Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 20:27

Ze krijgen ontzettend veel berichten heb ik begrepen en dan glipt het er weleens tussendoor om er feedback op te geven, zeiden ze me ooit eens.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 20:28

SusanH schreef:
Op mijn melding nog geen reactie gehad. Snap wel dat het mogelijk niet interessant meer is want paar dagen geleden, maar had toch wel een reactie terug verwacht al.

Duurt soms wel een dag. En reactie terug krijg je zelden tot nooit

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 20:30

Zichtmelding Klazienaveen Dr
Citaat:
05:15 uur thv Kuper BV aan Verlengde Scheperweg wolf gezien.
30-5-‘25

Afbeelding
Afbeelding
Via app meldingen wolven in Westerveld

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 20:32

SusanH schreef:
Dat vermoeden had ik zelf ook al idd, jonge wolven die op onderzoek gaan.

Waarvan 2 vorige week rond en in wijk bij duurstede liepen. Ene door wijk naar de weilanden richting cothen. Daar die nacht een paar lammetjes gedood.
Rond de meldingstijd van die ene in wijk bij duurstede kwam er ook nog een melding van een wolf in buitengebied aan de andere kant van wijk bij duurstede..mogelijk dezelfde maar kan haast niet omdat de zichtmelding ongeveer rond dezelfde tijd was

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 21:39

Jessix schreef:
Rocamor schreef:
Ik dacht dat de meeste van die jongen van vorig jaar al gestorven waren? Of zitten er meer roedels bij Den Treek?

Of mijn geheugen laat me in de steek....

2 van de 5 zijn aangereden. Er zijn er dus nog 3.

Dank, ik dacht dat ze bijna allemaal omgekomen waren.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 21:42

tienus63 schreef:
Zichtmelding Klazienaveen Dr
Citaat:
05:15 uur thv Kuper BV aan Verlengde Scheperweg wolf gezien.
30-5-‘25

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Via app meldingen wolven in Westerveld

Fake melding, exact dezelfde foto en tekst is gebruikt bij een melding op 30 mei 2023.
Excuus.

Dank geen wolf voor de opmerkzaamheid!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 22:10

Heb net idd een appje gehad ze overleggen nog even. Omdat het van een paar dagen terug is weten ze nog niet of ze er iets mee kunnen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 22:33

Maar zij en jij weten nu wel als je je een volgende keer denkt was dat nu een wolf of een ree, dat een wolf wel heel waarschijnlijk is.
Dus in die zin ondanks dat het geen actuele melding is, nuttig.

Zo heb ik ook weleens een melding gemaakt van Wolvengehuil, kilometers verderop.
Uit mijn directe omgeving kwam er verder geen melding maar de volgende dag bleek wel dat met de juiste windrichting ik het wel goed had en dan was er een aanval geweest10-12 km hemelsbreed van me vandaan.

Ik merkte dan op, ter informatie, krijgen jullie meer meldingen uit mijn woonomgeving dan weet je dat het klopt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 23:11

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 23:30

Weer een aflevering Geleidewolf, aan het woord dhr Nijlant, rentmeester Den Treek.
Citaat:
✈️ "Op Schiphol worden alle dieren verjaagd om onze vliegreizen veilig door te laten gaan, maar in onze 'natuur' kijken we daar toch anders naar." aldus rentmeester Nijlant in de laatste aflevering van Geleidewolf.

Luister deze in je favoriete podcastapp of op geleidewolf.nl

https://open.spotify.com/episode/4OAYhz ... KoyyWB-2KQ

#wolf #dentreek #schiphol #geleidewolf #podcast

Bron geleidewolf
https://www.facebook.com/share/v/19Kqr7tKmF/?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-25 00:01

Item over pro wolf protest Arnhem, Hart van Nederland, SBS6, 30-5-2025.

Opmerkelijk, eindelijk wordt hardop door pers gezegd dat de vrouw wel degelijk gebeten is, tot twee keer toe.

Filmpje via bron Annemieke Van Straaten
https://www.facebook.com/share/v/1EZrSW ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-25 07:31

Citaat:
Hahaha.. Lekker gewerkt medewerker RUD ( Regionale Uitvoeringsdienst Utrecht). En succes Gedeputeerde Mirjam Sterk, u en uw wolvenvrienden hebben het volledig uit de hand laten lopen de afgelopen 2 jaar! En maar rapportjes laten schrijven door de Zoogdiervereniging. Bla bla bla.

