verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:53

Die 40 euro was toch al ontkracht?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:58

xBerber schreef:
LadyMadonna schreef:
Zo'n bericht van een 16 jarige vind ik toch zorgelijk....

En leeftijd maakt uit omdat..?
Wij 'minder' 'ervaring' hebben met dat soort dingen? Volgens mij mogen wij 'jongeren' net zo hard onze mening uitten. En nee, ik ben niet zo'n stereotyp 16 jarige, geen drank, geen drugs, geen grote bek niks. Maar met dit soort dingen heb ik helemaal niks. Wegwezen met die handel.
Volgens mij kan ik als er zo word gelabeld net zo goed mijn leeftijd uit mijn profiel halen. Beetje vreemd dit :=

Bron van het stelen? Toevallig was ik er een paar keer bij. Dus niks gehoord, nee keihard gezien. Iedere keer weer.

en het gaat me er niet om dat ze geen smartphones of geld mogen hebben, maar meer wat deze mensen krijgen. Een volwassene krijg 40 euro per persoon per dag. Per jaar kost een vluchteling nederland duizenden euro's
Nog niet te spreken over het feit dat ze onze banen in gaan pikken waarschijnlijk, en daar maak ik mij als 16-jarige met oog op de toekomst WEL zorgen om.

een asielzoeker kost 36.000 euro per jaar.Dat krijgt hij dus niet maar dat kost hij.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:19

xBerber schreef:
LadyMadonna schreef:
Zo'n bericht van een 16 jarige vind ik toch zorgelijk....

En leeftijd maakt uit omdat..?
Wij 'minder' 'ervaring' hebben met dat soort dingen? Volgens mij mogen wij 'jongeren' net zo hard onze mening uitten. En nee, ik ben niet zo'n stereotyp 16 jarige, geen drank, geen drugs, geen grote bek niks. Maar met dit soort dingen heb ik helemaal niks. Wegwezen met die handel.
Volgens mij kan ik als er zo word gelabeld net zo goed mijn leeftijd uit mijn profiel halen. Beetje vreemd dit :=

Bron van het stelen? Toevallig was ik er een paar keer bij. Dus niks gehoord, nee keihard gezien. Iedere keer weer.

en het gaat me er niet om dat ze geen smartphones of geld mogen hebben, maar meer wat deze mensen krijgen. Een volwassene krijg 40 euro per persoon per dag. Per jaar kost een vluchteling nederland duizenden euro's
Nog niet te spreken over het feit dat ze onze banen in gaan pikken waarschijnlijk, en daar maak ik mij als 16-jarige met oog op de toekomst WEL zorgen om.

Je stelt me een vraag en vult direct in wat ik zou denken :?
Op zo'n manier ga ik echt geen discussie voeren :n

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:25

Kosten, krijgen, maakt voor mij echt helemaal niks uit kwa mening :=

LadyMadonna, Wat zou je super goede reden dan zijn waarom een 16 jarige dat niet zou kunnen zeggen zonder het zorgelijk te vinden, terwijl er genoeg 'volwassenen' zijn met de zelfde mening?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:28

kosten of krijgen maakt wel degelijk iets uit....het geld wat een asielzoeker kost word deels weer teruggepompt in de economie.Maar ik denk dat dat te ingewikkeld wordt. ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:36

Je nodigt eigenlijk niet echt uit tot reageren met je boze aanvallende toon Berber...
Eerst roep je "naar het schijnt" en dan ineens heb je het zelf gezien?
Anyway, je hebt absoluut recht op je eigen mening.
Alleen jammer dat je deze zo, zonder enige fundering op een forum smijt. Dat valt bij mij onder de categorie "roeptoeteren".
Er zijn al zoveel volwassenen die dit doen, dat ik het zorgwekkend vind dat jongeren dit kennelijk over gaan nemen. Jongeren hebben nog zoveel tijd om zich te vormen, maar als ze op deze leeftijd al zo denken.... Wat heeft dat dan veroorzaakt? Dat vind ik zorgelijk....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:38

xBerber schreef:
Kosten, krijgen, maakt voor mij echt helemaal niks uit kwa mening :=

Natuurlijk maakt dat wat uit :+

Jij kost de overheid ook klauwen met geld, maar je krijgt dat niet handje contantje. Het gaat naar onderwijs, het zorgt ervoor dat je maar de tandarts kunt, de dokter etc. Daarnaast krijgen je ouders wel geld voor je: puur omdat je moeder je gebaart heeft maar grootste deel wat jij van de overheid krijgt op dit moment ,zul je niet op je rekening zien.

Overigens krijgt een asielzoeker geen 40 euro per dag... Als je dan wat roept; zorg dan dat je weet wat je roept :)

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:44

xBerber schreef:
Een volwassene krijg 40 euro per persoon per dag. Per jaar kost een vluchteling nederland duizenden euro's

40 euro per dag is niets, dat is minder dan het minimumloon.

