Cer schreef:Ik zie niet helemaal precies wat dit dan te maken heeft met vrouw-(en lgbtq) onvriendelijkheid, die OVERAL ter wereld is. Zowel hier, maar hier is dan bijv het homohuwelijk toegestaan, en zijn er toch wel verbeteringen voor vrouwen, maar zeker ook daar, waarbij het, als ik het goed onthouden heb uit boeken en artikelen, het vrij regulier is om een (groot?) gedeelte van de vrouwen binnen te houden, niet alleen over straat te laten gaan, en nog steeds geen beslissingen te laten nemen.
Ik weet niet hoe de verhoudingen zijn in die landen? Hoeveel procent van de vrouwen mag wel vrijuit gaan, wordt niet uitgehuwelijkt etc?
mensen daar hebben ondertussen toch ook internet etc, en kunnen voor zichzelf bedenken hoe je met andere mensen om wil gaan, ongeacht of het Westen er ooit schade heeft aangericht (over slachtofferol gesproken)
Je snapt toch wel dat als je land niet welvarend en politiek stabiel is dat progressief gedachtengoed over minderheden niet echt hoog op de agenda staat? Dus dat verband is toch heel logisch.
En ik denk dat het verstandig is om je eerst wat meer te verdiepen in het Midden-Oosten en diens geschiedenis voor je zulke stellige uitspraken doet. Het zijn echt niet allemaal apen die vechten en vrouwen verkrachten he. Er zijn gewoon wetenschappers, universiteiten, actiegroepen, sportclubs en vrouwen die werken en studeren.
Slachtofferrol is wel echt heel makkelijk gezegd. Vind je dat de Joden in de tweede wereldoorlog ook een slachtofferrol over zichzelf afroepen?