Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 07:47

NSC is gewoon een laffe partij. Dit staat volledig haaks op hun principes.

Maar nu weten we dat er op het gebied van asiel dus voorlopig weinig gaat veranderen. Geen spreidingswet en het blijft een zootje in Ter Apel. Ook geen spoedwet, maar een omslachtige noodwet die vervolgens bij de rechter sneuvelt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 07:53

Veronica2 schreef:
prompter schreef:
Ik heb van het begin af aan al gedacht dat Omtzigt gewoon niet geschikt is voor een eigen partij. Een goed kamerlid zijn (hoewel ik daar ook niet 100% van overtuigd ben) maakt je nog geen goed bestuurder.

Dat heb ik ook gedacht en dat heb ik toen ook in dit topic opgeschreven. Het is allemaal nogal wat.

Ben ik de enige die het ook erg zonde vindt van al die zwarte toner die verspild is aan die printjes?

Hahahahahaha nee die toner dat dacht ik ook.

Met Vroonhoven heb ik ook medelijden. Die is echt door de situatie rondom Omzigt voor de leeuwen gegooid. Zo sneu.

Van het slechtste jongetje van de klas schrik ik heel erg. Al die grafieken waar Nederland onderaan zit. En nog maar protesteren om van alles en nog wat terug te gaan dringen. Wat een schande dit.
Waterkwaliteit het slechtste is echt heel slecht voor de gezondheid van de inwoners.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 07:54

Veronica2 schreef:
prompter schreef:
Ik heb van het begin af aan al gedacht dat Omtzigt gewoon niet geschikt is voor een eigen partij. Een goed kamerlid zijn (hoewel ik daar ook niet 100% van overtuigd ben) maakt je nog geen goed bestuurder.

Dat heb ik ook gedacht en dat heb ik toen ook in dit topic opgeschreven. Het is allemaal nogal wat.

Ben ik de enige die het ook erg zonde vindt van al die zwarte toner die verspild is aan die printjes?

Ik ook. Maar hij had al 30 zetels in de peilingen zonder programma destijds. Man die bekend staat als lastig om mee te werken, burnout gehad… en dan in dit kabinet terechtkomen. Arme man ook wel. Ook Baudet heeft écht hoog gestaan. Mensen hebben inderdaad geen idee…

@irmaz - we kregen de mestuitrij uitzonderingsregels van de EU op voorwaarde dat de grondwaterkwaliteit goed bleef (als ik lubach mag geloven). Maar de kwaliteit is dus het slechts van heel Europa. Willen we meer of minder vervuiling? Meer, meer, meer!!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 07:56

Tango1979 schreef:
Weet je wat ik erg vind. Het liegen. Faber liegt. Schoof liegt.

Niemand gelooft dat Faber een positief advies van juristen heeft gekregen. Niemand gelooft dat Schoof niet heeft geweten dat het juridisch niet kan.

En ze blijven maar volhouden! Hoe dan?

NSC probeerde de nadruk op arbeidsmigratie te leggen ipv asiel

[ Afbeelding ]

Ze geven geen fiets om de grondwet en de rechtsstaat en dat is gewoon niet goed te praten. Ik vind het echt zó slecht allemaal.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 07:57

pien_2010 schreef:
Veronica2 schreef:

Hahahahahaha nee die toner dat dacht ik ook.

Met Vroonhoven heb ik ook medelijden. Die is echt door de situatie rondom Omzigt voor de leeuwen gegooid. Zo sneu.

Van het slechtste jongetje van de klas schrik ik heel erg. Al die grafieken waar Nederland onderaan zit. En nog maar protesteren om van alles en nog wat terug te gaan dringen. Wat een schande dit.
Waterkwaliteit het slechtste is echt heel slecht voor de gezondheid van de inwoners.

