL ontruimd, of perrons, vanwege 'verdachte pakketjes'. Die pakketjes kunnen net zo goed een rugzak zijn die iemand in de stress heeft laten staan. Iedereen is in opperste staat van paraatheid op dit moment, en alles wat boe roept is op dit moment een terrorist. Heel vervelend, maar het zakt ook weer.

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:43

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt