Trieneke schreef:Daarbij hebben ze in Duitsland wel degelijk dezelfde problemen. Ze hebben hier alleen nog geen mensen gebeten. Dat komt vanzelf wel.
Plus daar hebben ze wel afschot van wolven met afwijkend gedrag.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SusanH schreef:Nee het laatste echte oerbos bij Klarenbeek is in 1871 ontgonnen. Sindsdien hebben wij geen oerbos meer in Nederland. Klein stukje bos op het Mantingerveld in Drenthe is het oudste stukje bos van Nederland maar mag officieel geen oerbos heten. Ga maar eens lopen in echt ruige natuur dan voel je het verschil met Nederland.
Trieneke schreef:In Duitsland schieten ze ook geen wolven. Daar gaan de natuurclubs ook telkens naar de rechter waardoor het toch weer niet doorgaat.
En hier lopen ze ook door tuinen, achtervolgen mensen en pakken ze vee.
In Wippingen mocht een wolf die telkens rondom het sportveld liep met rubberen kogels worden beschoten maar verder ook niet.
SusanH schreef:Nee het laatste echte oerbos bij Klarenbeek is in 1871 ontgonnen. Sindsdien hebben wij geen oerbos meer in Nederland. Klein stukje bos op het Mantingerveld in Drenthe is het oudste stukje bos van Nederland maar mag officieel geen oerbos heten. Ga maar eens lopen in echt ruige natuur dan voel je het verschil met Nederland.
SusanH schreef:Van 2 verschillende mensen inmiddels bevestiging dat ik een wolvendrol gevonden heb. Weet nu dus ook zeker dat ik weer een wolf gezien heb nu in mijn eigen bos waar ik bijna dagelijks kom. Heb een melding gedaan weet niet of ze hem nog oppakken. Omdat het natuurlijk een paar dagen terug is dat ik de wolf gezien heb.
Knuffeldier schreef:Voor mensen in het midden van het land:
Ik was van de week bij een informatieavond over wolven in provincie Utrecht. Het roedel zit op Leusderheide/Den Treek. Met name de jongen van vorig jaar zijn nu rond aan het zwerven, en worden regelmatig tot bij Culemborg en Wijk bij Duurstede gezien. Zijn geen roedels, maar losse wolven uit het roedel van de Utrechtse Heuvelrug.
Voor wat het waard is: de ecoloog waarschuwde dat schapen en kleine pony's gepakt kunnen worden, maar hij nog niet heeft meegemaakt dat volwassen koeien en runderen (hier) zijn aangevallen.
Citaat:Kootwijkerbroek
30-05-2025
6.30 uur
Zicht melding
Wolf gezien in weiland bij hoek Topperweg / Essenerweg. Liep richting de N800.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:Putten Gelderland
30-05-2025
18.00 uur
Zicht melding
Wolf gezien op de Krachtighuizerweg richting de Poolse weg / Veenhuizerveld. Gezien op stukje weiland in het bos, hij liep snel en snuffelde rond.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:Heerde Gelderland
30-05-2025
6.00 uur
Zicht melding
2 wolven gezien via infrarood camera, bij de schaapskooi.
#geenwolf
Citaat:Doldersum, Drenthe
29-05-2025
21:34
Zichtmelding
Gisteravond een wolf gezien op de jongkindt conincklaan.
Melder liep langs de bosrand toen hem wat in het zicht kwam, het leek eerst op een hond, maar dit beest wat grijs bruinig van kleur.
Voordat de melder een foto kon maken schoot het beest tussen de bomen in.
Het beest ging richting camping de blauwe lantaarn.
#geenwolf
Citaat:30 mei 2025/Vierhouten/Gelderland
Ingezonden
Ontmoeting hond/wolf, wolf ging achter een andere hond aan