Ook niks nieuws. Ik gooi hem er nog maar een keer in, lubach legt de mestcrisis heel duidelijk uit: https://youtu.be/v-NpAkW9QRc?si=lT0ibtWXagvI4qJs

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 08:08

nps schreef:
Ik ook. Maar hij had al 30 zetels in de peilingen zonder programma destijds. Man die bekend staat als lastig om mee te werken, burnout gehad… en dan in dit kabinet terechtkomen. Arme man ook wel. Ook Baudet heeft écht hoog gestaan. Mensen hebben inderdaad geen idee…

Omtzigt heeft heel goed werk gedaan omtrent het aan het licht brengen van de toeslagenaffaire. Samen met Renske Leijten van de SP. Maar goed, dat maakt iemand nog geen goede partijleider uiteraard.

Maar waar Omtzigt nu staat is volstrekt onduidelijk. Van hoeder van de rechtsstaat naar bedreiging voor de rechtstaat. Want het gaat natuurlijk niet enkel over de noodwet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 08:12

Lubach kijken wij elke avond. Ik wist dat het slecht was maar zo slecht dat we echt de slechtste zijn wist ik niet.

Ik zie dat anders mbt Omzigt. Hij vond en vindt dat de kiezers uitslag gerespecteerd moet worden. Dat is de enige reden dat hij in dit kabinet is gaan zitten. Daar mag uiteraard iedereen van vinden wat hij wil.
Vervolgens heeft hij zich zelf als taak gesteld om de rechtsstaat te beschermen. Waarvoor Hulde.

Maar het is heel moeilijk. En iemand die een knots van een burnout heeft gehad die in zo'n wespennest functioneert dat is nogal wat. Bekend is dat de hersenen nog een hele tijd na een burnout gevoelig blijven voor weer een burnout. Ik vind het nog knap dat hij zo ver is gekomen. Ik had eerder verwacht dat hij af zou knappen. Het zijn nl 4 moeilijke mensen bij elkaar. Pfffffff

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 08:35

Loretta schreef:
nps schreef:

Omtzigt heeft heel goed werk gedaan omtrent het aan het licht brengen van de toeslagenaffaire. Samen met Renske Leijten van de SP. Maar goed, dat maakt iemand nog geen goede partijleider uiteraard.

Maar waar Omtzigt nu staat is volstrekt onduidelijk. Van hoeder van de rechtsstaat naar bedreiging voor de rechtstaat. Want het gaat natuurlijk niet enkel over de noodwet.

En goed werk doen is nog geen partijprogramma. Hij heeft wel de pech gekregen in het kabinet met het minste respect voor de rechtsstaat ooit terechtgekomen te zijn…

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 08:38

pien_2010 schreef:
Ik zie dat anders mbt Omzigt. Hij vond en vindt dat de kiezers uitslag gerespecteerd moet worden. Dat is de enige reden dat hij in dit kabinet is gaan zitten. Daar mag uiteraard iedereen van vinden wat hij wil.
Vervolgens heeft hij zich zelf als taak gesteld om de rechtsstaat te beschermen. Waarvoor Hulde.

Zodra het hoofdlijnenakkoord klaar was ging de ijskast van Wilders open en kwam alle racistische drek weer tevoorschijn. Compleet met een racistische minister die in omvolkingstheorieen gelooft. Omtzigt werkt vanaf dat moment mee aan dat racistische kabinet dat er voor wil zorgen dat vluchtelingen een onmenselijke behandeling krijgen. Dat staat volledig haaks op zowel rechtstaat als bestaanszekerheid.

Ik heb geen medelijden met Omtzigt, wel met de miljoenen mensen die door dit kabinet waaraan hij steun verleent ernstig worden gedupeerd. En dat ging gisteren geheel terecht over vluchtelingen, en daar kunnen we nog wel wat groepen aan toevoegen. Omtzigt had gewoon beter moeten weten. Met extreem rechts kun je geen rechtstaat beschermen. En de VVD heeft geen principes. Timmermans had dat op de verkiezingsavond gelijk al goed gezien door te zeggen, deze rechtse partijen moeten er samen uit zien te komen. Omtzigt had kunnen kiezen tussen wel of niet mee gaan met de extreemrechtse PVV of zijn partij als een fatsoenlijke rechtse middenpartij te profileren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 08:52

Ik ben het eens met Loretta.
Niets mis met een midden-rechts-conservatieve partij.

