Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Een vrouw die helemaal niet wil werken is egoistisch

Eens
195 (25%)
Oneens
453 (59%)
Anders
110 (14%)

Totaal aantal stemmen: 758

Moeni11

Re: Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:41

joyce, alleen bij de overheid is rond 2020 7 van de 10 fte verdwenen vanwege vergrijzing!

Buitenlanders willen helemaal niet meer zo graag naar Nederland en ook een aantal internationale bedrijven die gevestigd zijn in Nederland vragen zich af wat ze hier nu doen met een regering waar Wilders in zit.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:47

maikeltje schreef:
Ik snap gewoon niet zo goed waarom je je zo druk maakt over thuisblijfmoeders. Wat is het probleem wanneer beide daarmee instemmen? Ik heb al aangegeven dat ik zelf (parttime) werk maar ik zou er geen moeite mee hebben om helemaal te stoppen als dat financieel mogelijk was. Dat zou voor iedereen hier in het gezin een stuk meer rust geven.

En wat wil je met die argumenten eigenlijk bereiken? Dat iedere thuisblijfmoeder roept "joh, je hebt gelijk. Ik ga gelijk aan de slag"?

Waar staat dat ik me er druk over maak? Ik heb een aantal argumenten gegeven over wat ik vind. Dat is alles.
Dit Topic gaat daar over. Er wordt gevraagd wat IK vind van de stelling Man werkt vrouw blijft thuis.
Nou ik heb mijn mening gegeven. Als jij er niks mee doet. Moet jij zelf weten. Jouw probleem niet het mijne.
Maar druk zal ik me er niet over maken.

Dan zou ik de politiek wel in gaan.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:47

Liezel1 schreef:
Toen ik nog op de middelbare school zat, waren er ook klasgenoten waarvan alleen de vader werkte. In de 5e klas gingen wij een week naar Rome, kosten: bijna €1000,-. Er waren kinderen in die betreffende klas die niet mee konden. Vader was de enige werkende ouder en op dat ene salaris konden ze dat bedrag niet missen. Gevolg: ze gingen niet mee. Daardoor kwamen ze buiten de groep te liggen, logisch, je mist immers een hele intense ervaring met je mede-klasgenoten. Daarnaast hadden ze echt een heel stuk ontwikkeling gemist...... Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?

ook met ouders die wel allebei werken kan die €1000,- niet altijd gemist worden...
Je hebt ouders met 1 werkende ouder die 2x zoveel binnen brengt, dan een gezin waar beide ouders werken.
Zo simpel is het niet...

En ik vind werkweken met €1000 euro aan kosten, zonder speciale regeling voor kinderen waarvan de ouders dat niet op kunnen brengen asociaal!
Bij ons werden prijzen gehanteerd tot zo'n 300,- gulden. Ook veel geld, maar dat was nog bij elkaar te sparen en te werken door ouders en kinderen zelf.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:51

NatasjavE schreef:
maikeltje schreef:
Ik snap gewoon niet zo goed waarom je je zo druk maakt over thuisblijfmoeders. Wat is het probleem wanneer beide daarmee instemmen? Ik heb al aangegeven dat ik zelf (parttime) werk maar ik zou er geen moeite mee hebben om helemaal te stoppen als dat financieel mogelijk was. Dat zou voor iedereen hier in het gezin een stuk meer rust geven.

En wat wil je met die argumenten eigenlijk bereiken? Dat iedere thuisblijfmoeder roept "joh, je hebt gelijk. Ik ga gelijk aan de slag"?

Waar staat dat ik me er druk over maak? Ik heb een aantal argumenten gegeven over wat ik vind. Dat is alles.
Dit Topic gaat daar over. Er wordt gevraagd wat IK vind van de stelling Man werkt vrouw blijft thuis.
Nou ik heb mijn mening gegeven. Als jij er niks mee doet. Moet jij zelf weten. Jouw probleem niet het mijne.

