Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat stem jij? (schaduwverkiezing)

CDA
52 (6%)
PvdA
66 (7%)
VVD
73 (8%)
GroenLinks
99 (11%)
SP
116 (13%)
Christenunie/SGP (zijn samen)
20 (2%)
D66
56 (6%)
Newropians
6 (0%)
Europa voordelig & duurzaam
3 (0%)
Solidara
4 (0%)
Partij voor de Dieren
173 (20%)
De Groenen
9 (1%)
PVV
160 (19%)
Libdem
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 839

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:56

Anoeska schreef:
En gelukkig gaat daar nu een rechter naar kijken of de dingen die Wilder (wel of niet) gezegd heeft door de beugel kunnen.

Dat het bij een politicus zo ver moet komen dat zijn uitspraken door een rechter getoetst moeten worden, vind ik persoonlijk heel erg.

Ik denk dat ik de enige ben, maar ik word af en toe echt heel verdrietig van dit topic. De dingen die mensen over hun medeburgers durven te zeggen. Hallo, is dit de manier waarop we in NL samen willen leven. Er worden zoveel domme dingen geroepen. Heb geen zin om er tegenin te gaan, word er gewoon een beetje verdrietig van. En een beetje blij wanneer ik me besef dat ik en de mensen om mij heen gelukkig wat genuanceerder in de wereld staan.

ik denk dat het er ook heel erg aan ligt waar je woont anoeska ;)

ik woon zelf namelijk in zo'n probleemwijk..
maar als je ergens op het platteland woont, denk je er heel anders over omdat je het zelf niet mee maakt..
je ziet het als het ware vanaf 'de zijlijn' ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:56

Anoeska schreef:
Ik denk dat ik de enige ben, maar ik word af en toe echt heel verdrietig van dit topic.

Dat ben je zeker niet. Ik geef toe dat ik ook niet altijd even subtiel ben, maar dat komt júist doordat ik dit onderwerp zo belangrijk vind, omdat ik gelijkwaardigheid en menswaardigheid heel belangrijk vind. Dat mensen niet in zien wat voor gemene uitspraken Wilders doet, dat maakt mij ook verdrietig.

LimaMambo, ik woon middenin Laakkwartier Den Haag. Dé probleemwijk van Den Haag. Dus of het nu echt zo veel te maken heeft met waar je woont weet ik niet.
Laatst bijgewerkt door RoodZonnetje op 08-06-09 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:57

Heino schreef:
Ik ga hier in elk geval niet verder op in. Voor mij zijn de desbetreffende kranten de meest betrouwbare bron, aangezien ik Wilders persoonlijk niet ken. En áls Wilders nou echt zo verkeerd geciteerd zou zijn, zou hij daar allang over geklaagd hebben.

wat heeft het uberhaupt nog voor een nut om te gaan klagen bij een krant..?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:58

LimaMambo schreef:

Rectificatie?? Een melding dat je verkeerd geciteerd bent, zodat mensen weten dat die uitspraak niet van jou was??

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:58

Heino schreef:
Anoeska schreef:
Ik denk dat ik de enige ben, maar ik word af en toe echt heel verdrietig van dit topic.

Dat ben je zeker niet. Ik geef toe dat ik ook niet altijd even subtiel ben, maar dat komt júist doordat ik dit onderwerp zo belangrijk vind, omdat ik gelijkwaardigheid en menswaardigheid heel belangrijk vind. Dat mensen niet in zien wat voor gemene uitspraken Wilders doet, dat maakt mij ook verdrietig.

weet je wat mij verdrietig maakt..??
mensen die zeggen dat het allemaal wel mee valt.. terwijl er hier dagelijks overvallen worden gepleegd, 2 weken geleden nog iemand is vermoord..
mensen worden beroofd, uitgescholden en neergeslagen..

maar ik moet me er maar bij neer leggen en zeggen dat het allemaal wel mee valt?

nee sorry.. daar pas ik voor

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:59

Heino schreef:
LimaMambo schreef:

Rectificatie?? Een melding dat je verkeerd geciteerd bent, zodat mensen weten dat die uitspraak niet van jou was??

eem rectificatie die ergens op pagina 14 onderin een hoekje komt te staan? terwijl het leed al geleden is?

Anoeska

LimaMambo schreef:
Anoeska schreef:
En gelukkig gaat daar nu een rechter naar kijken of de dingen die Wilder (wel of niet) gezegd heeft door de beugel kunnen.

Dat het bij een politicus zo ver moet komen dat zijn uitspraken door een rechter getoetst moeten worden, vind ik persoonlijk heel erg.

