Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Electra63 schreef:https://www.rijnmond.nl/nieuws/2087932/ ... copied_url
Dit willekeurige slachtoffer Elise was vorig jaar op de verkeerde tijd en op de verkeerde plaats.
Dit is bijna niet te voorkomen.
Citaat:“Het is duidelijk dat hier niet iemand zit met een gelukkige jeugd. Het is pijnlijk dat dit kan gebeuren met zo’n jong iemand, kinderlijk nog, en ik zou willen zeggen: laten we alsjeblieft onze kinderen gaan opvoeden.”
Kaja schreef:Electra63 schreef:https://www.rijnmond.nl/nieuws/2087932/ ... copied_url
Dit willekeurige slachtoffer Elise was vorig jaar op de verkeerde tijd en op de verkeerde plaats.
Dit is bijna niet te voorkomen.Citaat:“Het is duidelijk dat hier niet iemand zit met een gelukkige jeugd. Het is pijnlijk dat dit kan gebeuren met zo’n jong iemand, kinderlijk nog, en ik zou willen zeggen: laten we alsjeblieft onze kinderen gaan opvoeden.”
Onze kinderen opvoeden begint bij een ouder die thuis is om de boel in de gaten te houden. Daar gaat in mijn ogen structureel iets mis. We kunnen wel allemaal naar een zogenaamde 24uurs economie willen, waarbij moeder ook (om en nabij) fulltime werkt. Maar bedenk wel dat dit doorweegt in de opvoeding van kinderen.
Kaja schreef:Electra63 schreef:https://www.rijnmond.nl/nieuws/2087932/ ... copied_url
Dit is bijna niet te voorkomen.Citaat:“Het is duidelijk dat hier niet iemand zit met een gelukkige jeugd. Het is pijnlijk dat dit kan gebeuren met zo’n jong iemand, kinderlijk nog, en ik zou willen zeggen: laten we alsjeblieft onze kinderen gaan opvoeden.”
Onze kinderen opvoeden begint bij een ouder die thuis is om de boel in de gaten te houden. Daar gaat in mijn ogen structureel iets mis. We kunnen wel allemaal naar een zogenaamde 24uurs economie willen, waarbij moeder ook (om en nabij) fulltime werkt. Maar bedenk wel dat dit doorweegt in de opvoeding van kinderen.
Waarom zeg je niet beide ouders die fulltime werken? opvoeding zou ook door de vader moeten gebeuren. verootjoo schreef:Mijn kinderen zitten ook niet de hele dag thuis. Ik ga ook niet de hele dag thuiszitten.
Ik ben ma-di-woe na schooltijd thuis en mijn man alle dagen na schooltijd.
Voor sommige kinderen is het oprecht ook beter als iemand buiten de ouders ze mede opvoed in de vorm van een KDV. Zodat die de kinderen kan leren wat normaal is en meldingen kan doen bij veilig thuis.
Electra63 schreef:mysa schreef:Vergeet niet: niet ieder kind láát zich opvoeden!
Precies, hij is veroordeeld tor TBS, hij heeft dus een psychische stoornis.
Kaja schreef:Onze kinderen opvoeden begint bij een ouder die thuis is om de boel in de gaten te houden. Daar gaat in mijn ogen structureel iets mis. We kunnen wel allemaal naar een zogenaamde 24uurs economie willen, waarbij moeder ook (om en nabij) fulltime werkt. Maar bedenk wel dat dit doorweegt in de opvoeding van kinderen.
Kaja schreef:verootjoo schreef:Mijn kinderen zitten ook niet de hele dag thuis. Ik ga ook niet de hele dag thuiszitten.
Ik ben ma-di-woe na schooltijd thuis en mijn man alle dagen na schooltijd.
Voor sommige kinderen is het oprecht ook beter als iemand buiten de ouders ze mede opvoed in de vorm van een KDV. Zodat die de kinderen kan leren wat normaal is en meldingen kan doen bij veilig thuis.
Ja hartstikke leuk bedacht, maar KDV, als in buitenschoolse opvang, houdt op als de kinderen naar voortgezet onderwijs gaan. Een hele belangrijke leeftijd, waarin een redelijk aantal kinderen sleutelkind worden.
fransje23 schreef:Kaja schreef:Onze kinderen opvoeden begint bij een ouder die thuis is om de boel in de gaten te houden. Daar gaat in mijn ogen structureel iets mis. We kunnen wel allemaal naar een zogenaamde 24uurs economie willen, waarbij moeder ook (om en nabij) fulltime werkt. Maar bedenk wel dat dit doorweegt in de opvoeding van kinderen.
Dat hoeft helemaal niet!
Er zijn vele manieren om kinderen op te voeden.
Daarbij is een thuisblijvende ouder ook niet per definitie een ouder die goed op kan voeden.
verootjoo schreef:Waarbij ze veel langer op school zitten dan op de basisschool, en prima korte tijd alleen thuis kunnen zijn. Dus meer tijd om werken te combineren.
Swah schreef:'Waarbij moeder ook'... Seriously?
Bovendien loopt dit in de Scandinavische landen prima. Was het hier maar zo goed geregeld.
Kaja schreef:Bij onnoemlijk veel (gewelds)incidenten worden ouders aangesproken op de opvoeding van hun kinderen. Vandaag bij de veroordeling van de moord op Elise Veldboer, de moord op Lisa, maar ook op rellende jongeren rondom de JCA.
fransje23 schreef:Kaja schreef:Bij onnoemlijk veel (gewelds)incidenten worden ouders aangesproken op de opvoeding van hun kinderen. Vandaag bij de veroordeling van de moord op Elise Veldboer, de moord op Lisa, maar ook op rellende jongeren rondom de JCA.
Waar haal je vandaan dat de ouders er op aan worden gesproken?
Bij jongeren kan ik mij nog iets voorstellen maar verder?
Electra63 schreef:Maar als de dader een psychische stoornis heeft, dan valt er weinig te voorkomen met opvoeding.
Kaja schreef:In het eerder geplaatste artikel over de veroordeling van de moord op Elise Veldboer, zegt haar zus laten we alsjeblieft onze kinderen op gaan voeden. Bij de moord op Lisa kwam naar voren dat we onze zonen op moeten voeden. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Kaja schreef:Swah schreef:'Waarbij moeder ook'... Seriously?
Bovendien loopt dit in de Scandinavische landen prima. Was het hier maar zo goed geregeld.
Zoals ik al aangaf een gevoelige snaar.
Vergelijkingen zeggen mij niets. Dat kun je alleen doen als alle factoren gelijk zijn, anders word het appels met peren vergelijken.