Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BrankaZ schreef:Als je leest dat de demonstratie voor Hubertus in Arnhem was dan kan je denk ik wel concluderen dat het om de wolf op de Veluwe gaat.
Als het over Bram gaat, dan gaat het over de wolf op de Utrechtse Heuvelrug. Daarvoor zullen ze niet bij het provinciehuis van Gelderland gaan staan demonstreren.
jammes schreef:BrankaZ schreef:Als je leest dat de demonstratie voor Hubertus in Arnhem was dan kan je denk ik wel concluderen dat het om de wolf op de Veluwe gaat.
Als het over Bram gaat, dan gaat het over de wolf op de Utrechtse Heuvelrug. Daarvoor zullen ze niet bij het provinciehuis van Gelderland gaan staan demonstreren.
Tenzij ze niks beters te doen hebben. Ben je er toch nog effe uit
BrankaZ schreef:Als je leest dat de demonstratie voor Hubertus in Arnhem was dan kan je denk ik wel concluderen dat het om de wolf op de Veluwe gaat.
Sassy4barrel schreef:Nationale park Veluwe /natuurgebied is iets van 5000m2 groot dacht ik .. Bayerse wald is ook een nationaal park /natuurgebied en is 24.000 hectare. Daar heb je ook echt nog ruige natuur waar je haast nooit een mens tegen komt. Ik heb buitenritten begeleid nabij het Bayernse wald en het gebied/ natuur kun je echt niet vergelijken met hier. Je hebt daar nog echt pure natuur zoals je die hier niet tegen komt. Wel heel mooi.
Silvia schreef:Sassy4barrel schreef:Nationale park Veluwe /natuurgebied is iets van 5000m2 groot dacht ik .. Bayerse wald is ook een nationaal park /natuurgebied en is 24.000 hectare. Daar heb je ook echt nog ruige natuur waar je haast nooit een mens tegen komt. Ik heb buitenritten begeleid nabij het Bayernse wald en het gebied/ natuur kun je echt niet vergelijken met hier. Je hebt daar nog echt pure natuur zoals je die hier niet tegen komt. Wel heel mooi.
5000m2 is wel erg klein, een gemiddelde paardenwei is groter![]()
Ik heb het opgezocht:
De Hoge Veluwe is een Nationaal Park in de provincie Gelderland. Het is 5.400 hectare groot. Dat is maar liefst 54 miljoen vierkante meter met bossen, heidevelden, vennen en zandverstuivingen.
Bron: https://www.hogeveluwe.nl/nl/bezoek-het ... k-het-park
Citaat:31 mei 2025/Hagen/Nedersaksen/Duitsland
31 mei 2025/Nedersaksen/Duitsland
Familie geschokt: drie wolven doden rund op een boerderij in Hagenah
Na een rustige periode vond er in Hagenah 's ochtends een wolvenaanval plaats op een Holstein-vaars. De wolven waren moeilijk te verjagen.
Originele foto in de reactie
https://www.tageblatt.de/Nachrichten/Fa ... i16HJw3hJA
SusanH schreef:Gisteren een filmpje gezien waarbij een hele grote familie zwijnen het opneemt tegen een roedel wolven. Helaas besloten Facebook groep dus kan het niet delen hier maar je ziet heel mooi dat die zwijnen het de wolven heel moeilijk maken. De wolven hebben echt wel ontzag voor ze. Zeker diegene die behoorlijk aan de maat zijn. Zwijnen kennen in die zin ook geen zichtbare angst en gaan vol in de aanval.
Popstra schreef:Vandaag worden ze ook gemeld. Lelijke vogels zijn het maar ergens ook weer nuttig. Ze ruimen ook op wat aan kadavers blijft liggen.
Vind het niet iets om bang voor te zijn.
SunnyHorse schreef:Dat ik best wel spannend vinden als mijn zoon zou thuis komen met dit verhaal. Hij rijdt ook wel op zijn scooter op dat tijdstip door bos naar huis.kan dat eigenlijk niet meer? Moet ik hem dan altijd maar ophalen met de auto?
tienus63 schreef:De nieuwste podcast van Geleidewolf is ook de moeite waard om te luisteren.
Schrok ervan dat de rentmeester vertelde dat behalve er geringe afstand tussen bijtincident met het meisje en de verdwenen hond 1700 meter zit.
Nog schokkender vond ik dat na het afsluiten van Den Treek vorig jaar er maar 400 meter zat tussen locatie van bijtincident en de grens van het afsluit gebied.
Incident was binnen het later afgesloten gebied, maar de kampen met kinderen aan de rand van het gebied gingen gewoon door. En de wolf houdt zich niet aan de grenzen van afgesloten gebieden.
Nogmaals de link naar deze nieuwste aflevering.
Opnieuw de moeite waard om te luisteren.
https://open.spotify.com/episode/4OAYhz ... uLbWeyh02A
Benzz schreef:tienus63 schreef:De nieuwste podcast van Geleidewolf is ook de moeite waard om te luisteren.
Schrok ervan dat de rentmeester vertelde dat behalve er geringe afstand tussen bijtincident met het meisje en de verdwenen hond 1700 meter zit.
Nog schokkender vond ik dat na het afsluiten van Den Treek vorig jaar er maar 400 meter zat tussen locatie van bijtincident en de grens van het afsluit gebied.
Incident was binnen het later afgesloten gebied, maar de kampen met kinderen aan de rand van het gebied gingen gewoon door. En de wolf houdt zich niet aan de grenzen van afgesloten gebieden.
Nogmaals de link naar deze nieuwste aflevering.
Opnieuw de moeite waard om te luisteren.
https://open.spotify.com/episode/4OAYhz ... uLbWeyh02A
Maar je moet deze dame wel met een korrel zout nemen. Die kan nogal overdrijven om haar zin te krijgen. Zelfde als de rentmeester.