Jammer voor hem was dit meisje ook 1.80 en "from the streets". Dus hij droop heel snel af.

En ik heb het in de trein ook vaak zien escaleren omdat iemand aangesproken werd om niet te bellen in de stilte coupé. Dus ik doe dat ook niet meer.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cer schreef:daarnaast, door op 1 ding te focussen, kan het andere vergeten worden. Volgens mij wordt door een aantal mensen geschreven dat het op meer fronten misgaat, en dan iets voorrang geve boven het ander, betekent dat je iets anders laat vallen..
Shadow0 schreef:Cer schreef:daarnaast, door op 1 ding te focussen, kan het andere vergeten worden. Volgens mij wordt door een aantal mensen geschreven dat het op meer fronten misgaat, en dan iets voorrang geve boven het ander, betekent dat je iets anders laat vallen..
als je extreemrechts steunt zogenaamd om homo- of vrouwenrechten te beschermen, dan doe je iets wat averechts werkt en werk je toch juist mee aan de uitholling ervan.
Shadow0 schreef:Cer schreef:daarnaast, door op 1 ding te focussen, kan het andere vergeten worden. Volgens mij wordt door een aantal mensen geschreven dat het op meer fronten misgaat, en dan iets voorrang geve boven het ander, betekent dat je iets anders laat vallen..
als je extreemrechts steunt zogenaamd om homo- of vrouwenrechten te beschermen, dan doe je iets wat averechts werkt en werk je toch juist mee aan de uitholling ervan.
Cer schreef:ik begrijp niet waar je bij mij 'steun voor extreemrechts' vandaan haalt, maar ik zal je wel niet begrijpen.
Mijn eerste bericht waar je uit quote ging daar volgens mij ook niet over..
Shadow0 schreef:Je had het over homorechten. En ik hoop dat iedereen goed beseft dat die nu onder extreemrechts worden afgebroken in de Westerse wereld.
Dat is niet per se aan jou, maar een toevoeging aan dat bericht.
MarlindeRooz schreef:Elisa2 schreef:Maar bij die andere culturen is niet het feminisme gebeurd zoals hier, dus die leven nog zoals wij hier 200 jaar geleden deden dus dat is nogal tegenstrijdig met zeggen dat ze niet onvriendelijker zijn als er tegelijkertijd gezegd wordt dat het hier hard nodig was en we er nog steeds niet zijn.(dat laatste ben ik het overigens helemaal mee eens)
Je snapt hoe racistisch dit is? Ze leven anders dan wij. Niet slechter, minder ontwikkeld of dommer. Een andere cultuur is niet per se achterlijk of ouderwets.
Daarbij is veel ellende in het Midden-Oosten zowel direct als indirect veroorzaakt door "ons" Westerse landen. Kijk maar naar het Israël - Gaza conflict. Of het ingrijpen van Amerika in Irak en Afghanistan. En ver daarvoor hebben wij "Westerse" mensen echt enorm veel schade aangericht in dat soort landen. Bijvoorbeeld het bedenken van landsgrenzen die er niet eens waren. Waardoor concurrerende volken opeens samen MOESTEN leven als uniform land. Terwijl dat nooit zo gelopen was als wij ons niet bemoeid hadden.
Wij kunnen niet welvarend worden door de hele wereld te plunderen en te veranderen. En dan boos zijn dat ze hier komen omdat het daar verwoest is.
Elisa2 schreef:En ja, Nederlandse mannen kunnen het helaas ook doen maar in onze maatschappij hebben vrouwen andere rechten en worden mannen wel opgevoed met andere normen en waarden en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw.
Elisa2 schreef:En nee, ik zeg niet dat alle moslims zo zijn (er zijn ook echt hele prima moslimmensen) maar dit is wel het geloof wat veel binnen komt. Google daarna eens op verkrachtingscultuur in Afrika en India en dan wordt het misschien wat duidelijker.
fransje23 schreef:Elisa2 schreef:En ja, Nederlandse mannen kunnen het helaas ook doen maar in onze maatschappij hebben vrouwen andere rechten en worden mannen wel opgevoed met andere normen en waarden en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw.
Klinkt mooi, maar de praktijk is anders.
Ik ken redelijk wat slachtoffera van seksueel misbruik en dat waren allemaal Nederlandse mannen, geboren en getogen.
Nederlandse mannen die hun bloedeigen dochters in hun eigen huis misbruikt hebben.
Nederlandse mannen die vrouwen die bosjes introkken om te verkrachten.
Nederlandse mannen drugs in een drankje deden.
Het zijn mannen die het doen, ongeacht hun afkomst.
fransje23 schreef:996981 schreef:Ik zie dat mijn betoog over normen, waarden en cultuur van de afgelopen pagina's niet is aangekomen
Ik zie dat jij van mening bent dat ik mijn mening na jouw betoog moet aanpassen?
Ladyingreen schreef:Is het voor een oplossing, of maatregelen noodzakelijk om precies te weten WELKE mannen? Kunnen we niet stellen dat in onze maatschappelijk blijkbaar ruimte is voor mannen om zich zo verschrikkelijk te misdragen? Want door dit soort debatten wordt er in de kamer ook niks besloten.
Ik blijf bij mijn punt dat we moeten inzetten op culturele normalisering van gelijkheid voor zowel man als vrouw. Dat we aandacht geven aan mannen-emancipatie. Voor ALLE mannen.
996981 schreef:Ik zie dat mijn betoog over normen, waarden en cultuur van de afgelopen pagina's niet is aangekomen
996981 schreef:Ik vind het frappant dat je er zo makkelijk overheen stapt.
fransje23 schreef:Het zou een schijnveiligheid zijn te denken dat het met name mannen met een migratieachtergrond zijn die over de schreef gaan in Nederland.
Gruis schreef:Interessant en absoluut waar. Natuurlijk moet álle geweld tegen vrouwen worden aangepakt. Daar is iedereen het (hopelijk) over eens.