En wees niet bang voor je baan, als jij een goede opleiding hebt, staan ze bij je eindexamen al met een contract op je te wachten, helemaal tegen de tijd dat jij klaar bent met je HBO. Dan is er zo vergrijzingstekort dat we blij moeten zijn met een groep extra mensen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:49

Zou mij dan eerder zorgen maken over alle landen die het Schengen verklaring hebben ondertekend: moet je eens zien hoeveel mensen in die landen wonen, die zo de grens over mogen zonder enige vorm van controle of beperking :D

Wel grappig, niemand roept 'banen inpikker' als een Nederlander in Duitsland gaat werken en die groep groeit aardig :D Bij het UWV leuren ze zelf met banen in Duitsland!

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:54

vuurneon schreef:
Zou mij dan eerder zorgen maken over alle landen die het Schengen verklaring hebben ondertekend: moet je eens zien hoeveel mensen in die landen wonen, die zo de grens over mogen zonder enige vorm van controle of beperking :D

Wel grappig, niemand roept 'banen inpikker' als een Nederlander in Duitsland gaat werken en die groep groeit aardig :D Bij het UWV leuren ze zelf met banen in Duitsland!

Wij hebben denk ik wel 50 openstaande vacatures, en goede mensen zijn amper te vinden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:56

Voor de mensen die bang zijn voor banen inpikken: kies een studie waar je écht wat mee kan qua banenkans. Ik ben helaas begonnen in het gouden bergen tijdperk, toen zakte de economie naar een vriespunt en toen ik klaar was was er geen werk meer in de sector!
Maar goed ik ben ook niet bang voor de asielzoekers nu, want er is geen werk om in te pikken :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:57

Als iemand uit verweggistan jouw droombaan 'inpikt' dan was zijn CV gewoon beter dan die van jou :+
Dan weet je wat je te doen staat.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:00

Sizzle schreef:
Als iemand uit verweggistan jouw droombaan 'inpikt' dan was zijn CV gewoon beter dan die van jou :+

Ik kan er niet tegenop als ze erop zetten 'avontuurlijk en ik ben niet bang om een uitdaging aan te gaan en kan goed tegen extreme stress' -O-

(Maar goed, de vraag is ook of opleidingen gevolgd in Syrië geldig zijn in Nederland)

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:01

vuurneon schreef:
Voor de mensen die bang zijn voor banen inpikken: kies een studie waar je écht wat mee kan qua banenkans. Ik ben helaas begonnen in het gouden bergen tijdperk, toen zakte de economie naar een vriespunt en toen ik klaar was was er geen werk meer in de sector!
Maar goed ik ben ook niet bang voor de asielzoekers nu, want er is geen werk om in te pikken :')

Tip qua studie:
HBO Accountancy
HBO BE
HBO BA
MBA

Legal is ook een sector waar werk in is en blijft.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:02

vuurneon schreef:
(Maar goed, de vraag is ook of opleidingen gevolgd in Syrië geldig zijn in Nederland)

Zijn niet geldig, maar als ze enigzins intelligent zijn en doorzettingsvermogen hebben, doen ze zo'n studie naast hun werk.

Zie je heel erg veel, en eerlijk, werkgevers zien dat soort mensen heel graag.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:03

Ik doelde meer op gebieden waar een geldig diploma een eis is; zoals bv verpleegkunde, dierenarts. In zeg administratie kun je ook prima rollen met ervaring en een flinke drive: dan geeft het niet zoveel dat je diploma niet geldig is in Nederland.

En als ze mijn plek inpikken? Prima, dan hebben ze meer in huis en had ik ze ook gekozen als ik aan de andere kant zat. Of eigenlijk pikken ze dan geen plek in, want ik was dan gewoon niet de geschikte kandidaat voor die functie :') dus ik had al geen plek haha

Kan mij er wel druk om maken, maar ik reageer vaak al op functies met minimaal 300 concurrenten; 100 meer of minder maakt ook niet meer uit haha

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:08

vuurneon schreef:
Sizzle schreef:

Ik kan er niet tegenop als ze erop zetten 'avontuurlijk en ik ben niet bang om een uitdaging aan te gaan en kan goed tegen extreme stress' -O-

Dan ga je toch gewoon een jaartje tijgers temmen in de jungle?
:P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:10

Geloof dat ze mij dan alleen in een inrichting willen aannemen en mij gelijk een interne plek aanbieden :D

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:11

vuurneon schreef:
Ik doelde meer op gebieden waar een geldig diploma een eis is; zoals bv verpleegkunde, dierenarts. In zeg administratie kun je ook prima rollen met ervaring en een flinke drive: dan geeft het niet zoveel dat je diploma niet geldig is in Nederland.

