Geen NOS journaal i.v.m. omstandigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:48

Ik vind dat de politie goed gehandeld heeft hoor. :? Heb je wel eens gehoord hoe ze in amerika zo iemand neerhalen (en dan heb ik het niet over een serie). Gaat ook gepaard met duidelijk (Schreeuwen) dat ze het wapen moeten laten vallen en hij zich moet omdraaien en knielen en bij een verkeerde beweging meneer een kogel kan verwachten. Mag ook wel, anders kan de persoon in kwestie altijd nog zeggen 'jaaaa maar ze hebben me niet gewaarschuwd dat ze zouden schieten!" -O- is ook gewoon een intimidatietechniek. Moeten ze het dan maar op een beleefd toontje vragen? 'ja wilt u misschien ,als het u uitkomt, even uw wapen neerleggen op de grond?'

Ik vond de politie keurig, ik doe het ze zeker niet na.
Laatst bijgewerkt door Sicayes op 30-01-15 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:49

NathalietjeB schreef:
Hoezo maf reageren? Waarom zou ik mij eigen druk moeten maken? Of in paniek moeten zijn zoals vele zijn en waren.
Ik ben niet iemand die mee loopt met de rest van de kudde, ik kan mij gewoon niet druk maken over iets wat gewoon ongeloofwaardig over komt.

Tuurlijk terrorisme etc is dichtbij na frankrijk maar kom op zeg, als ze echt kwaad hadden gewild waren er allang al mensen neergeschoten etc.
Dit zag er zo fake en gespeeld uit dat t gewoon ongeloofwaardig is.

Mensen maken ophef op niks af, als er enkel radio geluid was had iedereen niet zo hysterisch gedaan.
Dr is niks gebeurd en over paar dagen is iedereen t weer vergeten.

Laat dat gozertje gewoon zijn zegje doen was wel benieuwd wat hij te zeggen heeft

Gefeliciteerd, je hoort nu bij de kudde "Ik hoor niet bij de kudde en dit was overduidelijk in scene gezet. Gelukkig ben ik een vrije denker en hoor ik niet bij een kudde" :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:50

NathalietjeB schreef:
love_western schreef:

Jeetje wat ben jij hele tijd maf aan het reageren. Had weleens willen zien hoe jij had gereageerd in zo'n situatie.

Ben blij dat er geen gewonden zijn gevallen en hulde voor de politie dat ze zo snel ingrepen!

Hoezo maf reageren? Waarom zou ik mij eigen druk moeten maken? Of in paniek moeten zijn zoals vele zijn en waren.
Ik ben niet iemand die mee loopt met de rest van de kudde, ik kan mij gewoon niet druk maken over iets wat gewoon ongeloofwaardig over komt.

Tuurlijk terrorisme etc is dichtbij na frankrijk maar kom op zeg, als ze echt kwaad hadden gewild waren er allang al mensen neergeschoten etc.
Dit zag er zo fake en gespeeld uit dat t gewoon ongeloofwaardig is.

Mensen maken ophef op niks af, als er enkel radio geluid was had iedereen niet zo hysterisch gedaan.
Dr is niks gebeurd en over paar dagen is iedereen t weer vergeten.

Laat dat gozertje gewoon zijn zegje doen was wel benieuwd wat hij te zeggen heeft

Zijn doel was helemaal niet mensen neerschieten :') hij had een heel ander doel. Dus ik vind het niet vreemd dat hij niet zomaar iedereen heeft neergeschoten, want dit is een totaal andere situatie dan die van Charlie Hebdo. Het gaat hier niet op leipe gozers met AK47s die alleen maar uit zijn op bloed vergieten, het gaat hier om een kerel(tje) die om wat voor reden dan ook een boodschap wil uitzenden.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:51

pien_2010 schreef:
OK, dat is al minder erg dan gisteren avond verteld werd op TV en je hebt gelijk Femo, dat is ook al vervelend genoeg.
Sorry maar wij zitten hier niet hele dagen voor de buis.

haha! geen probleem hoor! :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:52

Nou had em lekker zijn zegje laten doen en daarna opgepakt.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:57

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:59

Citaat:
"Hij omschreef deze middelbare school als ’zinkend schip’ en voelde zich verheven, ook boven zijn docenten. Tarik had nogal een hoge pet op van zichzelf, maar ging door het leven met weinig vrienden.

„Altijd al een aparte jongen, vol met complottheorieën”, zegt een oud-klasgenoot. De altijd netjes geklede tiener bleef zitten op zijn middelbare school, en werd door klasgenoten altijd al ’raar’ gevonden."

