Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 08:49

https://www.nu.nl/binnenland/6371486/cr ... m-dan.html

Online gaan foto's en video's rond van vooral vrouwen die stiekem zijn vastgelegd terwijl ze op straat lopen, boodschappen doen of aan het werk zijn. Winkels beraden zich op stappen.

Ik vind het zo ongelooflijk triest dat meisjes en vrouwen wereldwijd niet op straat kunnen lopen zonder op de een of andere manier lastiggevallen of gesexualiseerd te worden.... Hoe kan dit in vredesnaam? Waarom zijn er zoveel mannen zonder fatsoen, zonder moraal... Ben het langzamerhand zo zat aan het worden!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 09:00

Dat bericht vond ik ook bizar…. :n

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 09:00

Uiteraard is onderzoek belangrijk, maar je hoeft niet te wachten op een 100% oorzaak om te kunnen handelen. Er is naast een gerichte aanpak (voortkomend uit onderzoek/risicogroepen) ook een algemene aanpak nodig, voor het maatschappelijk fundament.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 09:01

Cer schreef:
Dat bericht vond ik ook bizar…. :n

Ik heb dat ook met verbazing gelezen. Vrouwen worden zo tot een soort "dingen" gereduceerd. Hoe is het toch mogelijk dat deze denkwijze zo wijd verbreid is.

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 09:06

Ik denk dat alle vrouwen maar eens een week moeten gaan staken, geen werk, geen zorg, geen huishouden, laat die kerels het maar uitzoeken :Y)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 09:10

Ladyingreen schreef:
Ik denk dat alle vrouwen maar eens een week moeten gaan staken, geen werk, geen zorg, geen huishouden, laat die kerels het maar uitzoeken :Y)

Hoewel ik dat sws een goed idee vind vraag ik me af of het helpt bij het seksualiseren van vrouwen. Het zette me aan het denken waarom vrouwen vrij standaard hormonen slikken tegen hun eigen hormonen. Waarom doen we bij mannen niet hetzelfde? Lekker onderdrukken die eigen hormonen, zodat vrouwen er geen last meer van hebben. Wordt de wereld 100% een mooiere plek van als mannen met hun brein gaan denken in plaats van met hun l.ul.

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 09:17

Geen man die dat neemt, mijn eigen vent doet al 2 jaar over het ondergaan van een sterilisatie :+

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 09:29

996981 schreef:
https://www.nu.nl/binnenland/6371486/cr ... m-dan.html

Online gaan foto's en video's rond van vooral vrouwen die stiekem zijn vastgelegd terwijl ze op straat lopen, boodschappen doen of aan het werk zijn. Winkels beraden zich op stappen.

Ik vind het zo ongelooflijk triest dat meisjes en vrouwen wereldwijd niet op straat kunnen lopen zonder op de een of andere manier lastiggevallen of gesexualiseerd te worden.... Hoe kan dit in vredesnaam? Waarom zijn er zoveel mannen zonder fatsoen, zonder moraal... Ben het langzamerhand zo zat aan het worden!

fatsoen en moraal, heb je of niet, en wat je niet van huis uit meegekregen hebt ..............

er is door al die culturen geen maatschappelijke fundament, dan is het lastig kiezen welk fatsoen, en moraal je moet hanteren.
Laatst bijgewerkt door mce op 07-10-25 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 09:30

Die Franse verkrachtingszaak is ook zo bizar.
Mannen die betaalde seks hebben een bewusteloze vrouw?
Series, waarom zou je dat willen?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 09:32

Ladyingreen schreef:
Geen man die dat neemt, mijn eigen vent doet al 2 jaar over het ondergaan van een sterilisatie :+

Nee natuurlijk nemen ze dat niet. Maar waarom niet? Vrouwen onderdrukken hun hormonen, passen zich al eeuwenlang aan mannen aan. Niet omdat ze dat nou zo graag willen, maar omdat het van ze verwacht wordt, veiliger is. Hoe krom is het dat die verantwoordelijk nog steeds altijd bij vrouwen ligt? Nu ook de reacties op Nu.nl “ja niet gek als vrouwen in sportlegging naar de supermarkt gaan” hoezo niet gek! Het maakt verdomme niks uit wat een vrouw aan heeft. Het geeft je nooit het recht om haar op welke manier dan ook lastig te vallen! Kun je dat zelf niet bedenken omdat je met je l.ul denk dan moet je daar misschien mee geholpen worden.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 09:35

