Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maikeltje schreef:Ik snap gewoon niet zo goed waarom je je zo druk maakt over thuisblijfmoeders. Wat is het probleem wanneer beide daarmee instemmen? Ik heb al aangegeven dat ik zelf (parttime) werk maar ik zou er geen moeite mee hebben om helemaal te stoppen als dat financieel mogelijk was. Dat zou voor iedereen hier in het gezin een stuk meer rust geven.
En wat wil je met die argumenten eigenlijk bereiken? Dat iedere thuisblijfmoeder roept "joh, je hebt gelijk. Ik ga gelijk aan de slag"?
Liezel1 schreef:Toen ik nog op de middelbare school zat, waren er ook klasgenoten waarvan alleen de vader werkte. In de 5e klas gingen wij een week naar Rome, kosten: bijna €1000,-. Er waren kinderen in die betreffende klas die niet mee konden. Vader was de enige werkende ouder en op dat ene salaris konden ze dat bedrag niet missen. Gevolg: ze gingen niet mee. Daardoor kwamen ze buiten de groep te liggen, logisch, je mist immers een hele intense ervaring met je mede-klasgenoten. Daarnaast hadden ze echt een heel stuk ontwikkeling gemist...... Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?
NatasjavE schreef:maikeltje schreef:Ik snap gewoon niet zo goed waarom je je zo druk maakt over thuisblijfmoeders. Wat is het probleem wanneer beide daarmee instemmen? Ik heb al aangegeven dat ik zelf (parttime) werk maar ik zou er geen moeite mee hebben om helemaal te stoppen als dat financieel mogelijk was. Dat zou voor iedereen hier in het gezin een stuk meer rust geven.
En wat wil je met die argumenten eigenlijk bereiken? Dat iedere thuisblijfmoeder roept "joh, je hebt gelijk. Ik ga gelijk aan de slag"?
Waar staat dat ik me er druk over maak? Ik heb een aantal argumenten gegeven over wat ik vind. Dat is alles.
Dit Topic gaat daar over. Er wordt gevraagd wat IK vind van de stelling Man werkt vrouw blijft thuis.
Nou ik heb mijn mening gegeven. Als jij er niks mee doet. Moet jij zelf weten. Jouw probleem niet het mijne.
Maar druk zal ik me er niet over maken.
Dan zou ik de politiek wel in gaan.
Liezel1 schreef:Toen ik nog op de middelbare school zat, waren er ook klasgenoten waarvan alleen de vader werkte. In de 5e klas gingen wij een week naar Rome, kosten: bijna €1000,-. Er waren kinderen in die betreffende klas die niet mee konden. Vader was de enige werkende ouder en op dat ene salaris konden ze dat bedrag niet missen. Gevolg: ze gingen niet mee. Daardoor kwamen ze buiten de groep te liggen, logisch, je mist immers een hele intense ervaring met je mede-klasgenoten. Daarnaast hadden ze echt een heel stuk ontwikkeling gemist...... Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?
verootjoo schreef:Hoezo is dat een probleem? Ik zie daar echt geen probleem in. Zo langzamerhand krijg ik hier echt het idee dat thuisblijvende moeders slecht zijn voor de economie, sociaal onderontwikkeld zijn, dom zijn, niet hun eigen zaakjes kunnen regelen, alleen kunnen schoonmaken en koken, en waar je eigenlijk vooral medelijden moet hebben.
Er ís geen probleem als vrouwen niet werken. Voor het ene gezin is een werkende moeder beter, en voor het andere gezin een thuisblijvende moeder. Dat mag ieder *gelukkig* voor zich bepalen. Ik vind het belachelijk dat niet-werkende moeders zich hier moeten gaan verdedigen.
PattyOosten schreef:Mwah, ik vind je steentje bijdragen aan de rijksfinanciën niet zo gek anders. Zeker niet in deze tijd.
NatasjavE schreef:maikeltje schreef:Ik snap gewoon niet zo goed waarom je je zo druk maakt over thuisblijfmoeders. Wat is het probleem wanneer beide daarmee instemmen? Ik heb al aangegeven dat ik zelf (parttime) werk maar ik zou er geen moeite mee hebben om helemaal te stoppen als dat financieel mogelijk was. Dat zou voor iedereen hier in het gezin een stuk meer rust geven.
