Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hypofocus schreef:Heel goed initiatief Marlinda...
Ik heb me dan ook maar even geregistreerd
Máár... Het schept wel een beetje het idee, dat als je er maar een bron vermelding bij zet, dat het dan goed is. En dat is natuurlijk niet zo.
Foto's mogen nóóit gebruikt worden zonder persoonlijke voorafgaande schriftelijke toestemming van de fotograaf.
Dus ook al staat er een bronvermelding bij; als de gebruiker geen toestemming heeft, dan is de foto nog steeds illegaal gebruikt
Hypofocus schreef:Foto's mogen nóóit gebruikt worden zonder persoonlijke voorafgaande schriftelijke toestemming van de fotograaf.
BartVB schreef:Hypofocus schreef:Foto's mogen nóóit gebruikt worden zonder persoonlijke voorafgaande schriftelijke toestemming van de fotograaf.
Zoals ik op FZ ook al zei; dit is niet waar. Je kan als fotograaf prima een foto in het publieke domein plaatsen of uitbrengen onder een licentie (zoals bijvoorbeeld de Creative Commons) waardoor anderen de foto prima mogen hergebruiken, aanpassen, doorverkopen, etc, etc.
Focussed schreef:lifaya schreef:idd hahadit is denk ik meer voor hun omdat er teveel foto's in het spel waren zodat ze niet teveel bestanden hebben ofzo
gewoon gedaan om wat druk van de server af te halen