Moet de Burka kunnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Is de Burka storend?

Ja
636 (65%)
Nee
328 (34%)

Totaal aantal stemmen: 964

Jesser

Re: Moet de Burka kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 08:32

Ok kijken we dan naar de feiten van je vraagstelling.. Het meerendeel van de mensen die hierop hebben gestemd vinden het wel storend. En als je heel veel berichten terug leest zie je dat mensen die wel nee hebben gestemd zich vergist hadden en voor ja hadden gekozen..

Wat maakt dat dan als eindconclusie.. Dat het meerendeel een burka storend vinden ongeacht welke reden dan ook...

En dat zegt ook wat...

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:20

wisten jullie dat bv in marokko een niqaab verboden is? en dat is zelfs een islamitisch land. dus wat zegt dat over nederland

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:23

Jesser schreef:
Ok kijken we dan naar de feiten van je vraagstelling.. Het meerendeel van de mensen die hierop hebben gestemd vinden het wel storend. En als je heel veel berichten terug leest zie je dat mensen die wel nee hebben gestemd zich vergist hadden en voor ja hadden gekozen..

Wat maakt dat dan als eindconclusie.. Dat het meerendeel een burka storend vinden ongeacht welke reden dan ook...

En dat zegt ook wat...

maar dan is het ook belangrijk te vermelden dat het meerendeel van de bokkers PVVers zijn. (zie het andere topic)
dus nog steeds zit ik met de vraag of bokt een redelijke afspiegeling is van de maatschappij, of is het paardenwereldje toch een conservatieve bende?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:36

Wel oppassen met de aannames. Er zijn wel meer dingen die ik storend vind en niet wil dat ze verboden worden. Dus storend vinden is iets anders dan om een verbod vragen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:40

jameyskatje schreef:
wisten jullie dat bv in marokko een niqaab verboden is? en dat is zelfs een islamitisch land. dus wat zegt dat over nederland

Uhm ja, wat zegt dat volgens jou?

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:04

jameyskatje schreef:
Jesser schreef:

En dat zegt ook wat...

maar dan is het ook belangrijk te vermelden dat het meerendeel van de bokkers PVVers zijn. (zie het andere topic)
dus nog steeds zit ik met de vraag of bokt een redelijke afspiegeling is van de maatschappij, of is het paardenwereldje toch een conservatieve bende?

Waar concludeer je dat op?? Dus omdat ik het storend vindt ben ik een pvver?? IK heb juist gezegd dat ik twee donkere kinderen heb..Ben helemaal geen rascist maar sta we achter mijn mening.
Heel gemakkelijk teruggrijpen op iets omdat je het niet helemaal kunt hebben dat men het wel storend vind.. En het andere topic ken ik niet..

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:40

is niet persoonlijk op jou. algemeen op bokt. jij concludeerde ahv dit topic dat het meerendeel de burka storend vind. ik concludeer uit een ander topic dat het meerendeel van de bokkers ook PVVers zijn. die 2 kunnen heel sterk samenhangen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:41

En ik dan? Ik stem wss ook PVV maar vind het dragen van een burka geen probleem. In welk hokje pas ik dan?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:43

is slechts een conclussie die ik kan trekken uit de polluitslagen hier op bokt. niemand wordt dus persoonlijk aangesproken.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:50

Nicolletje schreef:
jameyskatje schreef:

Uhm ja, wat zegt dat volgens jou?

Ben ik ook wel benieuwd naar?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:04

antwoord mogen jullie zelf invullen ;) vind het alleen een bijzonder gegeven

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:13

Dat we een stel idioten zijn, dat vind ik :=

Wel een beetje een weinig onderbouwd antwoord van jou Jamey's katje :)

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:33

Ik keek nog eens naar de eerste post van TS.

In die post staat de vraag: "moet de burka kunnen?"

Mijn antwoord op die vraag is "ja"

De poll vraagt: "is de burka storend"

Mijn antwoord op die vraag is ook ja.

Het zijn bepaald niet elkaar uitsluitende vragen. Ik kan me ook storen aan iemand die zich volledig fout aankleedt, maar dat wil niet zeggen dat ik ik een verbod wil hebben om geel fluorescerende broeken te dragen. Daar zit een levensgroot verschil aan. Daarnaast zijn er verschillende gradaties in "storend".

De conclusies die de meesten dus aan het antwoord willen verbinden, kloppen dus ook niet.

