Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:33

ravellie schreef:
En de eerste demonstratie van een groep vluchtelingen ( regio Nijmegen) is een feit

Reden:
Huisvesting is niet goed.
Kunnen geen seks met partner hebben
Er is twijfel of het eten wel halal is
Ontbijt en lunch zijn nagenoeg iedere dag hetzelfde

Een groep van 70 man heeft hier aan mee gedaan en zij geven aan als het moet in hongerstaking te gaan

Pardon....en dat komt dan uit een oorlog he

:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?

Laat je de meest genoemde reden voor het protest van de vluchtelingen: "We zitten in een tent en het is buiten 4 graden en we hebben het stervenskoud" nou opzettelijk weg? Ik lees net een kranteartikel waarin DAT argument namelijk telkens terug komt. Heb je zelf wel eens in een tent gezeten met temperaturen rond het vriespunt? :brr:

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:36

@Cowboy55: dan moet deze quote ook mee
Citaat:
De tenten zijn wel verwarmd, sommige bewoners vinden het zelfs te warm, zeiden ze eerder in de media. Journalisten mogen het kamp niet op om zelf een oordeel te vellen.

Laten we het dan wel HELEMAAL volledig doen. Want ook jouw info is half..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:39

Cer schreef:
@Cowboy55: dan moet deze quote ook mee
Citaat:
De tenten zijn wel verwarmd, sommige bewoners vinden het zelfs te warm, zeiden ze eerder in de media. Journalisten mogen het kamp niet op om zelf een oordeel te vellen.

Laten we het dan wel HELEMAAL volledig doen. Want ook jouw info is half..

Mijn info was mijn krant en die stopte bij de zin: "Waarom zitten wij in een bos" vraagt de 37-jarige Abt zich af. Sorry.....en verbazingwekkend dat een of andere prutsmuts besluit om een nieuwsartikel gewoon halverwege af te breken.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 14-10-15 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:41

Je hoeft voor mij geen sorry te zeggen uiteraard :D maar zo bespeelt de media de ene kant EN de andere kant....

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:51

Cer schreef:
Je hoeft voor mij geen sorry te zeggen uiteraard :D maar zo bespeelt de media de ene kant EN de andere kant....

Ik denk niet eens dat het opzet is/was. Klaarblijkelijk was de kracht 'vol'. Dus <KNIP> dan maar 8)7 Wordt je als journalist ook niet gelukkig van lijkt me.

Waar je ook niet gelukkig van wordt: de dichtsbijzijnde plek waar ik winterjassen kan afgeven is volgens hulpvoorvluchtelingen.nl een dik uur rijden enkele reis van waar ik woon.......

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:53

Ach en wat is waarheid? Want ik kan me bijvoorbeeld ook voorstellen dat de één tent warmer wordt dan de andere (door de positie)

Waarom ze in heumensoord zijn geplaatst vraag ik me ook steeds af. Ze ze dan in een weiland neer. Dat had zo veel geld gescheelt!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:00

Riddershow schreef:
Ach en wat is waarheid? Want ik kan me bijvoorbeeld ook voorstellen dat de één tent warmer wordt dan de andere (door de positie)

Waarom ze in heumensoord zijn geplaatst vraag ik me ook steeds af. Ze ze dan in een weiland neer. Dat had zo veel geld gescheelt!

Nee eens. Net zo'n stom plan als Oranje wat mij betreft.

Ze zitten er volgens mij omdat er tijdens de Vierdaagse op die plek ook tenten staan, voor de militairen die de Vierdaagse lopen. En voor die (getrainde jonge) mannen werkt het in juni prima....voor 4 dagen. Wellicht een figuur bij het ministerie die de IS propaganda gehoord heeft en dacht: als er dan toch 'IS-strijders' komen, dan kan ik ze in hetzelfde soort kamp zetten als hun NATO-tegenstanders?! :D

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:02

chanicha schreef:
Kinderen groeien de eerste 20/25 jaar bij de ouders in huis op en hebben geen huis nodig of uitkering dus dat is onzin

En waarom wonen ze tot die leeftijd bij hun ouders? Als je een beetje mazzel hebt ben rond je 25e klaar met school en krijg je dan pas de kans om iets voor jezelf te zoeken. Ik had op m'n 18e al een eigen plek willen hebben, ben nu bijna 23 en woon nog bij pa en ma. Niet dat ik het slecht heb thuis, zeker niet. Maar naast alle maandelijkse rekeningen (denk aan zorgpremie, school etc.) kan ik het gewoonweg niet betalen. Dan zal ik toch moeten wachten tot ik een diploma heb en een fulltime baan krijg. En dan liggen de kansen op de banenmarkt voor mij nog heel gunstig, dat kun je lang niet zeggen voor alle andere pas afgestudeerden. Ik ken er ook genoeg die 4 tot 6 jaar bezig zijn geweest voor een HBO-papiertje en maar niet aan werk kunnen komen in de branche waar ze in afgestudeerd zijn.

