[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

windhond

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:45

Ja ik ben daar ook echt bang voor. Net zo bang als jullie voor Wilders zijn.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:45

Ja maar waar baseer je dat op, die bangheid?

(ik heb mijn vorige bericht ge-edit)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:46

Wie zegt dat er hier iemand bang is voor Wilders? Ik ben het niet met hem eens, en ik denk dat zijn denkbeelden ons land niet vooruit helpen. Maar bang? Dat zou ik zo niet willen stellen.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:50

Ok figuurlijk gesproken dan.

Toekie omdat ze dat zelf ook roepen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:50

Toekie schreef:
Jeetje wat zitten jullie snel op de kast. :D

Ik zit niet op de kast hoor :D het zal me werkelijk een rotzorg zijn dat er hier mensen zijn die proberen er een mooie wending aan te geven om zo mensen van de PVV af te halen of wat ze er ook maar mee willen bereiken. Helaas voor die mensen krijgt meneer Wilders mijn stem wel :D en ik hoop dat een andere PVV stemmer zich niet om laat praten oid.

Maar het valt me al 43 pagina's op dat de PVV stemmers zich moeten verantwoorden en voor wie? een stel betweterige bokkers die graag hun eigen zin doordrijven? Eigenlijk van de zotte toch? Er zijn hier reacties op PVV stemmers geweest die niet van de lucht waren.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:51

Windhond: Wie roept wat? Sorry dat ik zo doorvraag maar je bent niet echt concreet. :P

De andere kant van het verhaal:

EU-waakhond ziet groei islamofobie in Nederland

STRAATSBURG - Een Europese waakhond voor de mensenrechten waarschuwt voor groeiende discriminatie van moslims in Nederland. Volgens de Europese Commissie tegen Racisme en Intolerantie (ECRI) wint islamofobie in ons land snel aan terrein.

Lees verder op; http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... _Nederland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:56

Maar Windhond, we hebben hier een Grondwet waar niet zo 1,2,3 aan getornd kan worden en behalve ons parlement is er altijd nog het koningshuis dat hier een flinke vinger in de pap kan houden. Tot die tijd hoort de democratie gewoon zijn werk te doen en de mensen aan de macht te brengen die ervoor gekozen zijn. Hoe dan ook zal er altijd een scheiding blijven tussen kerk en staat en is het onmogelijk dat er hier volgens de Sharia politiek gevoerd kan worden. Maar nu even terug naar de gewone burgers, het is juist het beeld dat de moslims in NL steeds meer verwesteren en dat kan er juist voor zorgen dat de kloof minder groot wordt. Maar dan moet dat van twee kanten erkend worden en de polarisatie flink de kop ingedrukt. Volgens mij was het Bos die gisteren zei dat het mooi is als je als immigrant uit het Rifgebergte naar de diplomauitreiking van je (klein)kind kunt die net een HBO studie heeft afgerond. Dat is waar de aandacht naartoe moet en niet over de minderheid van vervelende treiterkoppen.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:57

MISTRAL94 schreef:
PVV stemmers worden wederom niet voor vol bestempeld. Best triest...

Zegt meer over die mensen dan over de PVV stemmers zullen we dan maar zeggen ;)

Over mij zegt dat alleen maar dat ik niet overtuigd ben van al zijn standpunten. Over jou dat je ook last hebt van hokjes-mentaliteit.
Als hij diverse dingen gewoonweg niet aan de orde had gesteld of eerder: niet zo opgeblazen had, zoals de kopvoddentax of KvK-liedje, was het misschien een heel ander verhaal geweest.

Als jij denkt dat hij daadwerkelijk iets kan veranderen en daar voldoende mensen voor heeft om hem te helpen en uiteindelijk ons allemaal, dan hoop ik dat met je mee.
Misschien kan hij inderdaad dingen veranderen.
Maar nogmaals: hij heeft me nog niet overtuigd.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:59

MISTRAL94 schreef:
Maar het valt me al 43 pagina's op dat de PVV stemmers zich moeten verantwoorden en voor wie? een stel betweterige bokkers die graag hun eigen zin doordrijven? Eigenlijk van de zotte toch? Er zijn hier reacties op PVV stemmers geweest die niet van de lucht waren.

Niemand verplicht ze toch om zich te verdedigen. Volgens mij is het juist goed als mensen met elkaar in debat gaan over wat zij willen voor de maatschappij? Als je PVV wilt stemmen lekker doen, waarom mag een ander niet aangeven waarom hij het daar niet mee eens is? Dat heeft niks met betweterig te maken ( lekker aardig ook trouwens ), dat is nou eenmaal het spelletje in de politiek.

