Ah, hier een universitaire opleiding en nooit wedstrijd gereden
Kinderen zijn geen dieren. Seks met een dier is wezenlijk anders dan seks met een kind op zoveel verschillende manieren dat ik ze niet eens uit ga leggen. Als je dat niet begrijpt maak ik me persoonlijk wat zorgen over inlevingsvermogen en intelligentie. De logica "Seks met een hond mag, dan ook met een kind" is echt volslagen debiel.
We gebruiken dieren allang voor ons eigen plezier. Paardrijden is voor ons plezier, behendigheid met de hond is voor ons plezier, kunstjes leren aan de kat is voor ons plezier, en ga zo maar door. We proberen dat zo prettig mogelijk voor 't dier te maken, maar een dier wil gewoon dier zijn en verder niets, en is blij met voedsel en ruimte en soortgenoten. De hele reden van huisdieren is ons plezier. Die beesten krijgen daar ook geen stem in, maar we doen ons best en ze lijken zich er best naar te schikken. We geven honden regelmatig lekkers. We laten honden regelmatig onze handen of zelfs gezicht likken. Is het dan niet een béétje hypocriet om te doen of 't zo dramatisch is dat Fifi wat extra paté krijgt op een ander lichaamsdeel?
Ik begrijp best dat sommigen het moreel verwerpelijk vinden. Ik vind het ook vies. Maar ik ben niet iedereen. IK vind het vies, sommige anderen niet. Waarom is mijn mening dan waardevoller dan die van hen? Zolang er geen sprake is van lijden (en mijns inziens is dat er niet) is er toch eigenlijk niets aan de hand, behalve dat IK het vies vind?
Of zijn er mensen die serieus kunnen onderbouwen waarom zij denken dat een dier hier feitelijk onder lijdt?
maura
Geplaatst: 27-11-12 19:00
Peppertree schreef:
Wie houdt de stand bij?
Komt 'ie, allemaal Vjesta-cohort:
Maura: 38 (o F!, 39 alweer), WO, wedstrijd onderling B Forumster: 29 HBO wedstrijd onderling B Blue_Eye: 34 HBO wedstrijd onderling B Lieffiefi: 26 HBO/WO geen wedstrijden gereden Menino: 20 HBO wedstrijd onderling B San: 25 HBO/WO wedstrijdambitie L/M niveau Boompje: 27 MBO onderlinge wedstrijden NWDynamite: 20 Havo wedstrijd onderling B Vjestagirl: 24 HBO wedstrijd onderling B VanLotje: 38 (gelukkig!) MBO/HBO geen wedstrijden gereden DaniBanani: ? WO geen wedstrijden gereden Peppertree:?????????????????????????????????????wedstrijdambitie Olympische Spelen Rio
Nu de Vjesta-bashers nog....
Peppertree
Geplaatst: 27-11-12 19:08
Oja
28, HBO/WO, 1x Z 1x M2, nu M2 maar absoluut Rio-ambities.
Maar wel verrekte lastig dat de Bashers nog geen kwalificaties hebben genoemd. Lastig vergelijken. Of gaan we profielspieken?
fiona1
Geplaatst: 27-11-12 19:10
Ik volg het topic al vanaf het begin, en ik heb 30 pagina's geleden al een link ontdekt tussen leeftijd / opleidings- denk niveau en de gegeven meningen omtrent dit onderwerp. Vjesta-cohort gem. 25 +
De andere kant is over het algemeen onder de 20 en veelal scholier.
Hahahahahaha! Mensen met een hond zijn het met Vjesta eens en die zonder hond niet.....
Nope, heb geen hond...
Reusje0504
Geplaatst: 27-11-12 19:19
Klopt klopt klopt! 20, WO, wedstrijdambitie, en een hond!
Ik denk dat Mensen dieren teveel gaan vermenselijken.. Maakt niet dat ik het niet vies of zelfs ranzig vind, maar ook gen dierenmishandeling (brhalve dan het gebruikelijke riedeltje kleine beesten etc)
Heb deze discussie vanaf het begin gevolgd, hilarisch af en toe. Op het begin niet zeker van mijn standpunt maar nu zeker wel eens met vjesta en the rest
Qimm
Geplaatst: 27-11-12 19:20
ik kan ook op de lijst, 29 jaar, HBO, geen wedstrijden
maura
Geplaatst: 27-11-12 19:21
Hhilde, rijd jij wedstrijden? Zo niet dan hebben we toch echt de gemeenschappelijk factor te pakken en dan zal Peppertree vóór Rio vriendjes moeten maken met het andere kamp. Ik heb trouwens geen hond (later als ik groot ben en de loterij heb gewonnen en niet meer hoef te werken wel hoor).
Ik rijd niet eens meer paard hahaha! Maar toen ik nog wel reed (en heel af en toe spring ik er nog eens op) was het altijd recreatief. Ik faalde in wedstrijden. Ik train nu fanatiek met m'n hond, studeer richting dierengedrag en ben dierverzorger bij de Apenheul.
Peppertree
Geplaatst: 27-11-12 19:25
Gaan jullie allemaal mee naar Rio ?
vanLotje
Geplaatst: 27-11-12 19:28
yup. Peppertreesupportclubje ?
heb btw geen hond
Peppertree
Geplaatst: 27-11-12 19:31
Jeuj, VG een chort, ik een supportclub
Dan zouden we kunnen stellen dat de uitzonderingen op de regel wél een hond hebben. Een beagle dus.
Laatst bijgewerkt door Peppertree op 27-11-12 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Begint een beetje een pro dierenseks topic te worden hier. Blijf er radicaal tegen, vanzelfsprekend want ik pas niet binnen het kader van de mensen die ''onschadelijke'' dierenseks goedkeuren.. Het kan dan wel niet correct discussiëren zijn wat ik nu zeg maar vind het compleet gestoord..