En dat is natuurlijk weer deels een andere discussie dan over de vluchtelingen, maar feit is wel dat het gewoon moeilijk is geworden om op jonge leeftijd het ouderlijk huis te verlaten en jezelf te kunnen redden. Alles wordt duurder en banen liggen niet meer zo makkelijk voor het oprapen als dat het was.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:07

Cowboy55 schreef:
Ze zitten er volgens mij omdat er tijdens de Vierdaagse op die plek ook tenten staan, voor de militairen die de Vierdaagse lopen. En voor die (getrainde jonge) mannen werkt het in juni prima....voor 4 dagen.

Even serieus Cowboy... jij beweert hierboven dat kamperen in Juni (een zomermaand??) alleen kan voor 4 dagen en dan alleen als je getraind bent????
Het moet echt niet veel gekker worden hoor... 8)7
Volgens mij gaan hele volksstammen met volledig gezin kamperen gedurende de hele zomer, en echt langer dan vier dagen.. Dus ik snap niet helemaal wat je nu bedoelt?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:10

Nee, ik laat dat niet weg.
Dat valt onder huisvesting, je kan zelf in de krant lezen dat ze eerder zelfs vonden dat de tenten warm waren voor de kinderen.

En tja, om in Okt nog tentenkampen op te gaan zetten in Nederland

Maar goed, vooral blijven klagen en in hongerstaking gaan

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:24

Cer schreef:
Cowboy55 schreef:
Ze zitten er volgens mij omdat er tijdens de Vierdaagse op die plek ook tenten staan, voor de militairen die de Vierdaagse lopen. En voor die (getrainde jonge) mannen werkt het in juni prima....voor 4 dagen.

Even serieus Cowboy... jij beweert hierboven dat kamperen in Juni (een zomermaand??) alleen kan voor 4 dagen en dan alleen als je getraind bent????
Het moet echt niet veel gekker worden hoor... 8)7
Volgens mij gaan hele volksstammen met volledig gezin kamperen gedurende de hele zomer, en echt langer dan vier dagen.. Dus ik snap niet helemaal wat je nu bedoelt?

Wat ze bedoeld is dat er 1 week in de zomer, in een natuurgebied, in heumensoord een kamp voor de 4-daagse soldaten gemaakt wordt. Die week kun niet vergelijken met zelfs een week vluchtelingen ookal is het maar 3/5 van de soldatenbevolking (en dan heb ik het nog niet eens over de impact van het verschil in opbouwen van de beide kampen).

Je hebt andere weersomstandigheden (modder, regen), het is met een soldaten kamp beter georganiseerd, het is korter dus kleinere impact op het gebied, er zit zomers geen verwarming in de tenten, eten/drinken en douchegelegenheid is anders geregeld. En zitten geen gangen overal tussen. Nouja en zo kan je vast nog een hoop meer verzinnen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:28

Kamperen in een tent is voor mij trouwens altijd een gruwel ’s winters of ’s zomers :)) Ik wil dan ook graag een huis :')

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:32

Ach, los van die tenten is er voornamelijk geklaag :+

Het eten is te eenzijdig, er is twijfel of het wel halal is ( ja hallo, wees blij dat je te eten krijgt in Nederland, ze krijgen niet allemaal een buskaart, er is te weinig privacy, kunnen geen gemeenschap met partner hebben etc)

Zo maak je je als kwetsbare groep met hulpvraag echt populair onder de Nederlandse bevolking -O-

Not....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:35

Ik heb geen idee hoe dat kamp nu is opgebouwd... ik heb er geen fotos van gezien, zijn die er?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:38

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:40

http://www.ad.nl/ad/nl/4564/Nederland/p ... laar.dhtml

Maar het ziet er nu al heel anders uit. Maar er is o.a. een asfaltweg aangelegd voor al het transport wat plaats vind en hebben ze grote delen verhard met stelcomplaten.

@sammie: Die foto's zijn van het soldatenkamp. Dat is niet te vergelijken. Er staat 1 foto bij van de gelderlander die wel van het vluchtelingekamp is.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:45

Het is misschien niet ideaal, maar ik vind het toch best wel meevallen als ik de foto's zo bekijk. Na al die reacties gelezen te hebben had ik erger verwacht. Als je uit een klein bootje komt met duizenden anderen dan is dit al een hele vooruitgang lijkt mij.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:46

Sammie schreef:
gohya schreef:
Dus ook de Kindbruidjes Sammie. ;(

Daar is pas een nieuwe wet voor gemaakt. Als t huwelijk hier niet erkend is mogen zij niet (meer). :)

Dat is dus niet waar Sammie,die wet is er nog helemaal niet door.Ze mogen gewoon de kindbruidjes hierheen halen!

