Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 09:53

Ja maar daar hopen die mannetjesputters dan een triootje mee te kunnen scoren, dat vinden ze minder erg <<)

Het zou het mooiste zijn als Zelensky aan Trump 50% van de aardmetalen geeft in de bezette gebieden.
Dat Trump (nouja de USA!) die mag hebben. Maar dan moeten de Amerikanen zelf het gebied veilig houden. En ze moeten het zelf uit de grond halen.

pien_2010

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 10:00

Trump is onbetrouwbaar dus nee dat is helemaal niet zo'n goede deal. Oekraïne bij de NAVO en dan een deal dat de VS samen met Oekraïne de grondstoffen gaan exploiteren. Dat is een goede deal!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 10:20

Trump is allang weg voordat er iets uit de grond gehaald kan worden.

Ik weet niet hoe realistisch NAVO lidmaatschap is.... en hoeveel je dan van de VS kan verwachten qua NAVO-inzet.... The next best thing is denk ik dat de VS uit eigenbelang de regio veilig houdt: omdat hun mensen daar aan het minen zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 10:46

Oekraïne had al bijna in de NAVO gezeten en als Trump om is dan is dat zeker realistisch.. Erdogan zegt ook achter Oekraïne te staan. Dus het al niet realistisch vinden door te veel mensen alleen omdat Poetin dat niet ziet zitten, vind ik onlogisch.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 10:49

Ik heb het helemaal niet over Putin. Jij denkt dat Trump bijna om is, om Ukraïne in de NAVO op te nemen, en dan vervolgens ook volledig zijn Amerikaanse troepen in te zetten..... :? Volgens mij zitten we daar echt nog wel een stukje vanaf....helaas.

Nu kan bij Trump natuurlijk zomaar ineens de wind weer de andere kant op waaien.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 11:02

Je geeft het antwoord in je laatste zin. Op dit moment lijkt het wel of niets is wat het lijkt.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 11:30

Qimm schreef:
Hij is echt een meester gaslighter en het idiote is de hoeveelheid mensen die zijn leugens automatisch voor waar aannemen en de echte waarheid als fake news wegzetten. En zo worden leugens waarheid en het zijn er zoveel dat het gewoon dweilen met de kraan open is en hij komt er gewoon mee weg ...

Hulde aan Macron die genoeg ballen had om er live tegenin te gaan.

De leugens vinden een grond omdat mensen het graag wíllen geloven en omdat je alleen met een groep een bepaald doel kan dienen. Het is voor veel mensen enorm lastig om kritisch te zijn op de informatie en om onderscheid te maken tussen wat wel of niet waar is. En hoe kunnen wij nou precies weten wat wel en wat niet klopt? Ergens in geloven en mensen mee krijgen daarin kan een hele sterkte stroming laten ontstaan, kijk naar religieuze overtuigen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 12:30

Is deze al voorbij gekomen in het rijtje van halve waarheden en hele leugens?
Video (ca. 4 minuten): https://nos.nl/video/2557345-wat-zit-er-achter-trumps-heffingen-voor-de-europese-unie

Samenvatting
Trump: “de EU behandelt ons heel slecht. Ze kopen niets van ons. We gaan maatregelen nemen en de juiste balans maken.”
De feiten
* Goederen/spullen: van EU naar VS: €502 miljard. Van VS naar EU: €344 miljard. Handelstekort VS: €158 miljard.
* Diensten (o.a. apps en big tech diensten van Apple en Google): van EU naar VS: €319 miljard. Van VS naar EU : €427 miljard. Handelsoverschot VS: €108 miljard.
De handel tussen VS en EU is dus veel eerlijker dan Trump beweert.

Maar Trump kijkt alleen naar de goederen omdat die banen opleveren (geldt ook voor de EU).

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 12:49

Volgens mij gaat het nu vooralsnog alleen om de autoindustrie en aanverwante materialen.
De autoindustrie is vooral uit de US vertrokken (naar Canada) en de Amerikanen kopen graag EU auto's.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 13:08

Er zal wel een hoop toverkracht en geluk nodig zijn om de Rustbelt nieuw leven in te blazen. Trump heeft het beloofd en de mensen daar geloven het. Maar het kan niet uit omdat het geen voordelen oplevert. Misschien wil Trump wel een enorme subsidie verstrekken om de boel aan de gang te helpen, maar het zal zich nooit terugbetalen en de rekening komt bij de burgers terecht.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 22:37

Trump kan zich niet herinneren dat hij Zelensky een dictator heeft genoemd :')

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 22:39

Ah, hij is bij Rutte in de leer geweest.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 22:39

Daar moest ik ook meteen aan denken, ja

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 22:44

Nado schreef:

:)
Leerling overtreft meester. Rutte had alleen geen actieve herinneringen maar Trump heeft er helemaal geen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 23:04

Qua wie hoeveel geld heeft besteed aan Oekraïne: is het niet ook zo dat veel van die wapens en voertuigen in de USA worden gemaakt/besteld/gekocht, dus aan het eind van de rekensom ook een deel van het geld weer terug is gekomen in de USA?

