Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:Nee moet je voorkomen idd daarom zeg ik het ook, omdat ik hierboven lees "een snauw kan nog wel" maar dat kan dus niet. En de verwonding kan behoorlijk zijn ook al is het geen doorbijten.
Nikass schreef:Nens77 schreef:Dit meisje van 5 heeft overigens geen snauw gekregen van die honden, een snauw is een waarschuwing en dan kom je mi niet zwaargewond in het ziekenhuis terecht.
Het lijkt me overigens ook erg sterk dat het meisje ze allebei tegelijk zoveel pijn gedaan heeft dat ze haar gegrepen hebben. Ik hoop dat het meisje het overleeft. De eigenaresse zal de honden niet in hebben laten slapen wanneer het meisje de honden zodanig in een hoek gedreven heeft dan dat ze niet anders meer konden dan haar te grijpen met zijn tweeën.....
Ongelooflijk om te suggereren dat het kind er misschien wel om gevraagd heeft![]()
Honden en ook andere dieren, zijn in staat om aan te voelen dat ze te maken hebben met niet volwassen exemplaar. Hier horen ze voorzichtig mee te zijn.....
Een volwassen hond waarschuwt een pup ook door middel van een snauw, een dier wat sociaal is zal niet een pup of kind grijpen op die manier dat ze aan elkaar genaaid moeten worden of komen te overlijden....
Ik ben het met je post eens behalve met de opmerking dat honden in staat zijn om aan te voelen dat ze te maken hebben met een niet volwassen exemplaar. En daar voorzichtig mee zouden moeten zijn.
Zelfs al zou een hond dat kunnen; het is voor een hond niet relevant. Hij kan alleen vanuit zijn hond-zijn reageren. Wat jij doet is fe hond vermenselijken.
briitje schreef:Nou daar is het bewijs dat alleen zulke honden in de media komen, omdat dit sensatiebelust is. En andere rassen veeeeul minder.. zo zie je maar weer..
Jammer dat veel mensen daarop hun mening baseren ipv deze beesten in levende lijven mee te maken in positieve situaties.
Ayasha schreef:De dag dat mijn hond bijt of snauwt naar iemand krijgt die persoon er nog een klap van mij bovenop ook. De dag dat díe hond bijt heb je het zelf gezocht en flink ook. Ik zou niet weten waarom een hond niet zou mogen snauwen als ze hem stelselmatig pijn doen. Ik weet weer waarom ik mensen niet alleen laat met mijn hond tenzij ik die mensen dusdanig goed ken dat ik weet dat ze weten wat ze doen.Het is de taak van de baas om een hond te beschermen zodat deze niet de nood voelt om te snauwen, als de hond snauwt heeft imo de baas gefaald want die heeft niet voorkomen dat het dier dusdanig uit zijn comfortzone gehaald werd dat die snauwen nodig achtte.
Ossi schreef:Zo zie je maar weer, dit ras wordt weer met de mantel der liefde bedekt door de eigenaren.Ayasha schreef:De dag dat mijn hond bijt of snauwt naar iemand krijgt die persoon er nog een klap van mij bovenop ook. De dag dat díe hond bijt heb je het zelf gezocht en flink ook. Ik zou niet weten waarom een hond niet zou mogen snauwen als ze hem stelselmatig pijn doen. Ik weet weer waarom ik mensen niet alleen laat met mijn hond tenzij ik die mensen dusdanig goed ken dat ik weet dat ze weten wat ze doen.Het is de taak van de baas om een hond te beschermen zodat deze niet de nood voelt om te snauwen, als de hond snauwt heeft imo de baas gefaald want die heeft niet voorkomen dat het dier dusdanig uit zijn comfortzone gehaald werd dat die snauwen nodig achtte.
Tuurlijk joh, geef de gebetene nog een klap na... typisch...
Als je iemand voor de auto hebt gehad door zijn eigen stupiditeit geef je m ook nog een klap na zeker?
Geryon schreef:Vergelijk je nou per ongeluk iets doms doen met een dier zo'n pijn doen?
Dat slaat nergens op natuurlijk
Ayasha schreef:Als de reacties ook eens over die specifieke hond en baas gingen. Maar die zijn ook veralgemeend. Niet zo heel gek dat de baasjes wiens honden niet zo zijn dan terug reageren toch?