Hoezo is dat een probleem? Ik zie daar echt geen probleem in. Zo langzamerhand krijg ik hier echt het idee dat thuisblijvende moeders slecht zijn voor de economie, sociaal onderontwikkeld zijn, dom zijn, niet hun eigen zaakjes kunnen regelen, alleen kunnen schoonmaken en koken, en waar je eigenlijk vooral medelijden moet hebben.

Er ís geen probleem als vrouwen niet werken. Voor het ene gezin is een werkende moeder beter, en voor het andere gezin een thuisblijvende moeder. Dat mag ieder *gelukkig* voor zich bepalen. Ik vind het belachelijk dat niet-werkende moeders zich hier moeten gaan verdedigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 11:03

Liezel1 schreef:
Toen ik nog op de middelbare school zat, waren er ook klasgenoten waarvan alleen de vader werkte. In de 5e klas gingen wij een week naar Rome, kosten: bijna €1000,-. Er waren kinderen in die betreffende klas die niet mee konden. Vader was de enige werkende ouder en op dat ene salaris konden ze dat bedrag niet missen. Gevolg: ze gingen niet mee. Daardoor kwamen ze buiten de groep te liggen, logisch, je mist immers een hele intense ervaring met je mede-klasgenoten. Daarnaast hadden ze echt een heel stuk ontwikkeling gemist...... Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?

Dit vind ik meer over jullie als klasgenoten zeggen, dan over het kind uit het betreffende gezin. Schooluitjes van 1000 euro vind ik best prijzig en dan vind ik dat een school ook rekening dient te houden met alle leerlingen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 11:04

verootjoo schreef:
Hoezo is dat een probleem? Ik zie daar echt geen probleem in. Zo langzamerhand krijg ik hier echt het idee dat thuisblijvende moeders slecht zijn voor de economie, sociaal onderontwikkeld zijn, dom zijn, niet hun eigen zaakjes kunnen regelen, alleen kunnen schoonmaken en koken, en waar je eigenlijk vooral medelijden moet hebben.

Er ís geen probleem als vrouwen niet werken. Voor het ene gezin is een werkende moeder beter, en voor het andere gezin een thuisblijvende moeder. Dat mag ieder *gelukkig* voor zich bepalen. Ik vind het belachelijk dat niet-werkende moeders zich hier moeten gaan verdedigen.

:):) :):)

Er is geen probleem. Tis een zegswijze. Als jij iets niet wil jouw probleem. Niet het mijne.
Probleem is dan niet letterlijk een probleem.

Maar goed met Mambobeach en een paar andere "tegenstanders" is het leuk discussiëren.
Maar nu vind ik het een beetje...op mijn persoon gespeeld en dan nog eens dingen die ik totaal niet geschreven heb.

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 11:14

Ik werk ook niet, dat is fijn nieuws voor een vrouw die misschien de baan wel hard nodig heeft. Wanneer je het in dat perspectief bekijkt, is thuisblijven ineens een stuk minder egoistisch.

In onze relatie zijn we 1 team, niet twee teams die samen onder een dak wonen. Wij doen hier in huis niet aan 'dit is van jou en dat van mij', nee, alles is van ons samen. Schuldgevoel naar elkaar toe doen we ook niet aan, verder is alles bespreekbaar. We gunnen elkaar alles, dus mijn man zal niet struikelen over dat ik in de middag bij mijn paarden ben geweest, terwijl hij op zijn werk zat. Hij zou eerder vragen, 'heb je het leuk gehad?".

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:16

@NatasjavE
Mijn man betaald anders voldoende belasting voor ons beide...

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:35

Brainless schreef:
@NatasjavE

Dat is een raar argument, wat is voldoende? Mijn man betaald ook flink, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik daarom niet hoef te werken. En dan mag mijn zoon ook wel thuis blijven??

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:36

Net zo raar als dat je moet werken omdat de overheid anders geen belasting van je vangt....

