Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mylittlejoy

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 10:14

Wat ik heb begrepen wil Zelensky eerst praten over veiligheidsgaranties van de VS. Logisch, waarom tekenen voor dat je alleen maar inlevert. Ik acht Zelensky hier idd ook intelligent genoeg voor. Hij weet welke kaarten hij in handen heeft.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 10:18

Volgens RTL is Zelensky nu onderweg naar Trump ...

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 10:25

Ah, jammer...
Maar inderdaad vertrouwen dat Zelensky niet zomaar tekent en een goed beveiligingsteam om zich heen heeft.

Citaat:
Trumps adviseur Peter Navarro wil de grens met Canada herzien. Hij dringt aan op ‘onderhandelingen’ hierover.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 10:28

Zelensky tekent alleen wanneer er veiligheidsgaranties zijn, zwart/wit op papier en niet een losse opmerking van demente trump dat dat wel goed komt.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 10:38

Het gaat niet om de intelligentie van Zelensky. Het gaat om de druk waaronder het land staat. En de eventuele krachten die druk zetten op Zelensky. Dus het kan sec gezien, ook nog wel wat tegenvallen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 10:45

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 10:48

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 10:50

mysa schreef:
Het gaat niet om de intelligentie van Zelensky. Het gaat om de druk waaronder het land staat. En de eventuele krachten die druk zetten op Zelensky. Dus het kan sec gezien, ook nog wel wat tegenvallen.

Zelensky heeft zelf aangegeven dat hij niets tekent waar de volgende generaties voor moeten betalen zonder dat ze veilig in heel Oekraïne kunnen leven, dus geen veiligheid geen overeenkomst. Trump wil dat Europa er maar voor moet zorgen dat er een vredesmacht komt. Hij wil alleen plunderen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 10:54

Overname van de luchtverkeersleiding door Musk
https://x.com/maddenifico/status/1895300814216012215

In wat alleen maar beschreven kan worden als een regelrechte corruptie, staat Starlink van Elon Musk op het punt om een ​​contract van 2,4 miljard dollar binnen te halen om de communicatie van de luchtverkeersleiding te herzien.

https://x.com/tokitaeII/status/1895118776133394437
De FAA staat op het punt een contract van 2,4 miljard dollar met Verizon te annuleren en het OVER TE DRAGEN AAN STARLINK.

- Musk ontslaat FAA-medewerkers
- Musk krijgt een kijkje achter de schermen bij het contract van Verizon
- Musk krijgt een kijkje in het communicatiesysteem dat door Verizon wordt gebouwd
- Musk annuleert contract met Verizon en krijgt het voor zichzelf

Maarrr Latijns Amerika heeft de Starlink contracten geannuleerd.
https://x.com/JamesFLoveIV/status/1895154093254951345
Starlink-contracten geannuleerd in Latijns-Amerika, kosten 29 miljard dollar.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 10:56

Ja, bizar dat zoiets legaal kan wat Musk nu allemaal doet. Maar schijnbaar is dit wat de Trump administratie wil (en hun stemmers)? De Tate broers zijn ook geland in Amerika...

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 11:01

Het is bijna niet meer bij te houden wat er allemaal gebeurt...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 11:02

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 11:38

https://www.theguardian.com/us-news/202 ... t-database

De database met misconduct gepleegd door politie is offline gehaald.

Citaat:
The police misconduct database, the first of its kind, was not publicly available. Law enforcement agencies could use the NLEAD to check if an officer applying for a law enforcement position had committed misconduct, such as excessive force.

Wat betekent dit concreet? Zolang een agent niet wordt opgepakt voor een misdrijf, kan hij zn gang gaan. Dit is in lijn met wat Trump eerder heeft gezegd, dat hij de politie de vrije hand wil geven en lijkt een eerste stap in die richting.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 11:46

mylittlejoy schreef:
https://www.theguardian.com/us-news/202 ... t-database

De database met misconduct gepleegd door politie is offline gehaald.

Citaat:
The police misconduct database, the first of its kind, was not publicly available. Law enforcement agencies could use the NLEAD to check if an officer applying for a law enforcement position had committed misconduct, such as excessive force.

Wat betekent dit concreet? Zolang een agent niet wordt opgepakt voor een misdrijf, kan hij zn gang gaan. Dit is in lijn met wat Trump eerder heeft gezegd, dat hij de politie de vrije hand wil geven en lijkt een eerste stap in die richting.

Lijkt de kerk wel, die schooven/schuiven? hun probleempjes ook door naar een ander plekje dat van niks weet.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 12:49

BigOne schreef:
Zelensky heeft zelf aangegeven dat hij niets tekent waar de volgende generaties voor moeten betalen zonder dat ze veilig in heel Oekraïne kunnen leven, dus geen veiligheid geen overeenkomst. Trump wil dat Europa er maar voor moet zorgen dat er een vredesmacht komt. Hij wil alleen plunderen.