Ik vind Omtzigt een goede politicus met veel kennis m.b.t bepaalde dossiers, maar geen partijleider.
Maar hij is heel ervaren, hij is conservatief en ik vind hem ook rancuneus en een slechte verliezer.
Dat kon je zien met de verkiezing toen van lijsttrekker voor het CDA, net als Mona Keizer.
Dat zijn geen goede eigenschappen voor een partijleider.

De verkiezingsuitslag recht doen, ten koste van je eigen principes is geen goed idee.
Ik stem juist op een partij die uitsluit om met de PVV te regeren.
Water bij de wijn doen is normaal in de Nederlandse politiek en daar kan ik prima mee leven. Discriminatie en racisme zijn voor mij de grens.
Dat zou je nog onder controle kunnen houden, als alle andere coalitiepartijen daar eensgezind mee omgaan, maar BBB en VVD stimuleren dit zelfs en dan sta je als NSC erg alleen.
En door de peilingen, ben je dan ook nog eens extra kwetsbaar.
Indien er nieuwe verkiezingen komen, wordt NCS weggevaagd, zoals eerder FvD en BBB voor een deel.
Van mij mag daarom dit kabinet nog wel ff regeren, zodat de burgers de gevolgen van de leugens en valse beloftes door de PVV ondervinden.
En dan hoop ik, dat populistische partijen verdwijnen. *D

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 08:59

We weten nu iig hoe het zit.

GW wil perse het traject noodwet in. Hij weet, net als al zijn partijgenoten, dat die er niet gaat komen. Er is geen juridische ondergrond voor. Het kan met succes worden aangevochten bij de rechter. Maar ze gaan er vrolijk mee door.

En waarom? Zodat GW straks de schuld kan leggen bij: een coalitiepartij/de Raad van State/de (D66)rechters....

En daar werken VVD en NSC braaf aan mee.

Die 2 partijen mogen zich diep schamen. Van de BBB verwacht ik niet anders. Die zijn blij met hun Ministerspost en hebben verder weinig meningen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 08:59

Helaas als je hier en daar commentaar leest zijn er best veel mensen die het helemaal eens zijn met de sjit die gebeurd. Linkse hobbys (lees wereld leefbaar houden, cultuur, boeken, niet kunnen werken) moeten uitgevaagd worden, er is niks mis met het milieu en die opvreters moeten het land uit. Ja deze woorden heb ik meermaals gelezen afgelopen dagen -O-

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 09:11

Tango1979 schreef:
We weten nu iig hoe het zit.

GW wil perse het traject noodwet in. Hij weet, net als al zijn partijgenoten, dat die er niet gaat komen. Er is geen juridische ondergrond voor. Het kan met succes worden aangevochten bij de rechter. Maar ze gaan er vrolijk mee door.

En waarom? Zodat GW straks de schuld kan leggen bij: een coalitiepartij/de Raad van State/de (D66)rechters....

En daar werken VVD en NSC braaf aan mee.

Die 2 partijen mogen zich diep schamen. Van de BBB verwacht ik niet anders. Die zijn blij met hun Ministerspost en hebben verder weinig meningen.

Precies dit.

Ik vrees dan ook dat PVV’s populariteit niet per se veel gaat afnemen tov de verkiezingen voorafgaand aan deze. Hij banketstaaf zich er vast wel weer uit.

De hoop is wel dat de NSC stemmers en BBB stemmers switchen naar andere partijen, zodat we volgende keer wel een fatsoenlijk kabinet krijgen. En voor fatsoenlijk ligt de lat nu al wel heel laag…

Edit; denk dat VVD ook wel een optater krijgt hoor. Haar stemmers zijn loyaal maar dit loopt echt de spuigaten uit. Mijn ouders zijn bijv loyale VVD stemmers maar met hoe het nu gaat…

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 09:14

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 09:17

Ik lees dat het AD een fact check gedaan heeft over de waterkwaliteit { AD, de regionale sites, Nieuwscheckers en Pointer (KRO-NCRV) zochten het uit:)
https://www.ad.nl/binnenland/is-de-wate ... gle.com%2F

Wat mij opviel is deze regel:
",Nederland is al het afvoerputje van West-Europa: via beken en rivieren stroomt vervuild water uit het buitenland het land binnen”
ik vind het dan wel 'lekker makkelijk' om nederland 'de schuld' te geven.. als de landen waar de vervuiling begint, het gewoon 'wegspoelen'..