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 18:10

jameyskatje schreef:

Dat er in nederland heel goed wordt nagedacht over wat te verbieden en wat niet, omdat met het verbieden van het ene, je vrijheden van het ander wegneemt. Ham vraag is nu of het offer van dat stukje vrijheid niet gebracht zou moeten worden.
En ik stem zeker geen pvv, maar ben absoluut voor een verbod op het dragen van een burka in het openbaar, en niet alleen omdat ik me eraan stoor omdat ik mensen niet in het gezicht kan zien, maar ook waar het voor staat. Extremisme. Het verstoppen van een vrouw voor de ogen van een man, die tijd zijn wij voorbij. En niets is perfect, volmaakt, zeker niet iets dat eeuwen geleden is geschreven door een man, een sterveling, en dus feilbaar. Niet de bijbel, en niet de koran, geen enkel product ooit gemaakt.
Ik denk dat Geert Wilders in Nederland zoveel stemmen heeft kunnen krijgen, omdat de regering weigert de angst van de mensen voor een te grote invloed van de islam serieus te nemen.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:52

Oooh, ik heb ook verkeerd gestemd!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:23

jameyskatje schreef:

Maar hoofddoekjes in openbare gebouwen ook dacht ik (iig in Turkije voor zover ik weet)
Da's ook wel typisch :)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:01

Ik heb per ongeluk nee gestemd, had de vraagstelling niet goed gelezen!

Maar ik vind een burka wel degelijk storend. Je ziet niets van zo'n vrouw, je weet niet waar je tegen praat, dit vind ik erg storend.

Ik vind niet dat ze in Nederland met een burka rond moeten lopen, wat ze in hun eigen islamitische land doen, moeten ze zelf maar weten. :)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:11

dit is het eigen land van 'zo'n vrouw'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:20

jameyskatje schreef:

Aan de hand van 1 topic concluderen dat de meeste bokkers PVV stemmen vind ik zeer voorbarig. Hoeveel mensen van bokt hebben deelgenomen aan dat topic?

Hoofddoekjes vind ik niet erg. Burka's vind ik zeer storend en vind dat dit in het openbaar wel verboden mag worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:21

Marokko en Turkijke zijn veel vrijer dan hier in nederland, daar loop een groot deel van de jonge vrouwen 'kaal'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:23

anshrop schreef:
jameyskatje schreef:

Dat er in nederland heel goed wordt nagedacht over wat te verbieden en wat niet, omdat met het verbieden van het ene, je vrijheden van het ander wegneemt. Ham vraag is nu of het offer van dat stukje vrijheid niet gebracht zou moeten worden.
En ik stem zeker geen pvv, maar ben absoluut voor een verbod op het dragen van een burka in het openbaar, en niet alleen omdat ik me eraan stoor omdat ik mensen niet in het gezicht kan zien, maar ook waar het voor staat. Extremisme. Het verstoppen van een vrouw voor de ogen van een man, die tijd zijn wij voorbij. En niets is perfect, volmaakt, zeker niet iets dat eeuwen geleden is geschreven door een man, een sterveling, en dus feilbaar. Niet de bijbel, en niet de koran, geen enkel product ooit gemaakt.
Ik denk dat Geert Wilders in Nederland zoveel stemmen heeft kunnen krijgen, omdat de regering weigert de angst van de mensen voor een te grote invloed van de islam serieus te nemen.

Helemaal mee eens, ik vind dat er teveel rekening gehouden wordt met islamieten sowieso. Hetzelfde stukje van de kerstboom op de universiteit, daar namen de islamieten aanstoot aan en dat komt op het journaal en er wordt dan werkelijk gekeken of de kerstboom wel zo nodig was. Kom nou.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:59

anshrop schreef:

en hier zeg ik dus amen op

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:40

Mindim schreef:
Aan de hand van 1 topic concluderen dat de meeste bokkers PVV stemmen vind ik zeer voorbarig. Hoeveel mensen van bokt hebben deelgenomen aan dat topic?

Heel Bokt is misschien wat kort door de bocht, maar ik denk wel dat je redelijk veilig kunt stellen dat dit onderwerpen zijn die een bepaalde groep Bokkers interesseren en dat ongeveer diezelfde groep dus zowel deze poll als die in het verkiezingstopic heeft ingevuld ;)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:39

Whhhaaaaa...ik stem verkeerd!
Ik lees de topic titel, moet de burka kunnen en druk meteen op nee!
Maar de vraag in de poll word anders gesteld zag ik ineens.
Dus in dit geval moet mijn nee een ja zijn, ik vind een burka niet alleen storend maar ook best wel een beetje eng eruit zien.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:24

Ik vind burka's storend. Zo heb ik bijvoorbeeld in de efteling gewerkt en dan mensen helpen die een burka aanhebben is gewoon super k*t. Tegen iemand praten waarvan je het gezicht niet kan zien is echt raar. Ik ga toch ook geen diep gesprek met pardoes houden, dat doe ik wel als ie zijn pak heeft uitgetrokken ;)