De aanvankelijk scherpe woorden en de ommekeer die erop volgde hebben alles te maken met de veelbesproken grondstoffendeal die Trump en Zelensky later vandaag naar verwachting gaan ondertekenen. Het is een 'raamwerk' voor verdere economische samenwerking tussen de twee landen. In Oekraïne hopen ze dat het zowel op diplomatiek als economisch gebied een hoop kan brengen.

Dit stond op nos.nl
Er wordt toch nog steeds gerekend op een teken-moment.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 13:01

Babootje schreef:
Veronica2 schreef:
En bovendien heeft deze oorlog ervoor gezorgd heeft dat bij alle NAVO leden de defensie-uitgaven omhoog zijn gegaan in de begrotingen, buiten de NAVO ongetwijfeld ook. Daar verdienen bedrijven die defensiemateriaal maken dus geld aan er zitten er in Amerika genoeg.

Maar ook hier zie je dat de EU onafhankelijk wil worden van de US als het om het ontwikkelen en produceren van wapens gaat. Genoeg kennis aanwezig (ook nucleaire overigens).
Rheinmetall schroeft zn productie op (heeft trouwens ook een vestiging in Oekraine) en autofabrikanten in DL overwegen een deel van hun productiecapaciteit in te zetten voor de wapenproductie.
Oekraine is al de grootste FPV producent ter wereld. Reden te meer dat wordt gezegd dat Oekraine nooit in handen van Rusland mag vallen.

Er is inderdaad genoeg kennis aanwezig in Europa, daar kan op doorgebouwd worden. Er wordt de laatste tijd allerlei onzin de wereld ingeholpen dat er geen samenwerking mogelijk is, maar in werkelijkheid kan dat wel. Niet altijd optimaal, aldus Onno Eichelsheim gisteren bij Eva, maar het werkt. Er kan hier en daar wel wat aangepast worden, maar dat kan allemaal.

Babootje schreef:
De legertop vervangen klinkt ook erg dicatorachtig
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1918347 ... oorzitting
WASHINGTON - Vijf voormalige defensieminsters - van zowel Democratische als Republikeinse regeringen - vragen het Amerikaanse Congres om onmiddellijk hoorzittingen te houden over de recente ontslagen van verschillende militaire leiders door de regering-Trump. Dat blijkt uit een brief waarover persagentschap AP beschikt.

Hier zakt toch je broek vanaf? Hiermee heeft Trump zichzelf letterlijk ontwapend, de Amerikaanse strijdkrachten kunnen niet zonder helder leiderschap. Maar als het dan toch zo moet dan hoop ik de Canada of de UK deze mensen al een baan heeft aangeboden, desnoods als consultant.

Weet iemand het tailnummer van het vliegtuig van Zelensky?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 13:04

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 13:21

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 14:10

Onbevestigd: er gaan verhalen rond dat Euro NCAP vanaf volgend jaar lagere veiligheids scores toe gaat wijzen aan auto's die bediend worden met een touchscreen. Het idee erachter is dat je voor het bedienen van een touchscreen altijd je ogen van de weg moet halen voor teveel seconden en dat hoeft niet als je allerlei gewone knopjes hebt. Die Tesla's, die hebben toch zo'n scherm?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 14:22

Ja, dat heb ik in mijn Golf ook. Ik vind die knopjes juist ervoor zorgen dat ik de hele tijd in de richting van dat scherm staar. Je kunt nu niet bepaald blind typen voor het invoeren van een adres in je navigatie.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 14:40

prompter schreef:
Ja, dat heb ik in mijn Golf ook. Ik vind die knopjes juist ervoor zorgen dat ik de hele tijd in de richting van dat scherm staar. Je kunt nu niet bepaald blind typen voor het invoeren van een adres in je navigatie.

Maar dat hoor je ook te doen voordat je vertrekt }> O:) . Zeggen ze.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 14:51

Heel veel auto’s hebben die schermen, volgens mij?

Nee, dan kunnen we beter een kaart lezen tijdens het rijden, of cassettebandjes wisselen :D

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 14:52

Ik persoonlijk vind niet dat een auto met scherm meer afleidt dan een auto zonder scherm.
Het ligt er echt aan hoe je het zelf gebruikt.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 15:13

Cer schreef:
Heel veel auto’s hebben die schermen, volgens mij?

Nee, dan kunnen we beter een kaart lezen tijdens het rijden, of cassettebandjes wisselen :D

Broodje eten, fruitella uitpakken.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 15:32

Ik vind het scherm wel afleidend vooral als de android auto connectie niet goed werkt en je ineens je navi kwijt bent bijvoorbeeld. Het is wel fijn dat je gewoon tegen je auto kunt roepen waar je heen wil of een berichtje dicteren etc.

Maar ik ben blij dat bijvoorbeeld de bediening van de climate control gewone knopjes heeft en ik niet in een scherm moet bladeren.

Het heeft voor- en nadelen :j