Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 09:55

Hij is absoluut meer dan een podcaster.
Ook meer dan een agent trouwens... https://en.wikipedia.org/wiki/Dan_Bongino

Citaat:
Bongino was criticized by former colleagues at the Secret Service for using his Secret Service background as part of his run for political office and for his claim of having secret information based on conversations he overheard in the Obama White House.

Citaat:
In 2019, Bongino published Exonerated: The Failed Takedown of President Donald Trump by the Swamp.

Citaat:
He guest hosted Hannity's Fox News show in December 2018.

Citaat:
Bongino has frequently appeared on Fox News' opinion programming and on the conspiracy theory website InfoWars.

Citaat:
He is a proponent of Spygate, a conspiracy theory alleging illegal spying on Donald Trump's 2016 campaign was perpetrated by Barack Obama's administration.

Citaat:
He wrote a book on the subject titled Spygate: The Attempted Sabotage of Donald J. Trump (2019).

Citaat:
In November 2020, The New York Times listed Dan Bongino as one of its top five election "misinformation superspreaders"

Citaat:
In the wake of the January 6 United States Capitol attack on January 6, 2021, Bongino's Twitter account was temporarily shut down on January 7, 2021, for violating Twitter's Civic Integrity policy.

Etc.
Laatst bijgewerkt door Polar op 24-02-25 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 09:56

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 10:00

Ja, ik had ook nog maar even een kort lijstje aan mijn bericht toegevoegd...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 11:35

Benzz schreef:
Veronica2 schreef:
[

Iemand een update over de verkiezingen in Duitsland?

CDU is de grootste in de exitpolls.

Gelukkig niet de AFD.
Wel een ruk naar rechts.

Wat we vaak zien dat wanneer men teleurgesteld is in een rechtse partij dat men de verkiezingen erop nog rechtser gaat stemmen. Wat dat betreft voor nu is Duitsland eventjes gered. Maar de tendens blijft zorgelijk. En de AFD is inmiddels al de tweede partij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 12:29

Het lijkt erop dat vooral Oost Duitsland de muur graag terug wil. Maar het is nu aan de nieuwe regering om maatregelen te nemen zodat over vier jaar niet compleet Duitsland op de AFD stemt .

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 19:19

Terwijl (west) Polen toch juist moderniseert voor zover ik weet, lijkt mij toch niet dat Polen en andere landen achter die nu gelukkig slechts denkbeeldige muur, de muur terug willen?

In Oost Duitsland hebben veel mensen het verleden niet verwerkt hoorde ik in podcasts van BNR. Bijv omdat de oudere generatie er niks van wilde horen. En (over de gehele generaties) ze zich qua identiteit niet bij het Westen voelen horen.
Voor de Polen is dat weer heel anders, want hun geschiedenis is ook totaal anders.

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 19:51

Toen de muur gevallen was hebben in de jaren daarna kennissen van ons daar een heel groot vee bedrijf overgenomen.
Zijn grootste probleem, de oostduitsers was zolang verteld wat ze moesten doen dat hun totaal niets uit handen kwam. Eigen initiatief was er niet bij.
Die mentaliteit zie je nog wel wat terug bij de ouderen, want het was ook wel makkelijk dat je zelf niet na hoefde te denken.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 21:40

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 21:44

Netjes!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 22:13

Zo ga je met liegende idioten om, confronteren ipv in z’n kont te kruipen !!

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 22:33

Onderschat de Fransen niet hoor, ze hebben in sommige dingen een enorme voorsprong. Elk jaar houden ze nog militaire parades en zijn de enigen in West Europa die dat doen. Trump is daar blijkbaar stikjaloers op :D.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 08:29

Frankrijk is een heel militaristisch land en dat zit zelfs nog in het volkslied en in de harten van de mensen...Onderschat ze inderdaad niet.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 08:55

pien_2010 schreef:
Frankrijk is een heel militaristisch land en dat zit zelfs nog in het volkslied en in de harten van de mensen...Onderschat ze inderdaad niet.

Plus: Frankrijk is een (redelijk onafhankelijke) kernmacht, d.w.z. ze hebben een eigen nucleair arsenaal.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 08:56

Groot-Brittannië ook, toch?

Als in, kernwapens.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 09:02

_San87_ schreef:
Groot-Brittannië ook, toch?

Als in, kernwapens.

Ik weet niet 100% zeker of GB zelf op ‘de knop’ kan duwen of dat ze daar toch de VS voor nodig hebben.

Van Frankrijk weet ik zeker dat ze dat zelf kunnen.

