Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:16

DubbelFun schreef:
Heb je daar ooit nog een antwoord op gekregen ??

Nee, ik heb dat verteld in een telefoongesprek. mijn gesprekspartner van de PvdD zei toen dat zij alle dieren beschermden. Ik ben daar verder niet op door gaan discussieren want dan zien zij de slachtoffers van de wolven dus niet als dieren- het is natuurlijk duidelijk dat pure roofdieren die enkel van vlees kunnen leven zoals wolven dat dan ergens moeten gaan halen. Van onze schapen- en ponyweitjes maar dat wilden ze niet zien of vinden ze niet belangrijk .O ja, die schapen zouden toch naar de slacht gaan, dat was ook nog een argument wat PvdD gebruikt maar in het gesprek dat ik heb gehad werd dat toen niet genoemd door die medewerker.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:48

Heb net mijn vorige week gevonden drol toch maar gemeld via het Wolvenmeldpunt van BIJ12. Snap wel waarom mensen niet zoveel melden wat een hoop dingen moet je invullen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:01

anjali schreef:
DubbelFun schreef:
Heb je daar ooit nog een antwoord op gekregen ??

Nee, ik heb dat verteld in een telefoongesprek. mijn gesprekspartner van de PvdD zei toen dat zij alle dieren beschermden. Ik ben daar verder niet op door gaan discussieren want dan zien zij de slachtoffers van de wolven dus niet als dieren- het is natuurlijk duidelijk dat pure roofdieren die enkel van vlees kunnen leven zoals wolven dat dan ergens moeten gaan halen. Van onze schapen- en ponyweitjes maar dat wilden ze niet zien of vinden ze niet belangrijk .O ja, die schapen zouden toch naar de slacht gaan, dat was ook nog een argument wat PvdD gebruikt maar in het gesprek dat ik heb gehad werd dat toen niet genoemd door die medewerker.

Ga je met hen, of de Dierenbescherming in mijn geval in gesprek, dan komen ze inderdaad met standaard verweren als schapen naar de slacht, honden vallen schapen aan, honden zorgen voor overlast, wij zijn er voor alle dieren etc. Ga je er dieper op in, dan versla je ze met hun eigen zwaard. Dan hebben ze niets meer te zeggen als het domme standaard riedeltje “Wat hadden we dan moeten doen, ze komen zelf de grens over”. Tja…. Met dergelijke domme taal kom je niet verder. Lidmaatschap, 23 jaar, opgezegd. Ik zoek wel een andere organisatie die het wel goed met dieren voor heeft.

anjali

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:58

@Kaja: Heeft de Dierenbescherming deze domme argumenten ook al ???

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:30

Zichtmelding Aalten Gld
Citaat:
7 juni 2025/Aalten/Gelderland
Zichtmelding
Tijd: 10.30 uur

Filmpje via bron

https://archive.ph/bhEab

Afbeelding
Bron geen wolf in cultuurlandschap
7 juni 2025/Aalten/Gelderland
Zichtmelding
Tijd: 10.30 uur

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:25

anjali schreef:
@Kaja: Heeft de Dierenbescherming deze domme argumenten ook al ???

Exact dezelfde! Ze staan met een mond vol tanden wanneer je wijst op het feit dat ze jarenlang pleitte voor dieren in de wei en nu zeggen ‘zet maar op stal’. En zij wijzen enkel naar de eigenaar die hun dieren hoort te beschermen, want wolven horen in NL. Dier verscheurd, amper nog levend of dood? Schuld van de eigenaar! Als je vervolgens aangeeft dat je graag ziet dat zij vóór alle dieren opkomen, gaan ze schermen met honden die op schapen jagen en komen ze met onwerkelijke cijfers.

Het is alsof je tegen een kind praat die weet dat hij/zij straf gaat krijgen voor hetgeen ze eerder gedaan heeft, maar geen verantwoording voor wil nemen. Ging er maar eens iemand inhoudelijk ergens op in, maar je zet ze direct terug in hun hok waar ze vervolgens gaan jammeren als een kind.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:46

SusanH schreef:
Heb net mijn vorige week gevonden drol toch maar gemeld via het Wolvenmeldpunt van BIJ12. Snap wel waarom mensen niet zoveel melden wat een hoop dingen moet je invullen.

Waarom zou je een drol melden?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:30

Zichtmelding Zeist U
Citaat:
Zeist Utrecht
07-06-2025
14.25 uur

Zicht melding

Jonge wolf gezien in het bos op het fietspad, rende hard weg door onze honden.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/18nTDo ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:32

Zichtmelding Zeist U
Citaat:
Zeist Utrecht
06-06-2025
13.40 uur

Zicht melding

Gistermiddag wolf gezien aan Oude Postweg , ging richting Nieuwe weg.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1JfXV9 ... tid=wwXIfr