Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ladyingreen schreef:Ik denk dat alle vrouwen maar eens een week moeten gaan staken, geen werk, geen zorg, geen huishouden, laat die kerels het maar uitzoeken
996981 schreef:https://www.nu.nl/binnenland/6371486/cr ... m-dan.html
Online gaan foto's en video's rond van vooral vrouwen die stiekem zijn vastgelegd terwijl ze op straat lopen, boodschappen doen of aan het werk zijn. Winkels beraden zich op stappen.
Ik vind het zo ongelooflijk triest dat meisjes en vrouwen wereldwijd niet op straat kunnen lopen zonder op de een of andere manier lastiggevallen of gesexualiseerd te worden.... Hoe kan dit in vredesnaam? Waarom zijn er zoveel mannen zonder fatsoen, zonder moraal... Ben het langzamerhand zo zat aan het worden!
Ladyingreen schreef:Geen man die dat neemt, mijn eigen vent doet al 2 jaar over het ondergaan van een sterilisatie
996981 schreef:Ladyingreen schreef:Geen man die dat neemt, mijn eigen vent doet al 2 jaar over het ondergaan van een sterilisatie
Nee natuurlijk nemen ze dat niet. Maar waarom niet? Vrouwen onderdrukken hun hormonen, passen zich al eeuwenlang aan mannen aan. Niet omdat ze dat nou zo graag willen, maar omdat het van ze verwacht wordt, veiliger is. Hoe krom is het dat die verantwoordelijk nog steeds altijd bij vrouwen ligt? Nu ook de reacties op Nu.nl “ja niet gek als vrouwen in sportlegging naar de supermarkt gaan” hoezo niet gek! Het maakt verdomme niks uit wat een vrouw aan heeft. Het geeft je nooit het recht om haar op welke manier dan ook lastig te vallen! Kun je dat zelf niet bedenken omdat je met je l.ul denk dan moet je daar misschien mee geholpen worden.
996981 schreef:Ladyingreen schreef:Geen man die dat neemt, mijn eigen vent doet al 2 jaar over het ondergaan van een sterilisatie
Nee natuurlijk nemen ze dat niet. Maar waarom niet? Vrouwen onderdrukken hun hormonen, passen zich al eeuwenlang aan mannen aan. Niet omdat ze dat nou zo graag willen, maar omdat het van ze verwacht wordt, veiliger is. Hoe krom is het dat die verantwoordelijk nog steeds altijd bij vrouwen ligt? Nu ook de reacties op Nu.nl “ja niet gek als vrouwen in sportlegging naar de supermarkt gaan” hoezo niet gek! Het maakt verdomme niks uit wat een vrouw aan heeft. Het geeft je nooit het recht om haar op welke manier dan ook lastig te vallen! Kun je dat zelf niet bedenken omdat je met je l.ul denk dan moet je daar misschien mee geholpen worden.
Raineri schreef:Zal enerzijds cultureel zijn waarom mannen niet aan de pil gaan. Geloof dat de pil ooit is bedacht voor huisvrouwen die stiekem bij de arts kwamen met dat ze geen meer kinderen wilde, maar niemand mocht weten dat ze aan de anticonceptie zaten. Zo is de pil ontstaan. Vandaar dat er een stopweek is precies synchroon met je cyclus, niemand kon zo zien dat je aan de pil zat. Je menstrueert nog namelijk.
Verder is het geloof ik ook een stuk makkelijk om 1 ei "te stoppen" dan tig zaadcellen. Kans op falende anticonceptie is een stuk groter. Maar vrees ook dat de vrouwtjes wederom het haasje zijn, want waarom zou een man zich blootstellen aan risico's. Dat zijn vrouwenproblemen.
fransje23 schreef:Ik heb gisteren via de docu Blauwe ballen (bedankt voor de tip in dit topic) geleerd dat gedwongen seks in het huwelijk pas sinds 1991 strafbaar is in Nederland.
Dat heb ik destijds schijnbaar niet opgeslagen in mijn hoofd.
fransje23 schreef:Ik heb gisteren via de docu Blauwe ballen (bedankt voor de tip in dit topic) geleerd dat gedwongen seks in het huwelijk pas sinds 1991 strafbaar is in Nederland.
MarlindeRooz schreef:fransje23 schreef:Ik heb gisteren via de docu Blauwe ballen (bedankt voor de tip in dit topic) geleerd dat gedwongen seks in het huwelijk pas sinds 1991 strafbaar is in Nederland.
Ja daarom snap ik ook niet goed hoe mensen zo af kunnen geven op andere culturen. Heel veel “vrijheden” van vrouwen zijn nog echt heel jong en niet goed verankerd ook.
996981 schreef:Overigens heb ik het niet persee over een anticonceptiepil voor mannen, maar een hormoonregulatiemiddel waardoor ze niet meer zo seksueel gestuurd worden, met als gevolg dat ze vrouwen gaan lastigvallen.
BigOne schreef:Ladyingreen schreef:Geen man die dat neemt, mijn eigen vent doet al 2 jaar over het ondergaan van een sterilisatie
De mijne ging heel snel, gewoon geen condooms in huis en gezin was compleet. Mijn man is een geweldige kerel maar net als de meeste mannen denken ze soms met hun kleine jongen
fransje23 schreef: