Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:43

KiWiKo schreef:
maar dat zijn toch onze moslims Saar, allemaal toch politieke vluchtelingen :)

Nee de originele gastarbeiders en hun inmiddels 3e generatie kinderen die allemaal Nederlandse parspoorten hebben zijn geen vluchtelingen maar over het algemeen gewoon hier geboren. Dat is totaal iets anders dan een, zoals boven beschreven, politieke vluchteling.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:44

even voor de goede orde :) als ik het morgen in een ander land beter kan krijgen met mijn kind erbij......... dan ben ik morgen weg :)

Ik geef niemand ongelijk :) als je het ergens anders denkt beter te krijgen moet je daar vooral voor gaan :) of het nou economisch of politiek is, dat is mij om het even.......

de allochtonen die hier als gastarbeider gewerkt hebben zijn nu allemaal kapot, kapot gewerkt......... die hebben echt moeten werken voor hun centen........ het is een deel van de tweede en derde generatie die het nu moeilijk maakt voor alle andere allochtonen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:45

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:
maar dat zijn toch onze moslims Saar, allemaal toch politieke vluchtelingen :)

Nee de originele gastarbeiders en hun inmiddels 3e generatie kinderen die allemaal Nederlandse parspoorten hebben zijn geen vluchtelingen maar over het algemeen gewoon hier geboren. Dat is totaal iets anders dan een, zoals boven beschreven, politieke vluchteling.

dan is het misschien handig om vluchtelingen, gastarbeiders en medelanders uit elkaar te halen :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:46

KiWiKo schreef:
Ik geef niemand ongelijk :) als je het ergens anders denkt beter te krijgen moet je daar vooral voor gaan :) of het nou economisch of politiek is, dat is mij om het even.......

Maar dat is het niet. Als je om je lijf en dat van je kinderen te redden verplicht bij een ander land aanklopt, is dat heel wat anders dan dat je dat doet om het beter te krijgen.
Hoe slecht je het ook in je eigen land hebt, als er geen gevaar voor je leven is ben je geen politieke vluchteling.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:47

KiWiKo schreef:
dan is het misschien handig om vluchtelingen, gastarbeiders en medelanders uit elkaar te halen :)

Hoe bedoel je dat, letterlijk of figuurlijk, want dat begrijp ik niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:49

Ik snap (gek genoeg) eigenlijk beide partijen in deze discussie... Heb het idee dat Gohya reageert vanuit persoonlijke ervaringen... En weet je, soms ga je van uit persoonlijke dingen een mening vormen over iets, waarvan je stiekem wel weet dat ie misschien niet helemaal terecht is maar toch, het is een soort "zelfbescherming". Ik maak me daar ook schuldig aan want ik deel gohya haar mening in 99% van de gevallen. Ik weet wel dat het niet terecht is (en ik ben ook altijd van mening dat iedereen een kans verdient, dús ook allochtonen/moslims, zal echt niemand laten staan of voorbij lopen zonder knikken omdat ie moslim is) maar het is gewoon iets dat "er in zit". Ik weet natuurlijk niet of ghoya het ook zo denkt. Dat moet ghoya zelf laten weten dat kan ik niet voor haar beslissen.

En ik kan me tegelijk weer voortellen dat mensen die die mening niet delen zo iets hebben "nou, als je weet dat het niet terecht is dan zijn we toch klaar?" maar zo simpel ligt het nu eenmaal niet...

Hier zitten overigens vnl gastarbeiders en hun volgende generaties.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 00:01

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:

Maar dat is het niet. Als je om je lijf en dat van je kinderen te redden verplicht bij een ander land aanklopt, is dat heel wat anders dan dat je dat doet om het beter te krijgen.
Hoe slecht je het ook in je eigen land hebt, als er geen gevaar voor je leven is ben je geen politieke vluchteling.

dat is dus het probleem Saar........... echt politieke vluchtelingen worden in dit land opgesloten in oude kazernes, mogen niet werken mogen niet integreren.......... mogen niks, JAAAA jaaahaarenlang wachten tot de wijze heren hebben besloten in al hun wijsheid dat ze weer terug moeten naar hun land van herkomst..........

het beleid is zo gruwelijk krom hier in Nederland........... en ik snap wel dat daar wat aan gedaan moet worden.

sarabande

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 00:06

Je geeft geen antwoord op mijn vraag Kim, maar zoekt weer een stok om de overheid te slaan. Dat oeverloos in kazernes wonen is aardig ingelopen.

Maar ik ga lekker naar een debat over Wilders kijken bij P&W

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 00:14

sorrie heb ik gemist :)

ik vind dat je de definities uit elkaar moet trekken......... politieke vluchteling, economische vluchteling, gastarbeider, tweede en derde generatie allochtoon......

politieke vluchtelingen is nul last (alhoewel de Somaliers er in het nachtleven er een rommeltje van hebben gemaakt in mijn ervaring van het runnen van een discotheek) Economische vluchtelingen is ook geen probleem, die doen gruwelijk hard hun best om een bestaansrecht te vinden in Nederland.

