wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:58

Arianna1983 schreef:
:) humor (niet sarcastisch bedoeld)
Mensen, Wilders komt toch niet aan de macht. Niemand wil met hem regeren, dus hij belandt gewoon in de oppositie. Zijn partij is niet goed georganiseerd en heeft volgens mij weinig ervaren politici / kundige mensen in zich.
De komende regering zal wel serieus moeten nemen dat een grote groep mensen in Nederland zich veel zorgen maakt over veiligheid en bepaalde groepen minderheden. Daar zal wat aan gedaan moeten worden.
Van mij mogen ze daar die achterlijke voetbalhooligans die ieder jaar miljoenen euro's wegvechten er meteen bij nemen.

De VVD heeft nog geen nee gezegd en zij verdelen de buit deze keer. Maar als alles goed gaat, dan komen ze in de oppositie en misschien gaat het daar wel goed.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:00

Ik vind het ook niet gek.. Ik vind het alleen typerend.. Maar 1 land, zoveel wensen.

Overigens heeft dit topic een nare nasmaak bij mij gekregen en vind ik het geen prettige discussie meer.. Ik ben geen 1 keer persoonlijk geworden, niemand gediscrimineerd en al helemaal niet sarcastisch gedaan.. Vervolgens krijg ik wel een sner. Ik ga me op mijn vrije dag maar eens vermaken met dingen die ik leuk vind. Helaas vind ik dit geen fijne discussie meer, hoewel het wel een leuk topic was. Al dan niet met een pittig randje.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:01

Nessah schreef:
Maar hij laat de AOW vallen, jullie vonden dat juist toch zo'n belangrijk punt? Het is meerdere keren aangekaart hier.. Nu hij het laten vallen is het positief want hij doet water bij de wijn?

Ach, dit zal vast niet het enige zijn.. Want de Pvv kan nu eenmaal niet waarmaken wat ze allemaal hebben gezegd.. Dit is het eerste bewijs ervan. Er zal nog meer volgen.
[/quote]

What else is new in de politiek....

Nessah

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:02

@zipje71: Is ook zo.

Overigens is het nu op tv Nederland 1.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:22

nicole3939 schreef:
Heino waarom altijd het slechte in de mens zien??
Ik vind dat jij (niet banketstaaf bedoeld) altijd zo zwart of wit bent.

Volgens mij nuanceer ik juist. Maar ik kan begrijpen dat wanneer dat niet positief voor je uitpakt dat het dan makkelijk is persoonlijk te worden :+
Zo, nu verder bijlezen :P

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:24

roxiie schreef:
Maar uit jou opmerking begrijp ik dat je alleen "marokkanen of linkse mensen" ( Om even in jou termen te blijven.) niet aan de kant kan zetten, maar rechts dus wel. Lekker krom :+

Oh? Waarop baseer je dat ik rechts aan de kant zet? Ik zet niemand aan de kant. Maar ik stel wel kritische vragen. En voor de oplettende lezer, aan iedereen, niet alleen aan PVV-ers.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:30

Nessah schreef:
Maar hij laat de AOW vallen, jullie vonden dat juist toch zo'n belangrijk punt? Het is meerdere keren aangekaart hier.. Nu hij het laten vallen is het positief want hij doet water bij de wijn?

En dat mogen we inderdaad hopen. Dat ook Wilders bereid is tot onderhandelen. Daar zijn namelijk veel van die "breekpunten" op gebaseerd. Vergeet niet dat als hij met de VVD om de tafel gaat en zijn AOW eis laat vallen dat hij daar wel graag iets voor terug wilt. Dat is nou eenmaal een democratie, is altijd al zo geweest.
Als elke partij op zijn standpunten zou blijven staan zou het nooit tot een coalitie kunnen komen. Dus hebben we geen regering.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:31

Volgens mij heeft pvv maar 2 breekpunten ( of had) dat is de aow en immigratiebeleid. Toch? Of heb ik het nu helemaal fout?

Standpunten en breekpunten zijn wel 2 verschillende dingen hé.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:32

Maar da's het verschil tussen een standpunt en een breekpunt!

Water bij de wijn is niet erg, maar als je iets een breekpunt noemt is daar niet over te onderhandelen!

Edit: ohw, wat Nessah zegt :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:36

Is het geen idee om van te voren bepaalde coalities voor te stellen en dáár op te stemmen? :P

Ik vind het ook maar een trieste bedoening om je kiezers iets écht te beloven, en dat vervolgens niet na te komen. Beloof het dan niet zo stellig.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:42

Ik wist ook niet dat het was toegestaan om een breekpunt te laten vallen.. Ik let daar altijd goed op, wat de breekpunten zijn..

Ik vind het steeds lastiger met dat stemmen, zo kan ik helemaal niet meer peilen achter welke punten een partij sowieso blijft staan.. Ik dacht echt dat een breekpunt letterlijk een breekpunt was. Maar dat is dus niet zo..

