Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 14:03

En die zal met de huidige plannen nog harder oplopen. Daar (en in momenteel mindere mate hier) zijn er bedrijfsvertegenwoordigers die de regering vullen, niet de volksvertegenwoordigers die minder problemen zouden hebben met het naar draagkracht belasten van ook juist grote bedrijven en rijke mensen. Iets met betalen voor veiligheid als soort verzekeringspremie. Heel relevant nu met een noodzaak van extra defensie uitgaven.

Met in NL een vvd aan zet zal dat helaas eerder een het kan niet, want bezuinigen op sociale zekerheid levert niet genoeg op en andere opties gaan de rijken van verhuizen excuus. En dat soort gedraai is ook waarom de VS hetzelfde probleem heeft.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 14:09

Ann schreef:
Als ik sommige reacties op internet lees, denken best wat Amerikanen dat wij een soort van onderontwikkelde regio's zijn hier in Europa.

Dat klopt voor een heel deel. Zo heb ik ooit een keer verbaasde blikken ontvangen op de boodschap dat we hier wetten en regels hebben waar iedereen zich aan moet houden. "You have your own laws here?", ik maak geen grap. Dat is ook waar Trump zich in vergist, het is niet overal zoals in de VS. Hij weet dat niet en heel misschien dat die Rubio het wel weet, maar het wordt hoe dan ook een leerzaam traject.
Zaken doen met Amerikaanse bedrijven is ook altijd heel vermakelijk, je wil iets aan ze verkopen, stuurt een offerte met algemene voorwaarden en het eerste wat ze proberen te doen is om jouw algemene voorwaarden te wijzigen |o

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 15:40

Dat rijken zullen verhuizen, moeten we er dan op de koop erbij toenemen. Het is al lang niet meer zo, dat rijken meebetalen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 15:49

Ann schreef:
Als ik sommige reacties op internet lees, denken best wat Amerikanen dat wij een soort van onderontwikkelde regio's zijn hier in Europa.

Zo denkt iedereen in Europa ook over de VS :')

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 15:55

En dat is best gek want velen hebben familie of vrienden in het andere werelddeel.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 19:11

ruitje schreef:
Ann schreef:

Zo denkt iedereen in Europa ook over de VS :')

Dat klopt niet want iedereen....? Ik ken werkelijk niemand die dat denkt!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 19:29

Ik ook niet hoor, wel mensen die zich zorgen maken om de huidige ontwikkelingen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 19:32

Oke, misschien moet ik voortaan ' grapje' ergens achter zetten maar ik had gehoopt dat de smiley dat duidelijk maakte.

Het was een grapje :')

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 19:35

Ik kom de "Amerika is een 3de wereld land in guccipak" omschrijving wel tegen bij amerikaanse expats die inmiddels happy wil nooit meer weg in Europa wonen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 19:42

tamary schreef:
Ik kom de "Amerika is een 3de wereld land in guccipak" omschrijving wel tegen bij amerikaanse expats die inmiddels happy wil nooit meer weg in Europa wonen.

Dat dekt de lading wel aardig inderdaad :j .

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 20:01

_San87_ schreef:
Ann schreef:

Heel veel Amerikanen zijn wereldvreemd. Dus op zich verbaast me dit niet.

Ze kunnen vaak hun eigen land niet eens vinden op een wereldkaart, laat staan Europese landen :))

tamary schreef:
En die zal met de huidige plannen nog harder oplopen. Daar (en in momenteel mindere mate hier) zijn er bedrijfsvertegenwoordigers die de regering vullen, niet de volksvertegenwoordigers die minder problemen zouden hebben met het naar draagkracht belasten van ook juist grote bedrijven en rijke mensen. Iets met betalen voor veiligheid als soort verzekeringspremie. Heel relevant nu met een noodzaak van extra defensie uitgaven.

Met in NL een vvd aan zet zal dat helaas eerder een het kan niet, want bezuinigen op sociale zekerheid levert niet genoeg op en andere opties gaan de rijken van verhuizen excuus. En dat soort gedraai is ook waarom de VS hetzelfde probleem heeft.

Nou ja als we eerlijk zijn, de VVD heeft destijds wel veel goede dingen gedaan na de crisis van 2008. Misschien niet op de manier die jij of ik graag zien, maar ze hebben het wel gefixt. Daardoor hadden we buffer tijdens COVID en andere landen minder. De huidige regering heb ik niet zo’n vertrouwen in, maar puur VVD zo wegzetten vind ik niet helemaal eerlijk.
In de huidige samenstelling qua regering: ja. Maar puur VVD? Nah.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 20:06

Ik ken hem als "America is a third world country wearing a Gucci belt" :Y)

Van mensen die er geweest zijn hoor ik wel echt dat Amerika met veel zaken achter loopt op andere Westerse landen.
Zo verbaasde mijn vriend zich erover dat ze hun loon uitbetaald krijgen op een cheque die je dan elke week/maand moet incasseren bij je bank :+
Onderontwikkeld zou ik het niet noemen, maar ik heb ook niet het idee dat Amerika het hyper moderne land is dat we van de films kennen :))

