Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:23

Dat gaat niet alleen over IS hoor. Gaat even goed over bijvoorbeeld oost-europeanen die naar hier willen komen omdat ze denken dat het hier zo goed is, en door hun smokkelaar dan de prostitutie in geduwd worden en dergelijke.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:23

Varekaj schreef:
Dat gaat niet alleen over IS hoor. Gaat even goed over bijvoorbeeld oost-europeanen die naar hier willen komen omdat ze denken dat het hier zo goed is, en door hun smokkelaar dan de prostitutie in geduwd worden en dergelijke.

Ja, ook dat! Helaas.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:24

laten we wel zijn...in Syrie is het nu niet echt gezellig.Het is gewoon oorlog daar alles is kapoet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:24

Varekaj, dit zijn puur de cijfers over de bevolking die op de vlucht is vanwege geweld van IS. Heb eens even gegoogeld.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:25

Normaal gezien doe ik ook nooit mee met zulke dingen als profiel foto's veranderen na een groot evenement, maar hier ben ik wel oprecht ontroerd door heel de gebeurtenis. Heb ook zitten huilen bij het zien van de foto's en video's en weet zelf goed genoeg wat het is om voor je leven te vrezen en gegijzeld te worden. Daarbij was ik vorige week rond hetzelfde tijdstip zelf in Parijs, voor hetzelfde geld was het mij overkomen. Helaas zijn de twee Belgen die zijn omgekomen vrienden van vrienden van me, dan komt het opeens wel heel dichtbij. Ik voel me dan ook persoonlijk aangevallen als iemand zegt dat het egoïstisch is om je profielfoto in de Franse vlag te veranderen en niet in de Syrische. Natuurlijk vind ik het erg van wat er in Syrië gebeurt, maar dit raakt me gewoon meer, wat gewoon een menselijke reactie is. Moet je weten dat dit dezelfde leerkracht is die tegen een Turkse jongen 'grapte' dat ze hem naar Syrië zou sturen als hij niet zou stoppen met babbelen. Hypocriet zulke mensen, moet er af en toe mijn gal eens op kunnen spuwen :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:26

pien_2010 schreef:
Varekaj, dit zijn puur de cijfers over de bevolking die op de vlucht is vanwege geweld van IS. Heb eens even gegoogeld.

Ik reageerde nog op een post van Ragdollcat :) De jouwe was alleen sneller verzonden en stond er dus tussen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:30

Ragdollcat schreef:
Varekaj schreef:
Er zijn een hoop mensensmokkelaars en weet ik veel wat die rondbazuinen dat Europa HET paradijs is om rijk te worden, makkelijk toegankelijk, je krijgt geld zonder wat voor te doen (bijstand etc), goede gezondheidszorg, goed onderwijs bla bla bla. Veel mensen denken bij zichzelf, als het klopt, dan kan ik van ginds uit mijn familie hier een beter leven geven.

Dikke tegenvaller als ze hier aankomen, maar teruggaan kan vaak niet. Ze verliezen dan het respect van hun familie etc.

Ja, die klotesmokkelaars willen makkelijk geld verdienen..........dus gaan ze het rondbazuinen......Maar die mensen hadden ook hun huiswerk moeten doen, eerst nagaan of het waar is en ook nadenken waarom die smokkelaars wel gewoon in het land blijven i.p.v. ook te gaan "vluchten".

Mogelijk hebben de smokkelaars de opdracht gekregen van de IS of iets anders om de mensen zo gek te gaan krijgen dat ze massaal naar Europa gaan om het er te gaan ontwrichten en ontregeld te krijgen.....

Vergeet niet dat dankzij de marine/frontex veerdienst de zeewaardigheid van die bootjes geheel onbelangrijk is geworden. Ze worden toch wel gered voor ze verzuipen concluderen de smokkelaars.

En zo makkelijk is het niet uit te vinden hoeveel je van dat geld overhoud dat je hier krijgt. Daar is 1000/maand euro 10x modaal en dat referentiekader geeft een flink roze bril om door te kijken.

geerke schreef:
laten we wel zijn...in Syrie is het nu niet echt gezellig.Het is gewoon oorlog daar alles is kapoet.
Lang niet alles is kapot, kust en aantal grote steden daar is redelijk rustig. Binnenland waar grootste deel van de ellende zich afspeelt is wel grotendeels woestijn en dun bevolkt.

Zeeuwsemeid

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:32

Trouwens.. In de koran staat "hij die een moord pleegt vermoord de hele mensheid", wat voor mij nog meer aanduid dat IS geen moslims zijn maar gewoon terroristen, terroristen met véél te veel macht..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:33

Zeeuwsemeid schreef:
Trouwens.. In de koran staat "hij die een moord pleegt vermoord de hele mensheid", wat voor mij nog meer aanduid dat IS geen moslims zijn maar gewoon terroristen, terroristen met véél te veel macht..

er staat ook ergens...dood aan de ongelovigen.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:36

geerke schreef:
Zeeuwsemeid schreef:

Hoe weet je dit? En alsof de bijbel zo "lief" is.... Zo'n boek is duizenden jaren oud..

