Heino schreef:Axel_Valerie schreef:nee maar een debat is een discussie en dat kun je volgens jou niet winnen... en een discussie kun je altijd winnen of verliezen.. een discussie heeft echter niet altijd het doel tot winnen.. maar als je je mening wilt onderbouwen zoek je toch feiten die dat onderbouwen? en dat deed springert.. volgens mij deed jij dat net ook? maar dat was niet jou manier toch?
Een debat is geen discussie...
Ja ik zoek feiten die mijn mening onderbouwen. Maar met populaire uitspraken als "Opgerot staat netjes" en "Want het gemiddelde marokkaanse gezin fokt meer dan 4 Nederlandse gezinnen bij elkaar!" vind ik niet je mening onderbouwen maar onnodig kwetsend en denigrerend.
En nogmaals: waar wordt door wie niet op in gegaan?
Er wordt niet ingegaan op serieuze opmerkingen. Alleen de radicale tussenopmerkingen worden hier uitvergroot.
Een andere vorm is het triasdebat, waarbij er drie partijen zijn: een partij van voorstanders, een partij van tegenstanders en een partij met een jurerende functie.
Een debat is een discussievorm waarbij het de bedoeling is een stelling te verdedigen of juist te bestrijden. Kenmerkende elementen van het debat zijn: de stelling, het bestaan van een voor- en tegenstander van die stelling.