Waar staat dat ik me er druk over maak? Ik heb een aantal argumenten gegeven over wat ik vind. Dat is alles.
Dit Topic gaat daar over. Er wordt gevraagd wat IK vind van de stelling Man werkt vrouw blijft thuis.
Nou ik heb mijn mening gegeven. Als jij er niks mee doet. Moet jij zelf weten. Jouw probleem niet het mijne.
Maar druk zal ik me er niet over maken.
Dan zou ik de politiek wel in gaan.
NatasjavE schreef:Brainless schreef:@NatasjavE
Mijn man betaald anders voldoende belasting voor ons beide...
De mijn ook.
Toch werk ik.![]()
Ben daar overigens niet onzeker over....
maikeltje schreef:Deze post snap ik niet helemaal. Je geeft een mening maar als ik er niets mee doe moet ik het zelf weten? Waarom zou ik of wie dan ook iets moeten doen met een mening van jou?
Jij denkt er zus over en een ander zo. Maar dat betekent niet dat de ene mening meer waarde heeft of "beter" is dan de andere.
Er is in dit geval namelijk geen gelijk te halen, iedere situatie is namelijk anders. Ik respecteer hoe jij je leven in wil vullen, kun jij dat dan van anderen ook? Dat het niet jouw ding is om thuis te blijven is jouw goed recht, een ander wil liever wel thuis blijven ipv werken, ook prima.
Brainless schreef:Als je ziet wat ik terug krijg voor de opvang van de kinderen is dat meer dan dat ik extra aan belasting zou betalen. Dus netto is het voor de belastingdienst voordeliger dat ik niet werk.....
maikeltje schreef:Jij denkt er zus over en een ander zo. Maar dat betekent niet dat de ene mening meer waarde heeft of "beter" is dan de andere.
Blue_Eyes schreef:Mja, Quellian, maar dat is andersom ook zo; thuisblijven is egoistisch, je moet je schamen tegenover je man, je bent naief, noem maar op...
Ik sta in het midden hoor, ik begrijp beide zijden wel. Maar het is niet zo dat de werkende moeders de enigen zijn die bakken vuil over zich heen krijgen....
Ergo: wat meer respect voor elkaar zou sowieso geen kwaad kunnen...
MamboBeach schreef:Q, eigenlijk is dat dan hetzelfde wat jij schrijft. Jij wil maandag wel thuisblijven maar wie betaalt dan de rekeningen? Mijn antwoord is, mijn man. Ik werk daarom dus niet. Komt dan toch op hetzelfde neer? Alleen ik ben nu in de positie dat het kan en jij niet zoals je het beschrijft. Is het dan een soort jaloezie? Dat zal natuurlijk wel niet.
Quellian schreef:MamboBeach schreef:Q, eigenlijk is dat dan hetzelfde wat jij schrijft. Jij wil maandag wel thuisblijven maar wie betaalt dan de rekeningen? Mijn antwoord is, mijn man. Ik werk daarom dus niet. Komt dan toch op hetzelfde neer? Alleen ik ben nu in de positie dat het kan en jij niet zoals je het beschrijft. Is het dan een soort jaloezie? Dat zal natuurlijk wel niet.
Zeker geen jaloezie. Ik kan wel stoppen met werken hoor, maar dan wordt het financieel een heel stuk krapper en daar kies ik niet voor, ik wil niet elk dubbeltje drie keer moeten omdraaien. Mijn vriend opperde onlangs dat ik wel 3 dagen kon gaan werken, dat hij dan zijn vrije dag om de week wel in zou leveren, ik vind dat niet eerlijk naar hem toe.
NatasjavE schreef:Mijn partner zou het als hoogst onprettig ervaren als hij met mij niet meer over (zijn en mijn) werk zou kunnen praten.
Mijn man vind werken leuk maar als ik zou melden bij wat heb jij vandaag gedaan, nou schat de keuken gesopt, met de kinderen naar het park en ik heb nog lekker een uurtje gereden....nee hoor dat zou hij niet erg waarderen.9en gelijk heeft hij)
MamboBeach schreef:Maar wat je nu schrijft is anders dan net. Maargoed, ieder zijn ding natuurlijk.