Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ann schreef:Ik heb zo'n hekel aan X, maar daar wordt wel het meest recente nieuws gepost. Het is echt bizar wat je daar leest van betrouwbare bronnen. Gelukkig komt er wel steeds meer weerstand in Amerika tegen wat er nu gebeurt, maar ik weet niet of dat nog wat kan veranderen aan de crisis situatie voor Oekraïne en Europa.
8nnemiek schreef:Ik denk dat defensie op afgelegen gebieden vooral iridium gebruikt. Daar heb je geen schotel voor nodig zoals bij starlink, dus veel praktischer onderweg. Maar het is vooral geschikt voor korte berichten en bijvoorbeeld weerkaarten.
Bernie Sanders is een geweldige spreker inderdaad, die echt het beste voor heeft met de bevolking. Helaas vinden ze hem in Amerika te links, terwijl hij voor ons juist behoorlijk rechts is nog.
8nnemiek schreef:Ik denk dat defensie op afgelegen gebieden vooral iridium gebruikt. Daar heb je geen schotel voor nodig zoals bij starlink, dus veel praktischer onderweg. Maar het is vooral geschikt voor korte berichten en bijvoorbeeld weerkaarten.
mylittlejoy schreef:Ann schreef:Ik heb zo'n hekel aan X, maar daar wordt wel het meest recente nieuws gepost. Het is echt bizar wat je daar leest van betrouwbare bronnen. Gelukkig komt er wel steeds meer weerstand in Amerika tegen wat er nu gebeurt, maar ik weet niet of dat nog wat kan veranderen aan de crisis situatie voor Oekraïne en Europa.
Eens. Het is goed uitkijken idd wie wat plaatst, maar wat ik zelf wel fijn vind, is dat er vaak filmpjes bij worden geplaatst waardoor je gelijk kan checken of t klopt. Als je wegblijft bij ernstig links en rechts en Musk blijft van t algoritme af, kan het best handig zijn.
Polar schreef:De geschiedenis lijkt zich inderdaad te herhalen.
En ik denk dat we ook moeten beseffen dat bijvoorbeeld tijdens de tweede wereldoorlog, er ook na het beëindigen van de oorlog, nog teveel mensen waren die nog steeds achter de ideeën en plannen van Hitler stonden.
Toen mensen in, volgens mij, dit topic eerder de vergelijkingen met Hitler maakten, werden ze tegengesproken, dat ging veel te ver, etc.
Maar de overeenkomsten worden steeds duidelijker zichtbaar, misschien niet eens zozeer in beeld, maar op een strategisch niveau.
mysa schreef:Ik zie het momenteel best somber in. Oekraïne dwingen tot overgave, het op grote schaal ontslaan van het denkende deel van de Verenigde Staten, en last but not least is de tweede Hitlergroet publiekelijk gebracht. (Bannon).
ruitje schreef:Ik vind ook dat we voorzichtig moeten zijn in vergelijkingen maken.Polar schreef:De geschiedenis lijkt zich inderdaad te herhalen.
En ik denk dat we ook moeten beseffen dat bijvoorbeeld tijdens de tweede wereldoorlog, er ook na het beëindigen van de oorlog, nog teveel mensen waren die nog steeds achter de ideeën en plannen van Hitler stonden.
Toen mensen in, volgens mij, dit topic eerder de vergelijkingen met Hitler maakten, werden ze tegengesproken, dat ging veel te ver, etc.
Maar de overeenkomsten worden steeds duidelijker zichtbaar, misschien niet eens zozeer in beeld, maar op een strategisch niveau.
Ik vind, dat je ergens voorzichtig moet zijn met vergelijkingen maken met Hitler, Stalin of Mao. Deze mensen hebben meer gedaan dan een democratie om zeep helpen...
Ik heb er opzich geen moeite mee om aan te geven: dit en dit stuk van het beleid lijkt op die en die uit de geschiedenis. Maar dat is wat anders dan 1 op 1 zeggen dat we te maken hebben met vergelijkbare denkbeelden of manieren van regeren.
Er zijn naast bovengenoemde 3 heren, die het bekendste zijn vanwege het uitmoorden van vele mensen, helaas nog vele handen vol met politici die ik kan noemen die hetzelfde hebben gedaan of doen zoals Trump.
Het is ook helaas niet zo, dat 'vrij zijn' , zoals wij gewend zijn, de maatstaf is in de wereld.
Deze kaarten geven een mooi beeld, er zijn meer Trumps dan je denkt:
https://www.google.com/amp/s/planetrule ... ators/amp/
Dus heeft Trump vergelijkbare zaken als andere politici,zeker. Daar kun je van leren, omdat je weet waar het zou KUNNEN eindigen
Maar vind ik dat je altijd moet opletten met vergelijken: ook.
mylittlejoy schreef:Eens, waarbij Trump ook niet perse een groep mensen wil laten verdwijnen oid;
mylittlejoy schreef:Eens, waarbij Trump ook niet perse een groep mensen wil laten verdwijnen oid; de focus ligt op vooral veel macht en daarmee het bevoordelen van de rijksten en zichzelf. Wat er met de rest gebeurt, maakt hem weinig uit, als hij er maar geen last van heeft. Sluit illegalen ergens op, verscheep Palestijnen naar Egypte, whatever. Als het maar niet in de VS is of op een stuk grond dat hij op het oog heeft.
mylittlejoy schreef:Ook qua politieke tegenstanders acht ik hem minder wreed dan een Putin oid. Ik zie hem wel z'n tegenstanders opsluiten en vervolgen, maar 'laten verdwijnen', dat niet. Maar goed, dat is allemaal alleen maar gevoel. Ik kan er zomaar naast zitten.
_San87_ schreef:Polar schreef:Grote kans dat dit een hele domme vraag is, maar welke satellieten zorgen eigenlijk voor internet in Europa?
Is er een kans dat Trump/Musk dit als manipulatie middel uit zou kunnen schakelen voor bijvoorbeeld Nederland of andere EU-landen?
Ik denk trouwens dat de veranderingen die nu in Europa plaats zullen vinden, heel erg goed zijn voor Europa, mits goed uitgevoerd.
Ons internet loopt niet via satteliet, maar via kabels.
Dus als Musk Starlink uitzet, kunnen wij nog gewoon bokken.
Internet is gedecentraliseerd, dus zelfs als Amerika besluit zichzelf van internet af te sluiten, hebben wij nog steeds internet.
_San87_ schreef:Polar schreef:Grote kans dat dit een hele domme vraag is, maar welke satellieten zorgen eigenlijk voor internet in Europa?
Is er een kans dat Trump/Musk dit als manipulatie middel uit zou kunnen schakelen voor bijvoorbeeld Nederland of andere EU-landen?
Ik denk trouwens dat de veranderingen die nu in Europa plaats zullen vinden, heel erg goed zijn voor Europa, mits goed uitgevoerd.
Ons internet loopt niet via satteliet, maar via kabels.
Dus als Musk Starlink uitzet, kunnen wij nog gewoon bokken.
Internet is gedecentraliseerd, dus zelfs als Amerika besluit zichzelf van internet af te sluiten, hebben wij nog steeds internet.