Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 09:35

Citaat:
Trump spoort Musk aan om agressiever te werk te gaan bij het verkleinen van de Amerikaanse overheid.

Citaat:
Musk twittert dat alle federale werknemers een e-mail krijgen waarin wordt gevraagd wat ze afgelopen week hebben gedaan. Niet reageren geldt als een ontslag. Die mail wordt uren later al verstuurd vanaf hr@opm.gov, met als onderwerp: “What did you do last week?” Ontvangers moeten in vijf punten opsommen wat ze vorige week hebben bereikt. Deadline: maandag 23:59. Wat hij twitterde over het ontslag staat niet in de mail.

Citaat:
In een bericht aan de FBI-medewerkers vraagt directeur Kash Patel hen om niet te reageren op de “What did you do last week?” mail. Patel benadrukt dat de FBI zelf de beoordelingsprocessen regelt en verdere instructies zal geven indien nodig. Ook Buitenlandse Zaken en andere overheidsorganisaties sturen vergelijkbare berichten naar hun medewerkers.

Citaat:
Ook rechters (die geen onderdeel uitmaken van de uitvoerende macht), FAA-medewerkers en artsen hebben de “What did you do last week?”-mail ontvangen, evenals medewerkers die met ziekte- of zwangerschapsverlof zijn of op vakantie.

pmarena

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 09:41

Lekker tricky dan. Elon met zijn kettingzaag en veel te veel macht geeft aan dat niet reageren = ontslag.
Maar de onderbaasjes zeggen: niet reageren.

Wat moet je dan :?

Als die onderbaasjes nou nog goeie gasten waren maar die horen bij dezelfde clusterf*ck 8)7

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 09:56

Het is sowieso een hele aparte benadering, so to speak. Maar het ligt wel heel erg dicht bij wat je op werkvloeren vaak hoort zeggen over dat jantje/pietje/marietje/sjaantje geen snars uitvoert en dat daar wel eens iets aan gedaan mag worden. De vraag is op zich niet zo verkeerd, alleen de afzender is niet de juiste. En als je bij iedereen de donkere kant naar boven wil halen, dan moet je vragen: "wat denk je dat je directe collega vorige week heeft gedaan?".

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 09:58

Het is in ieder geval al een betere benadering dan domweg een deel er af snoeien, gebaseerd op niks anders dan willen snoeien.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 10:13

Ik vind het flauwekul. Wat moet je opschrijven?

Mijn lijstje:

Administratie
Redactie
Administratie
Redactie
Administratie

Veel plezier ermee.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 10:29

En nu maar hopen dat de Trump-stemmers binnenkort iets of iemand van de overheid nodig hebben. Zodat ze zelf merken hoe lastig het is om iets gedaan te krijgen als iedereen ontslagen is. Net als 8 jaar geleden bij Obamacare, toen Trumpstemmers ontdekten dat ze hun eigen uitkering hadden weggestemd :+

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 10:33

mysa schreef:

Mijn lijstje:

Administratie
Redactie
Administratie
Redactie
Administratie

Veel plezier ermee.

1. Administrative duties securing compliance to applicable requirements
2. Execution of redactional skill on provided raw materials
3. Processing financial information through approved administrative systems
4. Performed editing activities meeting the assumed requirements
5. Completion of outstanding administative items

Zoiets. Geef me nog even en ik heb een hele lange lijst gecreeerd met volstrekte onzin :D .

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 10:37

mysa schreef:

Mijn lijstje:

Administratie
Redactie
Administratie
Redactie
Administratie

Veel plezier ermee.

Los daarvan. Wie gaat controleren of het klopt wat je hebt geschreven? :') Wat een wassen neus dit

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 10:37

Veronica2 schreef:
Het grote verschil met vroeger is er ook en dat is dat we voorbereid zijn en dat we nu over heel veel meer informatie beschikken. De wereld is nog maar zo groot als een pindadop intussen en we laten ons niet meer zo vlug overvallen. Vraag je maar eens af wat je zou doen in het nu en of je zou doen wat ze vroeger deden?

Oke, even concreet dan: wat doen 'we' nu precies aan Trump, Musk en hun beleid? Welke voorbereidingen hebben 'we' getroffen, welke informatie gebruiken 'we', en hoezo laten 'we' ons niet meer zo vlug overvallen? Trump en Musk worden geen strobreed in de weg geleden door 'ons', toch? Of is de rechtszaak van Associated Press (AP) tegen het weren uit het Witte Huis en het spoedoverleg van Macron over Oekraïne wat jij verstaat onder 'voorbereid zijn'?
We staan erbij en kijken ernaar. Net als in de jaren '30 van de vorige eeuw.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 10:52

Lieser schreef:
Veronica2 schreef:
Het grote verschil met vroeger is er ook en dat is dat we voorbereid zijn en dat we nu over heel veel meer informatie beschikken. De wereld is nog maar zo groot als een pindadop intussen en we laten ons niet meer zo vlug overvallen. Vraag je maar eens af wat je zou doen in het nu en of je zou doen wat ze vroeger deden?

