De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:22

spreek je Nederlands? Zie je er buitenlands uit? ;)

Ik ben zelf een halve Nieuw Zeelander. Werkte bij een schoonmaak bedrijf met voornamelijk Surinamers en Hindoestanen. Werd behoorlijk gediscrimineerd, stapte ermee naar de leidinggevende 'ja ja ja, kan er niet veel mee moet je op kantoor melden'. Ik naar kantoor 'ik heb een probleem op het werk, word flink gediscrimineerd en moest hierheen komen voor verhaal'...het antwoord 8)7 'ja hoor, haha moet je maar tegen kunnen hoor'. >;) Okay prima, als jullie dat willen vind ik het goed. Waar het niet dat direct na mij een doek binnen kwam en zei 'ik gediscrimineerd op werk' (ik maak het niet belachelijk, dit is letterlijk wat ze zei). De meid die zojuist mij uitlachte kwam achter de balie vandaan, greep mevrouw bij de arm en zei 'oh wat erg, loopt u maar even mee'........En het dan raar vinden dat ze zo makkelijk discriminatie roepen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:26

Ik studeer Nederlands. Maar wat is 'er Nederlands uit zien?'

Ik ben blank, van mezelf donker haar, donkere ogen, snel bruin. Broer 1 is blond met blauwe ogen, broer 2 ziet er uit als een halfbloedje. Dus wat is je punt?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:27

Woogy schreef:
spreek je Nederlands? Zie je er buitenlands uit? ;)

Ik ben zelf een halve Nieuw Zeelander. Werkte bij een schoonmaak bedrijf met voornamelijk Surinamers en Hindoestanen. Werd behoorlijk gediscrimineerd, stapte ermee naar de leidinggevende 'ja ja ja, kan er niet veel mee moet je op kantoor melden'. Ik naar kantoor 'ik heb een probleem op het werk, word flink gediscrimineerd en moest hierheen komen voor verhaal'...het antwoord 8)7 'ja hoor, haha moet je maar tegen kunnen hoor'. >;) Okay prima, als jullie dat willen vind ik het goed. Waar het niet dat direct na mij een doek binnen kwam en zei 'ik gediscrimineerd op werk' (ik maak het niet belachelijk, dit is letterlijk wat ze zei). De meid die zojuist mij uitlachte kwam achter de balie vandaan, greep mevrouw bij de arm en zei 'oh wat erg, loopt u maar even mee'........En het dan raar vinden dat ze zo makkelijk discriminatie roepen

Wat maakt dat verder uit?

Wat ik storend aan jouw verhaal vind, is het woord "doek", ik neem aan iemand met een hoofddoek?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:30

iemand met ene hoofddoek ja, gezien er diverse soorten zijn die doeken dragen en ik het minder beledigend vind dan een Turk een Marokkaan noemen en andersom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:41

Joolien schreef:
NatasjavE schreef:

Briljant, maar t is zo klaar als een klontje, als hij veroordeelt wordt voor dit hele gebeuren is ie ook een criminele allochtoon, dus hij werpt het in zijn eigen schoenen :') (al hoewel, ben je ook allochtoon als 1 ouder buitenlands is?)

Het Indonsie van toen is niet het Indonesie van nu. De Nederlands Indiers zijn door de 2e WO gedwongen geweest naar Nederland te komen, anders waren ze een kopje kleiner gemaakt. Historisch gezien klopt het dus niet om Wilders naar een land terug te sturen wat niet meer is wat het was...

Tijdens de revolutie was het gevaarlijk om als blanda daar te blijven. De toenmalige Indo bestaat niet meer, zijn oma was een Indo.

Vind het een idiote vergelijking.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:59

Russel: De Molukkers zijn hierheen gekomen omdat ze voor een ander leger vochten. De Nederlanders zijn er in het verleden zelf naartoe vertrokken vanuit Nederland. Hebben daar wellicht kinderen gekregen. Maar is IMO wel hetzelfde als de mensen die hier als gastarbeider heen zijn gekomen en nu onder 1 kam worden geschoren, ook al zit er 1 eeuw verschil tussen qua tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:01

Ik heb het niet over de Molukkers, dat is een ander volk....die zijn in de maling genomen....

Indonesie was een kolonie van Nederland...het toemaligr Nedelands Indie.

De Molukken wilden een eigen staat en leefgebied, de Nederlandse regering had hun dar beloofd en zij vochten als vrijwilliger mee in het Nederlandse leger....na de oorlog zijn ze hier in barakken gebleven in de hoop op een eigen natie, die is er nooit gekomen.

Gastarbeider waren ze niet echt, ze zij tussen de wal en het schip gevallen. Soekarno erkende ze niet, Nederland had geen macht meer en hebben deze groep gewoon in de kou gezet...