Ik denk dat ik de enige ben, maar ik word af en toe echt heel verdrietig van dit topic. De dingen die mensen over hun medeburgers durven te zeggen. Hallo, is dit de manier waarop we in NL samen willen leven. Er worden zoveel domme dingen geroepen. Heb geen zin om er tegenin te gaan, word er gewoon een beetje verdrietig van. En een beetje blij wanneer ik me besef dat ik en de mensen om mij heen gelukkig wat genuanceerder in de wereld staan.

ik denk dat het er ook heel erg aan ligt waar je woont anoeska ;)

ik woon zelf namelijk in zo'n probleemwijk..
maar als je ergens op het platteland woont, denk je er heel anders over omdat je het zelf niet mee maakt..
je ziet het als het ware vanaf 'de zijlijn' ;)

Leuk bedacht, maar ik woon midden in Amsterdam. Ik heb meer buitenlandse buren dan Nl-se. Ik denk niet dat het daar aan ligt, maar meer aan je eigen levensinstelling. Ik heb gewoon een meer genuanceerde kijk op het leven en mijn omgeving. Het gaat er bij mij gewoon niet in dat als er ergens een bepaald percentage Marokaanse jongeren ontsporen, dat dat dan maar moet betekenen dat ik ook met een scheef oog naar mijn marokaanse buren moet kijken. Alles begint bij je eigen instelling.
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 09-06-09 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Ik zeg helemaal niet dat het wel mee valt. Ik zeg alleen dat Wilders aanpak in mijn ogen niet de juiste is. Wederom, lezen. Sorry hoor, maar ik heb geen zin om steeds in herhaling te vallen.

En dat over de krant daar ga ik niet meer op in.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 00:01

Anoeska schreef:
Leuk bedacht, maar ik woon midden in Amsterdam. Ik heb meer buitenlandse buren dan Nl-se. Ik denk niet dat het daar aan ligt, maar meer aan je eigen levensinstelling. Ik heb gewoon een meer genuanceerde kijk op het leven en mijn omgeving. Het gaat er bij mij gewoon niet in dat als er ergens een bepaald percentage Marokaanse jongeren ontsporen, dat dat dan maar moet betekenen dat ik ook mer een scheef ook naar mijn marokaanse buren moet kijken. Alles begint bij je eigen instelling.

ten eerste: ik had het in het algemeen over de woonplaats van iemand.. dus niet specifiek die van jou ;)

ten tweede heb ik het ook niet over mijn marokkaanse buurman die wel gewoon werkt voor zijn geld en normaal kan doen, maar over die rotjochies die het verpesten voor de rest
als ik bv een groepje van 4 hier op straat zie, zijn daar, statistisch gezien, 2 ervan crimineel
dat vind ik zorgelijk.. en dan kan je niet zeggen dat het allemaal wel mee valt, want het valt niet mee

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 00:03

Heino schreef:
Ik zeg helemaal niet dat het wel mee valt. Ik zeg alleen dat Wilders aanpak in mijn ogen niet de juiste is. Wederom, lezen. Sorry hoor, maar ik heb geen zin om steeds in herhaling te vallen.

En dat over de krant daar ga ik niet meer op in.

je hoeft niet tegen mij te zeggen dat ik moet lezen.. dat doe ik namelijk wel

we verschillen alleen van mening.. prima toch?

RoodZonnetje

Re: Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 00:04

Je moet beter lezen omdat ik nooit gezegd heb dat het wel mee valt.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 00:05

@ Limamambo: Snap heus wel dat je het over 'in het algemeen hebt', maar ik kan alleen vanuit mijn eigen situatie antwoorden.

Ik vind het heel treffend dat je zegt: als ik bv een groepje van 4 hier op straat zie, zijn daar, statistisch gezien, 2 ervan crimineel

Als ik een groepje van 4 hier op straat zie, dan zie ik gewoon 4 jongens. En als ze gewoon langslopen en zeggen 'he buurvrouw' zoals ze meestal doen. Wat kan mij de statistiek dan schelen.

Ik zie gewoon heel veel verschil tussen jouw en mijn instelling. En dat geeft niet, want iedereen heeft recht op z'n eigen mening. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik het er mee eens kan zijn. En ik denk echt dat NL er niet leuker op wordt wanneer we alleen maar statistieken zien als er gewoon 4 jongens voorbij komen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 00:05

Heino schreef:
Je moet beter lezen omdat ik nooit gezegd heb dat het wel mee valt.

heb ik ergens gezegd dat jij dat hebt gezegd dan?
ik gaf alleen aan waar ik verdrietig van word..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 00:06

Anoeska schreef:
@ Limamambo: Snap heus wel dat je het over 'in het algemeen hebt', maar ik kan alleen vanuit mijn eigen situatie antwoorden.