En als ze mijn plek inpikken? Prima, dan hebben ze meer in huis en had ik ze ook gekozen als ik aan de andere kant zat. Of eigenlijk pikken ze dan geen plek in, want ik was dan gewoon niet de geschikte kandidaat voor die functie :') dus ik had al geen plek haha

Kan mij er wel druk om maken, maar ik reageer vaak al op functies met minimaal 300 concurrenten; 100 meer of minder maakt ook niet meer uit haha

In de accountancy kan jij echt niet inrollen op een degelijke functie zonder opleiding. Financiele administratie misschien, maar dan nog niet in de zwaardere rollen.

Of anders, IK nodig je niet uit voor een gesprek.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:12

vuurneon schreef:
Geloof dat ze mij dan alleen in een inrichting willen aannemen en mij gelijk een interne plek aanbieden :D

Dan heb je in iedergeval wel veel zekerheid van eten en een dak boven je hoofd :j

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:00

En dit is ook niet waar? ik denk niet dat het allemaal leugens zijn wat er geschreven word.
De positieve dingen zouden waar zijn,maar de negatieve dingen zou dan allemaal gelogen zijn.
Nou ik begin de negatieve berichten te geloven hoor.
https://jdreport.com/europese-media-zwi ... in-zweden/

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:04

Tcm62 schreef:
Maar Elena, Amerika is betrokken in dze oorlog, zij bombarderen Syrie om IS te bestrijden...dan is opnemen van vluchtelingen ook een taak...

Wij zijn min of meer gedwongen om als Navo land mee te doen door Amerika..

Vluchtelingen uit Mexico of een ander Zuid Amerikaans land...? Ik denk dat als deze situatie zich daar afspeelt wij als Europa zeker wel plaats bieden. Wij hebben al vele uit Afrikaanse landen en ook zij behoren tot de bootvluchtelingen..we hebben het nu over de Syriers, maar er zijn meer landen die in oorlog zijn en onveilig...

Dus als Amerika zich terug zou trekken uit de oorlog..
dan hoeven ze ook geen vluchtelingen meer op te nemen?

Immers 'zoek het daar ter plekke maar uit' is een mening die velen hier schijnen te hebben (dus amerika mag dan ook denken, is groter probleem van europa, dus die lossen het maar mooi op)..

interessant standpunt.. dus omdat wij ons niet bekommeren of bemoeien met de situatie in Mexico, hoeven we geen vluchtelingen op te nemen..

Nu maar hopen dan dat Amerika niet vliegensvlug hun handen van de oorlog af trekt en het verder het pakkie an van europa laat.. dan zullen we heel wat meer zelf moeten doen om Is terug te dringen daar ter plekke, of nog meer vluchtelingen verwelkomen, omdat IS daar dan steeds machtiger wordt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:06

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:08

gohya schreef:
En dit is ook niet waar? ik denk niet dat het allemaal leugens zijn wat er geschreven word.
De positieve dingen zouden waar zijn,maar de negatieve dingen zou dan allemaal gelogen zijn.
Nou ik begin de negatieve berichten te geloven hoor.
https://jdreport.com/europese-media-zwi ... in-zweden/

dus jij gelooft dat iedere vrouw in haar leven minimaal 1x door een immigrant is verkracht?

heb je de grove berekening dan niet eerder gelezen.. dan zou dus of een handje vol immigranten zich helemaal suf moeten horizontale tangoén en sterven ze aan een rauw kruis (bedoel dan heb je geen seconde rust meer als je met zo weinig mensen zoveel te grazen moet nemen)..

of iedere immigrant heeft per persoon meer verkrachtingen op zijn naam dan de utrechtse serieverkrachter..

van alle vage artikelen vind ik dit wel een van de minst geloofwaardige die er in omloop is..
arme vluchtelingen die moeten zich gedragen als konijnen om dat waar te kunnen maken.

En het is een algemeen feit dat seksueel misbruik en dus ook verkrachtingen wereldwijd het meest gedaan wordt door een bekende, meestal zelfs familie van een slachtoffer..

dus als iedere zweed minimaal 1x in het leven verkracht is door een immigrant .. dan zijn er tig keer zoveel die verkracht zijn door familie, kennissen, partners, collega's etc.. Die zweden hebben het er maar druk mee.. hebben bijna geen tijd meer voor een normale horizontale tango als ik dat zo dan lees.

---

tot slot, immigranten zijn mensen die zich vanuit het buitenland hier gevestigd hebben.. dit is dus inclusief chineze studenten, een amerikaan die getrouwd is met een hollander en hier woont..
och, Maxima natuurlijk, ook immigrant.

en vergeet niet dat wie vanuit Nederland een mooi groot huis in Duitsland koopt (stelletje economische vluchtelingen) ook een immigrant is geworden.

vanuit nederland naar Zweden gegaan? ben je ook immigrant.. mag lijen dat mensen je dan scheef aankijken en op de vlucht slaan..
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 12-09-15 18:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:10

Ik blijf dat Zweden verhaal ook raar vinden. Mensen uit Zweden waar ik mee gewerkt heb, heb ik er nog nooit over gehoord.
Ik kan me echter ook weer niet voorstellen dat een overheid er geen tegenbericht uitgooit als het allemaal verzinsels zijn.