Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:00

Heino schreef:
Axel_Valerie schreef:
nee maar een debat is een discussie en dat kun je volgens jou niet winnen... en een discussie kun je altijd winnen of verliezen.. een discussie heeft echter niet altijd het doel tot winnen.. maar als je je mening wilt onderbouwen zoek je toch feiten die dat onderbouwen? en dat deed springert.. volgens mij deed jij dat net ook? maar dat was niet jou manier toch?

Een debat is geen discussie...
Ja ik zoek feiten die mijn mening onderbouwen. Maar met populaire uitspraken als "Opgerot staat netjes" en "Want het gemiddelde marokkaanse gezin fokt meer dan 4 Nederlandse gezinnen bij elkaar!" vind ik niet je mening onderbouwen maar onnodig kwetsend en denigrerend.

En nogmaals: waar wordt door wie niet op in gegaan?

Er wordt niet ingegaan op serieuze opmerkingen. Alleen de radicale tussenopmerkingen worden hier uitvergroot.

Een andere vorm is het triasdebat, waarbij er drie partijen zijn: een partij van voorstanders, een partij van tegenstanders en een partij met een jurerende functie.

Een debat is een discussievorm waarbij het de bedoeling is een stelling te verdedigen of juist te bestrijden. Kenmerkende elementen van het debat zijn: de stelling, het bestaan van een voor- en tegenstander van die stelling.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:02

Axel_Valerie schreef:
Er wordt niet ingegaan op serieuze opmerkingen. Alleen de radicale tussenopmerkingen worden hier uitvergroot.

Een debat is een discussievorm waarbij het de bedoeling is een stelling te verdedigen of juist te bestrijden. Kenmerkende elementen van het debat zijn: de stelling, het bestaan van een voor- en tegenstander van die stelling.

Gek hè, dat de radicale tussenopmerkingen meer aandacht krijgen en de serieuze opmerkingen overschaduwt worden?! Misschien toch handig dan om die radicale tussenopmerkingen achterwege te laten zodat we kunnen discussiëren over de inhoud en niet ove de vorm.

Maar, herhaal die serieuze opmerkingen even en dan zal ik er op ingaan.

En ja, discussievórm, dus niet discussie.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:04

Axel_Valerie schreef:
heino: Natuurlijk is een goede marrokaan geen uitzondering! dat zou een beetje vreemd zijn

Maar een foute ook niet!! Helaas.
Laatst bijgewerkt door Springert op 11-04-10 16:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:04

een debat is een discussie.. alleen een discussie met regels..

ik heb geen zin meer in een nikszeggende discussie waar niet met feiten omgegaan kan worden. Ik hou het voor gezien!

Heino uhhh www punt wat was het ook alweer bokt punt nl ofzo... misschien moet je even kijken!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:05

Springert schreef:
maar zijn moeder was helemaal niet van andere nationaliteit!!!
Of was je niet op school de dag dat ze uitlegden dat Indonesie bij Nederland hoorde?
Dus ze was gewoon Nederlandse!!

Dus volgens jou hadden alle Indonesiërs in die tijd de Nederlandse nationaliteit???

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:07

Springert schreef:
Axel_Valerie schreef:
heino: Natuurlijk is een goede marrokaan geen uitzondering! dat zou een beetje vreemd zijn

Maar een foute ook niet!! Helaas.

Weer verkeerd gequote. Dit is niet mijn quote.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:07

Axel_Valerie schreef:
ik heb geen zin meer in een nikszeggende discussie waar niet met feiten omgegaan kan worden. Ik hou het voor gezien!

Heino uhhh www punt wat was het ook alweer bokt punt nl ofzo... misschien moet je even kijken!

Op welke feiten wordt niet ingegaan dan? Die cijfers? Volgens mij wel hoor..
En sorry, maar ik heb geen serieuze posts gezien van Springert en jou. Niet een waar je een fatsoenlijke discussie over kan voeren. Allemaal denigrerende opmerkingen.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:08

Springert schreef:
Krips schreef:
Springert, wil je nog op mijn post reageren?