De Indo's is een andere groep. Dat zijn Nederlanders die daar woonden en leefden in de tijd dat er nog een Nederlamds bewind was, deze mensen zijn van gemengd bloed. De Jappen hebben dat helemaal uitgezocht, die hebben interneringskampen gemaakt voor de Blanda, de blanke Nederlander en de Indo, de Nederlander met Indonesich bloed. Had je meer dan een bep. Percentage Aziatisch bloed, dan hoefde je niet het kamp in ...de wel bekende jappenkampen.

Nadat de revolutie begon, meteen toen de 2e WO afgelopen was en Soekarno aan de macht kwam, keam het volk, opgehitst, met kapmessen de mensen in de kampen vermoorden...er zijn toen meer slachtoffers gevallen dan in de oorlog zelf. Dat was een ware kruistocht.
Mensen bleven nog lang in de kampen voor eigen veiligheid of weden er uit gesmokkeld..

De scheeps transporten waren echt niet om als allochtoon of gastarbeider naar Nederland te komen, deze mensen moesten vluchten, waren uit hun huizen gevlucht, hebben alles achter gelaten......met het idee om dan maar een bestaan in Nederland op te bouwen. In Het nieuwe Indonesie waren ze niet meer welkom!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-03-14 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:04

Ik benoem hier twee groepen he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:14

Ik merk vaak dat er te weinig echte kennis is over wat er in Indonesie is gebeurd. Het zijn altijd de joden, maar de mensen in de jappenkampen hebben het eens zo slecht gehad, eenmaal in Nederland is er nooit aandacht aan besteed.

Vreemd om ze dan zomaar als na-oorlogse allochtoon te bestempelen...het waren gewoon Nederlanders vaak in dienst van Nederlandse bedrijven in het moederland Nederland en uitgezonden naar Indonesie.....vaak zelfs nog goed opgeleiden op hoge posten.......

Jullie vergeten dat het daar een Nederlands bewind was!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:18

Het ging om een speld artikel he....een grapje dus.

Laten maar niet over Indonesië beginnen want wat "wij" daar geflikt hebben lusten de honden geen brood van. Edit: wat er in de jappenkampen gebuurt is is uiteraard ook meer dan vreselijk.

Wilders kan, helaas, nergens naar toe gestuurd worden en de Nederlanders van Marokaanse afkomst ook niet.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:24

Nogmaals de ideëen van GW zouden het beste aangepast kunnen worden tot een ieder die de maatschappij tot last is tot de orde roepen. Dus de Marokkaanse jongeren die crimineel gedrag vertonen. Echter ook de provocerende homosexuelen, drugsdealende Antillianen, witwassende Nederlanders, belasting ontduikende Oostblokkers, de beroeps WW-er en stiekem soort wat samen woont alleen dat op papier niet doorgeeft in verband met eventuele korten op de uitkering etc etc. Gewoon een ieder die de maatschappij tot last is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:26

Wij, mag ook wel wat genuanceerder gesteld worden.

Als we over politiek gaan praten, dan wordt het moeizaam.

"Wij" hebben ook goede dingen daar gedaan. Nadat het volk de macht kreeg, om het zo maar te zeggen, waren ze niet mals naar eigen mensen toe...arm-rijk was ook een grote kloof, veel corruptie, veel martelingen....

Om in de problematiek van een land te duiken, is het kennis nemen van beide zijden.

Ik kom uit een familie van zowel Indo's als Blanda's die daar hebben gezeten. En er waten ook goede Blanda's die zorgden voor werk, leven, onderwijs, op een eerlijke en respectabele manier.

De Indonesier naar zijn eigen arme bevolking konden wreed, oneerlijk en corrupt zijn waardoor de eigen bevolking uitgebuit werd. Strakke regels vanuit Nederlands bewind bracht veel rust...

Desalnietemin is Kolonalisering iets wat ik niet goed keur.

Het grapje van de Speld vind ik de speld mis slaan, want hierdoor kwetsen zij een nog veel zwakkere groep dan de Marokkaan, die ik niet zie als een zwakke groep.....integendeel zelfs.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:28

En wat wil je met al die mensen doen Woogy? Deporteren?

Bovendien, wat vind jij provocerende homosexuelen?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:28

NatasjavE schreef:
Het ging om een speld artikel he....een grapje dus.

Laten maar niet over Indonesië beginnen want wat "wij" daar geflikt hebben lusten de honden geen brood van. Edit: wat er in de jappenkampen gebuurt is is uiteraard ook meer dan vreselijk.

Wilders kan, helaas, nergens naar toe gestuurd worden en de Nederlanders van Marokaanse afkomst ook niet.