Gastarbeiders, meer dan welkom!! NU in deze tijd van werkeloosheid nog steeds...... Niet zeiken, hard werken......... nooit zwak, ziek of misselijk....... ja hoor, geef mij maar gastarbeiders als werkgever zijnde

dan komt de tweede en derde generatie allochtoon.......... kinderen geboren uit gastarbeiders, politieke of economische vluchtelingen............ en in mijn beleving doen die het net even iets minder goed in de maatschappij dan hun ouders het deden.......

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 00:49

gohya schreef:
Omdat de moslims willen dat iedereen straks moslim is/word.
Iedereen die geen moslim is is slecht,heb je dat dan nooit gehoord?
Denk je dat er geen moslims zijn die veeel liever geen moslim willen zijn?het word sommige opgedrongen!

Wanneer heb jij het laatst gesproken met een moslim(a)?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 10:31

KiWiKo schreef:
dan komt de tweede en derde generatie allochtoon.......... kinderen geboren uit gastarbeiders, politieke of economische vluchtelingen............ en in mijn beleving doen die het net even iets minder goed in de maatschappij dan hun ouders het deden.......

Dat heet generaliseren, je hebt het over ik weet niet hoeveel bevolkingsgroepen en plakt daar een etiket op.

Vandaag nog een staaltje PVV politiek in de kamer. De beroemde kretelogie van de PVV versus oplossingen voor werkelijke problemen

Uit het Parool

PVV slaat flater tijdens onderwijsbegroting
DEN HAAG - De PVV droomt ervan dat de Nederlandse vlag dagelijks op elke school in ons land wappert, zoals de Stars en Stripes in de VS. Dat bleek dinsdagavond uit de bijdrage Martin Bosma aan de behandeling van de onderwijsbegroting in de Tweede Kamer. Maar toen meerdere Kamerleden hem om een echte visie op het onderwijs vroegen, liep de doorgaans gewiekste en zeer goed gebekte volgeling van Geert Wilders vast.

Hij kon plan noch idee noemen en had eigenlijk nauwelijks tekst toen de VVD hem vroeg wat hij zou doen als hij minister van onderwijs zou worden. PvdA en CDA verweten hem een gebrek aan visie. GroenLinks-onderwijswoordvoerder Tofik Dibi noemde het optreden van de vaak zo humoristische Bosma 'ontluisterend'.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 11:14

Saar, als je zo mijn posts uit elkaar trekt, dan trek je de hele bedoeling van de post uit elkaar :)

Ik zou het fijn vinden als je de hele post quote, gewoon om dingen in zijn verband te houden :)

en daarnaast is het een vasstaand feit dat er overlast is van de jeugd van deze bevolkingsgroep, dat kan je moeilijk ontkennen :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 11:17

KiWiKo schreef:
Saar, als je zo mijn posts uit elkaar trekt, dan trek je de hele bedoeling van de post uit elkaar :)

Ik zou het fijn vinden als je de hele post quote, gewoon om dingen in zijn verband te houden :)

en daarnaast is het een vasstaand feit dat er overlast is van de jeugd van deze bevolkingsgroep, dat kan je moeilijk ontkennen :)

Maar dat zijn niet al die bevolkingsgroepen en ook niet alle mensen van een bevolkingsgroep, daar heb ik het over.
Dat doet Wilders ook een hele groep mensen op grond van hun geloof over een kam scheren, ik noem dat nog vriendelijk generaliseren, maar eigenlijk is het rascisme.

Wat in jouw post min of meer naar voren komt is dat zolang we ze kunnen gebruiken ok, maar als ze zich emanciperen en lastig worden, dan niet meer.

Ik vind dat bedenkelijk. Ik vind dat ze tegen de uitwassen moeten optreden, en dat gebeurt steeds meer en beter, maar dat je niet de gewone onzichtbare, dus werkende en geen last gevende, niet voortdurend het stempel van die paar rotte plekken moet opplakken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 11:35

KiWiKo schreef:

je hebt toch gelijk?
hele post of halve maakt mj niet uit....gewoon de dingen benoemen zoals ze zijn is niets mis mee...

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 13:06

mm, die 2e of 3 generatie die het probleem is. Wie heeft dat eigenlijk geschapen, dat probleem? Komt dat niet deels door een maatschappij, die gelijkheid propageert, maar dan toch ongelijkheid hoog in het vaandel heeft staan?

De eerste generatie kwamen met hun eigen normen en waarden naar Nederland. Die eerste generatie behield die ook nog wel. De eerste generatie nam maar beperkt deel aan de maatschappij. In een groot deel omdat ze het te druk hadden met het verdienen van de boterham, aan de andere kant omdat ze niet veel van onze maatschappij begrepen, in de derde plaats, omdat ze eigenlijk het liefst met hun nieuwe rijkdommen terug zouden willen naar hun geboorteland en in de vierde plaats omdat ze daarom waarschijnlijk niet zo veel behoefte hadden aan deelname in de maatschappij.

