zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:59

gohya schreef:
jameyskatje schreef:
dus omdat 1 hoofddoekdragende vrouw dat heeft gedaan...

wat wil je er eigenlijk precies mee zeggen? met dat enkele voorbeeld? dat dat de hoofddoekdragers in de sportwereld represent? nee toch :P

Het gaat niet om die ene hoofdoek dragende vrouw,het gaat om het princiepe.
Ik vind ook dat niemand die zaak had moeten winnen.
Laat het een waarschuwing zijn voor iedereen hoe gevaarlijk een kledingstuk kan zijn.

Bovendien lijkt Jameyskatje niet helemaal te begrijpen wat één uitspraak van een rechter voor gevolgen heeft.
In Nederland noemt men dat precedentwerking.

Precedentwerking: In het recht betekent dit dat voorafgaande rechterlijke beslissingen precedentwerking hebben en dus bindend zijn voor latere rechters.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 12:01

Ja dat valt idd. mee.Ik woon in een dorp en heb totaal geen last van allochtonen.Maar ik ken wel steden en dorpen waar ze er wel last van hebben hoor,dus ik begrijp je heel goed.
Ik kom zelf uit Eindhoven en maakte heel wat mee met turken.Ben me eigen geboortestad uit gevlucht om erger te voorkomen.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 12:02

gohya schreef:
Quote:Sommige dingen zijn daarentegen weer veel leuker met mannen.

Ja voetballen,maar niet in de sauna.
Dat gestaar en kijken vanuit de ooghoeken.Nee dank je,is ook nix voor mij.

Ik kan nog een activiteit bedenken met mannen die heel leuk is. ;-)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 12:03

janesmith schreef:
gohya schreef:
Quote:Sommige dingen zijn daarentegen weer veel leuker met mannen.

Ja voetballen,maar niet in de sauna.
Dat gestaar en kijken vanuit de ooghoeken.Nee dank je,is ook nix voor mij.

Vertel :D :D

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 12:05

Ja hier is het vooral Marokkaanse jeugd die voor terreur zorgt op het winkelcentrum en ze hebben mijn hond ook lastig gevallen een keer met vuurwerk en laatst ook weer met iets anders vandaar dat onze Bob de hond niet meer alleen in zijn tuintje kan liggen en ja dat vind ik triest.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 12:06

gohya schreef:
janesmith schreef:

Vertel :D :D

Soms kom je slimmer over als je zwijgt. _O-

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 12:08

Wamhorse schreef:
Ja hier is het vooral Marokkaanse jeugd die voor terreur zorgt op het winkelcentrum en ze hebben mijn hond ook lastig gevallen een keer met vuurwerk en laatst ook weer met iets anders vandaar dat onze Bob de hond niet meer alleen in zijn tuintje kan liggen en ja dat vind ik triest.

Je moet ook wél laten zien dat jij niet bang voor ze bent he.
Alleen al een blik van jou naar hun kan al genoeg doen.
Bij mij wel tenminste,bij alle jeugd.

@janesmith.

Ja das ook zo ;) :D

Wamhorse

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 12:10

Klopt geen angst tonen, doen we ook niet maar ja als de politie je alleen laat staan word het wel lastig

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 12:14

Wamhorse schreef:
Klopt geen angst tonen, doen we ook niet maar ja als de politie je alleen laat staan word het wel lastig

De Politie? ja dáár moet je het van hebben zeg.
Die durven helemaal nix te doen,alleen fietsers bekeuren die door rood rijden.
Hier zitten ook grote groepen hangjongeren,politie word gebelt wegens erge overlast,en die gaan erheen.
En wat denk je? dit zeiden ze:hallo jongens,alles goed? we doen wel beetje rustig toch?
Ze gaan er een poosje bij staan en babbelen mee met ze.
Nou als ik er last van heb ga ik erheen en zeg dat ze moeten oprotten.Ga in je eigen straat maar hangen bij je moeder.En of ze weg gaan!

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 12:16

Hahahaa machtig mooi! Ik denk niet dat heel veel mensen je dat na doen hahaa. Maar idd wel de beste remedie.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 12:20

Nou moet ik wel zeggen dat bijna het hele dorp mij kent,ik ken ze niet eens allemaal.Ze weten n.l. ook hoe ik kan zijn als ik kwaad word en dat zegt ze al genoeg.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 12:21

Wamhorse schreef:

Goeie bewaking bij je hebben werkt ook.

Afbeelding Afbeelding

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 12:24

Uhm dit is mijn hond,schrikt ze genoeg af.
Afbeelding

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 12:25

@Gohya

Dat zijn de echte!!

