Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xBerber schreef:LadyMadonna schreef:Zo'n bericht van een 16 jarige vind ik toch zorgelijk....
En leeftijd maakt uit omdat..?
Wij 'minder' 'ervaring' hebben met dat soort dingen? Volgens mij mogen wij 'jongeren' net zo hard onze mening uitten. En nee, ik ben niet zo'n stereotyp 16 jarige, geen drank, geen drugs, geen grote bek niks. Maar met dit soort dingen heb ik helemaal niks. Wegwezen met die handel.
Volgens mij kan ik als er zo word gelabeld net zo goed mijn leeftijd uit mijn profiel halen. Beetje vreemd dit
Bron van het stelen? Toevallig was ik er een paar keer bij. Dus niks gehoord, nee keihard gezien. Iedere keer weer.
en het gaat me er niet om dat ze geen smartphones of geld mogen hebben, maar meer wat deze mensen krijgen. Een volwassene krijg 40 euro per persoon per dag. Per jaar kost een vluchteling nederland duizenden euro's
Nog niet te spreken over het feit dat ze onze banen in gaan pikken waarschijnlijk, en daar maak ik mij als 16-jarige met oog op de toekomst WEL zorgen om.
xBerber schreef:LadyMadonna schreef:Zo'n bericht van een 16 jarige vind ik toch zorgelijk....
En leeftijd maakt uit omdat..?
Wij 'minder' 'ervaring' hebben met dat soort dingen? Volgens mij mogen wij 'jongeren' net zo hard onze mening uitten. En nee, ik ben niet zo'n stereotyp 16 jarige, geen drank, geen drugs, geen grote bek niks. Maar met dit soort dingen heb ik helemaal niks. Wegwezen met die handel.
Volgens mij kan ik als er zo word gelabeld net zo goed mijn leeftijd uit mijn profiel halen. Beetje vreemd dit
Bron van het stelen? Toevallig was ik er een paar keer bij. Dus niks gehoord, nee keihard gezien. Iedere keer weer.
en het gaat me er niet om dat ze geen smartphones of geld mogen hebben, maar meer wat deze mensen krijgen. Een volwassene krijg 40 euro per persoon per dag. Per jaar kost een vluchteling nederland duizenden euro's
Nog niet te spreken over het feit dat ze onze banen in gaan pikken waarschijnlijk, en daar maak ik mij als 16-jarige met oog op de toekomst WEL zorgen om.
xBerber schreef:Kosten, krijgen, maakt voor mij echt helemaal niks uit kwa mening
xBerber schreef:Een volwassene krijg 40 euro per persoon per dag. Per jaar kost een vluchteling nederland duizenden euro's
vuurneon schreef:Zou mij dan eerder zorgen maken over alle landen die het Schengen verklaring hebben ondertekend: moet je eens zien hoeveel mensen in die landen wonen, die zo de grens over mogen zonder enige vorm van controle of beperking
Wel grappig, niemand roept 'banen inpikker' als een Nederlander in Duitsland gaat werken en die groep groeit aardigBij het UWV leuren ze zelf met banen in Duitsland!
Sizzle schreef:Als iemand uit verweggistan jouw droombaan 'inpikt' dan was zijn CV gewoon beter dan die van jou
Dan weet je wat je te doen staat.
vuurneon schreef:Voor de mensen die bang zijn voor banen inpikken: kies een studie waar je écht wat mee kan qua banenkans. Ik ben helaas begonnen in het gouden bergen tijdperk, toen zakte de economie naar een vriespunt en toen ik klaar was was er geen werk meer in de sector!
Maar goed ik ben ook niet bang voor de asielzoekers nu, want er is geen werk om in te pikken
vuurneon schreef:(Maar goed, de vraag is ook of opleidingen gevolgd in Syrië geldig zijn in Nederland)
vuurneon schreef:Sizzle schreef:Als iemand uit verweggistan jouw droombaan 'inpikt' dan was zijn CV gewoon beter dan die van jou
Dan weet je wat je te doen staat.
Ik kan er niet tegenop als ze erop zetten 'avontuurlijk en ik ben niet bang om een uitdaging aan te gaan en kan goed tegen extreme stress'![]()
(Maar goed, de vraag is ook of opleidingen gevolgd in Syrië geldig zijn in Nederland)
vuurneon schreef:Ik doelde meer op gebieden waar een geldig diploma een eis is; zoals bv verpleegkunde, dierenarts. In zeg administratie kun je ook prima rollen met ervaring en een flinke drive: dan geeft het niet zoveel dat je diploma niet geldig is in Nederland.
En als ze mijn plek inpikken? Prima, dan hebben ze meer in huis en had ik ze ook gekozen als ik aan de andere kant zat. Of eigenlijk pikken ze dan geen plek in, want ik was dan gewoon niet de geschikte kandidaat voor die functiedus ik had al geen plek haha
Kan mij er wel druk om maken, maar ik reageer vaak al op functies met minimaal 300 concurrenten; 100 meer of minder maakt ook niet meer uit haha
Tcm62 schreef:Maar Elena, Amerika is betrokken in dze oorlog, zij bombarderen Syrie om IS te bestrijden...dan is opnemen van vluchtelingen ook een taak...
Wij zijn min of meer gedwongen om als Navo land mee te doen door Amerika..
Vluchtelingen uit Mexico of een ander Zuid Amerikaans land...? Ik denk dat als deze situatie zich daar afspeelt wij als Europa zeker wel plaats bieden. Wij hebben al vele uit Afrikaanse landen en ook zij behoren tot de bootvluchtelingen..we hebben het nu over de Syriers, maar er zijn meer landen die in oorlog zijn en onveilig...
gohya schreef:En dit is ook niet waar? ik denk niet dat het allemaal leugens zijn wat er geschreven word.
De positieve dingen zouden waar zijn,maar de negatieve dingen zou dan allemaal gelogen zijn.
Nou ik begin de negatieve berichten te geloven hoor.
https://jdreport.com/europese-media-zwi ... in-zweden/