Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 12:42

pien_2010 schreef:
Klopt en daar hoef je niet gelijk zo fel op in te gaan. Ik had het tussen aanhalingstekens moeten zetten. Ga ik gelijk doen want ik meen het sarcastisch.

Rustig maar, Bokt is geen Tweede Kamer gelukkig. Mijn reactie komt eigenlijk omdat ik, zoals gezegd, zoiets niet van jou verwacht. :knuffel:

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 12:48

pien_2010 schreef:
Veronica2 schreef:
Timmermans is zijn geloofwaardigheid volledig kwijt en daarmee ook zijn connectie met de gewone, werkende mensen. Dat komt onder andere omdat hij ook vaak liegt en hij kiest soms ook een variatie in woorden die afstand schept met zijn doelgroep. Heel onhandig en onverstandig, hij heeft inmiddels ook veel spijt van zijn terugkomst naar Den Haag,

Heb je bronnen vahet spijt hebben? Verder deel ik je mening niet.

Gelukkig maar, want dat zou ik niet willen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 12:54

Sorry Charley.
Veronica2 ik schiet in de lach van je post die ik als bizar en niet inhoudelijk ervaar. Maar het is goed
_O-

juval

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 13:05

ben zeker ook geen fan van wilders, alhoewel hij soms best grappig uit de hoek kan komen. De humor mis ik bij Timmermans.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 13:05

Veronica2 schreef:
Timmermans is zijn geloofwaardigheid volledig kwijt en daarmee ook zijn connectie met de gewone, werkende mensen. Dat komt onder andere omdat hij ook vaak liegt en hij kiest soms ook een variatie in woorden die afstand schept met zijn doelgroep. Heel onhandig en onverstandig, hij heeft inmiddels ook veel spijt van zijn terugkomst naar Den Haag,

Ik heb het op de achtergrond aan staan, dus volg het niet heel goed.

Ik ben ook geen fan van Timmermans, ik vind Klaver en Jetten veel betere debaters.

Ik vind Timmermans wel inhoudelijk debateren, over het minimumloon, sluiting ziekenhuis Limburg, eigen risico.

Maar een leugenaar, Timmermans ?
Daar zou ik wel graag bewijzen van zien?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 13:47

beetje zwak van Jetten dat hij gaat lopen miepen dat het kaartje voor de F1 in Zandvoort, of een ticket voor de toppers door de BTW verhoging duurder wordt. Lijkt me niet eerste levensbehoeften en als daarmee andere belangrijker zaken gefinancierd kunnen worden denk ik niet dat er veel mensen een probleem mee hebben.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 14:09

Wilders kan goed l#llen hoor. Je zou bijna denken dat hij economisch niet mega rechts is.

Maar hij geeft ook geen antwoord waarom een miljonair er per maand percentagegewijs net zoveel bijkrijgt, als iemand met een inkomen van < 30.000
Laatst bijgewerkt door Tango1979 op 18-09-24 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 14:15

Vindt je het gek, van de vier coalitiepartijen zijn er drie die niets door hebben laten rekenen, in tegenstelling tot groen links/pvda . Die hadden een goed doorberekend programma waarbij armoede een stuk minder zou worden.
En yesilgoz hangt me echt de strot uit, wil je een beter leven moet je harder werken :r
Alle mensen met lichamelijke/geestelijke klachten en de mensen met een minimumloon wordt gewoon gezegd dat ze maar harder moeten werken. Nee, werken moet lonen en mensen die dat echt niet kunnen moeten overeind gehouden worden door onze samenleving.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 14:29

juval schreef:
beetje zwak van Jetten dat hij gaat lopen miepen dat het kaartje voor de F1 in Zandvoort, of een ticket voor de toppers door de BTW verhoging duurder wordt. Lijkt me niet eerste levensbehoeften en als daarmee andere belangrijker zaken gefinancierd kunnen worden denk ik niet dat er veel mensen een probleem mee hebben.

Zei hij de F1 en de Toppers? Slechte beurt van hem dan: erg populistisch. Want veel belangrijker zijn duurdere boeken en museumbezoek bijvoorbeeld. Daar wordt men, en met name de jeugd, wel degelijk slechter van.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 14:32

Bigone je vergeet de gepensioneerde medemens ook nog he. Die kunnen ook niet "even harder" werken. Daarom ben ik vooral zo kwaad. Dit kabinet geeft echt geen drol om mensen die "niet nuttig" zijn voor de maatschappij. -:(- ik zou willen dat ik "harder kon werken" om het beter krijgen |(

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 14:36

mysa schreef:
juval schreef:

Zei hij de F1 en de Toppers? Slechte beurt van hem dan: erg populistisch. Want veel belangrijker zijn duurdere boeken en museumbezoek bijvoorbeeld. Daar wordt men, en met name de jeugd, wel degelijk slechter van.

