Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Ja suf hè..... het leek een paar decennia geleden zo goed te gaan met de beschaving.... maar nu is het toch weer duidelijk dat dat maar een heel dun laagje vernis was.....
BigOne schreef:Turkije is al 20 jaar kandidaat lid, wordt niet in eu opgenomen want voldoet bij lange na niet aan de eisen en voorwaarden.
pmarena schreef:Ja suf hè..... het leek een paar decennia geleden zo goed te gaan met de beschaving.... maar nu is het toch weer duidelijk dat dat maar een heel dun laagje vernis was.....
Cowboy55 schreef:_San87_ schreef:Groot-Brittannië ook, toch?
Als in, kernwapens.
Ik weet niet 100% zeker of GB zelf op ‘de knop’ kan duwen of dat ze daar toch de VS voor nodig hebben.
Van Frankrijk weet ik zeker dat ze dat zelf kunnen.
Ik weet ook dat de kernwapens die in NL zijn 100% bezit zijn van de VS. Het enige Nederlandse is de grond waar ze staan. Dat is dus het andere uiterste in vergelijking met Frankrijk.
Waar GB staat in deze vergelijking weet ik niet. Dichter bij Frankrijk, maar geen idee of ze 100% onder de controle van GB zijn.
Cer schreef:pmarena schreef:Ja suf hè..... het leek een paar decennia geleden zo goed te gaan met de beschaving.... maar nu is het toch weer duidelijk dat dat maar een heel dun laagje vernis was.....
Volgens mij is het nog nooit een periode op de hele wereld vrede geweest?
_San87_ schreef:BigOne schreef:Turkije is al 20 jaar kandidaat lid, wordt niet in eu opgenomen want voldoet bij lange na niet aan de eisen en voorwaarden.
NAVO is niet hetzelfde als EU-lid he. Turkije is gewoon volledig NAVO-lid.
Cer schreef:pmarena schreef:Ja suf hè..... het leek een paar decennia geleden zo goed te gaan met de beschaving.... maar nu is het toch weer duidelijk dat dat maar een heel dun laagje vernis was.....
Volgens mij is het nog nooit een periode op de hele wereld vrede geweest?
Ann schreef:Musk gaat lekker (not) inderdaad, maar er begint weerstand te komen tegen zijn manier van doen.
Macron heeft het gisteren goed aangepakt, vind ik. Veel Amerikanen hebben hem nu liever als president dan Trump las ik.![]()
Polar, Turkije steunt Oekraïne om er zelf ook beter van te worden imo.
mysa schreef:In dit kader was wel grappig dat Trump beweerde dat hij hoe dan ook geen last zou hebben van Rusland want "Er ligt een enorme oceaan tussen ons". Topografie is duidelijk niet zijn sterkste kant.
Veronica2 schreef:mysa schreef:In dit kader was wel grappig dat Trump beweerde dat hij hoe dan ook geen last zou hebben van Rusland want "Er ligt een enorme oceaan tussen ons". Topografie is duidelijk niet zijn sterkste kant.
De man heeft geen idee en de mensen die hem daarover hadden kunnen bijspijkeren zijn al weggestuurd. De VS heeft zich in een paar weken tijd al verzwakt als militaire mogendheid.
San87, dat klopt, maar daar wonen heel weinig mensen. Zo weinig dat zelfs Putin zich er niet druk om maakt. Maar zodra iemand informatie verspreidt over eventuele bodemschatten, dan zal dat de aandacht wel trekken.