Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:01

Ja Kijk naar de SP. Hoe gigantisch veel stemmen die hebben gekregen. Toch hebben zij nu een minderheidsstoeltje.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:06

Ja joh en áls er dan eens een partij komt opzetten die het mondje durft open te trekken, dan wordt de leider vermoord en valt alles uiteen...
En nee, dan heb ik het niet inhoudelijk erover want ben het gerust niet met alles eens maar ik hou er wel van als er mensen durven op te staan en lekker durven te 'schoppen' (op een positieve manier). Je kunt zeggen wat je wilt, maar díe tonen tenminste ballen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:07

Maar de PvdA heeft weer lekker thee kunnen drinken vanmorgen, dat doe ze zo graag Haha!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:08

Ik vind het juist goed hoe de regering reageerd!
Wat willen jullie dan? zij proberen aanslagen te voorkomen hoor!
De veiligheid van nederland! als heel de regering tegen de moslims zou werken dan zouden er hier zeker weten wel aanslagen gepleegt worden. en gaan er veel onschuldige burgers dood.. willen jullie dat!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:09

lottehorse schreef:
De veiligheid van nederland! als heel de regering tegen de moslims zou werken dan zouden er hier zeker weten wel aanslagen gepleegt worden. en gaan er veel onschuldige burgers dood.. willen jullie dat!?

Goed? Wij vinden helemaal niet dat moslims gewelddadig zijn daarom zijn we zo blij dat de imams de moslims in Nederland op zullen roepen rustig te blijven en daarom hebben we de veiligheidsmaatregelen drastisch verscherpt. Maar Wilders is echt gek als hij de islam gewelddadig vind. Clown

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:11

Nee Lotte, natúúrlijk zou niemand dat willen, echt niet hoor.

Maar altijd alles maar pikken en accepteren, dat is ook niet okay. Beetje Nederland gaan laten regeren door mensen die het in hun éigen land nog niet eens voor elkaar hebben? Opzouten toch?!

Een gulden Middenweg zou toppie zijn maar ja als dat niet te bereiken is, dan zullen er toch bepaalde maatregelen getroffen moeten worden om dat in het vervolg te gaan voorkomen.
En als je dáár dan weer verder over gaat nadenken, dan kom je toch uit op de ideetjes van Wilders hoor...

JennyliciousJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:12

Ik heb geen behoefte om die film te gaan kijken,

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:12

Ik vind niet dat aanslagen koste wat het kost voorkomen moeten worden.
Want dan gaat het steeds verder en verder en komen de aanslagen er uiteindelijk toch wel.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:13

lottehorse schreef:

Maar het mag toch niet zo zijn dat iedereen maar zijn mond moet houden uit angst voor de moslims.

Nederland is ook in Afganistan en Irak, daardoor is de kans vele malen groter dat er aanslagen komen dan door Fitna.

Ik vind de regering laf, eerst zaaien ze angst en nu zijn deze beelden niet nieuws.
Geen enkele politucus durft voor zijn eigen mening uit te komen, ik kan niet geloven dat ze het allemaal met Balkenende eens zijn.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:14

En de veiligheid van nederland kan écht wel gegarandeerd worden: honderden miljoenen worden per jaar uitgegeven aan ons leger en bewapening.
Gut, heeft dat ook nog eens een keertje ergens nut voor. Zet die maar in om de orde te handhaven, als het op een andere manier niet kan.

Maar moeten gaan krúipen en mensen danken omdat ze zo pittig reageren op een filmpje dat alleen maar feiten vertoont? Rot toch op zeg, echt niet hoor.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:14

Jennylicious schreef:

Mag ik vragen waarom niet?