De tweede generatie ontkwam niet aan de maatschappij. De kinderen hebben schoolplicht en werden via de school ook deels in de normen en waarden van hun geboorteland opgevoed. Die normen en waarden draaien voor een heel stuk rond gelijkheid van mensen ongeacht geloof of ras. Denk dat dit land ooit opgericht is om de vrijheid van geloof te kunnen waarborgen in een situatie waar de vrijheid ernstig beperkt werd.

Die gelijkheid is voor de meeste mensen maar een laagje vernis. Daaronder steken heel veel vooroordelen en ook de ik-mentaliteit, met in het verlengde de "wij" mentaliteit, die de wereld verdeelt in "ons soort mensen" en een ander soort mensen. Andere kleding, andere eetgewoonten en andere religieuze rites werden toch als vreemd gezien en zo werd er vaak wat giechelend gedaan over dat anders zijn. In de Nederlandse na-oorlogse cultuur is het namelijk ook gemeengoed om vooral bezig te zijn met shockeren en liever beledigend over te komen. De autochtoon heeft daarmee een hele dikke laag spek opgebouwd (Bijvoorbeeld: wie stoort zich nog aan Paul de Leeuw, die bedoelt toch alles anders dan dat hij het zegt). Maar ik kan me toch heel goed voorstellen dat er tweede generatie allochtonen zijn die de beledigingen richting levensstijl van hun niet meer pikken. En juist de Nederlandse cultuur leert je dat je ook niet maar alles moet pikken. We moeten assertief zijn, dat is iets wat wij de tweede generatie ook hebben aangeleerd.

Het trieste van het verhaal is dat er nog steeds voor iedere allochtoon rond de 5 tot 10 autochtonen zijn. De paar autochtonen die zich bezighielden met de allochtonen, hebben zich vooral bezig gehouden met het voorhouden van de rechten. Overigens nog een interessant verschijnsel in de laatste 50 jaar: alles mag, niets moet. Ik weet niet of alle Nederlanders zich bewust zijn van de verplichtingen in onze samenleving. Soms heb ik het gevoel dat er vooral maar gewerkt wordt aan het wegwerken van verplichtingen (het zogenaamde doorbreken van taboes).

Door systematisch uitsluiten raakten er allochtonen vervreemd en ging er (overigens een verrassend klein) deel radicaliseren. Om het kleine geradicaliseerde deel aan te spreken, moet je niet degenen gaan vervreemden die niet geradicaliseerd zijn. Die heb je namelijk nodig om de geradicaliseerden weer binnen de maatschappij te betrekken. Het enige juiste antwoord is de dialoog aangaan, niet alles maar gaan verbieden of met verbanning gaan dreigen. Dan staan we weer terug in de middeleeuwen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 13:10

Joost :) het is onze eigen schuld dat staat zeker vast :)

er is ergens iets verkeerd gegaan in de begeleiding

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:01

hallelujaa.. moslimfobie reist de pan uit :P

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 19:23

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 19:30

ABSOLUUT GENIAAL!!!!

hoe dit in elkaar steekt......... die stomme hollandse hoempapa, met een arabische klank erdoorheen.......... en echt een geweldige tekst :D ik heb echt met een glimlach genoten hiervan!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 19:39

Ja dat was leuk idd! Ik ben benieuwd.. Zij gaat hem samen met heel veel moslim studenten persoonlijke brieven met aan elke brief een boeketje bloemen erbij aanbieden.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 19:42

Jessix schreef:
Ja dat was leuk idd! Ik ben benieuwd.. Zij gaat hem samen met heel veel moslim studenten persoonlijke brieven met aan elke brief een boeketje bloemen erbij aanbieden.

ik vind het een geniale zet...op die manier kan Wilders niet in zijn favoriete slachtofferrol kruipen!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 20:04

beantsje schreef:
ik vind het een geniale zet...op die manier kan Wilders niet in zijn favoriete slachtofferrol kruipen!

Ik vraag me af of iemand er ook een bombriefje bij doet :D :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:43

"Brainless"

De laatste keer dat ik een moslima heb gesproken was bij de apotheek.Ik praat heel normaal hoor tegen die mensen,ik heb nix tegen ze.Maar ik heb wel veel meisjes [moslima's] gehoord die helemaal geen moslim wilden zijn,maar de ouders zijn het dus moeten hun dat ook.En dat bedoel ik dus dat sommige gedwongen worden om moslim te zijn/worden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:45

ik heb veel turkse bruiloften gedraaid............. en dat was ook niet altijd rozegeur en maneschijn........

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:21

Gohya toch, 'die mensen'... het klinkt zo onaardig!
En ook hier geldt: dit soort zaken is niet voorbehouden aan Moslims, dit gebeurt bij alle gezindten. Naar het schijnt, is het bijvoorbeeld ook erg lastig om als Jehova's Getuige te stoppen. Het zegt meestal niet zoveel over het geloof, maar over de mensen, die mensen waar het in zo'n specifiek geval om gaat.
Het generaliseren is een grote valkuil waar we moeten proberen niet in te vallen!