Ik heb het niet heel goed gehoord, maar dit was een voorbeeld dat leuke dingen, zoals sport en cultuur allemaal duurder worden.
I.p.v. een elitair voorbeeld gaf hij de Toppers als voorbeeld.
Hij had beter educatieve of sportieve voorbeelden kunnen noemen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 15:26

https://nos.nl/l/2537632

Let maar eens op, mocht het kabinet alsnog vallen de komende weken en er komen nieuwe verkiezingen dan gaat Wilders vol op het orgel: hij noemt dit al een kleine nexit! Dan gaat hij er vol voor bij een volgend keer .
Mochten mensen inderdaad hem de allergrootste dan maken dan heeft 1 beroepsgroep zeer grote problemen. De boeren want dan vallen de eu subsidies a 20.000 gem per boer weg. En los van dit, het gaat iedereen heel veel geld kosten.
Pas op met Wilders , het is echt een wolf in schaapskleren.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 15:33

BigOne schreef:

Let maar eens op, mocht het kabinet alsnog vallen de komende weken en er komen nieuwe verkiezingen dan gaat Wilders vol op het orgel: hij noemt dit al een kleine nexit! Dan gaat hij er vol voor bij een volgend keer .
Mochten mensen inderdaad hem de allergrootste dan maken dan heeft 1 beroepsgroep zeer grote problemen. De boeren want dan vallen de eu subsidies a 20.000 gem per boer weg. En los van dit, het gaat iedereen heel veel geld kosten.

En zijn kiezers hebben nog steeds niet door dat hij hun belazerd. Dus mocht het kabinet vallen dan bestaat de kans dat de PVV nog groter wordt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 16:06

Helaas!!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 16:31

Ik vind Esther Ouwehand echt scherp tegen Dilan Yesilgoz.
Geen enkele mededogen voor de onderdrukking van de Palestijnen en de genocide door de staat Israël en geen woord over het toenemend anti-semitisme door extreem-rechts.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 16:43

mysa schreef:
juval schreef:

Ja, daar had hij het over. F1 vind ik een slecht voorbeeld, dat was al loeiduur.

De Toppers snap ik nog, maar musea en boeken ook benoemen was beter geweest.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 16:46

Waarschijnlijk wilde hij gewoon wat meer relevante voorbeelden geven? F1 is recent + populair, idem (soort van dan) voor de toppers. Musea en boeken spreken nu niet bepaald tot de verbeelding voor de gemiddelde Nederlander (helaas...)
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 18-09-24 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 16:46

Electra63 schreef:
Geen enkele mededogen voor de onderdrukking van de Palestijnen en de genocide door de staat Israël en geen woord over het toenemend anti-semitisme door extreem-rechts.

Verbaast me niet, ik vind Dilan echt nooit sterk sinds ze lijsttrekker is.

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 16:49

Maar áls het kabinet valt en PVV weer de grootste wordt (of nog groter), moeten er opnieuw partijen zijn die met hem samen willen werken. Want hoe hoog ze nu ook staan, ik geloof niet dat ze een absolute meerderheid gaan bereiken.

De samenwerking tussen NSC en PVV staat nu al op losse schroeven en je kan de klok erop gelijk zetten dat als het kabinet valt, het gaat vallen door een kwestie waar de NSC de stekker uit zal trekken omdat ze hun ruggengraat terug vinden (kijk bijvoorbeeld al naar asielcrisis en bindend advies Raad van State). Vraag me af of deze partijen daarna nog met elkaar samen willen werken en wat er over blijft van NSC.

Verder kijkend naar de huidige peilingen zie ik niet bijster veel coalitiemogelijkheden voor de PVV, of het wordt een bizar grote rechtse coalitie met o.a. VVD/BBB/FvD/SGP/JA21 en zelfs dan zit je op maar 75 zetels. En dat is inclusief de 5 zetels van de BBB, waarvan ik me afvraag wat daar van over blijft als er toch blijkt dat ze niet om inkrimping van de veestapel heen kunnen, maar ook geen geld hebben begroot om het netjes af te handelen.

Natuurlijk zijn dit allemaal hypothetische situaties gebaseerd op peilingen die in werkelijkheid weer helemaal anders kunnen zijn, maar ik denk dat nieuwe verkiezingen en een nieuwe formatie heul ingewikkeld zullen worden. Want over links en zelfs over midden zie ik ook niet echt een vruchtbare mogelijkheid.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 16:52

IMANDRA schreef:
Waarschijnlijk wilde hij gewoon wat meer relevante voorbeelden geven? F1 is recent + populair, idem (soort van dan) voor de toppers. Musea en boeken spreken nu niet bepaald tot de verbeelding voor de gemiddelde Nederlander (helaas...)

Ja, is ook. Maar pak dan voetbal of zo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 16:55

Ik denk dat NSC geen zetels overhoudt moest er binnenkort opnieuw gestemd moeten worden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 17:24

Electra63 schreef:

Volgens mij bedoel je anti islam dat toeneemt door extreem rechts. Of vergis ik me nu?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 17:29

pien_2010 schreef:
Electra63 schreef:

Volgens mij bedoel je anti islam dat toeneemt door extreem rechts. Of vergis ik me nu?

Nee anti-semitisme komt van oudsher door extreem-rechts. Net als homohaat.
Alleen wordt dat tegenwoordig vergeten omdat er voornamelijk naar moslims wordt gewezen, met dank aan PVV, Yesilgoz en Van der Plas.

https://www.aivd.nl/onderwerpen/extremi ... extremisme

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 17:53

Gelezen en nu is het helder. Ik vind nl niet dat de PVV zich daar schuldig aan maakt. Die gaan meer los op de Nederlandse moslim bevolking.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 18:00

BigOne schreef:

Hoezo valt dan de EU subsidie voor boeren weg?