Artikelen uit De Speld citeren is enigszins riskant, daar niet iedereen vatbaar is voor satire :P
Helemaal eens met de rest van je post, trouwens :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:29

Russel: Het ging mij meer om dat beide groepen hoe dan ook niet teruggestuurd kúnnen worden. En laten we wel wezen: In elke bevolkingsgroep zitten goede en slechte mensen. Het is vaak de drang naar macht die mensen 'ziek' maakt.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:30

de gene die uitgebreid staan te zoenen op straat(hetero's vind ik ook smerig begrijp me niet verkeerd) die er vervolgens een punt van maken als iemand er iets van zegt.

Een oplossing zou ik er niet voor hebben(exact waarom ik niet in de politiek zit), zou dieper op zoek gaan bij de probleem jongeren, proberen het van kleins af te herkennen en op te lossen.

Deporteren, kom nou zeg, was het maar zo makkelijk ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:32

Woogy schreef:

Vroeger... Australië.... Ooohhh wacht.... Daar was ook al een groep die vervolgens toch een kopje kleiner is gemaakt door al die gedeporteerden :(:)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:33

bedoel het wel als grapje he ;)

Overigens is Australië de allerbeste plek voor echt doorgedraaid tuig, parkeer ze midden in de GABA zonder voedsel en water en het is niemands zorg meer.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:34

russel schreef:

Laatste wat ik over dit onderwerp zeg omdat het nogal off-topic gaat.

Ik heb iemand gesproken die daar complete dorpen in brand heeft gestoken wetende dat er alleen vrouwen en kinderen in zaten.

De Nederlanders hebben daar, naast goede dingen doen, ook vreselijk huisgehouden.

Ik keur kolonisatie niet alleen niet goed,...ik keur het af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:37

Woogy schreef:
Nogmaals de ideëen van GW zouden het beste aangepast kunnen worden tot een ieder die de maatschappij tot last is tot de orde roepen. Dus de Marokkaanse jongeren die crimineel gedrag vertonen. Echter ook de provocerende homosexuelen, drugsdealende Antillianen, witwassende Nederlanders, belasting ontduikende Oostblokkers, de beroeps WW-er en stiekem soort wat samen woont alleen dat op papier niet doorgeeft in verband met eventuele korten op de uitkering etc etc. Gewoon een ieder die de maatschappij tot last is.

Wij hebben een strafstelsel, wat in houdt dat de burger ongehoorzaam mag zijn!

Wat een ander verhaal is dat er mensen de grens overkomen die ook de regels overtreden, maar dit stelselmatig blijven doen, een eigen land van herkomst hebben....dat er stemmen komen om die mensen naar eigen land van herkomst te sturen als ze stelselmatig overlast veroorzaken, is dat nu zo vreemd?

De Marokkaan is in eerste instantie Marokkaan en blijft dat, in 2 e instantie genaturaliseerde Marokkaan met Nederlands paspoort, want anders kunnen ze geen aanspraak maken op het Nederlands stelsel.

Vraag een Marokkaan zijn Marokkaanse nationaliteit op te geven......dan zal het antwoord een groot NEE zijn...wat zij ze dan?

Als een Europeaan naar een Moslimland gaat en stelselmatig onrust geeft, dan komt hij in de gevangenis en er vast nooit meer uit, of wordt uitgewezen. Dat zijn hun normen en waarden, voor de bv Marokkaan dus echt niet zo een vreemde insteek!
Nu gaan we allemaal moord en brand schreeuwen...maar denk eens na...

Willen we een samenleving die bol staat van niet te traceren kostbare criminaliteit van bevolkingen die maar wat doen? Omdat wij zo graag aardig gevonden willen worden en alles maar via de belastingcenten bekostigen?

Mensen die rete hun best doen, die komen er wel hoor, maar als je alleen maar statements wil maken en je gewoon bewust niet aan hedendaagse normen wil spiegelen, dan redt je het niet. Als een baas een sollicitant krijgt die blauw getatoet is, ongewassen en lui overkomt, dan krijgt hij die baan niet, is geen discriminatie, als een baas geen zin heeft in zwartgesluierde vrouwen en onverstaanbaar half Nederlands en Half Marokkaans, de stoere straattaal, en dito snelle kledij knullen...dan snap je het gewoon niet.

Ik ging ook strak in het pak solliciteren en werken in dit mantelpakken en hoge hakken, ieuw helemaal niet mijn stijl, thuis ging alles meteen uit, maar in spijkerbroek en slobbertrui directie secretaresse spelen, dat zou het hem nooit zijn geworden...is dar discriminatie??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:41

NatasjavE schreef:
russel schreef:

Laatste wat ik over dit onderwerp zeg omdat het nogal off-topic gaat.

Ik heb iemand gesproken die daar complete dorpen in brand heeft gestoken wetende dat er alleen vrouwen en kinderen in zaten.

