Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Robijntjah schreef:Uh ja haha.
Interessante discussie wel. Als ik het nu kort samenvat 'keuren' jullie het door mijn mentaliteit dus wel goed dat ik paarden hield van mijn uitkering. Vraag: hoe weet je dat anderen in de Wajong/andere uitkering niet ook die mentaliteit hebben maar misschien net niet de mogelijkheden krijgen die ik heb gekregen? Hoe beoordeel je dat?
Niet iedereen kan zich ook even goed verwoorden dus dat kan ook een zeer vertekend beeld geven...
Ayasha schreef:dat is niet hetzelfde als willen vechten voor je eigen paard.
Ik heb nog steeds mijn eerste pony (inmiddels alweer 19 jaar in mijn eigendom) die is emotioneel onvervangbaar.
cavaletti schreef:Onze buren: 11 pony´s, 2 kinderen, 2 auto´s, 2 Motoren, 2 honden, 1 Tractor. Beide een H4 (bijstand) uitkering, willen niet werken, kennen zich precies uit met eronder uit komen. Krijgen huurtoeslag en allerlei andere toeslagen wonen een leuk boerderijtje, werken zwart zoveel als ze kunnen. Kinderen gaan op kosten van de staat op vakantie (want is zo zielig). Fokken met katten en paarden en verdienen daarmee ook nog een lekker zwart centje bij. Hebben alles nieuwer en groter in huis....... Dus ja ik vraag me af waarom een uitkering blijkbaar zo hoog is dat dit allemaal kan en waarom er niet beter gecontroleerd word. Wij werken 6 a 7 dagen in de week, kunnen en gaan niet op vakantie, roken en drinken niet en werken ons dood tot we erbij neervallen. En mocht het zo zijn dat wij niet uitkomen met ons verdiende geld dan moet ik eerst mijn huis, mijn auto´s, paarden en alles wat we bezitten verkopen om een uitkering te krijgen. Dus eerlijk gezegd ben ik die uitkeringsprofiteurs meer dan zat en hoop dat er aan al deze profiteurs snel een einde komt. Mensen die ziek zijn, onterecht werkeloos enz. daar praat ik niet over maar er zijn meer uitkeringstrekkers die profiteren als die werkelijk terecht een uitkering krijgen en graag weer aan het werk willen. En nee zulke mensen zouden geen paard moeten/mogen kunnen hebben want dat geeft een rare smaak in de mond dat iemand blijkbaar niet werkt en de hele dag lekker de tijd heeft om hobby´s te betalen en uit te voeren. Terwijl ik s avonds te moe ben van het werken om mijn paard te doen.
Oh ja en zeggen doodleuk dat ze elke maand zelfs nog geld over hebben.
vuurneon schreef:Ik vind dat het afhangt of het paard er al was of niet (en als je dan ook nog effectief bezig bent de kosten omlaag te brengen, prima) maar dat is puur op basis van mijn emotie.
Bewust een paard kopen van een uitkering, nee.