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:37

Varekaj schreef:
Tweet van manuel Vals, premier van Frankrijk:

Nous sommes en guerre. Nous prenons donc des mesures exceptionnelles. Et cette guerre, nous la gagnerons.

Nederland verklaarde al "de oorlog", de Belgische minister ook en nu Frankrijk. Ik gok dat WOIII toch wel aan het rollen gaat als ze zo verder blijven doen.

De oorlog zal bestaan uit terroristische zelfmoordakties en dat waren ze toch al van plan. Of er nu wel of geen verklaring wordt gegeven....zolang ee tegenstand tegen IS wordt gegeven, zullen er kogels en bommen gebruikt worden...zolang er wordt opgeroepen tot jihad tegen de Joden en Westerlimgen en Amerika, zullen en er kogels, bommen en onthoofdingen valllen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:37

christenen zijn verlicht...moslims niet.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:38

De Koran is heel duidelijk, een Moslim doodt geen Moslim...een moslim doodt legitiem een ongelovige.

Christenen zijn apen en varkens....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:40

geerke schreef:

Als ik een lamp op mijn hoofd zet ben ik ook verlicht :Y)

Sorry, flauw.

vibabu

En joden nog minder dan een dier.

magda_90

Ik ben niet bekend met de Koran, noch Bijbel, maar staat dat er echt letterlijk? Bron?

Varekaj, helder licht. :)* :')

Indestal

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:41

Bron is koran :+

Batlow

geerke schreef:
Zeeuwsemeid schreef:

Verwijzing?

Shadow0

geerke schreef:

Kunnen we dit soort statements niet gewoon overslaan? De wereld is met z'n paarmiljard inwoners echt niet samen te vatten in 5 woorden. (Wham, iedereen op de grote hoop. Waarom? Dit lost niets op. Verwacht niet dat mensen uit het midden-oosten nuance gaan zien als je het zelf niet doet.)

Laten we de problemen kleiner maken, niet groter.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:42

geerke schreef:
Zeeuwsemeid schreef:

Hoe weet je dit? En alsof de bijbel zo "lief" is.... Zo'n boek is duizenden jaren oud..[/quote]

2 de koe 24 zegt genoeg denk ik. 'Als jullie dat niet dien en jullie zullen het niet doen beest dan het vuur waarvan mensen en stenen de brandstof is en dat voor de ongelovigen is klaargemaakt'

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:42

Nuance is niet aan de orde in het midden oosten....daar wordt haat gepredikt naar joden en bondgenoten met joden
Laatst bijgewerkt door Indestal op 14-11-15 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:43

Moet ik even mijn moslim vrienden vertellen die weten dat ik christen ben :P Wij hebben leuke vriendschappelijke discussies over geloof. We respecteren elkaar en hun willen niks met IS te maken hebben. Hun vinden dat IS absoluut geen moslim aanhang is.

Ben overigens nooit ergens hartelijker ontvangen dan bij de vrouwen van deze moslims.

__Maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:44

Nou, in het oude testament van de bijbel staan ook niet al te prettige dingen. Als gelovige maak je zelf de keuze hoe je je geloof belijdt.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:44

geerke schreef:

Meen je dit? Zal ik je eens naar Missouri sturen in Amerika waar ik gewoond heb en waar heel veel van die gestoorde, radicale redneck Christenen wonen die anti-abortus, anti-homohuwelijk, anti-evolutietheorie, anti-immigranten en anti-zoveel-meer zijn? Mensen die op Trump willen stemmen en die met hun shotgun onder hun hoofdkussen slapen? Wat een belachelijke veralgemenende statements, zeg. Je kan onmogelijk alle meer dan 1 miljard moslims en meer dan 2 miljard Christenen over één kam scheren. In beide kampen heb je rotte appels, en in beide kampen heb je (gelukkig een meerderheid) zuivere appels.

Jezus zeg. Zo'n kortzichtigheid houdt racisme lekker in stand.
Laatst bijgewerkt door Yasmine op 14-11-15 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:45

Tcm62 schreef:
De Koran is heel duidelijk, een Moslim doodt geen Moslim...een moslim doodt legitiem een ongelovige.

Christenen zijn apen en varkens....

Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in God en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren. (soera De Koe 62)

Ik lees hier toch niks over apen en varkens..Joden en christenen worden de "mensen van het Boek"genoemd. Zij worden zowel als medegelovigen gezien als tegenstander.. het is maar net hoe de betreffende moslim het wil zien dus.