Nee!

Waarom niet?

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:08

hahaha wel mijne!

tjek jullie laterrrrr

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:09

Ach, voor zover dit een discussie is. Er wordt geeneens antwoord gegeven op vragen. Gewoon weglopen, makkelijk is dat zeg en vooral heel kinderachtig.

Springert schreef:
Krips schreef:
Springert, wil je nog op mijn post reageren?

Nee!

Je bent gewoon bang onderuit te gaan, omdat Wilders geen goede onderbouwingen heeft.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:10

Jeetje, gaat er wel echt respectloos aan toe hier zeg.... tijd voor een temmetje. Jammer dat het na 45 pagina's goed gaan alsnog mis moet gaan...

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:11

Heino schreef:
Springert schreef:
Misschien dat jij dan wel een ban krijgt, want jij speelt op de man, heb ik nog niet gedaan. Maar als je zo doorgaat gaat dat niet lang duren, dat beloof ik je.

TEMze
Mocht ik hier een ban voor krijgen weet ik genoeg, want er wordt genoeg gezogen van allerlei kanten ("links" maar ook "rechts") maar er wordt nooit eens ingegrepen. En ja, dan kom ik op een punt waarop ik heel onredelijk wordt. Moet je eens even denken wat voor effect je dan wel niet zal hebben of Moslims welke jouw denigrerende uitspraken nog veel meer aan het hart zullen gaan. Respect dat zij zo rustig kunnen blijven, ik kan het niet (meer).

Helemaal mee eens.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:14

Ja, je hebt helemaal gelijk Bleu_eyes. Maar ik kan discriminerende opmerkingen gewoon niet tolereren. Ergens spijt het me ook dat ik zo fel/boos wordt. Maar ik pik het gewoon niet :P

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:14

Springert schreef:
sarabande schreef:

Iedereen met minimaal een ouder van een andere afkomst en nationaliteit is een allochtoon

maar zijn moeder was helemaal niet van andere nationaliteit!!!
Of was je niet op school de dag dat ze uitlegden dat Indonesie bij Nederland hoorde?
Dus ze was gewoon Nederlandse!!

Dus als iemand een in Nederland geboren moeder van Marokkaanse afkomst heeft is het volgens jou een Marokkaan of allochtoon en als iemand een donkere Indonesische moeder heeft is ie een blanke Nederlander, zelfs al bleekt hij zijn haar om dat te worden :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:18

Krips schreef:
Ja, je hebt helemaal gelijk Bleu_eyes. Maar ik kan discriminerende opmerkingen gewoon niet tolereren. Ergens spijt het me ook dat ik zo fel/boos wordt. Maar ik pik het gewoon niet :P

Idd, ik word er zo verdrietig van dat mensen zo hard oordelen over hele bevolkingsgroepen. Nu zal dat ook wel wat gemakkelijker zijn omdat je de mensen niet kent en je daarnaast ook nog online communiceert waardoor je toch al snel dingen minder genuanceerd zal zeggen dan irl. Net als met Milly Boele toen. Normaal wordt er bijna geen aandacht besteed aan vermoordde/verkrachtte kinderen, maar toen het meisje eenmaal een naam en gezicht had werden er pagina's volgepraat met condoleances etc. Dat zou vanzelfsprekend moeten zijn vind ik, dat je altijd beseft dat er een mens van vlees en bloed met familie, hobby's en evt. kinderen achter zo'n krantenkop zit. Een mens met gevoel.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:18

Axel_Valerie schreef:
Oh dus een debat kun je niet winnen?

Nee...zij kan het debat niet winnen, bedoelt ze.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:20

Springert schreef:

Ik wil ook niet winnen, misschien dat dat het is. Ik wil met elkaar meedenken over hoe we de problemen die nu in Nederland spelen op kunnen lossen. Wat ons eigen aandeel daar in kan zijn, wat wij individueel kunnen doen om Nederland een fijner land te maken. Dát wil ik.