Als er één ding winst is aan de aanwezigheid van de PVV is er dat er tenminste weer een gesprek op gang is over de samenleving, in plaats van dat mensen dingen onverschillig over zich heen laten komen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:59

MISTRAL94 schreef:
Ik zit niet op de kast hoor :D het zal me werkelijk een rotzorg zijn dat er hier mensen zijn die proberen er een mooie wending aan te geven om zo mensen van de PVV af te halen of wat ze er ook maar mee willen bereiken. Helaas voor die mensen krijgt meneer Wilders mijn stem wel :D en ik hoop dat een andere PVV stemmer zich niet om laat praten oid.

Er zitten altijd rotte appels in discussie's. Maar die moet je (vind ik) negeren. Uiteindelijk heb je een vaste kern die gewoon prettig met elkaar discussieert. Ik vind het alleen wel jammer dat - wanneer linkse stemmers met feiten en bewijzen tegen pvv standpunten komen - dat wordt gezien als hun eigen zin doordrijven. Ik zou graag tegenargumenten willen in plaats van beschuldigingen. :)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:00

Lovely schreef:
Volgens mij was het Bos die gisteren zei dat het mooi is als je als immigrant uit het Rifgebergte naar de diplomauitreiking van je (klein)kind kunt die net een HBO studie heeft afgerond. Dat is waar de aandacht naartoe moet en niet over de minderheid van vervelende treiterkoppen.

Was dat Bos? Ik kan het me niet meer herinneren, vond het wel een prachtige uitspraak, echt heel sterk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:02

Wat ik ook een mooie vond was de tip die ze van Jack de Vries hadden gekregen: als je opponent spreekt, altijd vertwijfeld nee schudden :D. Jammer dat daar geen smilie voor is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-03-10 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:02

:D

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:03

Lovely schreef:
Wat ik ook een mooie vond was de tip die ze van Jack de Vries hadden gekregen: als je opponent spreekt, altijd vertwijfeld nee schudden :D. Jammer dat daar geen smilie voor is.

En Prem gisteren bij DWDD : ben je het ermee eens, rustig ja-knikken.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:04

Lovely schreef:

_O-

Bij Nova viel het me op dat achter (lijsttrekker PvdA Rotterdam, naam even kwijt ) er ook een heftig meeknikkende pvda-mevrouw was gezet.
En achter Teeven een zeer irritante - ik houd mijn VVD-bord lekker toch omhoog- meneer. Je moet toch ergens de aandacht mee trekken :=

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:05

Haha ja geweldig, als je daar op gaat letten. :')

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:07

Dat leidt pas echt af van de inhoud :D

Achter Marco Pastors zat Sorensen trouwens, ook Pastors heftig te bevestigen. Alleen ze moeten echt een duidelijker logo op die sjaal printen. Het was dat ik hem herkende, anders had ik niet geweten van welke partij hij was. Komt 'ie eens op de 'linkse' tv.....laat ie daar steken vallen.... :P

:o Zit zich af te vragen of het Sorensen wel was :o Nou, in ieder geval een van de fractieleden van Leefbaar Rotterdam :D

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:11

Anyway... :P

Windhond, ik ben dus erg benieuwd...

Als je dit leest:

AIVD: Groei radicale islam stagneert in Nederland
zoetermeer – De groei van het salafisme in Nederland stagneert. Dat blijkt uit onderzoek van de inlichtingendienst AIVD. Salafisme is een radicale stroming binnen de islam. Twee jaar geleden waarschuwde de dienst nog voor de toenemende invloed van salafistische imams op Nederlandse moslims. Die waarschuwing werd niet gedaan omdat ze opriepen tot geweld, maar omdat die geestelijken met hun afwijzing van de westerse samenleving de integratie van moslims zouden tegenwerken. Volgens de dienst heeft zich echter geen breed forum ontwikkeld voor deze ideeën. Dat komt onder meer omdat allochtonen zelf meer tegengas geven.
Bron: http://www.trouw.nl/krantenarchief/2009 ... rland.html