Ik vind het heel treffend dat je zegt: als ik bv een groepje van 4 hier op straat zie, zijn daar, statistisch gezien, 2 ervan crimineel

Als ik een groepje van 4 hier op straat zie, dan zie ik gewoon 4 jongens. En als ze gewoon langslopen en zeggen 'he buurvrouw' zoals ze meestal doen. Wat kan mij de statistiek dan schelen.

Ik zie gewoon heel veel verschil tussen jouw en mijn instelling. En dat geeft niet, want iedereen heeft recht op z'n eigen mening. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik het er mee eens kan zijn. En ik denk echt dat NL er niet leuker op wordt wanneer we alleen maar statistieken zien als er gewoon 4 jongens voorbij komen.

helaas zeggen ze hier geen 'ha buurvrouw' maar 'hey k*prutsmuts met je dikke tieten'
en als je dat vaak genoeg hoort, dan is het toch niet zo raar dat je die instelling krijgt

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 06:39

Hmm..dat weet ik niet of dat zo is. Zou voor mij niet zo zijn in ieder geval: 1 oor in, 1 oor uit, dat idee.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:04

Alet74 schreef:
Hmm..dat weet ik niet of dat zo is. Zou voor mij niet zo zijn in ieder geval: 1 oor in, 1 oor uit, dat idee.

Makkelijk praten als het jou niet overkomt.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:14

Op school hoor je dat gedeelte prutsmuts ook wel als groet, alleen dat laatste deel niet. Logisch aangezien ik niet midden in de grote stad woon, maar het zijn niet de allochtonen hoor. Ook niet op de school naast ons (wij voornamelijk havo/vwo, zij volledig vmbo, met wat havo/vwo). Die zijn wel te doen, arrogant maar te doen. Arrogant zijn autochtonen toch bij ons toch ook.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:25

Mizora schreef:
Op school hoor je dat gedeelte prutsmuts ook wel als groet, alleen dat laatste deel niet. Logisch aangezien ik niet midden in de grote stad woon, maar het zijn niet de allochtonen hoor. Ook niet op de school naast ons (wij voornamelijk havo/vwo, zij volledig vmbo, met wat havo/vwo). Die zijn wel te doen, arrogant maar te doen. Arrogant zijn autochtonen toch bij ons toch ook.

Dat vind ik echt niet normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:27

Toen ik in Assen woonde, waren het juist de autochtone jongeren die zich vréselijk gedroegen........

Ik denk dat we in NL te maken hebben met een algemeen probleem, en dat probleem gaat veel verder als Marokkaanse jongetjes.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:29

xx_Horsiex schreef:
Mizora schreef:

Dat vind ik echt niet normaal.

Het zijn ook niet de mensen waar ik mee omga. Maar je hoort het wel tegen elkaar gezegd worden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:47

Yamcha schreef:
Toen ik in Assen woonde, waren het juist de autochtone jongeren die zich vréselijk gedroegen........

Ik denk dat we in NL te maken hebben met een algemeen probleem, en dat probleem gaat veel verder als Marokkaanse jongetjes.

En moeten we dan het probleem met de Marokkaanse jongeren en andere allochtonen dan maar vergeten? Omdat zij buitenlanders zijn en het andere lijkt of we discrimineren?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:11

Niet vergeten maar ook niet zo ontzettend op focussen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:12

Dat er problemen zijn met een aantal (veel) Marokkaanse jongeren zal niemand ontkennen. Die problemen moeten opgelost worden. Maar populistisch geschreeuw is niet de oplossing, een echte oplossing heb ik Wilders niet zien aandragen. Ze het land uit zetten is nu eenmaal niet mogelijk. Dit zijn jongeren met een Nederlands paspoort. Het is waarschijnlijk niet zo makkelijk op te lossen, anders was dat wel al lang gebeurd.

Wilders discrimineert openlijk en zaait haat (zie citaten die Heino heeft opgesomd) en hiermee creëert hij langzaamaan een onleefbare situatie voor de moslims in ons land. Ik ben overigens echt geschrokken van sommige van die citaten. Ik kende ze niet allemaal en ze hij is nog extremer dan ik dacht. Ik kan dan ook niet begrijpen dat PVV stemmers in dit topic niet eens de neiging hebben zich te distantiëren van de discriminerende uitspraken die daartussen staan.. In plaats daarvan wordt geroepen dat hij verkeerd geciteerd is. Tja..

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:16

Yamcha schreef:

Ik denk ook dat we te maken hebben met een algemeen probleem. Maar een feit blijft wel dat Marokkanen daar een groter aandeel in hebben dan een autochtoon. Als ik op dit moment moet kiezen voor een oplossing dan kies ik toch voor Wilders methode, want de andere oplossingen spreken mij op dit moment niet aan.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:16

Het opvallende is, dat er een heel aantal uitspraken tussen staan (en nee dat zijn niet de lichtste), die gewoon uit Wilders mond komen die je gewoon op het NOS journaal kon horen.