Janneke2 schreef:martichr schreef:Dat is in Nederland zo geregeld, de langstlevende krijgt het vruchtgebruik van de gehele erfenis en betaald ook de successierechten van de kinderen die pas kunnen beschikken over hun deel na overlijden van ouder 2.
Ja kijk....
Ik heb twee of drie keer (hangt af van hoe je telt, de details doen nu niet ter zake)
'met dit bijltje gehakt' - en inmiddels is het in Nederland dus anders geregeld.
Volgende vraag:Citaat:Rijk heeft er overigens niets mee te maken. De rijke zonder kinderen betaald met een huis tot 1,45 miljoen nog steeds 0 euro, Jan modaal met een huis van 4 ton mag straks ipv een paar duizend, 20 a 30 duizend aftikken met het PVDA voorstel..
Naar rato pakt de PVDA met een aanpassing van de successiewet naar mijn mening de verkeerde groep bovenmatig,ik ben op zich wel voorstander van een verhoging van de vermogensbelasting
Rijk heeft er volgens mij wel mee te maken, want
in het voorstel van de PvdA
wordt de rijke beslist hoger belast dan nul euro...
Nee het is niet anders geregeld, wettelijk krijgen de kinderen een niet opeisbare geldvordering op de langstlevende ouder, de ouder krijgt het gebruik van de woning en alle overige goederen.