Op bnr las ik de cliffhanger: Rutte hint op ‘grote aankondigingen’, na bezoek aan Trump.
Benieuwd wat dat zal zijn.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 23:09

Marigold schreef:
Qua wie hoeveel geld heeft besteed aan Oekraïne: is het niet ook zo dat veel van die wapens en voertuigen in de USA worden gemaakt/besteld/gekocht, dus aan het eind van de rekensom ook een deel van het geld weer terug is gekomen in de USA?

Ja, plus de besparing van niet hoeven vernietigen, want wat naar Oekraine ging waren oude voorraaden en anders over de datum. Ook nog eens werkelijk goed geteste systemen nu en dus werkgelegenheid met goede salarissen. Amerika heeft tot nu toe dus enkel winst van deze oorlog zonder dat het ze ook maar 1 amerikaanse soldaar gekost heeft. Er kan dus iemand inderdaad niet rekenen.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 23:14

Fase 1 van de Epstein files zijn vrijgegeven.....aan een drietal geselecteerde influencers.

https://time.com/7262542/pam-bondi-jeff ... ein-files/

Het vermoeden is dat er niets in zit wat niet al bekend was, zoals de flight logs en adressenboek (beide komt Trump in voor). Maar ik snap niet goed dat er een commissie is aangesteld hiervoor, die vervolgens volledig buitenspel staat. Dat de info vervolgens ook gedeeld wordt via influencers is al helemaal bizar.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 23:52

mysa schreef:
Nado schreef:

:)
Leerling overtreft meester. Rutte had alleen geen actieve herinneringen maar Trump heeft er helemaal geen.

Sterker nog, Trump kon het zich 'niet voorstellen' dat hij Zelensky een dictator heeft genoemd. Nog even en er is no such thing as a dictator. (dat No Such Thing heeft bij mij wel stevig post gevat)

Marigold schreef:

Op bnr las ik de cliffhanger: Rutte hint op ‘grote aankondigingen’, na bezoek aan Trump.
Benieuwd wat dat zal zijn.

En bovendien heeft deze oorlog ervoor gezorgd heeft dat bij alle NAVO leden de defensie-uitgaven omhoog zijn gegaan in de begrotingen, buiten de NAVO ongetwijfeld ook. Daar verdienen bedrijven die defensiemateriaal maken dus geld aan er zitten er in Amerika genoeg.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 09:18

Veronica2 schreef:
En bovendien heeft deze oorlog ervoor gezorgd heeft dat bij alle NAVO leden de defensie-uitgaven omhoog zijn gegaan in de begrotingen, buiten de NAVO ongetwijfeld ook. Daar verdienen bedrijven die defensiemateriaal maken dus geld aan er zitten er in Amerika genoeg.

Maar ook hier zie je dat de EU onafhankelijk wil worden van de US als het om het ontwikkelen en produceren van wapens gaat. Genoeg kennis aanwezig (ook nucleaire overigens).
Rheinmetall schroeft zn productie op (heeft trouwens ook een vestiging in Oekraine) en autofabrikanten in DL overwegen een deel van hun productiecapaciteit in te zetten voor de wapenproductie.
Oekraine is al de grootste FPV producent ter wereld. Reden te meer dat wordt gezegd dat Oekraine nooit in handen van Rusland mag vallen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 09:35

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 09:39

Als het goed is wordt vandaag die mineralen overeenkomst getekend. Ik hoop dat het goed uitpakt voor Oekraïne. Vraag me wel af hoe Rusland gaat reageren op de recente ontwikkelingen.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 09:49

Je wil bijna schreeuwen 'doe het niet!"... zo'n contract betekent niks voor Trump.
Maar mijn vertrouwen in de intelligentie van Zelensky is groter dan mijn wantrouwen in Trump.
Dus het zal hopelijk een goed contract zijn.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 09:50

De legertop vervangen klinkt ook erg dicatorachtig
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1918347 ... oorzitting
WASHINGTON - Vijf voormalige defensieminsters - van zowel Democratische als Republikeinse regeringen - vragen het Amerikaanse Congres om onmiddellijk hoorzittingen te houden over de recente ontslagen van verschillende militaire leiders door de regering-Trump. Dat blijkt uit een brief waarover persagentschap AP beschikt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 09:51

Polar schreef:
Je wil bijna schreeuwen 'doe het niet!"... zo'n contract betekent niks voor Trump.
Maar mijn vertrouwen in de intelligentie van Zelensky is groter dan mijn wantrouwen in Trump.
Dus het zal hopelijk een goed contract zijn.

Ik las ook weer dat het bezoek van Zelensky vandaag niet doorgaat en dat Zelensky nog niet van plan is te tekenen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 09:53

Hij zou al onderweg zijn en het contract was goedgekeurd door Oekraïne? Maar het kan nog alle kanten op gaan imo.