Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Veulen84 schreef:De 1 microsievert die ik net noemde komt zuiver uit menselijke bronnen.
Edit: japan houd als normaal waarde 0,15 tot 0,20 microsievert aan... Vraag me even af waarom, dat is hoog. Dus 0,16 zou kunnen. Dan is het nog iets verhoogd.
AmyII schreef:Nee ik doe lekker blond mee![]()
Jeetje het is echt mis daar! Stiekem hoop ik dat mn oom drie tickets weet te bemachtigen en lekker veilig naar NL komt met zijn gezinnetje
FlyAway schreef:Veulen84 schreef:De 1 microsievert die ik net noemde komt zuiver uit menselijke bronnen.
Edit: japan houd als normaal waarde 0,15 tot 0,20 microsievert aan... Vraag me even af waarom, dat is hoog. Dus 0,16 zou kunnen. Dan is het nog iets verhoogd.
Volgens mij moet het ook 1 millisievert zijn in plaats van microsievert per jaar. Dan klopt het aardig, 0,15microsievert per uur = 3,6 microsievert per dag = 1314 microsivert per jaar, oftewel 1,3 millisievert per jaar.
Yessy schreef:Dit is volgens mij natuurkunde, geen scheikunde... 1 millisievert = 1000 microsievert.
0,15 microsievert per uur x 24 = 3,6 microsievert per dag x 365 = 1314 microsievert per jaar, als je dit door 1000 deelt zit je op millisievert dus dat is 1314/1000 = ongeveer 1,3 millisievert.
Veulen84 schreef:In de lucht misschien niet. Maar ik heb me wel afgevraagd wat er zou gebeuren als er zo'n grote aardscheur (die bv een weg half verslind, je hebt de plaatjes wel gezien) precies onder zo'n kerncentrale door loopt.
Dat lijkt me eng, maar ook als er bv een wolkenkrabber opstaat...
sjorsie schreef:Veulen84 schreef:In de lucht misschien niet. Maar ik heb me wel afgevraagd wat er zou gebeuren als er zo'n grote aardscheur (die bv een weg half verslind, je hebt de plaatjes wel gezien) precies onder zo'n kerncentrale door loopt.
Dat lijkt me eng, maar ook als er bv een wolkenkrabber opstaat...
ja dat dan die kencentrale de aarde in gaat, richting de hitte van middenaarde, maar niet over nadenken
Cayenne schreef:Wat is eigenlijk het verband tussen het sluiten van de Duitse kerncentrales en de toestand in Japan?
of is die beslissing puur toeval?