Oke, even concreet dan: wat doen 'we' nu precies aan Trump, Musk en hun beleid? Welke voorbereidingen hebben 'we' getroffen, welke informatie gebruiken 'we', en hoezo laten 'we' ons niet meer zo vlug overvallen? Trump en Musk worden geen strobreed in de weg geleden door 'ons', toch? Of is de rechtszaak van Associated Press (AP) tegen het weren uit het Witte Huis en het spoedoverleg van Macron over Oekraïne wat jij verstaat onder 'voorbereid zijn'?
We staan erbij en kijken ernaar. Net als in de jaren '30 van de vorige eeuw.

Als burger kan je niet veel meer doen dan landen boycotten denk ik? Dus van X af en producten uit die landen niet meer kopen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 11:21

Qimm schreef:
mysa schreef:

Mijn lijstje:

Administratie
Redactie
Administratie
Redactie
Administratie

Veel plezier ermee.

Los daarvan. Wie gaat controleren of het klopt wat je hebt geschreven? :') Wat een wassen neus dit

Het is geen wassen neus, maar of het werkt zal nog moeten blijken. Het was de bedoeling om je manager in Cc te zetten en die zorgt dat het in je beoordeling terecht komt. En ook al blijkt dat dit allemaal weer net zo vlug verdwijnt als het is opgekomen, de toon is wel gezet en de bordjes van fatsoenlijke bedrijfsvoering zijn wel verschoven hiermee.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 11:23

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 11:27

Feit ligt dat alle veranderingen uiteindelijk slechts 1 kant opgaan, de kliek rond Trump.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 11:33

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 11:36

Ik denk dat dit op micro niveau weinig uithaalt wanneer 10 mensen bvb geen lays meer kopen. Autos is een ander verhaal, musk kun je treffen door geen tesla te kopen, ook niet tweedehands. En dat gebeurt al heel veel , zeker in Amerika.
Niet magas willen niet in een swasticar gezien worden.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 11:38

Unilever?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 11:41

De beurs in Amerika doet het een stuk minder momenteel dan normaal gesproken, dat zal wel flink raken, ook Trump en consorten persoonlijk denk ik.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 11:46

Ann schreef:
De beurs in Amerika doet het een stuk minder momenteel dan normaal gesproken, dat zal wel flink raken, ook Trump en consorten persoonlijk denk ik.

Dat zal inderdaad niet in goede aarde vallen, maar het hangt er van af hoe lang dit dal gaat duren. Het volgende wat je gaat zien is dat de consumenten de hand op de knip gaan houden omdat ze geen zekerheid meer hebben over hun financiële toekomst en bestaanszekerheid. Dit zal ook te zien zijn in de cijfers van de grote ketens in de detailhandel. Een recessie is dan al dichtbij en hoe houd je dan nog de inflatie in toom? Vraag ik me af.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 11:48

Klopt, en toch denk ik dat het geen kwaad kan.
Met Musk/Tesla is het wel zo dat er mensen zijn die bijvoorbeeld een Tesla hebben gekocht en die er wel vanaf willen, maar met de prijs die ze ervoor zouden krijgen, niks vergelijkbaars terug kunnen kopen.
Die mensen worden ook slachtoffer van hakenkruizen, beschadigingen en in brand gestoken auto's. :x

De beurs staat inderdaad erg rood momenteel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 13:06

Veronica2 schreef:
Ann schreef:

Dat zal inderdaad niet in goede aarde vallen, maar het hangt er van af hoe lang dit dal gaat duren. Het volgende wat je gaat zien is dat de consumenten de hand op de knip gaan houden omdat ze geen zekerheid meer hebben over hun financiële toekomst en bestaanszekerheid. Dit zal ook te zien zijn in de cijfers van de grote ketens in de detailhandel. Een recessie is dan al dichtbij en hoe houd je dan nog de inflatie in toom? Vraag ik me af.

En wanneer ze trump er niet snel uitgooien kunnen de jaren van de grote depressie zich zomaar herhalen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 13:34

BigOne schreef:
Ik denk dat dit op micro niveau weinig uithaalt wanneer 10 mensen bvb geen lays meer kopen. Autos is een ander verhaal, musk kun je treffen door geen tesla te kopen, ook niet tweedehands. En dat gebeurt al heel veel , zeker in Amerika.
Niet magas willen niet in een swasticar gezien worden.

Het is mij tot op heden vrij goed gelukt om geen Tesla te kopen *\o/* . Met Microsoft en Hellman's heb ik meer moeite met omzeilen.

En een depressie ligt zeker op de loer als dit schip niet bijgestuurd wordt. Bijvoorbeeld als de 'cute little countries' in Europe zich allemaal losmaken uit de beklemmende omhelzing van de VS in de komende jaren

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 13:37

Als ik sommige reacties op internet lees, denken best wat Amerikanen dat wij een soort van onderontwikkelde regio's zijn hier in Europa.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 13:43

Ann schreef:
Als ik sommige reacties op internet lees, denken best wat Amerikanen dat wij een soort van onderontwikkelde regio's zijn hier in Europa.

Heel veel Amerikanen zijn wereldvreemd. Dus op zich verbaast me dit niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 13:44

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 13:50

Vergeet bij alles niet, dat Amerika gewoon een torenhoge staatsschuld heeft.