We hebben geen honden hier, maar toch goeie bewaking. ;-)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door janesmith op 10-07-10 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 12:26

Ahh wat een schattige hondjes, zou ze zo allemaal in huis nemen haha.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 12:27

Ja he,helaas is ze nu oud,maar nog wel alert.En ze zou me zeker nog wel verdedigen hoor.
Maar we gaan zo helemaal offtopic.
Terug naar ontopic.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 12:50

Whahahahaha wat een kop trekt je hond, Goyha :D
Ik denk dat je uitstraling heel erg bepaald of en hoe je lastig gevallen wordt. Ik ben nog nooit lastig gevallen in Den Haag, ook niet midden in de nacht in mijn niet zo goed bekend staande wijk :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 12:53

Klopt "Heino" je uitstraling doet heel veel.
De foto van me hond was toeval,ze gaapte en daarbij kreeg ik deze foto.Net een valse wolf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 13:14

Dat is maar deels waar. Als je een groep tegen komt die kwaad wil helpt ook je houding daar niet mer aan mee.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 13:15

Ik heb hier in de buurt/straat ook een grote groep Turkse/Marokkaanse jongeren, die (eerlijk is eerlijk) erg vervelend tegen mensen kunnen doen soms. Maar vaak worden ze al minachtend/vervelend benaderd al doen ze niets fout, tja dan gaan ze ook vervelend doen. Ik daarentegen hou vaak een praatje met ze, geintjes maken, en ze doen alles voor me! (zo werkt het vaak ook met hangjongeren die vaak niet eens voor overlast zorgen maar wel vaak negatief benaderd worden)
Ze hebben me laatst nog geholpen om nieuwe meubels naar boven te tillen omdat ik alleen was. Respect moet ook van beide kanten komen. Ik heb meer last van de 'Sjonnies en Anita's' hier bij mij om de hoek.. En die zijn zo Hollands als het maar zijn kan :D

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 13:16

Faye, tuurlijk heb je foute groepen, maar ik denk dat je verbaasd zul staa van hoe 'relaxt' veel groepen reageren als je dat zelf ook doet.. ben ik van overtuigd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 13:21

CtjeLief schreef:
Ik heb hier in de buurt/straat ook een grote groep Turkse/Marokkaanse jongeren, die (eerlijk is eerlijk) erg vervelend tegen mensen kunnen doen soms. Maar vaak worden ze al minachtend/vervelend benaderd al doen ze niets fout, tja dan gaan ze ook vervelend doen. Ik daarentegen hou vaak een praatje met ze, geintjes maken, en ze doen alles voor me! (zo werkt het vaak ook met hangjongeren die vaak niet eens voor overlast zorgen maar wel vaak negatief benaderd worden)
Ze hebben me laatst nog geholpen om nieuwe meubels naar boven te tillen omdat ik alleen was. Respect moet ook van beide kanten komen. Ik heb meer last van de 'Sjonnies en Anita's' hier bij mij om de hoek.. En die zijn zo Hollands als het maar zijn kan :D

Ach hou toch op! Waarom moet er altijd de oorzaak bij een ander gelegd worden voor verkeerd gedrag??? Dan heb je toch nog een keuze? Iedereen is verantwoordelijk voor de eigen keuze en het eigen gedrag. Als een 50 jarige vrouw geen werk meer kan vinden en in de criminaliteit gaan hoor je nooit iets over negatieve benadering. Dat is een typisch-moslim excuus!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 13:21

Ow maar ik praat ook met zo'n groepje hoor,het is niet zo dat ik ze gelijk al aankijk van: Wat moet je?
Maar als ze een opmerking maken die me niet bevalt krijgen ze gelijk de volle laag.Dan ist gauw over met ze en zijn ze heel beleefd en aardig.Het gaat hier trouwens om autochtonen,dat groepje.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 13:25

faye schreef:
CtjeLief schreef:

Ach hou toch op! Waarom moet er altijd de oorzaak bij een ander gelegd worden voor verkeerd gedrag??? Dan heb je toch nog een keuze? Iedereen is verantwoordelijk voor de eigen keuze en het eigen gedrag. Als een 50 jarige vrouw geen werk meer kan vinden en in de criminaliteit gaan hoor je nooit iets over negatieve benadering. Dat is een typisch-moslim excuus!

Nee ik hou zeker niet op, omdat het vaak simperlweg zo werkt. En ik zeg ZEKER niet per definitie dat dat goed is, maar jongeren zitten toch nog vaak in de 'oog om oog tand om tand' fase, wat je geeft krijg je terug. (lees: in VEEL gevallen). Ik werk zelf met jongeren dus ik heb denk ik voldoende ervaringen opgebouwd hiermee.. Ik leg geen oorzaak bij iemand, respect hoort toch ook van 2 kanten te komen of is dat heel raar wat ik zeg? als ze vervelend doen zonder reden, dan gaat mijn verhaal uiteraard niet op, maar in veel gevallen werkt het zoals in mijn voorbeeld..

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 13:27

Daarbij worden veel (allochtone) jongeren al negatief benaderd, meteen het wijzende vingertje, zonder eerst eens in dialoog te gaan, daar loop je gewoon veel kansen mee mis. (verplaatsen in jongeren is blijkbaar een te grote opgave) Dus er ligt ook ZEKER wel een stukje verantwoordelijkheid bij de niet-jongeren..