Maar komt er een stoute staf in het nieuws is niet die staf stout en die baas fout, nee het merendeel Van de reacties gaat dan over hoe al die honden gevaarlijk zijn of toch de meeste en hoe hun bazen 'een bepaalt slag volk' en 'Tokkies' of 'aso's' zijn.
Moet je voor de gein eens doen als een Turk iemand in elkaar slaat, zo reageren, kijken wat je dat op leverd.
Zoolgangster schreef:briitje schreef:Nou daar is het bewijs dat alleen zulke honden in de media komen, omdat dit sensatiebelust is. En andere rassen veeeeul minder.. zo zie je maar weer..
Jammer dat veel mensen daarop hun mening baseren ipv deze beesten in levende lijven mee te maken in positieve situaties.
Als 2 chihuahua's dat meisje nèt zo ernstig hadden verwond was het net zo goed in het nieuws gekomen hoor.
Niet bijtende Staffies of andere honden komen niet in het nieuws. Wel bijtende wel. Moeten ze maar niet bijten.
Ik vind het trouwens behoorlijk ziek dat de staffie-verdedigers zich weer eens meer zorgen maken over de reputatie van die honden dan over een kind dat ernstig gewond in het ziekenhuis ligt door die honden.
Ayasha schreef:Als die er bewust er voor besluit te springen met als doel voor die auto te komen verdient ie dat wel ja.![]()
Als mijn hond bijt dan ben je haar gewoon ronduit aan het mishandelen. Anders bijt ze niet. Dan verdien je meer dan één klap.
Overigens heb ik persoonlijk een Jack,
Mijn man heeft 3 geweldige amerikaanse staffords die beter opgevoed, eerlijker en liever zijn dan de gemiddelde keffende chihuahua. Maar doe vooral alsof het hele ras verdorven is...Als je wereldje daardoor veiliger voelt... Wie ben ik dan om je tegen te houden.
Ossi schreef:Ayasha schreef:Als die er bewust er voor besluit te springen met als doel voor die auto te komen verdient ie dat wel ja.![]()
Als mijn hond bijt dan ben je haar gewoon ronduit aan het mishandelen. Anders bijt ze niet. Dan verdien je meer dan één klap.
Mijn man heeft 3 geweldige amerikaanse staffords die beter opgevoed, eerlijker en liever zijn dan de gemiddelde keffende chihuahua. Maar doe vooral alsof het hele ras verdorven is...Als je wereldje daardoor veiliger voelt... Wie ben ik dan om je tegen te houden.
Je doet nu de aanname dat een hond nooit bijt zonder reden en uiteraard gebeurt dat wel, helaas zijn vooral kinderen daar de dupe van, dat niet elke hond dat doet in z'n leven moge duidelijk zijn. Ik zal ook niet zeggen dat elke Stafford dat wel doet. Als dat wel gebeurt door een grote hond, dan is de schade niet altijd te overzien helaas.
Zoals ik al eerder heb gezegd, rond deze honden hangt een macho cultuur en het moge duidelijk zijn, dat dat niet de juiste cultuur is waar zo'n hond in hoort.
Wat chihuahua's betreft, die worden door "prinsesjes" gekocht door een raar modebeeld. Ze mogen van mij allemaal door de shredder, achterlijke misbaksels
Ossi schreef:Ayasha schreef:Als die er bewust er voor besluit te springen met als doel voor die auto te komen verdient ie dat wel ja.![]()
Je doet nu de aanname dat een hond nooit bijt zonder reden en uiteraard gebeurt dat wel, helaas zijn vooral kinderen daar de dupe van, dat niet elke hond dat doet in z'n leven moge duidelijk zijn. Ik zal ook niet zeggen dat elke Stafford dat wel doet. Als dat wel gebeurt door een grote hond, dan is de schade niet altijd te overzien helaas.
Zoals ik al eerder heb gezegd, rond deze honden hangt een macho cultuur en het moge duidelijk zijn, dat dat niet de juiste cultuur is waar zo'n hond in hoort.
Wat chihuahua's betreft, die worden door "prinsesjes" gekocht door een raar modebeeld. Ze mogen van mij allemaal door de shredder, achterlijke misbaksels
Ossi schreef:Zoals ik al eerder heb gezegd, rond deze honden hangt een macho cultuur en het moge duidelijk zijn, dat dat niet de juiste cultuur is waar zo'n hond in hoort.