Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
stef schreef:Dat wellicht niet, maar zolang hij nederlander is, zal hij neem ik aan ook gewoon de verplichte verzekering moeten hebben? (goh... ik heb dat ooit geleerd.. maar ik weet het niet meer)
Blue_Eyes schreef:stef schreef:Dat wellicht niet, maar zolang hij nederlander is, zal hij neem ik aan ook gewoon de verplichte verzekering moeten hebben? (goh... ik heb dat ooit geleerd.. maar ik weet het niet meer)
Als hij in Nederland zou wonen misschien wel ja, maar dat doet hij al jaren niet meerDe zorgverzekering is verplicht voor ingezetenen; dat zijn mensen die in Nederland wonen.
Polivy schreef:Gohya, er is niet bekend hoe lang hij zonder zuurstof heeft gezeten. Het enige dat men weet is dat hij 30 min onder de sneeuw heeft gelegen en daarna gereanimeerd moest worden.
GamblersCup schreef:Maar je hebt de feiten niet van Friso en zijn situatie. Gewoon afwachten wat er uiteindelijk aan officiele berichten komt.
Jolien87 schreef:In het verleden heeft mijn zus (die een medische opleiding heeft gevolgd) mij weleens verteld dat je hersenen na 2 minuten zuurstoftekort al onherstelbare schade oplopen. In welke mate en met welk effect dit is, verschilt per geval. Maar ik heb er een hard hoofd in dat Friso de oude wordt, mocht hij weer bijkomen.
De tijd die Friso daadwerkelijk zonder zuurstof heeft gezeten, zullen we nooit precies weten. Wel heb ik van de week op rtlnieuws.nl gelezen dat je lichaam eerst nog omme nabij de 15 minuten lang zuurstof heeft door de ruimte die je lichaam creëert in de sneeuw. Wat in theorie zou betekenen dat hij zo'n 5 minuten zonder zuurstof heeft gezeten.
Maargoed, het blijft gewoon afwachten en duimen dat hij er zo goed mogelijk vanaf komt.
Jolien87 schreef:Ik vond het al zo vreemd dat er hier nog steeds vanuit werd gegaan dat hij de volledige tijd zonder zuurstof had gezeten. Neem van mij aan: er zijn weinig tot geen mensen die 20 minuten zonder zuurstof nog navertellen.
9 van de 10 reanimatie-gevallen laat zo zijn sporen achter.
Roosch schreef:Jolien87 schreef:Ik vond het al zo vreemd dat er hier nog steeds vanuit werd gegaan dat hij de volledige tijd zonder zuurstof had gezeten. Neem van mij aan: er zijn weinig tot geen mensen die 20 minuten zonder zuurstof nog navertellen.
9 van de 10 reanimatie-gevallen laat zo zijn sporen achter.
Het is toch ook nog helemaal niet duidelijk of hij het uberhaupt kan navertellen?
vuurneon schreef:Ziektekosten verzekering dekt alleen de Nederlandse geldende tarieven, is de behandeling duurder dan in Nederland? Mag je het verschil zelf betalen.
O wacht, kan er niets zinnigs over zeggen; hij woont al langer in Engeland
stef schreef:Blue_Eyes schreef:Als hij in Nederland zou wonen misschien wel ja, maar dat doet hij al jaren niet meerDe zorgverzekering is verplicht voor ingezetenen; dat zijn mensen die in Nederland wonen.
En expatters
vuurneon schreef:Ziektekosten verzekering dekt alleen de Nederlandse geldende tarieven, is de behandeling duurder dan in Nederland? Mag je het verschil zelf betalen.
O wacht, kan er niets zinnigs over zeggen; hij woont al langer in Engeland