Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
996981 schreef:Bewust naaktfoto’s sturen valt toch niet in dezelfde categorie als stiekem gefotografeerd worden terwijl je boodschappen doet of aan het werk bent?
996981 schreef:Dan nog steeds. Een meisje stuurt die foto naar haar vriendje. Die meisjes zijn niet fout. De jongens die ze doorsturen zijn fout. Als je boodschappen doet ben je niet fout. De mannen die dan foto’s van je maken zijn fout.
Electra63 schreef:996981 schreef:Dan nog steeds. Een meisje stuurt die foto naar haar vriendje. Die meisjes zijn niet fout. De jongens die ze doorsturen zijn fout. Als je boodschappen doet ben je niet fout. De mannen die dan foto’s van je maken zijn fout.
Natuurlijk zijn die meisjes niet fout.
Maar jongens/mannen hebben toch iets van haantjesgedrag.
Ga een sportkantine in of een kroeg en mannen worden roofdieren ofzo.
996981 schreef:Ik heb het idee dat we in een tweede feministische golf zitten. Super dat vrouwen in Nederland dezelfde rechten hebben. Maar in de praktijk betekent het vaak dat de vrouw betaald werk heeft gekregen náást het onbetaalde werk. Vrouwen dragen nog steeds veelal het huishouden en zorg voor kinderen en familie. Dat zien we nog steeds als typische vrouwen dingen. Mannen zijn niet meegegroeid in het feminisme. En met een beetje pech roepen ze staalhard dat wij vrouwen zelf toch zo graag wilden werken en nu dus niet moeten zeuren
996981 schreef:Ik heb het idee dat we in een tweede feministische golf zitten. Super dat vrouwen in Nederland dezelfde rechten hebben. Maar in de praktijk betekent het vaak dat de vrouw betaald werk heeft gekregen náást het onbetaalde werk. Vrouwen dragen nog steeds veelal het huishouden en zorg voor kinderen en familie. Dat zien we nog steeds als typische vrouwen dingen. Mannen zijn niet meegegroeid in het feminisme. En met een beetje pech roepen ze staalhard dat wij vrouwen zelf toch zo graag wilden werken en nu dus niet moeten zeuren
996981 schreef:Eens. Want wie bepaald er wie goed is? Het is bekend dat we graag mensen om ons heen hebben die op ons lijken. Ook op het werk. Bij twee geschikte mensen waarbij de een man is en de ander vrouw zullen mannen eerder voor een man kiezen. Zolang de meeste mensen in de top van het bedrijfsleven en de politiek man zijn is het voor vrouwen dus moeilijker ertussen de komen. Ook als zij dezelfde of slechts betere kwaliteiten hebben
Benzz schreef:996981 schreef:Ik heb het idee dat we in een tweede feministische golf zitten. Super dat vrouwen in Nederland dezelfde rechten hebben. Maar in de praktijk betekent het vaak dat de vrouw betaald werk heeft gekregen náást het onbetaalde werk. Vrouwen dragen nog steeds veelal het huishouden en zorg voor kinderen en familie. Dat zien we nog steeds als typische vrouwen dingen. Mannen zijn niet meegegroeid in het feminisme. En met een beetje pech roepen ze staalhard dat wij vrouwen zelf toch zo graag wilden werken en nu dus niet moeten zeuren
Daarom zullen we richting de Deense gedachte moeten gaan, daar is het raar als je als vrouw parttime werkt. Het is nog vreemder dat je kinderen niet naar de opvang gaan.
Spanje is ook veel verder, daar is het ook de normaalste zaak dat vrouwen fulltime werken naast het gezi.
fokfanaat schreef:Noorwegen is natuurlijk superrijk, kan echt niet overal. Moet ook ergens van betaald worden. En niet iedereen zit erop te wachten een half jaar volledig thuis te zitten, er zijn ook mensen die werken leuk vinden.
fransje23 schreef:Het is ook wel bijzonder dat we nooit een vrouw als minister-president hebben gehad.
Ook nu zit dat er waarschijnlijk niet in.
Electra63 schreef:Een collega met hoofddoek heeft model gestaan voor een vacature in onze organisatie.
Zij heeft zoveel haatreacties gehad en zij zei: het ergste is, dat ik me bij (racistische) opmerkingen op internet of op een afdeling, de steun ontbreekt, niemand zegt wat en iedereen voelt zich ongemakkelijk.
Terwijl zij wel fijne collega's heeft op haar afdeling. Op zo'n moment voelt zij zich alleen.
fransje23 schreef:Electra63 schreef:Dat is niet te hopen, dan wordt het Mona Keijzer of lidewij de Vos, Dylan Yesilgoz of Esther Ouwehand of Bikker.
Geen van allen geschikt als MP in mijn ogen, helaas.
Dat vind ik inderdaad ook geen aantrekkelijk idee.