Pff en ik had dit keer al zoveel moeite met een keuze maken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:43

Ik vond het ook zo moeilijk dit keer Nessah! Ik wist altijd wel een paar dagen vantevoren wat ik stemmen ging. Nu heb ik letterlijk getwijfeld tot ik aan het kleuren was!

En als breekpunten inderdaad zo makkelijk overboord kunnen worden gegooid... -O-

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:44

Heino schreef:
Is het geen idee om van te voren bepaalde coalities voor te stellen en dáár op te stemmen? :P

Ik vind het ook maar een trieste bedoening om je kiezers iets écht te beloven, en dat vervolgens niet na te komen. Beloof het dan niet zo stellig.

Is ook krom, al worden ze er soms wel bijna toe gedwongen om iets een breekpunt te noemen... (terwijl dat imo niet verstandig is voor de samenwerking die nog moet komen.

Ik vind best dat ze meer mogen laten stemmen als het gaat om ingrijpende beslissingen waar de politieke partijen het niet met elkaar eens zijn.
Vind het gereraal pardon nog steeds onzin. Die mensen hebben zelf gekozen om steeds in beroep te gaan terwijl het antwoord NEE was. Dat er wat veranderd moe(s)t worden was wel nodig, maar die mensen hadden ook hun keuze gemaakt door te blijven procederen.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:58

nessah schreef:

Ach, dit zal vast niet het enige zijn.. Want de Pvv kan nu eenmaal niet waarmaken wat ze allemaal hebben gezegd.. Dit is het eerste bewijs ervan. Er zal nog meer volgen.

Iedereen moet water bij de wijn doen, en niet alleen PVV.
Overigens, WIlders zijn idee over de AOW is harstikke Links.
Hij heeft meerdere punten die harstikke links zijn, maar aangezien iedereen geinfiltreerd is met media wahalla anti-moslim bullshit, is Wilders ooh zo'n ramp. En harstikke rechts, en discrimineert, bla bla bla.
Hij haalt punten aan die zo duidelijk zijn, en letterlijk in de cijfers te zien zijn.

Overigens heeft VVD ook geen kunde wat betreft dat, CDA hoop ik, en vermoed ik dat die erbij komen. Zij hebben jaren ervaringen ermee.
PVV is uiteraard nog helemaal jong, maar dat zegt niks. Vernieuwing is een must in deze tijden.
En ben dus ook blij dat VVD de oppositie heeft gekregen.
Laatst bijgewerkt door ladylay op 10-06-10 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:59

Ik hoop een coalitie van VVD, CDA en PVV. Hopen dat dat kan :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:00

Iedereen moet ook water bij de wijn doen, dat is begrijpelijk.. Maar dan praat je over de standpunten.

Een breekpunt hoort letterlijk een breekpunt te zijn. Ik heb nooit gezegd dat Wilders een ramp is, ik deel zijn mening alleen niet.

Op Tv nu, Nederland 1.. Cohen zegt dat het kiezersbedrog is. Omdat hij heeft gezegd dat het een breekpunt is.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:03

Wie is nu de nieuwe president? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:03

Rody01 schreef:

Obama :j

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:04

Ik zou het CDA een erg rare keuze vinden: die partij heeft enorme verliezen geleden en ik zou het heel krom vinden als zij dan toch mogen meeregeren. Democratisch gezien kan het niet anders dan dat men met de PVV in gesprek gaat: het is nu eenmaal de partij die de sterkste groei heeft doorgemaakt. Maar het lijkt me dat een coalitie, om het even welke, met de PVV niet zal werken. Aan de andere kant: Wilders geeft nu, nog voor er gesprekken over een formatie zijn, al toe op een punt wat hij hij erg fel uitsprak in de debatten, dus wie weet is hij helemaal niet zo standvastig als hij doet voorkomen. En dan is regeren blijkbaar belangrijker dan de eigen breekpunten.

Suzanne F.

Rock schreef:
Rody01 schreef:

_O- :')

Suzanne F.

Denk Mark Rutte.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:05

Rock schreef:
Rody01 schreef:

Ik zal wel een hele domme vraag hebben gesteld? :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:05

ladylay schreef:
maar aangezien iedereen geinfiltreerd is met media wahalla anti-moslim bullshit, is Wilders ooh zo'n ramp. En harstikke rechts, en discrimineert, bla bla bla.

Dit klinkt een beetje alsof je de media beschuldigt de PVV in een kwaad daglicht gezet te hebben??

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:06

Rock schreef:
Rody01 schreef:

:=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:06

Rody01 schreef:
Rock schreef:

Ik zal wel een hele domme vraag hebben gesteld? :+

De nieuwe MINISTER president is waarschijnljk Mark Rutte!
Ik plaag je maar hoor ;)