Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 09:51

Polar schreef:
De Republikeinen in het Huis van Afgevaardigden hebben het begrotingsvoorstel aangenomen, dat voorziet in $4,5 biljoen aan belastingverlagingen en $2 biljoen aan bezuinigingen, waaronder 800 miljard aan mogelijke bezuinigingen op Medicaid, een federaal programma dat zorgdekking biedt aan meer dan 72 miljoen Amerikanen. Daarnaast worden belastingvoordelen voor de ultrarijken uitgebreid. De staatsschuld wordt over een periode van tien jaar met meer dan $19 biljoen verhoogd.

Ik las ook ergens op X dat omdat dit zorgt voor een enorme sociale verdeeldheid dit een voedingsbodem is voor een burgeroorlog...

Babootje

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 09:54

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 10:02

Burgeroorlog lijkt me inderdaad onvermijdelijk.

Alweer een (bijna) vliegtuigongeval?
Het zijn er echt aanzienlijk meer dan 'normaal', heel opvallend.
Video gezien; dat is echt nét goed gegaan, goede reactie van de piloot.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 10:12

@Babootje en Polar
Waren er niet plannen om het Second Amendment aan te passen? Dat zou met de verwachting van een eventuele burgeroorlog te maken kunnen hebben? Ik heb een filmpje voorbij zien komen waar Trump het daarover had, maar kan het niet vinden zo snel.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 10:16

Ja, ik heb dat filmpje met Pam Bondi ook gezien, dat dus de overheid zou gaan aangeven wie er een enemy of the state is en daarvan de wapens afnemen. Alleen ik zag commentaar dat het een ouder filmpje zou zijn, dus heb ik het niet geplaatst. Als het wel recent is, zou het me overigens ook niet verbazen.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 10:18

Bedoel je dit misschien?
Citaat:
In January 2025, Representative Andy Ogles introduced a joint resolution proposing a constitutional amendment that would allow a president to serve a third term, provided that their first two are non-consecutive. The language of the bill was intended to specifically allow incumbent President Donald Trump to serve a third term, as he is the only living president to serve non-consecutive terms.

De bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Twenty-se ... nstitution

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 10:24

Je bedoelt deze Ann?
Het plan is om alle wapens te verbieden bij iedereen die is gearresteerd en minstens 24 uur vastzit. Het schrijven van Trump is van voor zijn verkiezing in maart 24, maar het plan is dit uit te voeren na zijn verkiezing.
https://x.com/rockinfabblue/status/1894486711268225324

Niet geverifieerd overigens maar dit kan zomaar waar zijn. Poetin is zijn grote voorbeeld.
https://x.com/MeidasTouch/status/1683528279792455681
Miles Taylor (vroegere vertrouweling van Trump) onthult dat Trump "wanhopig zijn eigen gewapende huurlingengroep wilde creëren" zoals Poetins Wagner Group en dat Trump plannen had om het Amerikaanse leger binnenlands in te zetten om politieke oppositie te intimideren en zijn politieke doelen te bereiken
Laatst bijgewerkt door Babootje op 26-02-25 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 10:25

Ooh, dat zou echt ernstig zijn...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 10:28

En hij heeft duidelijk plannen voor een 3e termijn (als hij dan nog leeft natuurlijk :D )

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 10:37

https://www.americanprogress.org/articl ... alth-fund/

Samenvatting: hij wil publieke gronden, zoals nationale parken, verkopen aan de hoogste bieder om geld op te brengen voor een fonds, welk fonds hij vervolgens kan gebruiken om vastgoed of bijv. crypto mee aan te schaffen.

Ik gok (let op, persoonlijke gok) dat hij wellicht dit fonds wil gaan aanspreken om z'n Gaza resort te financieren, ook omdat hij heeft aangegeven dat het fonds binnen 90 dagen gevuld moet zijn.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 10:45

Een president die zijn land in de uitverkoop plaatst om er zelf beter van te worden...
Je zult maar niet op deze idioot hebben gestemd en je land zo de vernieling in zien gaan.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 10:50

Je weet niet meer of je moet lachen, moet huilen of bang moet zijn....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 10:53

-O- nou. Geld geregeerd mensen. Kennelijk is alles te koop. %)

Ik dacht dat er 75/100 km zit tussen de us van a en rusland. Bijna roeibaar als er geen ijs ligt

Edit mijn geheugen voor zinloze feiten is kennelijk niet zo beroerd :') voor de rest is het redelijk waardeloos

Citaat:
Hoe ver ligt Amerika van Rusland op de wereldkaart? De afstand tussen Amerika en Rusland is op de wereldkaart verrassend klein als we naar de Beringstraat kijken. Deze smalle doorgang, het dichtstbijzijnde punt tussen de twee grootmachten, heeft een minimale afstand van slechts ongeveer 85 kilometer.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 10:57

karuna schreef:
-O- nou. Geld geregeerd mensen. Kennelijk is alles te koop. %)

Ik dacht dat er 75/100 km zit tussen de us van a en rusland. Bijna roeibaar als er geen ijs ligt

Edit mijn geheugen voor zinloze feiten is kennelijk niet zo beroerd :') voor de rest is het redelijk waardeloos

Citaat:
Hoe ver ligt Amerika van Rusland op de wereldkaart? De afstand tussen Amerika en Rusland is op de wereldkaart verrassend klein als we naar de Beringstraat kijken. Deze smalle doorgang, het dichtstbijzijnde punt tussen de twee grootmachten, heeft een minimale afstand van slechts ongeveer 85 kilometer.