Partij voor de Dieren heeft in de Provinciale Staten van Utrecht twee uitgebreide sets schriftelijke vragen ingediend over de gang van zaken rondom wolf GW3237m, beter bekend als Bram. Aanleiding is een reeks documenten, waaronder een memo en vrijgegeven correspondentie via een Woo-verzoek, waaruit blijkt dat de provincie Utrecht vergevorderde plannen had om wolf Bram af te schieten. Opvallend: dit zou mogelijk buiten de wettelijke kaders zijn gebeurd, en met medeweten van het ministerie van LNV.

DNA-bewijs mogelijk vervuild
De eerste set vragen gaat in op de voorbereiding van een afschotvergunning. In het memo van 28 mei 2025 wordt verwezen naar een DNA-analyse na het incident op Landgoed Den Treek – Henschoten, waarbij een vrouw gewond raakte. Uit LinkedIn-berichten tussen direct betrokkenen blijkt dat het DNA mogelijk is vervuild tijdens medische behandeling. De Partij voor de Dieren vraagt daarom naar:

de gebruikte laboratoria en hun accreditaties;
de aard en kwaliteit van het DNA-bewijs;
de mate van zekerheid over de identiteit van de wolf;
de reconstructie van het incident en forensische sporen op locatie
Ook wordt gevraagd waarom geen onafhankelijk deskundig oordeel is ingewonnen over de verwondingen, en waarom andere factoren – zoals lokgedrag, voederen of jachtverstoring – niet eerst zijn uitgesloten.

Politieke druk en belangenverstrengeling?
De tweede set vragen spitst zich toe op correspondentie uit het Woo-verzoek. Daaruit blijkt dat er binnen het ministerie van LNV en de provincie Utrecht is gesproken over het nemen van maatregelen “die buiten de wet vallen”, waaronder afschot. Ook werd overwogen om een besluit daartoe gezamenlijk te ondertekenen.

De Partij voor de Dieren wil weten of de provincie de staatssecretaris daadwerkelijk heeft gevraagd om in te stemmen met een illegaal besluit. Als dat zo is, roept dat grote vragen op over de integriteit en onafhankelijkheid van het bestuur.

Jachtbelangen op Den Treek
Tot slot vraagt de PvdD aandacht voor de rol van Landgoed Den Treek-Henschoten. De rentmeester van het landgoed sprak zich eerder uit voor het doden van wolven en diende al in juli 2024 een afschotverzoek in – nog vóór de incidenten die nu als motivatie dienen. Tegelijkertijd wordt onafhankelijk onderzoek op het landgoed bemoeilijkt, omdat externe ecologen worden geweerd en data niet gedeeld worden met BIJ12.

De provincie wordt gevraagd hoe zij de objectiviteit van informatie waarborgt in dit dossier, en of de aanwezigheid van jonge welpen is meegenomen in de besluitvorming.

https://utrecht.partijvoordedieren.nl/v ... schot-wolf

https://utrecht.partijvoordedieren.nl/v ... ie-utrecht

https://utrecht.partijvoordedieren.nl/n ... -wolf-bram

Bron Annemieke van Straaten
https://www.facebook.com/share/p/1Eom2z ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-25 08:04

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 08:08

tienus63 schreef:
Citaat:
Hahaha.. Lekker gewerkt medewerker RUD ( Regionale Uitvoeringsdienst Utrecht). En succes Gedeputeerde Mirjam Sterk, u en uw wolvenvrienden hebben het volledig uit de hand laten lopen de afgelopen 2 jaar! En maar rapportjes laten schrijven door de Zoogdiervereniging. Bla bla bla.

Partij voor de Dieren heeft in de Provinciale Staten van Utrecht twee uitgebreide sets schriftelijke vragen ingediend over de gang van zaken rondom wolf GW3237m, beter bekend als Bram. Aanleiding is een reeks documenten, waaronder een memo en vrijgegeven correspondentie via een Woo-verzoek, waaruit blijkt dat de provincie Utrecht vergevorderde plannen had om wolf Bram af te schieten. Opvallend: dit zou mogelijk buiten de wettelijke kaders zijn gebeurd, en met medeweten van het ministerie van LNV.

DNA-bewijs mogelijk vervuild
De eerste set vragen gaat in op de voorbereiding van een afschotvergunning. In het memo van 28 mei 2025 wordt verwezen naar een DNA-analyse na het incident op Landgoed Den Treek – Henschoten, waarbij een vrouw gewond raakte. Uit LinkedIn-berichten tussen direct betrokkenen blijkt dat het DNA mogelijk is vervuild tijdens medische behandeling. De Partij voor de Dieren vraagt daarom naar:

de gebruikte laboratoria en hun accreditaties;
de aard en kwaliteit van het DNA-bewijs;
de mate van zekerheid over de identiteit van de wolf;
de reconstructie van het incident en forensische sporen op locatie
Ook wordt gevraagd waarom geen onafhankelijk deskundig oordeel is ingewonnen over de verwondingen, en waarom andere factoren – zoals lokgedrag, voederen of jachtverstoring – niet eerst zijn uitgesloten.