De Nederlanders hebben daar, naast goede dingen doen, ook vreselijk huisgehouden.

Ik keur kolonisatie niet alleen niet goed,...ik keur het af.

Ja die zijn er ook, groepen soldaten die doorgeslagen waren...dat was tijdens de revolutie....

Weet je, wat daar allemaal gebeurde....zie maar eens een groep mannen met kapmessen op een barak met vrouwen en kinderen afkomen en alles in mootjes hakken....ook dat hebben die doorgeslagen soldaten gezien, jongens van begin 20. Oorlog is altijd smerig!

Wil je daar alles mee in verband brengen?

Het is gewoon geschiedenis hoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:43

Woogy schreef:
de gene die uitgebreid staan te zoenen op straat(hetero's vind ik ook smerig begrijp me niet verkeerd) die er vervolgens een punt van maken als iemand er iets van zegt.

Een oplossing zou ik er niet voor hebben(exact waarom ik niet in de politiek zit), zou dieper op zoek gaan bij de probleem jongeren, proberen het van kleins af te herkennen en op te lossen.

Ik dacht dat wij daar die lege wadden eilanden toch voor hadden! :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:45

ja dat is discriminatie! Had ene joodse jongen in de klas, droeg z'n keppel die hij af moest doen tijdens de lessen. Heeft hij nooit ene punt van gemaakt, hij zei immers altijd 'de anderen moeten hun petjes en mutsen ook af doen toch?' echter mag je niet vragen iemand z'n hoofddoek af te doen...

Ik snap jou Russel en sluit me bij de aan.

Herinner me ook nog eens het mooie verhaal van bij de kassa staan, ik mocht als laatste en moest het bordje plaatsen er stond niemand achter mij. Er komt een Turkse meneer aan en begint z'n spullen op de band te zetten achter het bordje de cassiëre/cassiére/cassière/kassameid!(hoe schrijf ik dat nou?) zei 'meneer ik ga zo sluiten' zijn blik op extreem verbaasd en beledigd 'jij racist je discrimineert en wilt gewoon geen Turk helpen'...Dan kan ik m'n mond ook niet houden, draai naar de man en zeg 'als Henk de Vries in jouw schoenen had gestaan had hij ook niet mogen uitladen, er staat 'deze kassa gaat sluiten' niet 'deze kassa gaat sluiten voor alle Turken''...

Schiet me nu net te binnen op de basisschool m'n vriendin was Turkse, geen probleem. Tot ze een keer zei 'Je mag me geen Turk noemen, dat is racistisch'...Toen ik vroeg waarom had ze ook geen antwoord...Ben er nu weer net zo verbaasd over als toen die dag...

De Wadden zijn toch beschermd natuur gebied...kom nou zeg...

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:46

Maar Woogy, alle dingen die jij noemt zijn al lang strafbaar. Daar heeft Wilders helemaal niets aan bijgedragen.
Woogy schreef:
Dus de Marokkaanse jongeren die crimineel gedrag vertonen.

Crimineel gedrag is gedrag dat verboden is. Dus strafbaar, dus daar voegen de ideeën van Wilders niets aan toe.
Woogy schreef:
Echter ook de provocerende homosexuelen,

openbare zedenschennis is verboden en de wet maakt daarin geen onderscheid tussen homo- en heteroseksuelen.
Woogy schreef:
drugsdealende Antillianen, witwassende Nederlanders, belasting ontduikende Oostblokkers

ook allemaal verboden. En ook hier maakt de wet geen onderscheid tussen Antillianen, Nederlanders, Oostblokkers of wie dan ook
Woogy schreef:
de beroeps WW-er en stiekem soort wat samen woont alleen dat op papier niet doorgeeft in verband met eventuele korten op de uitkering etc etc.

Onjuiste informatie geven over je woonsituatie en eventuele alternatieve inkomsten mag ook niet. Opnieuw iets dat allang geregeld was voordat Wilders in beeld kwam.
Woogy schreef:
Gewoon een ieder die de maatschappij tot last is.

Dat is dus in een notedop de gedachte achter ons strafrecht. Allemaal al opgeschreven en uitgewerkt ver voordat Wilders een BN'er werd.

Dat al die dingen wel met regelmaat gebeuren heeft naar mijn idee niet zozeer te maken met wat er wel en niet verboden is en ook niet met de strafmaat, maar met de pakkans. Er zijn te veel mensen die wegkomen met crimineel gedrag. Dus moet iemand gaan bedenken hoe ervoor gezorgd kan worden dat iemand die narigheid uitvreet daar ook voor gepakt kan worden. En gek genoeg heb ik daarvoor van Wilders nog nooit een goed en uitvoerbaar idee gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:49

:D :D