Blue_Eyes

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:21

Heino _/-\o_

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:21

Heino schreef:
Springert schreef:
Misschien dat jij dan wel een ban krijgt, want jij speelt op de man, heb ik nog niet gedaan. Maar als je zo doorgaat gaat dat niet lang duren, dat beloof ik je.

TEMze
Mocht ik hier een ban voor krijgen weet ik genoeg, want er wordt genoeg gezogen van allerlei kanten ("links" maar ook "rechts") maar er wordt nooit eens ingegrepen. En ja, dan kom ik op een punt waarop ik heel onredelijk wordt. Moet je eens even denken wat voor effect je dan wel niet zal hebben of Moslims welke jouw denigrerende uitspraken nog veel meer aan het hart zullen gaan. Respect dat zij zo rustig kunnen blijven, ik kan het niet (meer).

Ik heb hier niemand persoonlijk aangevallen, en jij doet dat wel bij mij.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:22

Ben je nog steeds in de aanval? Veel plezier.
Blue_Eyes schreef:
Jeetje, gaat er wel echt respectloos aan toe hier zeg.... tijd voor een temmetje. Jammer dat het na 45 pagina's goed gaan alsnog mis moet gaan...

Heb je ook gelijk in, maar ook ik word woest hoe er hier over bepaalde mensen wordt gedacht. Alsof elke moslim man of vrouw een crimineel is en als vuil zou moeten worden behandeld.

Heino schreef:
Krips schreef:
Dat zou vanzelfsprekend moeten zijn vind ik, dat je altijd beseft dat er een mens van vlees en bloed met familie, hobby's en evt. kinderen achter zo'n krantenkop zit. Een mens met gevoel.

Precies, achter elke naam schuilt een mens met gevoelens, een familie en geschiedenis.
Dat een foto dat alleen moet doen beseffen is erg..

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 16:23

Heino schreef:
Idd, ik word er zo verdrietig van dat mensen zo hard oordelen over hele bevolkingsgroepen. Nu zal dat ook wel wat gemakkelijker zijn omdat je de mensen niet kent en je daarnaast ook nog online communiceert waardoor je toch al snel dingen minder genuanceerd zal zeggen dan irl.

mooi gezegd!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:23

Springert schreef:
Ik heb hier niemand persoonlijk aangevallen, en jij doet dat wel bij mij.

Wil je een zakdoek :(:)

Voor iemand met zulke harde uitspraken over medemensen ben je zelf wel snel op je tenen getrapt zeg.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:23

Heino schreef:
Springert schreef:

Ik wil ook niet winnen, misschien dat dat het is. Ik wil met elkaar meedenken over hoe we de problemen die nu in Nederland spelen op kunnen lossen. Wat ons eigen aandeel daar in kan zijn, wat wij individueel kunnen doen om Nederland een fijner land te maken. Dát wil ik.

_/-\o_

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:25

Heino schreef:
Axel_Valerie schreef:
nee maar een debat is een discussie en dat kun je volgens jou niet winnen... en een discussie kun je altijd winnen of verliezen.. een discussie heeft echter niet altijd het doel tot winnen.. maar als je je mening wilt onderbouwen zoek je toch feiten die dat onderbouwen? en dat deed springert.. volgens mij deed jij dat net ook? maar dat was niet jou manier toch?

Een debat is geen discussie...
Ja ik zoek feiten die mijn mening onderbouwen. Maar met populaire uitspraken als "Opgerot staat netjes" en "Want het gemiddelde marokkaanse gezin fokt meer dan 4 Nederlandse gezinnen bij elkaar!" vind ik niet je mening onderbouwen maar onnodig kwetsend en denigrerend.

En nogmaals: waar wordt door wie niet op in gegaan?

Beiden zijn een waarheid als een koe...is niks mis mee om de waarheid te zeggen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:27

Springert schreef:
Beiden zijn een waarheid als een koe...is niks mis mee om de waarheid te zeggen.

Jouw waarheid ja. Waarom moet je zo denigrerend praten over mensen die je niet kent? Waarom heb je zulke harde woorden nodig om boven het maaiveld uit te komen en gehoord te worden?