En dan komt daarna dit:
"De resultaten wijken weinig af van de rapportage van de Wageningen Universiteit waarnaar Volt verwijst. Deze is van 2019 en laat inderdaad zien dat Nederland het slechtste jongetje van de klas is. Daarbij hoort echter wel een disclaimer. Het Compendium voor de Leefomgeving, een samenwerking tussen onder meer het CBS, het RIVM en de Wageningen Universiteit schrijft: ,,De Nederlandse wateren scoren slecht ten opzichte van de wateren in de andere landen, doordat de methode van beoordelen tussen de landen verschilt."

Dat is iets wat best vaak terugkomt.. dat we binnen de EU blijkbaar toch dingen verschillend doen. Wat ik zo vermoeiend vind, is dat het erg lastig lijkt om aan normale gelijke informatie te komen. Iedereen lijkt voor eigen parochie te preken. Maak gewoon 1 meetmodel, en doe dat eerlijk. Hoe moeilijk kan het zijn. Voor CO2, mest, vervuiling, Pfas en die hele bende bij elkaar. Dan weet iedereen, en ieder land, waar ze aan toe zijn.
En, belangrijker, dan weten de inwoners ook waar ze aan toen zijn, want nu is het, in mijn ogen, een poppenkast waarbij mensen elkaar de maat blijven nemen "hij zegt zij zegt"

De ene keer is Duitsland top, want ze doen het op veel punten veel beter. Maar ja, minder bevolkt, minder druk, je kan het niet vergelijken, je kan het wel vergelijken. Dan mag je niet naar andere landen wijzen want dan wordt het een whataboutisme (ja dat land doet het slechter) maar dan mag je ineens wel naar andere landen wijzen (ja maar dat land doet het beter!)..

Ik hoop dat we een pittige tijd doorgaan (nou ja dat hoop ik natuurlijk niet letterlijk) maar dat hierna tijd is voor echte vernieuwing en herziening. Dat dit nu loopt zoals het loopt, en dat mensen ervan leren (waarbij ik er even niet vanuit ga dat ze dat niet doen). En dat sommige mensen zichzelf ook gaan schamen (en bijv uit de politiek gaan, als je het niet beter wil maken, ga dan weg gewoon) maar goed, dat laatste zal wel niet..

En wat denk belangrijk is, en wat we van de laatste verkiezingen geleerd zouden moeten hebben, is dat oppositie goed moet uitleggen wat er aan de hand is, zonder moddergooien, zonder vaagheden, gewoon duidelijk 'dit is wat het is, dit is wat er mis gaat, dit is hoe het zou moeten'. En dan gewoon herhalen..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 09:24

Juist deze oppositie (D66, GL/PvdA, CDA en ook Volt) gooien helemaal niet met modder, denken mee, doen redelijke voorstellen en zijn beleefd.

Juist dat hebben we de laatste jaren gemist van de oppositie. :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 09:27

Electra63 schreef:
Juist deze oppositie (D66, GL/PvdA, CDA en ook Volt) gooien helemaal niet met modder, denken mee, doen redelijke voorstellen en zijn beleefd.
Juist dat hebben we de laatste jaren gemist van de oppositie. :D

Ik zeg toch ook niet dat ze het niet doen :?

het is een suggestie in de algemene zin van het woord..
(ze mogen wel wat zichtbaarder zijn, dat wel)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 09:32

En CU ook, Bikker schijnt zich ook keurig maar principieel te gedragen.

Whereas Baudet tracht een frisse, wat extremere wind te laten waaien..

Tijd voor een nieuwe nacht van de lange messen..
Ik ben voor 98% blank, ik heb dat laten checken.

En ja, ik weet dat zijn partijtje geminimaliseerd is, maar hij heeft nog steeds spreektijd in datgene wat het hart van de democratie zou moeten zijn.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 09:35

Citaat:
",Nederland is al het afvoerputje van West-Europa: via beken en rivieren stroomt vervuild water uit het buitenland het land binnen”
ik vind het dan wel 'lekker makkelijk' om nederland 'de schuld' te geven.. als de landen waar de vervuiling begint, het gewoon 'wegspoelen'..