Dit vind ik zo naar... schijnheilig gedoe. Lekker zo'n mes in je rug van je klasgenoten.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:01

Ik ben er natuurlijk niet bij geweest en weet niet hoe de beveiliger is bedreigd. Maar op de beelden te zien wordt niemand onder Schot gehouden en staat Tarik Z. niet echt op scherp.
Een beveiliger zou toch in staat moeten zijn om zo iemand te ontwapenen? Ik zou toch denken dat een beveiliger over de nodige technieken beheerst om zo iemand tegen de grond te krijgen? Is dat niet onderdeel van het werk?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ontzettend knap hoe rustig de beveiliger blijft en hoe hij met de situatie omgaat.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:02

Sicayes schreef:
Ik vind dat de politie goed gehandeld heeft hoor. :? Heb je wel eens gehoord hoe ze in amerika zo iemand neerhalen (en dan heb ik het niet over een serie). Gaat ook gepaard met duidelijk (Schreeuwen) dat ze het wapen moeten laten vallen en hij zich moet omdraaien en knielen en bij een verkeerde beweging meneer een kogel kan verwachten. Mag ook wel, anders kan de persoon in kwestie altijd nog zeggen 'jaaaa maar ze hebben me niet gewaarschuwd dat ze zouden schieten!" -O- is ook gewoon een intimidatietechniek. Moeten ze het dan maar op een beleefd toontje vragen? 'ja wilt u misschien ,als het u uitkomt, even uw wapen neerleggen op de grond?'

Ik vond de politie keurig, ik doe het ze zeker niet na.

Amen! Jammer dat andere mensen het altijd beter weten..

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:02

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:03

Ouwe schreef:
Ik ben er natuurlijk niet bij geweest en weet niet hoe de beveiliger is bedreigd. Maar op de beelden te zien wordt niemand onder Schot gehouden en staat Tarik Z. niet echt op scherp.
Een beveiliger zou toch in staat moeten zijn om zo iemand te ontwapenen? Ik zou toch denken dat een beveiliger over de nodige technieken beheerst om zo iemand tegen de grond te krijgen? Is dat niet onderdeel van het werk?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ontzettend knap hoe rustig de beveiliger blijft en hoe hij met de situatie omgaat.

Als ik het was geweest en ik was op de hoogte dat de politie er aan kwam, dan zou ik niet mijn eigen leven op het spel gaan zetten hoor :Y) Laat de politie dat maar afhandelen..

Sicayes

Thesserd schreef:
NathalietjeB schreef:
Nou had em lekker zijn zegje laten doen en daarna opgepakt.

Hmm ja tuurlijk, je laat iemand net een wapen en een gijzelaar gewoon even rustig z'n zegje doen 8)7

Verklaring van Tarik:
http://m.telegraaf.nl/binnenland/articl ... cebookpage

"eien zeggen"

you had one job Telegraaf..

Amaris

Hij is beveiliger, geen politieagent oid.

Die man wilt gewoon naar huis en ik vind het nogal logisch dat je niet op iemand afrent die een pistool in zijn handen heeft.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:04

N0a schreef:
Ouwe schreef:

Als ik het was geweest en ik was op de hoogte dat de politie er aan kwam, dan zou ik niet mijn eigen leven op het spel gaan zetten hoor :Y) Laat de politie dat maar afhandelen..

Ik bedoel al eerder, dus zeg maar voordat hij in de studio stond.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:04

randalinpony schreef:
Die jongeman zag de politie al een poosje buiten beeld....

Als hij kwaad had willen doen, had hij op dat moment de trekker zo kunnen overhalen. Dat is al een rare situatie.

Tenzij je het heel normaal vindt, dat de politie zichzelf al kenbaar maakt. Misschien dat de jongeman al meteen onder schot gehouden werd, maar dat is dan wel vreemd, dat hij daar zo relaxt onder blijft.

Denk dat hij zelf ook wel doorhad dat zijn wapen nep was hoor ;)

Sowieso gaf hij al aan zich te willen laten arresteren na zijn "speech" , dus waarom het dan op de spits drijven als de politie er is en het wapen (nep in dit geval) te gaan richten?

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:06

Amaris schreef:
Hij is beveiliger, geen politieagent oid.

Die man wilt gewoon naar huis en ik vind het nogal logisch dat je niet op iemand afrent die een pistool in zijn handen heeft.