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 14:05

Mwah, ik vind je steentje bijdragen aan de rijksfinanciën niet zo gek anders. Zeker niet in deze tijd.

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:09

en als je partner dan meer dan twee steentjes bijdraagt, dan doet je gezin toch genoeg??

Ik krijg een beetje het gevoel dat allebei de kanten van het verhaal zich vreselijk onzeker voelen over hun keuze en die daarom maar blijven herhalen en zich blijven verdedigen. Niemand luistert meer echt naar elkaar en de hele discussie, voor zover je daar nog over kan spreken, polariseert. Waarom kunnen jullie je er niet gewoon bij neerleggen dat er meerdere standpunten zijn, dat iedereen doet wat hem of haar het beste voorkomt en dat iedereen op zijn eigen manier probeert zijn kinderen op de beste manier groot te brengen. 't Wordt een beetje een raar topic zo.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:14

PattyOosten schreef:
Mwah, ik vind je steentje bijdragen aan de rijksfinanciën niet zo gek anders. Zeker niet in deze tijd.

Ik draag liever mijn steentje bij aan mijn kinderen, dat is voor MIJ veel belangrijker. :)

Floortje, dat lijkt misschien zo maar er zijn ook veel mensen die het topic binnenvallen en niet lezen. Als gevolg daarvan moet het verhaal iedere keer weer uit de doeken worden gedaan. Daarom gaf ik al aan niet weer in herhaling te willen gaan. :)

Volgens mij is het een heel normale discussie maar is het meeste al gezegd. :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:22

Brainless schreef:
@NatasjavE

De mijn ook.

Toch werk ik. ;)

Ben daar overigens niet onzeker over....

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:34

NatasjavE schreef:
maikeltje schreef:

Deze post snap ik niet helemaal. Je geeft een mening maar als ik er niets mee doe moet ik het zelf weten? Waarom zou ik of wie dan ook iets moeten doen met een mening van jou?

Jij denkt er zus over en een ander zo. Maar dat betekent niet dat de ene mening meer waarde heeft of "beter" is dan de andere.

Er is in dit geval namelijk geen gelijk te halen, iedere situatie is namelijk anders. Ik respecteer hoe jij je leven in wil vullen, kun jij dat dan van anderen ook? Dat het niet jouw ding is om thuis te blijven is jouw goed recht, een ander wil liever wel thuis blijven ipv werken, ook prima.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:44

NatasjavE schreef:
Brainless schreef:
@NatasjavE

De mijn ook.

Toch werk ik. ;)

Ben daar overigens niet onzeker over....

Als je ziet wat ik terug krijg voor de opvang van de kinderen is dat meer dan dat ik extra aan belasting zou betalen. Dus netto is het voor de belastingdienst voordeliger dat ik niet werk.....

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:54

maikeltje schreef:
Deze post snap ik niet helemaal. Je geeft een mening maar als ik er niets mee doe moet ik het zelf weten? Waarom zou ik of wie dan ook iets moeten doen met een mening van jou?

Jij denkt er zus over en een ander zo. Maar dat betekent niet dat de ene mening meer waarde heeft of "beter" is dan de andere.

Er is in dit geval namelijk geen gelijk te halen, iedere situatie is namelijk anders. Ik respecteer hoe jij je leven in wil vullen, kun jij dat dan van anderen ook? Dat het niet jouw ding is om thuis te blijven is jouw goed recht, een ander wil liever wel thuis blijven ipv werken, ook prima.

Ik ben niet op bokt om mijn gelijk te halen. Ik heb heel leuk met onder andere Mambobeach hierover gediscussieerd. Niet om mijn gelijk te halen maar gewoon om het discussiëren.
Dat is leuk om te doen vooral als het niet aanvallend is. Het geeft inzicht in hoe een ander daarover denkt. Ik zal het op dit onderwerp nooit met haar eens worden...maar je kan er wel een gezellig gesprek over hebben. Of pittig voor mijn appart.