Ladyingreen schreef:

dat zou een zooitje worden, of het helpt............denk dat het puinruimen wordt.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 09:40

996981 schreef:
Ladyingreen schreef:

Nee natuurlijk nemen ze dat niet. Maar waarom niet? Vrouwen onderdrukken hun hormonen, passen zich al eeuwenlang aan mannen aan. Niet omdat ze dat nou zo graag willen, maar omdat het van ze verwacht wordt, veiliger is. Hoe krom is het dat die verantwoordelijk nog steeds altijd bij vrouwen ligt? Nu ook de reacties op Nu.nl “ja niet gek als vrouwen in sportlegging naar de supermarkt gaan” hoezo niet gek! Het maakt verdomme niks uit wat een vrouw aan heeft. Het geeft je nooit het recht om haar op welke manier dan ook lastig te vallen! Kun je dat zelf niet bedenken omdat je met je l.ul denk dan moet je daar misschien mee geholpen worden.

Zal enerzijds cultureel zijn waarom mannen niet aan de pil gaan. Geloof dat de pil ooit is bedacht voor huisvrouwen die stiekem bij de arts kwamen met dat ze geen meer kinderen wilde, maar niemand mocht weten dat ze aan de anticonceptie zaten. Zo is de pil ontstaan. Vandaar dat er een stopweek is precies synchroon met je cyclus, niemand kon zo zien dat je aan de pil zat. Je menstrueert nog namelijk.

Verder is het geloof ik ook een stuk makkelijk om 1 ei "te stoppen" dan tig zaadcellen. Kans op falende anticonceptie is een stuk groter. Maar vrees ook dat de vrouwtjes wederom het haasje zijn, want waarom zou een man zich blootstellen aan risico's. Dat zijn vrouwenproblemen.

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 09:43

996981 schreef:
Ladyingreen schreef:

Love je energie op dit onderwerp *\o/*

Ik zou het best met je eens willen zijn, maar lichamelijk integriteit staat bij mij toch ook wel hoog in het vaandel. Misschien komen trouwens wat we hierboven gezegd hebben best goed bij elkaar om een punt bloot te leggen. Vrouwen hebben vaak geen keuze, mannen wel. Toen mijn partner en ik een kind wilde was het aan mij om te stoppen met de pil, het kind te dragen, te baren en eigenlijk ziet mijn partner het liefste van mij dat IK maatregelen neem om nog een kind te krijgen. En de reden? Hij scheit in zijn broek! Hij is niks gewend. Wij vrouwen ondergaan allemaal intieme, lichamelijke onderzoeken en medische procedures. Maar mannen? Die zijn vooral bang dat hun dingdong het (tijdelijk) niet doet. Of dat ze een paar dagen blauwe ballen hebben.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 09:56

Raineri schreef:
Zal enerzijds cultureel zijn waarom mannen niet aan de pil gaan. Geloof dat de pil ooit is bedacht voor huisvrouwen die stiekem bij de arts kwamen met dat ze geen meer kinderen wilde, maar niemand mocht weten dat ze aan de anticonceptie zaten. Zo is de pil ontstaan. Vandaar dat er een stopweek is precies synchroon met je cyclus, niemand kon zo zien dat je aan de pil zat. Je menstrueert nog namelijk.

Verder is het geloof ik ook een stuk makkelijk om 1 ei "te stoppen" dan tig zaadcellen. Kans op falende anticonceptie is een stuk groter. Maar vrees ook dat de vrouwtjes wederom het haasje zijn, want waarom zou een man zich blootstellen aan risico's. Dat zijn vrouwenproblemen.

''Stiekem bij de arts kwamen met dat ze geen meer kinderen wilde, maar niemand mocht weten dat ze aan de anticonceptie zaten'' lees dit nog eens. Hoe ziekelijk is het dat dit de manier was hoe we met vrouwen omgingen? Ze moesten kinderen krijgen of ze zelf nu wilden of niet. Het ''niet willen'' werd zo veracht dat je het stiekem moest verhelpen, omdat je schijnbaar niet gewoon met je man kon overleggen dat je geen kinderen (meer) wilde.