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:15

Mystica schreef:
Daar heb je idd gelijk in Nathalie. Mensen die zulke dingen doen, kunnen alleen maar "niet moslims" zijn. Moslims doen dit namelijk niet Lips are sealed

'Moslims' die de Koran gebruiken om allerlei acties (aanslagen etc.) te rechtvaardigen wordt door de Islam niet eens al Moslim gezien. Dus inderdaad, mensen die dat doen zijn alleen maar 'niet moslims'.
Ik vraag me trouwens ook af waar de rest van jullie heeft gelezen in de Koran dat Joden varkens en apen zijn.

Wilders is er gewoon op uit om de moslims uit te lokken. 'Fitna' wordt namelijk gezien als iets ergers dan moord. Hoe noemt hij zijn film? Fitna. En het uitbeelden van Mohammed is ook niet iets waar je de moslims erg blij mee maakt. Nagelbijten / Gniffelen

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:17

Ik denk niet dat Wilders hiermee alleen maar de (extreme) Moslims wilde 'uitlokken' maar ook juist anderen eens wilde wakker schudden. Hij heeft een bepaalde mening en ziet gevaar in de extremen (waar hij natuurlijk geen ongelijk in heeft) en wil laten inzien wat er al gebeurd is maar vooral dat er actie op ondernomen moet worden.

Dus ik denk wel dat hij lekker aan het schoppen is, maar niet alleen tegen Moslims, juist tegen alle gelederen...

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:19

Wakker schudden, en dan? De extremisten zitten voornamelijk in het midden oosten, wat willen wij daaraan doen?

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:21

Tuurlijk, andere mensen wakker schudden mag en natuurlijk zijn de extremen een gevaar. Maar beseften we dat niet allemaal al? Daarbij hoeft hij ook niet alle moslims maar als terroristen en af te schilderen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:21

Inderdaad, dat vraag ik me ook af.
Nederland is wakker geschud, bravo. Net alsof we allemaal nog niet wisten wat er gebeurt in de wereld. (ok, uitzonderingen daargelaten... Nagelbijten / Gniffelen )
Maar wat nu????

Als ik iets kon doen om extremisme tegen te gaan, graag, om terroristische acties te stoppen, héél graag... Maar hoe doe ik dat?
Nu is iedereen bang van de Islam maar wat is het hele doel? Laat ze dan met een plan komen om er iets aan te kúnnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:22

Doen ze toch, ze roepen de moslims op rustig te reageren, dat is blijkbaar nodig.

Imago01

ja daarom zijn de Twin Towers ook zo geraakt natuurlijk...omdat ze alleen in het Midden Oosten zitten! Daarom zaten ze ook in Engeland, Nederland, Frankrijk etc.
Was het maar waar, laat ze het daar dan lekker (onderling) uitvechten...

berpie

Patriess deze mensen zijn wel degelijk moslims, niemand kan voor een ander bepalen welk geloof hij uitdraagt. In de film kwam een klein kindje aan het woord, die de joden, apen en varkens noemde.
De Koran is net als de bijbel, veel teksten kan je op eigen manier interpreteren.
De boodschap hierachter is dat als ouders hun kinderen deze wijsheid bijbrengen door hun kleine kinderen op te laten groeien met haat tegen Joden en niet moslims, wat voor maatschappij is dat dan.
Feit is wel dat veel jongere allochtonen voor veel overlast zorgen in de grote steden, ik heb 10 jaar in Amsterdam gewoond en geloof me er is veel haat onder de Allochtonen tegen niet allochtonen.

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:23

barbara1970 schreef:
Maar het mag toch niet zo zijn dat iedereen maar zijn mond moet houden uit angst voor de moslims.

Daar heb je 100 procent gelijk in.
Het maakt niet uit of je het wel of niet eens bent met het standpunt van Geert Wilders dit blijft een land waarin je je mening zou mogen uitten (maakt niet uit over welk onderwerp). Dat is voor mij een reden om te zeggen dat ik het toch wel goed vind dat deze film is gemaakt. Dit soort dingen moeten niet onbespreekbaar blijven omdat iedereen bang is voor een aanslag of iets anders in die richting.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:24

Patriess schreef:
'Moslims' die de Koran gebruiken om allerlei acties (aanslagen etc.) te rechtvaardigen wordt door de Islam niet eens al Moslim gezien. Dus inderdaad, mensen die dat doen zijn alleen maar 'niet moslims'.
Ik vraag me trouwens ook af waar de rest van jullie heeft gelezen in de Koran dat Joden varkens en apen zijn.