Op een post van iemand die niet het hele topic had doorgelezen heb ik hier een overzicht van mijn argumenten gegeven waarom IK vind dat ook moeders zouden moeten werken. Niet om mijn gelijk te halen maar om aan te geven hoe IK daar over denk.

En het is toch ook zo...Als jij niets met met mijn argumenten doet...moet je het ook zelf weten. Dat kan je als arrogant interpreteren. Je kan het ook meegaand noemen. Flexibel... Agree to disagree. Zo zie ik dat.
Jij bent een andere mening toegedaan? Nou dat vind ik prima. En je moet er ook zeker niets mee.

Ik zeg nergens en ik laat ook nergens blijken dat ik vind dat mijn mening beter is of meer waarde heeft dan die van een ander. Het is gewoon mijn mening...niets meer en niets minder. Blijft zo totdat iemand mij HET argument geeft om mijn mening bij te stellen.

Dit is internet. Bedenk goed dat de intonatie wegvalt en je het gezicht achter de schrijver niet kan zien.
Je kent mij niet, je weet niet hoe ik ben. Andersom ook niet. Daarom veroordeel ik ook niemand.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:59

Brainless schreef:
Als je ziet wat ik terug krijg voor de opvang van de kinderen is dat meer dan dat ik extra aan belasting zou betalen. Dus netto is het voor de belastingdienst voordeliger dat ik niet werk.....

Wij krijgen bijna niets terug voor de kinderopvang. Mijn man is ZZPer dus die krijgt niets van zijn werkgever. Ik zou max 1/6 deel van de kinderopvang terug krijgen en de tegemoetkoming van de overheid zou 1,79 per maand zijn...laat maar daar vul ik geen formulier voor in. :D

Wij hebben het anders opgelost anders is het inderdaad water naar de zee dragen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:08

maikeltje schreef:

Het is alleen zo jammer dat je van de thuisblijfmoeders contant bakken vuil over je heen blijft krijgen; je dumpt je kind, je NEEMT kinderen terwijl je weet dat je moet werken, een uurtje per dag is geen quality time, etc. etc. Wat kan ik hiermee? Wil m'n baan maandag wel opzeggen hoor, maar wie betaalt dan mijn rekeningen?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:11

Mja, Quellian, maar dat is andersom ook zo; thuisblijven is egoistisch, je moet je schamen tegenover je man, je bent naief, noem maar op...
Ik sta in het midden hoor, ik begrijp beide zijden wel. Maar het is niet zo dat de werkende moeders de enigen zijn die bakken vuil over zich heen krijgen....

Ergo: wat meer respect voor elkaar zou sowieso geen kwaad kunnen...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:58

Blue_Eyes schreef:
Mja, Quellian, maar dat is andersom ook zo; thuisblijven is egoistisch, je moet je schamen tegenover je man, je bent naief, noem maar op...
Ik sta in het midden hoor, ik begrijp beide zijden wel. Maar het is niet zo dat de werkende moeders de enigen zijn die bakken vuil over zich heen krijgen....

Ergo: wat meer respect voor elkaar zou sowieso geen kwaad kunnen...

Zo sta ik er precies hetzelfde in! :j

Een aantal bladzijden geleden heb ik een aantal dingen gezegd waarop de werkende moeder toen wel over viel. Dit deed ik heel bewust want waarom moeten alleen de moeders die thuis zitten de bakken stront over zich heen krijgen? Ik bedoel, ieder zijn keuze en volgens mij zijn daar veel moeders het over eens. :j

Q, eigenlijk is dat dan hetzelfde wat jij schrijft. Jij wil maandag wel thuisblijven maar wie betaalt dan de rekeningen? Mijn antwoord is, mijn man. Ik werk daarom dus niet. Komt dan toch op hetzelfde neer? Alleen ik ben nu in de positie dat het kan en jij niet zoals je het beschrijft. Is het dan een soort jaloezie? Dat zal natuurlijk wel niet. :D

Ik wil heus nog wel eens gaan werken, als het mijn kinderen en mij uitkomt! ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 21:04

MamboBeach schreef:
Q, eigenlijk is dat dan hetzelfde wat jij schrijft. Jij wil maandag wel thuisblijven maar wie betaalt dan de rekeningen? Mijn antwoord is, mijn man. Ik werk daarom dus niet. Komt dan toch op hetzelfde neer? Alleen ik ben nu in de positie dat het kan en jij niet zoals je het beschrijft. Is het dan een soort jaloezie? Dat zal natuurlijk wel niet. :D

Zeker geen jaloezie. Ik kan wel stoppen met werken hoor, maar dan wordt het financieel een heel stuk krapper en daar kies ik niet voor, ik wil niet elk dubbeltje drie keer moeten omdraaien. Mijn vriend opperde onlangs dat ik wel 3 dagen kon gaan werken, dat hij dan zijn vrije dag om de week wel in zou leveren, ik vind dat niet eerlijk naar hem toe.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 21:06

Quellian schreef:
MamboBeach schreef:

Zeker geen jaloezie. Ik kan wel stoppen met werken hoor, maar dan wordt het financieel een heel stuk krapper en daar kies ik niet voor, ik wil niet elk dubbeltje drie keer moeten omdraaien. Mijn vriend opperde onlangs dat ik wel 3 dagen kon gaan werken, dat hij dan zijn vrije dag om de week wel in zou leveren, ik vind dat niet eerlijk naar hem toe.

Maar wat je nu schrijft is anders dan net. Maargoed, ieder zijn ding natuurlijk. :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 21:10

NatasjavE schreef:
Mijn partner zou het als hoogst onprettig ervaren als hij met mij niet meer over (zijn en mijn) werk zou kunnen praten.
Mijn man vind werken leuk maar als ik zou melden bij wat heb jij vandaag gedaan, nou schat de keuken gesopt, met de kinderen naar het park en ik heb nog lekker een uurtje gereden....nee hoor dat zou hij niet erg waarderen.9en gelijk heeft hij)

Mijn partner ervaart het als hoogst prettig dat ik niet meer half overspannen aan het zeuren ben over klas 3X, dat ik hem niet alweeeer opbel op zijn werk dat hij moet maken om 18 uur op het KDV te zijn omdat Jan Pietersen weer na moet blijven en dat ik er dus echt niet kan zijn en dat we vervolgens om 19 uur 30 ruzie gaan zitten maken omdat hij er ook pas om 18.45 was en het KDV voor de 20e keer zei dat als het nog een keer gebeurt ons kind niet meer welkom is. ;)
En ook al zit ik thuis, ik heb nog steeds hetzelfde IQ, ik kan nog wel degelijk op niveau over andere zaken dan kinderen en de was praten :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 21:14

MamboBeach schreef:
Maar wat je nu schrijft is anders dan net. Maargoed, ieder zijn ding natuurlijk. :)

Hoezo anders?
Het financieel redden, tja... hoe wil jij redden noemen? Vind je dat je het kunt redden op het moment dat je de eindjes aan elkaar moet knopen en alle dubbeltjes tig keer om moet draaien? Dat vind ik niet vallen onder de noemer 'het redden'. Ik kan ervoor kiezen om alle eindjes aan elkaar te knopen, maar daar kies ik niet voor, mijn partner ook niet. Hoewel mijn partner 'makkelijker' is als het aankomt op het financiele, ik geloof meer in zekerheid, zoals ik al zei; niets is voor eeuwig. Buiten dat, ik zou het gevoelsmatig niet kunnen verkopen aan hem om 2 paarden in pension te hebben staan als ik zelf weinig tot niets binnen zou brengen, daar voel ik me nu soms al rottig over, terwijl ik momenteel netto meer binnen breng dan hij. Ik zit nu ook te werken, geen hond die er last van heeft, maar de paarden worden er wel van onderhouden :)