Hoe ziek....

Overigens heb ik het niet persee over een anticonceptiepil voor mannen, maar een hormoonregulatiemiddel waardoor ze niet meer zo seksueel gestuurd worden, met als gevolg dat ze vrouwen gaan lastigvallen. Als ik zie om welke aantallen het gaat bij die creepshots verontrust het me echt in hoeveel gevallen mannen overgaan tot het nemen van foto’s of het becommentariëren. De mannen die wel aan het seksualiseren zijn, maar geen actie ondernemen is ongetwijfeld nog veel groter. Ik vind het een ontzettend ranzig idee dat je schijnbaar gewoon tot een seksueel ding gemaakt wordt als je gewoon je dagelijkse boodschap doet

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 10:03

Ik heb gisteren via de docu Blauwe ballen (bedankt voor de tip in dit topic) geleerd dat gedwongen seks in het huwelijk pas sinds 1991 strafbaar is in Nederland.

Dat heb ik destijds schijnbaar niet opgeslagen in mijn hoofd.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 10:06

fransje23 schreef:
Ik heb gisteren via de docu Blauwe ballen (bedankt voor de tip in dit topic) geleerd dat gedwongen seks in het huwelijk pas sinds 1991 strafbaar is in Nederland.

\Mocht je nog zin hebben in nog een weerzinwekkende docu: https://argos.vpro.nl/artikelen/ongevra ... -onderzoek Ongevraagd inwendig onderzoek bij vrouwen onder narcose.

-O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 10:09

fransje23 schreef:

Ja daarom snap ik ook niet goed hoe mensen zo af kunnen geven op andere culturen. Heel veel “vrijheden” van vrouwen zijn nog echt heel jong en niet goed verankerd ook.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 10:12

MarlindeRooz schreef:
fransje23 schreef:

Ja daarom snap ik ook niet goed hoe mensen zo af kunnen geven op andere culturen. Heel veel “vrijheden” van vrouwen zijn nog echt heel jong en niet goed verankerd ook.

Mwa, ik vind een wet van 30 jaar niet jong. Die heeft meer dan genoeg tijd gehad om door te werken. In andere culturen is de wet er überhaupt niet en is bij iedere verkrachting de vrouw de schuldige. Vind ik een fundamenteel verschil t.o.v. hier.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 10:22

996981 schreef:
Overigens heb ik het niet persee over een anticonceptiepil voor mannen, maar een hormoonregulatiemiddel waardoor ze niet meer zo seksueel gestuurd worden, met als gevolg dat ze vrouwen gaan lastigvallen.

Een paar pagina's geleden opperde Juval al het idee van chemisch castreren en dat is dan wel waar het over gaat, maar dan misschien in een min of meer mildere vorm. Je kan alvast met enige zekerheid zeggen dat ongeveer 50% van de bevolking hier niet achter zal staan :+ .

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 10:22

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 10:27

Ik begrijp niet dat het dan bij de eerste keer aangifte niet goed opgepakt is…

Voor de rest vind ik het lastig.. valt het wel of niet onder privacy?
Gevoelsmatig zeg ik “ja, voor de draad ermee!”
Maar of dat dan nog andere gevolgen heeft…?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 10:27

Ladyingreen schreef:

De mijne ging heel snel, gewoon geen condooms in huis en gezin was compleet. Mijn man is een geweldige kerel maar net als de meeste mannen denken ze soms met hun kleine jongen :D

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 10:28

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 10:29

BigOne schreef:
Ladyingreen schreef:

De mijne ging heel snel, gewoon geen condooms in huis en gezin was compleet. Mijn man is een geweldige kerel maar net als de meeste mannen denken ze soms met hun kleine jongen :D

Heel eerlijk, dat doe ik al een tijd maar het heeft tot nu toe geen effect :Y) :') .

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 10:31

fransje23 schreef:

Mag van mij maar vaak zijn vrouwen stapelverliefd en zijn dit soort mannen heel bedreven om zich te beheersen tot ze een vrouw volledig in hun macht hebben. En vergeet de narcisten onder de mannen niet, voorbeelden genoeg , ook hier op bokt, van vrouwen die geen kant op durfden. Compleet murw door psychische terreur.