Wilders is er gewoon op uit om de moslims uit te lokken. 'Fitna' wordt namelijk gezien als iets ergers dan moord. Hoe noemt hij zijn film? Fitna. En het uitbeelden van Mohammed is ook niet iets waar je de moslims erg blij mee maakt. Nagelbijten / Gniffelen

Leg eens uit?
Uit jouw smile haal ik namelijk dat je "de moslims" hiermee op hun tenen trapt, waardoor je dingen kan verwachten.

Spreek je jezelf dan niet tegen?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:24

Daarnaast, in Irak is een leider (Saddam Hoessein) van de 'troon' gestoten, door westerse landen. Wij zagen deze man als een dictator.

De Irakkezen komen hierdoor in opstand, want ze hebben altijd redelijk veilig kunnen leven in hun land, wel onderdrukt en niet vrij, maar wel veilig, zolang ze maar ja en amen zeiden.

Deze mensen weten niet beter dan dat je met geweld en onderdrukking de macht moet willen hebben. Nu ze wel vrijheid hebben komen er allerlei groeperingen opzetten die met macht en geweld de baas willen zijn, over Irak, over de islam, over de wereld...

JennyliciousJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:27

barbara1970 schreef:
Jennylicious schreef:

Mag ik vragen waarom niet?

Ja hoor dat mag.
Ik hoef gewoon niet te zien hoe mensen worden zwartgemaakt/ gediscrimineerd.
Ik haat racisme, en discriminatie, dus ga ik niet naar een film zitten kijken waar dat alleen maar in voorkomt. En Wilders zei, dat Islamisme net zoiets is als nazinisme (ofzoiets?), daar ben ik het niet mee eens, maar ik vraag me af, is Wilders en zijn aanhang, niet het nieuwe gevaar voor Europa?
Dat hij mensen sluw beinvloed en voor we het weten zitten we in de val en gaat hij steeds verder extremer worden met zijn ideen, dat alleen mensen met zulk blond haar als hem die er oerhollands uitzien alleen nog veilig over straat kunnen?
Laatst bijgewerkt door Jennylicious op 28-03-08 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:28

De regering zegt er heus wel wat over!
maar ik vind niet dat allee moslims het land uit moeten!
dat vind ik rasisme..
die mensen zijn hier geboren!

Wel ben ik het er mee eens dat ze moeten aanpassen..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:28

Nathalie schreef:
Nu is iedereen bang van de Islam maar wat is het hele doel? Laat ze dan met een plan komen om er iets aan te kúnnen doen.

En nu generaliseer je dus gewoon zelf.
Wie is iedereen?

Persoonlijk ken ik weinig mensen die bang zijn voor de islam. Zelfs weinig mensen gelukkig die bang zijn voor de extremisten.

Waarom moet onze regering zeggen dat ze vinden dat de moslims zo netjes hebben gereageerd?
Ik vind dat niet meer dan normaal, mag ook hopen dat hun vinden dat wat er in dit filmpje te zien is niet normaal is en niet door de beugel kan en dat daar geen enkel excuus voor verzonnen mag worden.
Blijkbaar vinden ze het ook, maar onze regering doet er alles aan om ons inderdaad maar bang te maken en vooral onze mond te laten houden over de extremisten.

Het zijn de mensen in Den Haag die ons willen aanpraten dat alle moslims boos worden als we het over extremisten hebben.
En helaas is er wel degelijk een groep hier in Nederland die daar blindelings achteraan rent en denkt dat we er maar zo stil mogelijk moeten zijn om een aanslag te voorkomen.

De angst wordt aangepraat door onze regering en niet door Wilders.