1: het water is wanneer het Nederland binnenkomt lang niet zo vervuilt als dat het het verlaat.
2: Datzelfde water wordt ook al in de andere landen gemeten en daar is de waterkwaliteit dan blijkbaar nog wel beter.

Er zijn op Europees niveau afspraken gemaakt mbt waterkwaliteit en daar wordt in meegewogen dat Nederland aan het einde van de pijplijn zit. Daarnaast komt grondwater en stilstaande vennen niet uit het buitenland en ook daar zijn problemen. Voor wat bronnen:
https://www.rivm.nl/nieuws/aanpak-vervu ... beschermen
https://www.drinkwaterplatform.nl/vervu ... lossingen/

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 09:44

Wat ik gisteren behoorlijk genant vond voor het kabinet was dat de oppositie moest komen met het verzoek van de burgemeesters van de plaatsen rondom Ter Apel dat de minister van Asiel voor hen niet te bereiken.
Eerst was het verzoek om een crisis-overleg tussen burgemeesters en minister van asiel of de premier waarbij de premier antwoorde dat hij dat niet ging doen. Daarna wist een andere oppositieleider te melden dat er gewoon een regulier overleg bestond tussen het ministerie en de betrokken burgemeesters maar dat Faber zich daar nog nooit had laten zien. Verzoek aan de premier was om zijn minister aan te spreken op het niet goed uitvoeren van haar taak. Dat ging onze premier niet doen zei hij :\

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 09:50

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 10:01

irmaz schreef:
Citaat:

1: het water is wanneer het Nederland binnenkomt lang niet zo vervuilt als dat het het verlaat.
2: Datzelfde water wordt ook al in de andere landen gemeten en daar is de waterkwaliteit dan blijkbaar nog wel beter.

Er zijn op Europees niveau afspraken gemaakt mbt waterkwaliteit en daar wordt in meegewogen dat Nederland aan het einde van de pijplijn zit. Daarnaast komt grondwater en stilstaande vennen niet uit het buitenland en ook daar zijn problemen. Voor wat bronnen:
https://www.rivm.nl/nieuws/aanpak-vervu ... beschermen
https://www.drinkwaterplatform.nl/vervu ... lossingen/

Maar dus eigenlijk schrijf jij dat het onderzoek (de fact check) van het AD niet klopt? Of bedoel je het anders?

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 10:13

pmarena schreef:
Ik zou zeggen: teken op zijn minst hier en daar een petitie en geef er een paar euro aan uit om een klein steuntje in de rug te geven bij de organisaties die de regering willen verplichten hun (onze!) verantwoordelijkheid te nemen voor de natuur :j

https://www.greenpeace.org/nl/

https://milieudefensie.nl/campagnes

Bedankt voor de link! Meteen gedaan.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 10:20

Cer schreef:
Maar dus eigenlijk schrijf jij dat het onderzoek (de fact check) van het AD niet klopt? Of bedoel je het anders?

Deze fact check (dank voor het delen!) geeft aan dat "Nederland heeft de slechtste waterkwaliteit van Nederland" lastig te meten is, want waterkwaliteit wordt kennelijk op verschillende manieren gemeten. Jij lijkt nu nogal vlotjes de conclusie te trekken - we vervuilen zelf niet, het water is al vervuild als het Nederland in gaat. En dat is en niet wat het artikel zegt, en niet waar. De conclusie is dan ook:

AD schreef:
De opmerking van Volt dat maar 1 procent van het Nederlandse oppervlaktewater aan de minimale eisen voldoet, is juist wanneer de Nederlandse criteria daarop worden losgelaten. Dat daarmee Nederland het slechtst scoort van Europa is niet te zeggen, omdat elk land zijn eigen methode van beoordelen gebruikt.