Politieke druk en belangenverstrengeling?
De tweede set vragen spitst zich toe op correspondentie uit het Woo-verzoek. Daaruit blijkt dat er binnen het ministerie van LNV en de provincie Utrecht is gesproken over het nemen van maatregelen “die buiten de wet vallen”, waaronder afschot. Ook werd overwogen om een besluit daartoe gezamenlijk te ondertekenen.

De Partij voor de Dieren wil weten of de provincie de staatssecretaris daadwerkelijk heeft gevraagd om in te stemmen met een illegaal besluit. Als dat zo is, roept dat grote vragen op over de integriteit en onafhankelijkheid van het bestuur.

Jachtbelangen op Den Treek
Tot slot vraagt de PvdD aandacht voor de rol van Landgoed Den Treek-Henschoten. De rentmeester van het landgoed sprak zich eerder uit voor het doden van wolven en diende al in juli 2024 een afschotverzoek in – nog vóór de incidenten die nu als motivatie dienen. Tegelijkertijd wordt onafhankelijk onderzoek op het landgoed bemoeilijkt, omdat externe ecologen worden geweerd en data niet gedeeld worden met BIJ12.

De provincie wordt gevraagd hoe zij de objectiviteit van informatie waarborgt in dit dossier, en of de aanwezigheid van jonge welpen is meegenomen in de besluitvorming.

https://utrecht.partijvoordedieren.nl/v ... schot-wolf

https://utrecht.partijvoordedieren.nl/v ... ie-utrecht

https://utrecht.partijvoordedieren.nl/n ... -wolf-bram

Bron Annemieke van Straaten
https://www.facebook.com/share/p/1Eom2z ... tid=wwXIfr

De Partij van de Dieren die een ander aanspreektop belangenverstrengeling, hoe hypocriet is dat

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 08:55

Nou Koffeman zelf is ook het toppunt van...iets met een pot en een ketel.

Idd ik zag het aan de kleur van de vacht. Is echt anders als van ree. Ik weet nu ook dat ik niet moet twijfelen aan mijn eigen waarnemingsvermogen. Ik loop lang genoeg in de natuur om goed te kunnen weten wat ik zie. Ik heb gehuil trouwens ook wel eens gemeld maar daar wilden ze niks mee doen. Kon immers ook een hond zijn. Dat verschil dat hoor je echt wel. Plus, ik ken de omgeving en weet in welke richting wel honden wonen. En waar niet.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 09:09

Vorig jaar juli is dat meisje gebeten door een wolf. Ik vermoed dat deze aanvraag om af te schieten naar aanleiding daarvan daarna is gedaan.
En de natuurorganisaties hebben ook al gesuggereerd dat jagers wolven stroopten zonder dat daar hard bewijs voor was.
Blijkbaar wordt elke gelegenheid aangepakt om jagers in een kwaad daglicht te zetten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 09:44

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 10:11

https://archive.is/2025.05.31-080532/ht ... ~a88187b6/

Gisteren een demonstratie. Hubertus mag niet worden afgeschoten.
Volgens een demonstrante moet de mens zich aan de wolf aanpassen en een ander is net zo bang voor een teek in het bos als voor een ontmoeting met de wolf.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 10:19

Ik ben nu even in de war met de namen.
Hubertus is toch dezelfde wolf als Bra(a)m? Nu gebleken uit het DNA onderzoek?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 10:22

Was Hubertus niet die van de Hoge Veluwe ??

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 10:24

https://archive.is/PuhFE

Hopelijk werkt de link.
Column in het AD van een Bramfan. Aanval op het kind worst gebagatelliseerd en Mirjam sterk is bloeddorstiger dan Bram.
Bijzonder.

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 10:26

DubbelFun schreef:
Was Hubertus niet die van de Hoge Veluwe ??

Ja klopt. Op het AD staat ook een artikel van 16 mei, waarin een demonstratie tegen het afschieten van Hubertus beschreven wordt.

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 10:27

Roodvos schreef:
Ik ben nu even in de war met de namen.
Hubertus is toch dezelfde wolf als Bra(a)m? Nu gebleken uit het DNA onderzoek?

Dat zou ik echt niet weten :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 10:30

Bram is GW3237m en Hubertus is GW4655m

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 10:32