Voor bestaande gevallen worden de huwelijken niet ontbonden met dank aan de vvd, pvda, groenlinks en de turken 2. Voor nieuwe gevallen is de wet er (nog) niet door want die is referendabel.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:46

Ik zie anders toch aardig wat witte overeenkomende gebouwen..?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:48

Sammie schreef:
Ik zie anders toch aardig wat witte overeenkomende gebouwen..?

De hele indeling, kampopbouw, infrastructuur is anders. Het zijn gedeeltelijk dezelfde type tenten, dat klopt, maar meer overeenkomsten zit er niet tussen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:53

Riddershow schreef:
De hele indeling, kampopbouw, infrastructuur is anders. Het zijn gedeeltelijk dezelfde type tenten, dat klopt, maar meer overeenkomsten zit er niet tussen.
Jemig, het gaat om het type tent niet om welk kastje waar staat.. :+
gohya schreef:
Sammie schreef:
Daar is pas een nieuwe wet voor gemaakt. Als t huwelijk hier niet erkend is mogen zij niet (meer). :)

Dat is dus niet waar Sammie,die wet is er nog helemaal niet door.Ze mogen gewoon de kindbruidjes hierheen halen!

Voor bestaande gevallen worden de huwelijken niet ontbonden met dank aan de vvd, pvda, groenlinks en de turken 2. Voor nieuwe gevallen is de wet er (nog) niet door want die is referendabel.
Ik zei dat er een nieuwe wet is voor gemaakt. Niet dat die er door was. Daar zit een verschil in qua betekenis. Hoe dan ook.. Die wet is (was) er wel degelijk door: (maar gaat over enkele weken in) http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... 8-verboden

En ja dit gaat over nieuwe gevallen, niet over bestaande gevallen. Maar dat laatste heb ik dan ook nooit beweerd. Dat was ook een reden voor de Tweede Kamer om die wet te versnellen, zodat er tegen nieuwe gevallen opgetreden kon worden.

Wat bedoel je met referendabel?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:00

Sammie schreef:
Riddershow schreef:
Jemig, het gaat om het type tent niet om welk kastje waar staat.. :+

En juist als je het hebt over de impact op heumensoord is het meer dan die witte tent. Want alleen een tent geeft geen verschil, de rest wel.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:03

Maar ze klagen over de tenten, die zijn te koud (of te warm). Als die tenten wel hetzelfde zijn, maakt de infrastructuur op opbouw van het kamp toch niet uit? Puur even over de 'hitte/koudheid' van zo'n tent (gebouw). Niet over de privacy en of je wel of niet kan krikken. :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:16

Riddershow schreef:
Wat ze bedoeld is dat er 1 week in de zomer, in een natuurgebied, in heumensoord een kamp voor de 4-daagse soldaten gemaakt wordt. Die week kun niet vergelijken met zelfs een week vluchtelingen ookal is het maar 3/5 van de soldatenbevolking (en dan heb ik het nog niet eens over de impact van het verschil in opbouwen van de beide kampen).

Je hebt andere weersomstandigheden (modder, regen), het is met een soldaten kamp beter georganiseerd, het is korter dus kleinere impact op het gebied, er zit zomers geen verwarming in de tenten, eten/drinken en douchegelegenheid is anders geregeld. En zitten geen gangen overal tussen. Nouja en zo kan je vast nog een hoop meer verzinnen.

Dat bedoelde HIJ dus.

Daarnaast: de vergelijking met kamperende mensen gaat natuurlijk niet helemaal op. Als je kampeert en de camping valt tegen en/of het regent al dagen aan 1 stuk en de kinderen hebben elkaar al 12x proberen te vermoorden, wat doe je dan? Precies, inpakken en wegwezen.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 14-10-15 10:26, in het totaal 2 keer bewerkt

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:17

Wat een gezeur over die tenten.

Als dat het niet is, dan is er wel wat anders om over te zeiken -O- .
Een groot gedeelte van de mensen die hier opgevangen zijn...ondankbaar

En als je weet wat een kosten er momenteel per gemeente zijn voor de opvang.
kleine gemeente hier in de buurt waar familie van mij in de rol van ondernemer werkzaamheden moesten verrichten * de mensen zelf zijn er dus nog niet.
Alles wordt uit de kast gehaald in paar dagen tijd: leeg gebouw, loodgieter aan het werk, vrijwilligers druk bezig,er stond een gloednieuwe wasmachine in de seal klaar, internet werd aangelegd, grote flatscreen televisies voor de gemeenschappelijke ruimten etc.
Ik stond er echt van te kijken hoe iedereen in de weer was.
En als je dan ziet en hoort hoe vluchtelingen reageren -O- -O-