Grappig is wel, dat pointer - die mee fact checkte - een heel ander artikel eraan wijdt: https://pointer.kro-ncrv.nl/nee-nederla ... van-europa. Uit dit artikel over dat Nederland zichzelf de strengste normering toekent:

Pointer schreef:
De stelling van de BBB, dat Nederland zichzelf ‘de strengste eisen heeft opgelegd’ voor de waterkwaliteit is onwaar. Voor vervuiling met chemische stoffen zijn de eisen in alle lidstaten gelijk. Voor ecologische vervuiling (met bijvoorbeeld stikstof en fosfor) mogen lidstaten zelf doelen stellen, daarom kunnen deze onderling verschillen. Uit vergelijkingen met omliggende landen - voor zover mogelijk - blijkt niet dat Nederland veel strengere normen voor vervuilende stoffen hanteert. Bovendien ziet de Europese Commissie erop toe dat lidstaten voor vergelijkbare wateren,vergelijkbare doelen stellen.

Ook uit het artikel:

pointer schreef:
Naar aanleiding van een motie van BBB en SGP is onlangs nog zeer gedetailleerd gekeken naar mogelijke verschillen tussen Nederlandse, Belgische en Duitse normen voor waterkwaliteit. Die zijn er, maar klein. Duitsland hanteert bijvoorbeeld voor fosfor een maximale concentratie van 0,11 mg per liter, waar Nederland een bovengrens van 0,10 mg per liter aanhoudt. Voor stikstof is een directe vergelijking lastiger, omdat de Duitse methode iets afwijkt van de Nederlandse. Omgerekend zijn die verschillen echter minimaal.

pointer schreef:
Volgens onderzoekers Van Gaalen en Van der Kamp is het ook niet zo dat we onze vervuiling alleen importeren. Sterker: rivierwater uit de Rijn en Maas is bij de grens nu een stuk schoner dan vroeger en wordt tegenwoordig ook gebruikt om het zoutgehalte in polders te verlagen. Een onbedoeld neveneffect van dit ‘spoelen’ is dat vervuiling in de regionale wateren verdunt. Verder stroomafwaarts verslechtert de waterkwaliteit van rivieren, legt Van de Kamp uit. “Het water van de Rijn is bij uitmonding in de Noordzee voor sommige stoffen viezer dan bij aankomst in Nederland.”

Dus wel goed lezen graag. En weetje, je kan het gooien op de normering, je kan het gooien op het buitenland, je kan wel honderd miljoen redenen verzinnen om maar niet je verantwoordelijkheid te nemen - puntje bij paaltje is het water gewoon vervuild en puntje bij paaltje gebeurt dat in NEderland, en het uitrijden van mest heeft daar aandeel aan. Punt. Einde. Kan het niet leuker maken. Dit riekt een beetje naar excuses zoeken om maar niet zelf iets te hoeven doen, want dat doet pijn. Maar goed, misschien drinkt iemand wel eens uit de sloot en ervaart dan dat het water niet vervuild smaakt, dus waar maken we ons eigenlijk druk om.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 10:31

Jouw toon is precies de reden dat ik dit topic persoonlijk echt heel vervelend vind. Dat belerende toontje, met een tikje belediging eronder. Maar misschien bedoel je het niet zo.

Ik deel simpelweg een bericht van het AD, een fact check bericht, en daar quote ik pasages uit. In plaats van dat ik (en waarschijnlijk ook andere mensen) 'beter moeten lezen graag' zouden ze een artikel ook beter in elkaar moeten kunnen zetten.
Ik zoek geen excuses ergens voor, wat een rare conclusie. Zou het artikel dan ergens excuses voor zoeken?

Citaat:
Jij lijkt nu nogal vlotjes de conclusie te trekken

Ik trek de volgende conclusie "Wat ik zo vermoeiend vind, is dat het erg lastig lijkt om aan normale gelijke informatie te komen."
dat jij dat niet juist vind, had je ook kunnen melden zonder al die negatieve toevoegingen..

Ik spreek niemand persoonlijk aan, maar jij target even negativiteit op mijn post, met daarbij nog een paar extra aannames.. Ik flikker geen mest in de sloot hoor, ik weet niet helemaal welke verantwoordelijkheid ik moet nemen? Of spreek je eigenlijk de boer aan? Nou goed, ik snap je gewoon niet goed denk :)