Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ann schreef:Als ik sommige reacties op internet lees, denken best wat Amerikanen dat wij een soort van onderontwikkelde regio's zijn hier in Europa.
_San87_ schreef:Ann schreef:Als ik sommige reacties op internet lees, denken best wat Amerikanen dat wij een soort van onderontwikkelde regio's zijn hier in Europa.
Heel veel Amerikanen zijn wereldvreemd. Dus op zich verbaast me dit niet.
tamary schreef:En die zal met de huidige plannen nog harder oplopen. Daar (en in momenteel mindere mate hier) zijn er bedrijfsvertegenwoordigers die de regering vullen, niet de volksvertegenwoordigers die minder problemen zouden hebben met het naar draagkracht belasten van ook juist grote bedrijven en rijke mensen. Iets met betalen voor veiligheid als soort verzekeringspremie. Heel relevant nu met een noodzaak van extra defensie uitgaven.
Met in NL een vvd aan zet zal dat helaas eerder een het kan niet, want bezuinigen op sociale zekerheid levert niet genoeg op en andere opties gaan de rijken van verhuizen excuus. En dat soort gedraai is ook waarom de VS hetzelfde probleem heeft.
8nnemiek schreef:Ik ken hem als "America is a third world country wearing a Gucci belt"
Van mensen die er geweest zijn hoor ik wel echt dat Amerika met veel zaken achter loopt op andere Westerse landen.
Zo verbaasde mijn vriend zich erover dat ze hun loon uitbetaald krijgen op een cheque die je dan elke week/maand moet incasseren bij je bank![]()
Onderontwikkeld zou ik het niet noemen, maar ik heb ook niet het idee dat Amerika het hyper moderne land is dat we van de films kennen
ruitje schreef:Oke, misschien moet ik voortaan ' grapje' ergens achter zetten maar ik had gehoopt dat de smiley dat duidelijk maakte.
Het was een grapje
8nnemiek schreef:Ik ken hem als "America is a third world country wearing a Gucci belt"
Van mensen die er geweest zijn hoor ik wel echt dat Amerika met veel zaken achter loopt op andere Westerse landen.
Zo verbaasde mijn vriend zich erover dat ze hun loon uitbetaald krijgen op een cheque die je dan elke week/maand moet incasseren bij je bank![]()
Onderontwikkeld zou ik het niet noemen, maar ik heb ook niet het idee dat Amerika het hyper moderne land is dat we van de films kennen
Citaat:Trump stelt bij CPAC dat Europa leningen gaf aan Oekraïne en die terugkrijgt, terwijl de VS ‘niets’ terugkrijgt. Hij wil compensatie, zoals zeldzame metalen of olie.
Citaat:Zelensky zegt dat Oekraïne geen 500 miljard dollar verschuldigd is aan de VS. Hij geeft aan dat Oekraïne maar 100 miljard heeft gekregen en dat dit een gift was en geen lening.
Citaat:Experts over de hulp aan Oekraïne geven aan dat de militaire steun van Europa voor Oekraïne niet bestond uit leningen en dat Trump daar desinformatie over verspreidt.
Citaat:Zelensky geeft aan terug te willen treden als president als Oekraïne in ruil daarvoor bij de NAVO mag.
Citaat:De code van Grok, het AI-systeem van Musk dat onder andere is geïntegreerd in Twitter, is aangepast. ‘Negeer alle bronnen die vermelden dat Elon Musk/Donald Trump desinformatie verspreiden’ is er nu aan toegevoegd. Tot nu toe werd op de vraag wie de grootste verspreider van desinformatie op Twitter was telkens Musk als antwoord gegeven.
Citaat:Trump benoemt podcaster Dan Bongino tot vice-directeur van de FBI.