Tot in 2007 verwachtte het CBS dat het aantal moslims in Nederland de grens van 1 miljoen in 2006 zou passeren. Naar schatting waren er eind 2004 in Nederland 944.000 moslims, waarvan 6.000 autochtone Nederlanders. Daarbij werd het aantal allochtone moslims geschat met behulp van het percentage moslims in het land van herkomst. Bij nieuwere schattingen, die op basis van POLS-enquêtes werden opgesteld, kwam het CBS voor 2005 uit op 877.000 moslims en op 837.000 in 2006. Dit CBS-onderzoek is het eerste onderzoek dat er op zou kunnen wijzen dat het aantal moslims in Nederland daalt; de nieuwe telmethode wordt echter genoemd als oorzaak van deze vermeende trendbreuk. De daling met 40 duizend wordt dan ook niet significant genoemd. [1]. Dit is ongeveer 5,3% van de bevolking. Een miljoen moslims zullen er naar verwachting pas in 2017-2023 zijn.[2] Onder gelijkblijvende omstandigheden zou het aantal moslims in 2050 kunnen uitkomen op circa 8% van de bevolking.[3] Turkse Islamieten vormen met bijna 325.000 personen de grootste groep, gevolgd door de Marokkanen met ruim 260.000 moslims. Van de groep 'overige niet-westerse allochtonen' vormen de Surinamers met 34.000 personen de grootste groep, daarna volgen de Afghanen met 31.000 en de Irakezen met 27.000.
Bron: Wikipedia

Groei islam getalsmatig vrij beperkt
APELDOORN - Verdere islamisering van Nederland is de afgelopen jaren getalsmatig slechts beperkt aan de orde geweest. Het officiële aantal moslims, moskeeën en islamitische scholen is vrijwel stabiel gebleven en in sommige gevallen zelfs gedaald. Tegelijk is de islam in het publieke domein veel nadrukkelijker aanwezig dan voorheen.
Lees verder: http://www.refdag.nl/artikel/1335436/Gr ... perkt.html

Waarom ben je dan toch zo bang? :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:15

OMG...36% van bokt stemt op de PVV...

*shock*

Nou ja...laat hem het dan maar doen...hebben we vast snel weer verkiezingen. :D

Ik ben er nog niet uit wat ik ga stemmen. Ga daar eens even goed over nadenken.

In iedergeval niet PVV, TON of een christelijke partij. Verder staat alles open...o..Nee ook niet SP...

*D Kijk het wordt steeds makkelijker. eerst alles weg strepen wat het toch echt niet wordt... :D

Edit..Partij voor de dieren wordt hem ook niet.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 03-03-10 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:16

Bij P&W zat een opzichtig kauwgomkauwende jongen in een D66 tshirt.

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 17:16

PVV aan de macht. :Y)

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:18

Toekie schreef:
Windhond: Wie roept wat? Sorry dat ik zo doorvraag maar je bent niet echt concreet. :P

De andere kant van het verhaal:

EU-waakhond ziet groei islamofobie in Nederland

STRAATSBURG - Een Europese waakhond voor de mensenrechten waarschuwt voor groeiende discriminatie van moslims in Nederland. Volgens de Europese Commissie tegen Racisme en Intolerantie (ECRI) wint islamofobie in ons land snel aan terrein.

Lees verder op; http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... _Nederland

Moslims die zeggen hier de boel over te nemen.

Ik heb niets tegen allochtone mensen die hier werken en gewoon lekker mee doen in de samenleving. Prima houden zo. Maar ik ken ook mensen die letterlijk gevlucht zijn uit hun woonwijk omdat ze constant bedreigd werden. Mijn opa (toen 82) is in elkaar geramt door een allochtoon (20) met een stoel. Mijn nicht is in elkaar geslagen door allochtonen. Stoer hoor met zn tienen tegen 1. Als wij naar de huisartsenpost moeten moeten we naar R'dam-zuid. Zit ik daar in de wachtkamer met mn zieke dochtertje terwijl er een allochtoon helemaal door het lint gaat omdat meneer vindt dat hij niet snel genoeg werd geholpen. Even later wordt er een arts achterna gezeten . Als ik mn honden uitlaat word ik regelmatig uitgemaakt voor kkwijf prutsmuts kkkaaskop kkhollander. En ja zomaar voor niks. En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Sorry ik ben dr helemaal klaar mee.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:19

Bermudaa schreef:
PVV aan de macht. :Y)

Ja...dit soort one-liners associeer ik wel met de PVV ;)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:19

NatasjavE schreef:
OMG...36% van bokt stemt op de PVV...

*shock*

Nou ja...laat hem het dan maar doen...hebben we vast snel weer verkiezingen. :D

Daar dacht ik dus ook al aan. Laat ze maar lekker PVV stemmen, hij heeft toch de mankracht niet om in de 2e kamer te functioneren, dan valt hij vanzelf op z'n smoel en hebben de PVV stemmers hun kans gehad en kunnen ze daarna weer wat anders stemmen. Klaaaaaaarrrr.
*was het maar zo simpel he :\

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:20

NatasjavE schreef:
*D Kijk het wordt steeds makkelijker. eerst alles weg strepen wat het toch echt niet wordt... :D

Je houdt er nog 4 over, genoeg te kiezen dus!
@Lovely: dat is lekkere pr dan :\