Niet op iemand afrennen natuurlijk. Maar er zijn genoeg technieken om iemand te ontwapenen. Bijvoorbeeld bij Krav Maga. Ik kan me zo voorstellen dat beveiliging toch ook wel dergelijke technieken beheerst?

Nogmaals, ik ben er niet bij geweest en heb natuurlijk geen idee hoe het is gegaan, maar vroeg het me toch af.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:07

Jij denkt dat die beveiliger een soort Bruce Willis was?

Hij heeft het gewoon keurig gedaan. Vertegenwoordigheid van geest om naar een lege studio te gaan en damage-control.

Chapeau voor die meneer.

Babeth

Re: Geen NOS journaal i.v.m. omstandigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:10

Ben ik nou serieus de enige die geen klap geloofd van dat hele NOS gebeuren?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:11

Babeth schreef:
Ben ik nou serieus de enige die geen klap geloofd van dat hele NOS gebeuren?

Euh, nee er was er nog eentje in dit topic.

Dus jullie zijn al met zn tweeen *\o/*

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:11

Amaris schreef:
Jij denkt dat die beveiliger een soort Bruce Willis was?

Hij heeft het gewoon keurig gedaan. Vertegenwoordigheid van geest om naar een lege studio te gaan en damage-control.

Chapeau voor die meneer.

Natuurlijk denk ik dat niet! Je hoeft uiteraard geen Bruce Willis te zijn om dergelijke technieken te beheersen. Iedereen Kan dat leren. Ook jij en ik.

En als je goed leest, zie je in mijn eerdere post staan dat ik vind dat de beveiliger goed heeft gehandeld en dat ik het erg knap vind dat hij zo rustig is gebleven. Eerst even lezen en dan pas reageren.

Ik vraag het me gewoon af. Ik oordeel niet over het handelen van de beveiliger.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:13

Denkd at die beveiliger zich netjes aan het protecol hield wat hem aangeleerd is door zijn werkgever :) Zoals ik de verhalen allemaal lees heeft hij keurig netjes gehandeld om het zo min mogelijk uit de klauwen te laten lopen.

Ik zapte ergens halverwege de beelden op NPO1 in en dacht dat ze het aan het naspelen waren :+ Kwam lichtelijk knullig over, dat wel. Maar goed, de politie heeft ook niet dagelijks dit soort situaties natuurlijk :)

Ik denk niet dat ze voor de gein overal de programmering omgooien, radiostudios ontruimen en op noodstand zetten en dergelijke. Dus denk dat er daadwerkelijk wel iets aan de hand is geweest gister :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:13

linnnh schreef:
Hij oogt Islamitisch, geloof dat een van zijn beide ouders uit Egypte komt, zet dat in combinatie met alle ophef van afgelopen tijd. 1+1=2 als je het mij vraagt. Ik doe geen aannames hoor, ik vind er helemaal niets van, maar ik kan me goed voorstellen dat dit gedacht kan worden :j

Hoe ziet een islamiet eruit dan? Als je uit Egypte komt ben je islamiet? Als je een getinte huid hebt ben je islamiet? Uit je uit het midden oosten komt ben je islamiet? Als je blond haar en blauwe ogen hebt ben je christen? Als je uit nl komt ben je christen?
Maar nee, je doet geen aannames :n

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:14

LadyMadonna schreef:
linnnh schreef:
Hij oogt Islamitisch, geloof dat een van zijn beide ouders uit Egypte komt, zet dat in combinatie met alle ophef van afgelopen tijd. 1+1=2 als je het mij vraagt. Ik doe geen aannames hoor, ik vind er helemaal niets van, maar ik kan me goed voorstellen dat dit gedacht kan worden :j

Hoe ziet een islamiet eruit dan? Als je uit Egypte komt ben je islamiet? Als je een getinte huid hebt ben je islamiet? Uit je uit het midden oosten komt ben je islamiet? Als je blond haar en blauwe ogen hebt ben je christen? Als je uit nl komt ben je christen?

Hij komt uit Tunesie. Of althans, zijn ouders.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:15

Dus is hij islamiet? Of bedoel je iets anders?

Ik zeg overigens niet dat hij het niet is, want dat weet ik niet en ik vind het niet relevant. Maar aan zijn uiterlijk kan je geen religie hangen imo

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:18

LadyMadonna schreef:
linnnh schreef:

Zoals gezegd, ik vind er niets van.

Ík doe geen aannames, maar formuleer de aannames van andere mensen. Tuurlijk zijn er ook blonde blauwogige Islamieten. Maar er bestaan toch de heuse "moslimlanden", waar voornamelijk getinte/donkerdere types leven.