Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Onassa schreef:Ik denk vooral dat dat komt omdat iemand met een hoofddoek meer opvalt en dat mensen in grote steden dan zien dat er meer bedekte hoofden lopen dan onbedekte en dat dat het gevoel geeft van...waar woon ik nu eigenlijk???
Zesiram schreef:Liedje: ik begrijp je gedachte wel, maar als we gaan korten van 12 orkesten naar 2, zijn er straks helemaal geen orkesten meer. En natuurlijk mag cultuur ook gekort worden, als de broekriem aangehaald wordt, dat gebeurt ook volop, vertrouw me maar (of lees de begroting van je gemeente ).
CKV zit een hele goede gedachte achter: je kan leerlingen niet dwingen om een bepaald genre leuk te vinden. Ik vind de uitwerking ook niet sterk, maar het is nu eenmaal lastige materie. Ik vind dat je leerlingen best 'verplicht' eens in aanraking kan laten komen met bijv. klassieke muziek. Het probleem is imo niet zozeer wat Wilders wil ( op een beperkt aantal punten na ), maar dat het achter zijn uitspraken zo hol klinkt. Zolang je niet weet hoe hij dingen dan wil bereiken, kan je er werkelijk niks over zeggen.
Er staat namelijk niet: schaf CKV en experimenteel theater af. Er staat: korten op cultuur. Dat kan net zo goed betekenen dat het gras straks door de bieb groeit.
Yamcha schreef:Ik heb er geen problemen mee als je dat wel doet, hoor
Denk dat je gewoon goed moet kijken waar je het het meest mee eens bent, en daar dan op stemmen.
_likepink_ schreef:Van hoe iemand eruit ziet maakt me niks uit,maar als dat om de vrijheid van iemand gaat?
Liberto schreef:Ben het gedeeltelijk eens met Wilders.
In het openbaar af die hoofddoekjes, je kunt soms nauwelijks uitdrukking zien.
In mijn woonplaats wonen erg veel buitenlanders, in sommige wijken bijna alleen maar. En ze houden zich slecht aan de regels ook iets waarvan ik denk als je, je toch niet wil aanpassen ga hier dan weg.
Wij doen in de klas onze pet, muts of zoiets dergelijks af. Wat doen hun? Juist hun hoofddoek blijft gewoon om. Als wij ons hoofddeksel ophouden worden wij gezien als onbeschoft.
In privekring, prima laat ze die hoofddoekjes maar mooi dragen. Geen probleem.
Liberto schreef:Ben het gedeeltelijk eens met Wilders.
Wij doen in de klas onze pet, muts of zoiets dergelijks af. Wat doen hun? Juist hun hoofddoek blijft gewoon om. Als wij ons hoofddeksel ophouden worden wij gezien als onbeschoft.
Hannah_Menno schreef:Liberto schreef:Ben het gedeeltelijk eens met Wilders.
Bij een hoofddoekje kun je prima uitdrukkingen zien hoor!
Onze muts of pet is geen teken van een geloof. Wij mogen toch ook kruisjes of whatever dragen?
Shadow0 schreef:_likepink_ schreef:Van hoe iemand eruit ziet maakt me niks uit,maar als dat om de vrijheid van iemand gaat?
Hoe kun je iemand vrijheid geven door zoiets te verbieden? Daarmee geef je toch niemand vrijheid? Het is een andere uiting van hetzelfde probleem: dat je blijkbaar niet *zelf* mag kiezen wat je op je hoofd mag hebben.
Hannah_Menno schreef:Liberto schreef:Ben het gedeeltelijk eens met Wilders.
Bij een hoofddoekje kun je prima uitdrukkingen zien hoor!
Onze muts of pet is geen teken van een geloof. Wij mogen toch ook kruisjes of whatever dragen?
liedje89 schreef:Waarom is een geloof belangrijker dan een andere persoonlijke reden om een kledingstuk of siraad te mogen dragen? Maakt toch geen verschil?
_likepink_ schreef:Maar vaak heeft het met een andere betekenis te maken die minder plezierig is,en daar gaat het mij om.