4 km als je de diomedes eilanden meerekent..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 10:58

Als ze het nu over die kant gaan doen dan blijft europa tenminste rustig.al denk ik eerder dat ze liever vriendjes zijn nu. Gezellig een grote grootmacht grote brug erover heen leggen zodat ze allemaal vrije toegang hebben naar elkaars gebieden

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 11:00

Het is inderdaad een rare gewaarwording... van lachen om rare ai-video's en Trump die zichzelf een fool noemt, tot complete afkeer van de schade die in sneltreinvaart wordt aangericht.
Ik heb een Amerikaanse vriendin op facebook die echt dagelijks deelt hoe ontzettend verdrietig het haar maakt en ze heeft geen geld om naar een ander land te verhuizen...

Eerst had ik nog een beetje de instelling; die 4 jaar moet te overleven zijn.
Er zal schade aangericht worden, maar kijkende naar het eerste termijn zal het hopelijk enigszins beperkt blijven.
Maar ik heb het idee dat Trump nu in iets meer dan een maand meer schade heeft aangericht dan in zijn hele eerste termijn en er zijn zoveel mensen in zijn directe omgeving vervangen, dat er veel minder mensen zijn die hem nog tegenspreken.
Mijn hoop is nu vooral dat een derde termijn niet gaat lukken en er iemand na hem komt die zal beginnen om de schade ongedaan te maken, voor zover dat mogelijk is.

Ik begrijp ook niet hoe je als persoon zo in en in slecht kan zijn. :o
Ook die video gisteren met de Franse president die hem tegenspreekt over Oekraïne (lening vs. gift) en dan dat gezicht erbij.
Hoe komt iemand zo kwaadaardig en zelfzuchtig.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 11:03

Doordat alles zo snel en heftig gaat, komt er ook eerder weerstand tegen. Maar ik betwijfel of dat genoeg gaat zijn. Rechterlijke uitspraken worden gewoon genegeerd door de Trump administratie. Waarom zouden ze dan luisteren naar de gewone mensen?

Edit: Dit kan alleen uitlopen op geweld (burgeroorlog) ben ik bang voor. Teveel 'mafketels' bij elkaar hebben nu teveel macht imo.
Laatst bijgewerkt door Ann op 26-02-25 11:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 11:06

Laatst bijgewerkt door Polar op 26-02-25 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 11:07

Trump kon zijn eerste termijn niet zoveel nog, omdat de Republikeinen nog geen meerderheid in de Senaat hadden. Sinds eind 24 hebben ze dat wel. En ook - weliswaar een nipte - meerderheid in het huis van afgevaardigden. Daarom zit die vreselijke gladde Mike Johnson daar weer als voorzitter.
Dus in feite hebben de Republikeinen het helemaal voor het zeggen en kan Trump nu zijn agenda makkelijker doordrukken en meer schade aanrichten.

En als je eens beter gaat kijken naar de door Trump benoemde poppetjes is de Russische infiltratie ook enorm onder de Republikeinse partij.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 11:15

Precies, in zijn vorige termijn moest hij vaak gesteund worden door democraten om zijn plannen erdoor te krijgen, en daarvoor is moest hij zich gematigder opstellen.

Het politieke landschap ziet er nu heel anders uit, omdat het volk niet alleen voor Trump zelf heeft gekozen maar ook voor een meerderheid van Republikeinen in het huis van afgevaardigden en de senaat.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 11:19

Ja, het zijn gouden tijden voor Putin met zoveel 'useful idiots' in de VS.

Veel mensen die op Trump & Co. hebben gestemd, worden zelf ook flink geraakt door de besluiten van hun president. Dát zagen ze niet aankomen.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 11:46

Geen respect voor de rechterlijke macht, geen respect voor de power of the purse van het congres, geen waardering voor inhoudelijk super sterke niet-politieke experts in het ambtenarenapparaat, en dat gecombineerd met heel veel macht en intimidatie. Je ziet het gebeuren en het spiraalt steeds verder door.

Veel mensen houden ook wijselijk hun mond, want alles is politiek beladen geworden, en een verkeerde mening (of verkeerde kleur, of verkeerd geslacht, of verkeerd woordgebruik) is al snel baan kwijt. En dus ook zorgverzekering kwijt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 12:05

Ik gun niemand een ernstige ziekte maar sommigen mogen per direct een aanval van zware nierstenen krijgen met operatie waar ze slecht uitkomen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 12:06

Het gaat erbij mij niet in dat de grootste groep Republikeinen dit allemaal laten gebeuren. De meesten zijn gewoon gelovige conservatieve mensen maar geen olicharchen of zo of criminelen
Ik verwacht echt nog wel een georganiseerde reactie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 12:07

Helaas Pien , vannacht hebben alle republikeinen weer ingestemd met fikse bezuinigingen op Medicaid , dat treft de gewone bevolking.