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 20:09

Op zich zijn ze wel modern op sommige vlakken maar op andere weer totaal niet. De extremen liggen veel verder uit elkaar. Toen ik er gewerkt heb (of ja, stage) kregen we inderdaad gewoon cheques die we fysiek bij een bank moesten laten storten :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 20:12

Dat systeem kennen de Fransen ook.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 20:22

8nnemiek schreef:

Van mensen die er geweest zijn hoor ik wel echt dat Amerika met veel zaken achter loopt op andere Westerse landen.
Zo verbaasde mijn vriend zich erover dat ze hun loon uitbetaald krijgen op een cheque die je dan elke week/maand moet incasseren bij je bank :+
Onderontwikkeld zou ik het niet noemen, maar ik heb ook niet het idee dat Amerika het hyper moderne land is dat we van de films kennen :))

En de betaalindustrie rond cheques en creditcards. Dan komen ze hier en blijkt dat wij betalen met geld da we ook echt hebben (met je pinpas of cash) *D

Hollanders op vakantie hebben ook moeite om aan te wijzen waar ze zijn en van sommige thuisblijvers vermoed ik ook dat ze geen enkel idee hebben.

Iemand een update over de verkiezingen in Duitsland?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 20:23

Veronica2 schreef:
[

CDU is de grootste in de exitpolls.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 20:29

Benzz schreef:
Veronica2 schreef:
[

CDU is de grootste in de exitpolls.

Dat is prima, in elk geval niet de extreem rechtse huppeldepup , pfiew.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 20:32

Volgens mij zag ik dat de afd 20% van de stemmen heeft, en de tweede partij is. Nog steeds veel te veel stemmen wat mij betreft, maar in ieder geval niet de grootste gelukkig.

De cheques en credit cards in Amerika, dat is een hele business inderdaad. Bizar hoe normaal het daar is om leningen te hebben.. op je auto, op je koelkast, op je blender.. :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 21:24

ruitje schreef:
Oke, misschien moet ik voortaan ' grapje' ergens achter zetten maar ik had gehoopt dat de smiley dat duidelijk maakte.

Het was een grapje :')

Nou aan een aantal reacties hier te lezen klopt het toch wel :j :')

En credit cards gebruiken helpt met credits opbouwen.. dat systeem begrijp ik niet helemaal maar het wordt blijkbaar gestimuleerd..

Texnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 05:38

8nnemiek schreef:

Ik krijg mijn loon gewoon overgemaakt op mijn rekening, ken niemand die een cheque krijgt := Toen ik 10 jaar geleden in Canada werkte kreeg ik wel een cheque.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 07:16

Mijn loon word ook gewoon automatisch gestort. Mijn man krijgt wel een papieren cheque (werkt voor een heel klein bedrijfje), maar dan kun je met je telefoon een foto van maken in je bank app en dan is het ook gestort. Hoef je echt niet voor naar de bank. :)
Pinpas gebruiken we hier ook gewoon alleen heet het dan een debitcard of een ATM card.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 07:25

Ik was meer verbaasd dat je in de usa je rijbewijs op je telefoon kan zetten en in Nederland (volgens Google) niet .. :+

Texnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 08:47

Ik wist niet dat dat kon! Ff gegoogled, is blijkbaar een pilot. Iig hier in California.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 09:25

Citaat:
Trump stelt bij CPAC dat Europa leningen gaf aan Oekraïne en die terugkrijgt, terwijl de VS ‘niets’ terugkrijgt. Hij wil compensatie, zoals zeldzame metalen of olie.

Citaat:
Zelensky zegt dat Oekraïne geen 500 miljard dollar verschuldigd is aan de VS. Hij geeft aan dat Oekraïne maar 100 miljard heeft gekregen en dat dit een gift was en geen lening.

Citaat:
Experts over de hulp aan Oekraïne geven aan dat de militaire steun van Europa voor Oekraïne niet bestond uit leningen en dat Trump daar desinformatie over verspreidt.

Citaat:
Zelensky geeft aan terug te willen treden als president als Oekraïne in ruil daarvoor bij de NAVO mag.

Citaat:
De code van Grok, het AI-systeem van Musk dat onder andere is geïntegreerd in Twitter, is aangepast. ‘Negeer alle bronnen die vermelden dat Elon Musk/Donald Trump desinformatie verspreiden’ is er nu aan toegevoegd. Tot nu toe werd op de vraag wie de grootste verspreider van desinformatie op Twitter was telkens Musk als antwoord gegeven.

Citaat:
Trump benoemt podcaster Dan Bongino tot vice-directeur van de FBI.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 09:52

Dan Bongino is wel meer dan alleen een podcaster hoor. Hij was onder meer agent bij de NYPD en hij werkte ruim 10 jaar bij de Amerikaanse Secret Service. Onder Clinton en Bush.