Ik weet ook dat de kernwapens die in NL zijn 100% bezit zijn van de VS. Het enige Nederlandse is de grond waar ze staan. Dat is dus het andere uiterste in vergelijking met Frankrijk.

Waar GB staat in deze vergelijking weet ik niet. Dichter bij Frankrijk, maar geen idee of ze 100% onder de controle van GB zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 09:03

Cowboy55 schreef:
pien_2010 schreef:

Plus: Frankrijk is een (redelijk onafhankelijke) kernmacht, d.w.z. ze hebben een eigen nucleair arsenaal.

Klopt!

Er zouden negen landen zijn
Citaat:
Rusland, de Verenigde Staten, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en China. Zijn de vijf officiële landen die kernwapens hebben.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 09:04

Israël, India, Pakistan, Noord Korea binnenkort, Iran misschien om het lijstje compleet te maken met de ‘misschien’ landen.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 09:50

Dit zegt ook wel iets.
Citaat:
Turkije meldt voorstander te zijn van lidmaatschap van Oekraïne in de NAVO.

En dit is ook heel tof.
Citaat:
Canada kondigt aan 5 miljard dollar van bevroren Russische fondsen en nieuwe wapensystemen, waaronder 25 LAVIII infanteriegevechtsvoertuigen, artilleriegranaten en F-16 vluchtsimulators, naar Oekraïne te sturen.

En deze... :+
Citaat:
Videoschermen bij het Amerikaanse ministerie van Volkshuisvesting zijn gehackt en tonen de boodschap “LONG LIVE THE REAL KING” met een AI-video van Trump die aan de tenen van Musk sabbelt.

Spoiler:
Afbeelding

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 10:03

Hm, ik weet niet of dat de manier is om rust te bewaren..
ik heb nog steeds het idee dat sommige mensen/groepen voordeel hebben bij binnenlandse onrust (rellen etc)
Maar je kunt het ook zien als een vreedzaam protest

Hoewel de mensen die de beveiliging zouden moeten doen van die software, natuurlijk wel nu meteen op straat staan :+

Voor Oekraïne hoop ik meer op vrede.. Meer wapens is meer doden, denk ik dan …

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 10:26

Doel je op het laatste? De ai-video?
Ik denk ook niet dat het iets oplevert, ik vind het vooral ontzettend goor.

Maar dat Turkije, die absoluut niet wilde dat Oekraïne bij de navo zou komen, daar nu achter staat, vind ik wel een sterk teken.
Ook mijn grootste wens voor Oekraïne is vrede, maar als er één partij is die dat niet wil, zullen ze toch de kans moeten hebben om zichzelf te verdedigen.
Zonder wapens is Oekraïne weg... maar dan wel minder Russische doden inderdaad.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 10:31

Cer schreef:

Vreedzamer dan capitoolbestromingen in ieder geval :+

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 10:34

Laatst bijgewerkt door Polar op 25-02-25 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 10:35

Polar schreef:
Doel je op het laatste? De ai-video?
Ik denk ook niet dat het iets oplevert, ik vind het vooral ontzettend goor.

Maar dat Turkije, die absoluut niet wilde dat Oekraïne bij de navo zou komen, daar nu achter staat, vind ik wel een sterk teken.
Ook mijn grootste wens voor Oekraïne is vrede, maar als er één partij is die dat niet wil, zullen ze toch de kans moeten hebben om zichzelf te verdedigen.
Zonder wapens is Oekraïne weg... maar dan wel minder Russische doden inderdaad.

Erdogan doet hetzelfde als Trump, EU land worden voor steun Oekraïne in nato .

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 10:38

Ik snap niet helemaal hoe je dat bedoelt?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 10:38

Cer schreef:
Hm, ik weet niet of dat de manier is om rust te bewaren..
ik heb nog steeds het idee dat sommige mensen/groepen voordeel hebben bij binnenlandse onrust (rellen etc)

Ik denk dat steeds meer Amerikanen gewoon van Musk af willen. En dat het daarvoor wel een goede aanpak is om Trump te proberen te bewegen hem er uit te mikken.

Meer wapens zou ik an sich ook niet willen. Maar als de rotzakken van de wereld veel wapens hebben... dan kan je maar beter zorgen dat je zelf ook genoeg wapens hebt om aan hen te laten zien dat ze beter niet in hun hoofd kunnen halen om die wapens tegen jou te gaan gebruiken.

Ik zou ook niet weten hoe je ze anders ervan kunt overtuigen om jou niet aan te vallen....want het zijn immers rotzakken die jouw land / spullen maar wat graag over zouden willen nemen.